Gå til innhold

Hva er deres mening om Mikrobølgeovn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎30‎.‎04‎.‎2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er det du innbiller deg skal skje med mat og vann som er varmet opp i microbølgeovnen? 

Anonymkode: 6c4cc...8eb

De skumle strålemennene kommer og tar all næringen! :alice:

Dette vet alle som har brukt et fnugg av tid på blogger der skribenten lider av trang til å få klikk uten å faktisk produsere innhold. :ler: 

Dessuten bruker aliens å kidnappe folk som bruker mikro myye oftere enn folk som er redde for mikro. :opplyser: (veldokumentert på samme type nettsider)

Det faktum at en har fastslått at mikro erbetydelig bedre til å ta vare på næring enn all annen tilberedning? False news!

Anonymkode: 81fd2...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cluet her er DOSE/MENGDE. Mengden stråling avgjør hvor skadelig det er.

Ja nettopp. Først kom mikrobølgeovnen, så kom mobilen, så wifi, og internett på mobilen, og nå smartmåler. Det hjelper jo ikke med grenseverdier på hvert enkelt apparat når mengden av apparater stadig øker. Grenseverdiene blir ikke satt ut fra hvor mye stråling hver enkelt person blir utsatt for hver dag.

Dessuten er grenseverdiene på apparatene forskjellige i de enkelte land, så hvordan kan man være sikker på at Norge har tippet rett?

Jeg har iallefall hoppet av den karusellen, og jeg syns det er merkelig hvordan du er så ivrig på å presisere at dette er heeelt ufarlig, og sammenligner EMF med vann...?

Og jeg har linket til hundrevis av ekte forskningsartikler btw.

Anonymkode: 3d36b...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja nettopp. Først kom mikrobølgeovnen, så kom mobilen, så wifi, og internett på mobilen, og nå smartmåler. Det hjelper jo ikke med grenseverdier på hvert enkelt apparat når mengden av apparater stadig øker. Grenseverdiene blir ikke satt ut fra hvor mye stråling hver enkelt person blir utsatt for hver dag.

Dessuten er grenseverdiene på apparatene forskjellige i de enkelte land, så hvordan kan man være sikker på at Norge har tippet rett?

Jeg har iallefall hoppet av den karusellen, og jeg syns det er merkelig hvordan du er så ivrig på å presisere at dette er heeelt ufarlig, og sammenligner EMF med vann...?

Og jeg har linket til hundrevis av ekte forskningsartikler btw.

Anonymkode: 3d36b...238

Det er ikke noe «ja, nettopp» da du ikke ser ut til å forstå. 

Hva med «vi har ulike typer strålingstyper» er det du ikke forstår? De mengene vi utsettes for er ikke farlige mengder og vi skiller mellom ioniserende og ikke-ioniserende stråling. Det finnes ikke noe «coctaileffekt» hva gjelder stråling. 

… Om Norge har tippet rett? Vitenskap handler ikke om å tippe, en holder fast til de vitenskapelige resultatene. Andre lands grensevedier er irrelevante - Danmark f.eks. de forbød hormon-hermere og erstattet de med stoffer som var mye verre og mindre testet pga. forbrukermakten. 

Det er helt ufarlig med de mengdene vi utsettes for! Det er ingen - jeg gjentar - ingen plausibel forskning som påstår noe annet. At du og flere har vansker med å forstå, lese eller sile ut dårlig forskning og presenterer det du tror som fakta, er flaut. Hold deg til å uttale om det du faktisk har forståelse for, og da kan du utelukke vitenskap. 

Å sammenligne dette med vann og hva vann i store mengder kan gjøre med kroppen din er relevant. Er det ikke nettopp det saken dreier seg om, hva disse bølgene og stoffene KAN gjøre i store doser. I følge din logikk er det farlig å drikke vann da det KAN føre til svekkelse av pustefunksjon- og nyrefunksjon, samt oppsvulming av hjerneceller. 

De «forskningsartiklene» du henviser til har feil, de motsier det troverdig forskning og ETABLERT VITENSKAP forteller om stråling og stråledoser. Du kan ikke «cherry picke» og overdrive de negative sidene. Det virker helt ulogisk å gjøre det med vann, så hvorfor gjøre det med stråling?

Se denne dokumentaren om stråling, hvor folk (du vet, fysikere og sånne :p) forteller litt om stråling og du får til og med se en psykologspesialist forklare hvor lettlurte mennesker er. 

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50007212/sesong-2/episode-2

Anonymkode: 3d7d0...e99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skumle strålemennene kommer og tar all næringen! :alice:

Dette vet alle som har brukt et fnugg av tid på blogger der skribenten lider av trang til å få klikk uten å faktisk produsere innhold. :ler: 

Dessuten bruker aliens å kidnappe folk som bruker mikro myye oftere enn folk som er redde for mikro. :opplyser: (veldokumentert på samme type nettsider)

Det faktum at en har fastslått at mikro erbetydelig bedre til å ta vare på næring enn all annen tilberedning? False news!

Anonymkode: 81fd2...35a

Mennesker, sier jeg bare. I disse google-tidene er alle blir ekseperter og kan ved enkle google-søk utfordre etablert vitenskap :sprettoy:

Anonymkode: 3d7d0...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lagd sprøstekt bacon i mikrobølgeovnen. Helt fantastisk lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja link til folkeopplysningen og ikke vitenskapelige artikler

Her er flere hundre vitenskapelige artikler fra fagfellevurderte tidsskrift som viser at stråling er skadelig og bør forskes mere på. Jeg har allerede sitert flere av dem. Les vitenskap fremfor et spekulativt program på NRK.
https://www.scribd.com/lists/3440803/Electrosmog-Bibiographies

Anonymkode: 3d36b...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er et must for meg som bor alene! Hender jeg tar meg en fjordland/toro i ny og ne, men først av alt er den grei til å varme opp middagsrester. Jeg pleier også å ha oppskjært fryst brød, som jeg tiner i mikroen etterhvert som jeg får lyst på. Bor i en liten studenthybel, men har allikevel prioritert plass til mikro da jeg føler det er helt nødvendig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja link til folkeopplysningen og ikke vitenskapelige artikler

Her er flere hundre vitenskapelige artikler fra fagfellevurderte tidsskrift som viser at stråling er skadelig og bør forskes mere på. Jeg har allerede sitert flere av dem. Les vitenskap fremfor et spekulativt program på NRK.
https://www.scribd.com/lists/3440803/Electrosmog-Bibiographies

Anonymkode: 3d36b...238

Link til forskningsartikler? Det er DEN ETABLERTE VITENSKAP - hva i alle dager tror du ligger bar termen «den etablerte vitenskap»? Spekulativt program? Et program som fokuserer på vitenskap.

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen. 

Anonymkode: 3d7d0...e99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/30/2017 den 12.24, Emmelise skrev:

Hadde en, heiv den ut, har ikke savnet den.

Mikromat er sykt dyrt og lite mettende i tillegg. Vi hadde en periode hvor vi testet dette.
Ellers har vi bare ikke hatt plass eller bruk for den, så det går helt greit.

Så man MÅ kjøpe mikromat for å ha mikrobølgeovn altså? Lærer noe nytt hver dag!

På 4/30/2017 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Typen til TS er redd for stråler på ballene. 

Anonymkode: ff4fa...3d7

Tror han har sett for mye på South Park, som den episoden hvor Randy legger ballene i mikroen for å prøve å få testikkelkreft så han kan få resept på medisinsk marihuana :fnise: Ender opp med at ballene hans blir så store at han bruker dem som hoppeball :fnise: 

Anonymkode: b71ad...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer oss fint uten mikrobølgeovn, men om vi får et større kjøkken en gang kan det hende at vi skaffer en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med micro. Det var øverst på lista da jeg flytta ut hjemmefra. Etter 25 år med micro, og ivrig microbruk, fant jeg ut at den var så stygg å ha på kjøkkenet (etter at vi flyttet), at vi plasserte den på vaskerommet i påvente av å kjøpe ny. 

Vi kjøpte aldri ny. Jeg bruker aldri den gamle. Min mann bruker den til å poppe popcorn en gang i uka til ungene. 

Hvis det var stråling og sånt du tenkte på, så er det noe jeg driter langt i når det kommer til microbruk. Ser ikke at det skal være skadelig på noen måte. Strålene er da inni ovnen, eller...? Men for all del, din mann trenger da ikke være i rommet når du bruker micro. Jag ham ut. Gjerne med en feiekost, bare for å være artig.

Anonymkode: be7c8...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal påstå noe som andre skal kunne tro på, så må man si hvorfor man mener det er slik og så forklare hvordan man vet det. Hvis ikke er det bare skrøner. Den artikkelen sier ingenting om hvor de har funnet disse historiene. Den sier bare at sånn er det og ingenting mer. De andre artiklene på samme siden er også av typen "for ille til å være sant", uten noe mer informasjon om hvorfor eller hvordan. Det bør fortelle deg at du ikke kan sette din lit til det du leser der. Det er løgnhistorier.

Anonymkode: b5136...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, penny_ skrev:

Du vet at dagensbeste er en humorside med så og si kun falske nyheter? 

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig at en mikrobølgeovn er undervurdert. Jeg bruker den til å heve gjærbaket, bake kaker og dampe grønnsaker. Her finner du tips til flere ting som man kan lage i mikrobølgeovnen:  http://enkleoppskrifter.no/category/sotsaker/

Anonymkode: 37671...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

aldri hatt, aldri savnet. Tror kanskje det var mikrobølgeovn i et kollektiv jeg bodde i i studietida, men jeg brukte den aldri. Synes maten blir så myk og ekkel i mikro. Er opptatt av å ikke dra så mye ræl inn i huset, og mikro kommer høyt opp på lista over ting jeg ikke trenger. Kommer virkelig ikke på en eneste ting mikroen gjør, som forsvarer plassen og pengene.

Anonymkode: d4e8a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er livsfarlig. Moderne forskning har nemlig vist at strålingen fra ovnen setter seg i maten! :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Anonymkode: e3c7c...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er livsfarlig. Moderne forskning har nemlig vist at strålingen fra ovnen setter seg i maten! :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Anonymkode: e3c7c...a4b

Kilder?

Anonymkode: b5136...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mikroen ofte, er veldig glad i den. Den står i et høyskap sammen med stekovnen så den tar ikke plass på benken heller ;) 

Bor under høyspentledninger så akkurat stråling fra mikro bekymrer med svært lite.

Anonymkode: 06469...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...