Gå til innhold

Hva er deres mening om Mikrobølgeovn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi har en fin diskusjon gående her hjemme. Min kjære er helt fanatisk han går til og med ut av rommet om jeg varmer noe 😂. Bruker det selv ikke mange ganger men er en kjekk ting å ha. Så hva er deres mening?

Anonymkode: ec47b...d40

Kunne aldri klart oss uten micro. Vi bruker den vel maks 3-4 ganger iløpet av uka. Men ville ikke vært foruten den for alt i verden. For eksempel til popcorn. Ville dere latt barna poppe popcorn på gamlemåten i en glovarm gryte med den oppvasken det medfører?

Dere uten micro: Har dere noen gang stått å sett ned i en tom brødboks 5 min før dere skal på jobb og innser at noen har glemt å tatt opp brød i går kveld? Da er microen veldig fin å ha. 

Anonymkode: b6086...268

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den Lille Heksa

Tenker at jeg sikkert trenger mindre stråling fremfor mere, og at senvirkningene av det er ukjent. Har også ledning på dataen og ikke wifi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Mikrobølgeovn er unødvendig og heller ikke kjekk ting å ha :) Kastet ut min for 4 år siden, og har aldri angret. Kan lett varme opp mat i ovnen, eller i gryte/stekepanne :) 

Mer oppvask. Lengre tid. 

Anonymkode: 44d03...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Tenker at jeg sikkert trenger mindre stråling fremfor mere, og at senvirkningene av det er ukjent. Har også ledning på dataen og ikke wifi.

Trur det hjelper temmelig lite. Når arbeidsplassen og alle naboer har wifi. For ikke å snakke om strømnett, basestasjoner og TV signaler. 

Ikke at det har noe å si. Radioaktiv stråling fra jordoverflaten omgir vi oss med hver dag, og er bevist mer skadelig enn wifi. 

Anonymkode: 44d03...5d3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke mikro, men det er noe jeg savner veldig, da jeg synes det er en kjekk ting å ha. Bruker ikke mikro til "mikromat", men f.eks til tining, oppvarming av rester, tacolefser osv. Gleder meg til vi får nytt kjøkken, da skal vi nemlig få oss mikro igjen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen fikk en microovn til jul for mange år siden, den ble aldri brukt. Og jeg har klart meg uten siden også. Det er ikke rart mange har rotete kjøkken med alle de elektriske duppedittene de tror de absolutt må ha og "sparer" tid på å bruke. Ren illusjon og ren latskap, spør du meg. 

Men gratulerer med å være slave av reklame og media :alice:

Anonymkode: ce0bf...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den hver dag. Varmer mat, drikke og varmeputer. Ser på det som uproblematisk.

Anonymkode: b5136...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trur det hjelper temmelig lite. Når arbeidsplassen og alle naboer har wifi. For ikke å snakke om strømnett, basestasjoner og TV signaler. 

Ikke at det har noe å si. Radioaktiv stråling fra jordoverflaten omgir vi oss med hver dag, og er bevist mer skadelig enn wifi. 

Anonymkode: 44d03...5d3

Har ikke naboer og jobber hjemmefra ;) 

Tror du må legge ved det beviset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de to siste mikrobølgeovnene mine klikket. Smalt og kom lys fra de da jeg varmet mat. Ekkelt 😔

Anonymkode: 645be...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den tar bare unødvendig plass; varmer heller opp maten i stekeovnen. Synes også mikro kan gi en rar smak på maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, RaraAvis78 skrev:

 

1 time siden, RaraAvis78 skrev:

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/mikroboelger-farlige-for-fostre/a/3771308/

 

Sånn, så har dere litt forskning å støtte dere på også,-  ikke bare min personlige mening.

Disse artiklene sier ingenting om at mat og vann blir skadelig for små barn (eller voksne, for den saks skyld) av å bli varmet opp i mikrobølgeovnen. Det at det naturlig nok er skadelig for mennesker å bli utsatt for "lekkasje" av de samme strålene som koker maten i en mikrobølgeovn er ikke det samme som at det sitter igjen skadelige "rester" av strålene i maten, eller at maten/vannet som har vært varmet i mikrobølgeovnen er skadelig på noen som helst måte. 

Anonymkode: 6c4cc...8eb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen fikk en microovn til jul for mange år siden, den ble aldri brukt. Og jeg har klart meg uten siden også. Det er ikke rart mange har rotete kjøkken med alle de elektriske duppedittene de tror de absolutt må ha og "sparer" tid på å bruke. Ren illusjon og ren latskap, spør du meg. 

Men gratulerer med å være slave av reklame og media :alice:

Anonymkode: ce0bf...562

Siden du aldri har brukt en mikrobølgeovn, så er det veldig merkelig at kan påstå at man ikke sparer tid, for det gjør man. Men du må jo selvfølgelig kunne bruke den også, da. Man MÅ ikke ha mikrobølgeovn. Man MÅ heller ikke ha en elektrisk stekeovn. Du kan jo fyre opp i en gammeldags peis eller et bål utenfor huset. Går utifra at det er det du gjør? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er bekymret for stråling, hva tenker dere om høyspentmaster?

Anonymkode: 44f91...77b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt mikrobølgeovn i 3/5 bosteder jeg har hatt de siste seks årene, og klarer meg helt fint uten! Liker ikke å lage mat i mikro (steke pizza, dampe grønnsaker, osv.), men synes den er veldig grei å ha til oppvarming av supper, gryteretter, tacokjøttdeig og sånne ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg fint uten mikrobølgeovn, men syns det er praktisk å ha en. Har nettopp skaffet oss en her hjemme etter noen år uten. 

Syns det er deilig at det ikke gjør noe om jeg glemmer å tine opp kjøtt før middagen. Går så mye fortere å lage ostechips når jeg craver noe godt. 

Lager en hel del porsjonsmiddager når jeg lager f.eks gryteretter, lasagne og supper, og syns det er mye enklere på late dager å bruke mikroen for å varme de opp

Når det gjelder stråling så har vel det blitt forsket såpass mye på nå hvor de har kommet frem til at det ikke er farlig. Jeg tror iallefall ikke at det er farlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mikroen ofte, kanskje hver andre eller tredje dag. Føler mange tror mikroen er en slags magisk boks som etterlater rester av ond magi på maten de spiser. Det fungerer ikke sånn. Jeg bruker den til varming av restemat, popping av popkorn, varming av tacolefser og tining av matvarer. Kunne ikke levd uten.

 

 

Glemte å legge ved denne artikkelen: 
https://www.nrk.no/livsstil/_-mikroen-gir-sunnere-mat-1.13448642

 

Endret av PaperFlower
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er bekymret for stråling, hva tenker dere om høyspentmaster?

Anonymkode: 44f91...77b

Er veldig bevisst på det. Er på husjakt nå, og styrer glatt unna objektene som ligger nærmere enn 500 meter fra en høyspentledning  (er også forskjellig hvor mye de ståler..Hafslund har god oversikt!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...