Gå til innhold

Kvinner tiltrekkes av eldre menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Cuckold skrev:

Dette tror du ikke på selv. Eller du lever langt ute på bygda der det er stor mannsoverskudd og mange single menn, der kvinnene derfor kan velge og vrake. Jeg har levd i storbyen hele mitt liv og har problemer med å ta deg på alvor. 

Født og oppvokst i Oslo, bor det ennå faktisk, og vanker i et ungt, likestilt miljø til daglig gjennom jobben. Du må nok innse at den mannlige verden er større enn din egen sfære. Mitt inntrykk er at høyt utdannede, alminnelig kjekke menn søker seg til likeverdige partnere, også i alder, og vice versa. Men faktisk er det nok sånn at kvinner på min alder heller vil ha en noe yngre fyr og det har de sjelden vansker med å skaffe.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:grine: Cry me a river.. Cuckold har kun argumentert saklig i motsetning til deg.. At det er mulig å ha sånne vranforestillinger. Du leser eller forstår det du vil forstå, og overser fakta og realitet.. Rapportert tilbake!

Anonymkode: 5351d...6b8

Du....hvor gammel er du egentlig? I et innlegg er du 33 og i et annet er du 30.

Anonymkode: 43e7e...862

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nimbolt skrev:

Det å være kjekk ekskluderer da ikke det å være normal? Liker ikke å tro det selv iallefall. Hilsen voksen mann med kone på samme alder ;) 

Det var ikke poenget. Poenget er at han er en pen mann og er en av få middelaldrende menn som burde hatt bedre odds enn den gjengse 45 åring for å få yngre kvinner om han ville. Men selv pene menn som han eldes og er nok alltid penest for kvinnene på sin egen alder.

Anonymkode: 39502...157

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cuckold skrev:

Nok en gang avslører du at du ikke har forståelse for hva saklig argumentasjon går ut på. Jeg mener fortsatt at det er tåpelig å forsøke å benekte at mannen tidlig i livet lider under at mange kvinner velger kjæreste oppover i alder, mens man har fordel av dette senere i livet. Dette er en virkelighet alle menn opplever både ulempen og fordele ved. For oss kommer ulempen først, så fordelen, for kvinnene er det omvendt.

Fakta. De damene skjønner heller ikke at det ikke er snakk om en aldersforskjell som kan tilsvare far datter i aldersforskjell men 5, 10 år + i forskjell. Er forskjell på 50 og 20 og 35 og 26 foreksempel..

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de tenker mer på det. Ikke mye, men mer enn før. Det ingenting motstridende med det. Skjønnhetsindustrien har absolutt noe med utseendet å gjøre. Det er jo her dere menn failer fatalt og hvorfor kompiser spør oss jenter om tips til hud og hår, og ikke dere menn. Du får ikke vekk rynker eller mister mindre hår av å bare trene. Menn har brydd seg om utseendet ja, men de bryr seg MER nå. Jeg har to venninner som jobber som fotterapeut og hudpleier. De opplever mer pågang fra menn nå enn før.

Anonymkode: cbaf6...850

Først påstår du at menn tenker mye mer på utseende et før, før du i forrige svar skriver at skjønnhetsindustrien ikke tjener noe på menn. Nå impliserer du at dette er viktig igjen. No offense, men når du tilsynelatende skifter mening fra innlegg til innlegg så er det vanskeligere å få tak på hva du faktisk mener. 

Selvsagt kan skjønnhetsindustrien ha noe met utseende å gjøre, mitt poeng er at man ikke må benytte skjønnhetsprodukter for å kunne fremstå som attraktiv ganske lenge. Og joda, trening (riktig sammensatt, med yoga, kondisjon, styrke, svømming etc.) bidrar også til å holde huden frisk og fin. Selvsagt kan du forbedre resultatet ytterligere med hudpleieprodukter, men veldig ofte handler dette også mye om helse, ikke bare utseende. Ser man bort fra utseendet er det faktisk lurt å holde huden frisk også, det samme med føttene. Hele kroppen bør holdes frisk, men det handler da ikke bare om utseendet. Folk har også blitt mer helsebevisste enn før. 

Anonymkode: d9083...7b4

Skrevet
Akkurat nå, Nimbolt skrev:

Født og oppvokst i Oslo, bor det ennå faktisk, og vanker i et ungt, likestilt miljø til daglig gjennom jobben. Du må nok innse at den mannlige verden er større enn din egen sfære. Mitt inntrykk er at høyt utdannede, alminnelig kjekke menn søker seg til likeverdige partnere, også i alder, og vice versa. Men faktisk er det nok sånn at kvinner på min alder heller vil ha en noe yngre fyr og det har de sjelden vansker med å skaffe.

Det er nok ikke jeg som lever i et snevert miljø, dette viser SSBs tall:

fig-2010-10-04-02.png

Det er den som benekter aldersskjevheten på partnermarkdet som ikke kjenner forholdene i samfunnet vi lever i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du....hvor gammel er du egentlig? I et innlegg er du 33 og i et annet er du 30.

Er 33.. Sikter du til at jeg skrev at jeg nylig var fylt 30. Er i begynnelsen av 30-årene når man er 33. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine tilsvar til disse kommentarene er basert på det du skrev innledningsvis om dette, altså "Det er nok på tide at vi menn innser at slaget er tapt. Ingen vil ha oss. Aller minst de unge damene. Mange menn sliter med å svelge dette, og det ser man enkelte eksempler på her i tråden. "

Altså et utsagn som lett kan tolkes til at du omfattet mer enn bare unge kvinner (Du skrev tross alt "Ingen vil ha oss"), men nå forandrer du jo på betydningen av det man svarer på, så da er det naturligvis ikke så lett å skrive korrekte tilsvar. 

Men nei, det er ikke nødvendigvis så dramatisk, for det er faktisk ikke slik at oppegående godt voksne menn ser etter yngre kvinner spesifikt. De fleste menn jeg kjenner som er eldre enn meg selv søker faktisk blant jevnaldrende, men hvis det først skulle klaffe med en som er yngre så vil de ikke nødvendigvis avvise henne på grunn av alder hvis hun er interessert. 

Ingen vil ha oss. Ikke yngre eller eldre. Jeg vet jeg er heldig som kapret ei kone før det var for sent. En voksen mann avviser neppe heller en eldre vinne pga alder hvis hun er interessant. Menn har ikke noe mer makt i valg av partner kun fordi vi er menn, når vi blir eldre. Å tro det når du er ung jypling og puler rundt som 30åring uten å slå deg til ro, da går du fort på en smell som kan vare noen år lenger enn du tør å tenke på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Nimbolt skrev:

En middels attraktiv mann som ung blir ikke mer attraktiv kun fordi han blir eldre. Det fungerer ikke slik i dag når damene dominerer innen utdanning og yrkesliv. En gammel kropp er og blir en gammel kropp Tro du meg, damene skyr slikt som pesten.

Det har jeg da heller ikke påstått, for som sagt vil ikke en person som i utgangspunktet ikke er attraktiv bli det når man bli eldre heller, med noen få unntak. Dette fordi det i grunnen er relativt få menn som skjerper seg med tanke på å holde formen når man bli eldre, treningsvaner f. eks. er noe de fleste tar til seg i sine yngre år. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cuckold skrev:

fig-2010-10-04-02.png

Det er den som benekter aldersskjevheten på partnermarkdet som ikke kjenner forholdene i samfunnet vi lever i. 

Haha sånn, nå er den spikeren spikret i kista, så kan alle som kverrulerer gå å legge seg. Takk!☺

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Cuckold skrev:

fig-2010-10-04-02.png

1996? 2008? Hva med litt mer oppdatert statistikk? Ti-tyve år siden dette. Som ei av damene her inne skrev har mye endret seg etter inntog av sosiale medier og nettdating. Ble postet en link her til en undersøkelse som viste at damer foretrekker gå fem år ned enn fem år opp i alder på mannen. Hva sier du til det? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit, du må ha svært få venner, eller være maks 18-20 år.. Er det dummeste jeg har hørt at det er få folk som er sammen der det bare er 2-3 års aldersforskjell.. Slutt å lyve så du tror det selv. Er det mulig..

Ehm, jeg er 26, og er enig hun du siterte. Alle mine venner har jevnaldrende kjærester, og INGEN tenner på eldre menn. Aldri vært et tema engang. 

Tidenes lolleste tråd på dette forumet, og det skal mye til.

Endret av Prorsum
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 33.. Sikter du til at jeg skrev at jeg nylig var fylt 30. Er i begynnelsen av 30-årene når man er 33. 

Man har ikke nettopp fylt 30 hvis man er 33. Jeg mistenker at du er mye eldre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Prorsum skrev:

Ehm, jeg er 26, og her enig hun du siterte. Alle mine venner har jevnaldrende kjærester, og INGEN tenner på eldre menn. Aldri vært et tema engang. 

Tidenes lolleste tråd på dette forumet, og det skal mye til.

Les statestikken fra statistisk sentralbyrå rett ovenfor en gang til, å kom gjerne med noe som viser noe annet til min informasjon takk.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nimbolt skrev:

Ingen vil ha oss. Ikke yngre eller eldre. Jeg vet jeg er heldig som kapret ei kone før det var for sent. En voksen mann avviser neppe heller en eldre vinne pga alder hvis hun er interessant. Menn har ikke noe mer makt i valg av partner kun fordi vi er menn, når vi blir eldre. Å tro det når du er ung jypling og puler rundt som 30åring uten å slå deg til ro, da går du fort på en smell som kan vare noen år lenger enn du tør å tenke på.

Jeg har ikke påstått at menn nødvendigvis har noen mer makt på partnermarkede, det får i så fall de som påstår det svare for. Mitt poeng er at det ikke er så håpløst som du skal ha det til. Hva skal du gjøre om det blir slutt for eksempel? Eller (gud forby) partneren faller fra? Det skjer en rekke menn og kvinner i dag, det er også en del av realiteten. Og har man på forhånd gitt opp å finne noen ny, så blir det gjerne slik. Det er kun en selv som taper på å låse seg fast i rigide tankemønstre.

Og nei, jeg er ikke en tredveåring som puler rundt ;) Jeg er mer seriøs enn som så. 

Skrevet

"Og mens man på sekstitallet snakket man om aldersforskjell «den gale veien» når bruden var eldst, er det i dag ingen som sperrer opp øynene om bruden er eldre enn brudgommen. Så gjaldt det da også i 20 prosent av ekteskapene som ble inngått i 2002, mot bare 14 prosent i 1966."

Og her forklares jo endel av statstikken din med at stadig flere eldre menn får seg unge hentebruder fra utlandet.

Riktignok har den gjennomsnittlige aldersforskjellen ved vielsen så å si ikke endret seg på de siste hundre årene. Det er fordi det bak tallene skjuler seg to ulike trender. For også menn går på «barnerov». Samtidig som kvinnene ser seg om etter livsledsager i yngre aldersgrupper, er det også en markant økning av ekteskap der mannen er betydelig eldre enn sin kvinne.

— Mange av disse er såkalte henteekteskap - mellom en eldre norsk mann og en yngre kvinne fra et ikke-vestlig land - særlig Thailand, Russland eller Filippinene, sier Kristiansen. I tillegg er det en del allianser av den typen ukebladene skriver om - en rik, eldre mann som får barn med en ung kvinne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man har ikke nettopp fylt 30 hvis man er 33. Jeg mistenker at du er mye eldre.

Hvorfor mistenker du det? Man er i begynnelen av 30 årene når man er 33 år. Hva du tror er likegyldig for meg, så må gjerne tro jeg er 40 hvis det får deg til å føle deg bedre!

Skrevet
Akkurat nå, Nimbolt skrev:

"Og mens man på sekstitallet snakket man om aldersforskjell «den gale veien» når bruden var eldst, er det i dag ingen som sperrer opp øynene om bruden er eldre enn brudgommen. Så gjaldt det da også i 20 prosent av ekteskapene som ble inngått i 2002, mot bare 14 prosent i 1966."

Og her forklares jo endel av statstikken din med at stadig flere eldre menn får seg unge hentebruder fra utlandet.

Riktignok har den gjennomsnittlige aldersforskjellen ved vielsen så å si ikke endret seg på de siste hundre årene. Det er fordi det bak tallene skjuler seg to ulike trender. For også menn går på «barnerov». Samtidig som kvinnene ser seg om etter livsledsager i yngre aldersgrupper, er det også en markant økning av ekteskap der mannen er betydelig eldre enn sin kvinne.

— Mange av disse er såkalte henteekteskap - mellom en eldre norsk mann og en yngre kvinne fra et ikke-vestlig land - særlig Thailand, Russland eller Filippinene, sier Kristiansen. I tillegg er det en del allianser av den typen ukebladene skriver om - en rik, eldre mann som får barn med en ung kvinne.

Herfra: http://www.bt.no/kultur/Kvinner-velger-yngre-menn-74259b.html

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg er ikke en tredveåring som puler rundt ;) Jeg er mer seriøs enn som så. 

Det får man da håpe på. Men jeg tror ikke det gjør deg mer populær hos de yngre damene fordetom.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les statestikken fra statistisk sentralbyrå rett ovenfor en gang til, å kom gjerne med noe som viser noe annet til min informasjon takk.

Skal liksom 9 år gammel statistikk bevise at jeg og så å si alle menneskene rundt meg tar feil? Jeg forholder meg til 2017.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...