Gå til innhold

Kvinner tiltrekkes av eldre menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Nimbolt skrev:

Du må nok lese grunnlaget for statistikken din litt bedre, det gir litt perspektiv;

 

Eldre enn mannen

I 2008 har dette bildet endret seg vesentlig. Spredningen i aldersforskjell har økt betraktelig. Vi ser flere ekteskapsinngåelser der aldersforskjellen er relativt stor, samtidig som andelene med typiske eller tradisjonelle aldersforskjeller i mannens favør (mannen to til fem år eldre) er kraftig redusert.

Andelen ekteskapsinngåelser hvor mannen var mer enn ni år eldre enn kvinnen, er den gruppen som har økt mest; andelen slike ekteskap er nesten doblet. Ellers er den systematiske økningen i ekteskapsinngåelser der kvinnen var eldre enn mannen, det mest iøynefallende. I 1966 utgjorde disse 14 prosent av ekteskapene, i 2008 var kvinnen eldre enn mannen i hvert femte ekteskap som ble inngått. Og relativt sett har økningen vært størst for gruppen hvor kvinnen er fire år eldre eller mer; denne gruppen har økt fra 3 til nesten 7 prosent.

Mange årsaker

Denne endringen i retning av større aldersforskjeller mellom menn og kvinner skyldes flere forhold. Blant annet inngås nå flere og flere ekteskap av menn og/eller kvinner som har vært gift tidligere. I 2008 var denne andelen vel 30 prosent, sammenliknet med bare vel 10 prosent på 1950-tallet.

De tidligere gifte er eldre, og dette er en av grunnene til at alderen ved ekteskapsinngåelsen har økt. Med økende alder blir så å si aldersforskjellene «mindre» (de får mindre betydning), samtidig som antallet «tilgjengelige» partnere blir færre etter hvert som stadig flere av ens jevnaldrende allerede er gift. Dermed må mange - både menn og kvinner - gifte seg med langt yngre partnere.

Mange ville kanskje tro at de ugifte samboende er mer utradisjonelle også med hensyn til aldersforskjellen. Men ugifte samboere er forbausende like ekteparene når det gjelder aldersforskjellen - med ett unntak: Andelen bestående samliv hvor mannen er mer enn ni år eldre enn kvinnen, er langt lavere. Og siden svært mange av dem som gifter seg, jo har vært samboende en kortere eller lengre periode, er det ikke overraskende at aldersstrukturen er omtrent den samme.

Mer familieinnvandring

En annen faktor som har bidratt til at mannen nå oftere er svært mye eldre enn kvinnen, er økt familieinnvandring og et økende antall såkalte henteekteskap. Globalisering og internasjonal mobilitet har etter hvert forplantet seg til det norske ekteskapsmarkedet, og i stadig flere ekteskap har én eller begge partene innvandrerbakgrunn. I 2008 var 12 prosent av ekteskapsinngåelsene mellom to innvandrere eller to norskfødte med innvandrerforeldre, mens 6 prosent var mellom en kvinne uten innvandrerbakgrunn og en mann med innvandrerbakgrunn. I alt 13 prosent var mellom en mann uten innvandrerbakgrunn og en kvinne med innvandrerbakgrunn.

Særlig denne siste gruppen har økt kraftig de siste årene, og flertallet av mennene gifter seg med kvinner fra Thailand, Russland og Filippinene. Disse kvinnene er ofte svært mye yngre enn sine ektefeller. Mens andelen ekteskap hvor mannen var seks år eldre eller mer i ekteskap mellom to uten innvandrerbakgrunn var vel 20 prosent, var denne andelen nesten 60 prosent i ekteskap mellom menn uten innvandrerbakgrunn og kvinner med innvandrerbakgrunn. Også i den økende andelen ekteskap mellom personer med innvandrerbakgrunn er mannen oftere langt eldre.

 

Det er alt i alt veldig lite som tyder på at statistikken fra 2008 reflekterer noe som helst av ditt syn om at yngre kvinner har en preferanse for eldre menn. Det er fremmedkulturelle og samlivsmessige årsaker til at en gruppe yngre kvinner ender opp med eldre menn. Ikke den seksuelle preferansen. Mistenker heller at der det handler om seksuell preferanse finner man økt tendens til ekteskap mellom kvinner og yngre menn. 

 

Men nå roper kona på meg fra soverommet. Jeg er heldig som har ei! Og hun er norsk og bare to år yngre.

Ingen som benekter disse perspektivene, men du må jo også se den lange perioden mellom tidpsunktene disse undersøkelsene ble tatt på, med 42 år imellom. 

Anonymkode: d9083...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Cuckold skrev:

Dette vidner jo om at du har på deg svært spesielle briller. Jeg ble først med i tråden i dag, og det som fikk meg til å engasjere meg var alle de krakilske kvinnene som virker overivrige etter å benekte at menn kan oppleve at de har sjans på yngre kvinner. I motsetning til deg og disse benekter jeg ikke at det finnes variasjon, at det også finnes mange kvinner som foretrekker jevnaldrende, eller til og med hater og avskyr menn som er eldre enn dem, jeg nøyer meg med å påpeke fakta, at menn ofte opplever at man ikke taper seg så raskt som man kanskje kunne frykte og at det er ganske mange kvinner som finner menn som er 10 år eldre ganske attraktive.  

Det finnes langt flere voksne kvinner som har sjans på yngre menn enn det finnes voksne menn som har sjans på yngre kvinner. Dette vet vi begge. Som menn er vi ikke i en posisjon til å velge partner da alle kvinner, uansett alder, har horder av interessenter. Det samme gjelder ikke oss menn. La meg tippe at 8 av 10 yngre menn vil finne en objektivt sexy kvinne på 40 attraktiv. 2 av 10 yngre kvinner vil finne en objektivt sexy mann på 40 attraktiv. Sånn er virkeligheten. Thailand neste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de tenker mer på det. Derfor har de begynt å kjøpe litt, fordi de faktisk tenker mer og ikke bare trener slik du foreslår. De er jo ikke i nærheten av oss kvinner. For meg tenker kvinner generelt spesielt mye på utseendet. Hvis menn som gidder å kjøpte to hudkremer tenker mye, hva gjør kvinner da? Som har serum, oljer, trener, går på dietter, 5 ulike body lotions, 6 ulike hårkurer...
Finner ingenting av det motstridende.

Anonymkode: cbaf6...850

Ok, men det er jo forskjell på "litt mer" og "mye mer" i den grad kompisene dine bruker mye mer penger på skjønnhetspleie. Men greit nok, ingen vits å diskutere hva man mener er "mye" og "lite". Sakens kjerne er at dette egentlig ikke noe nytt, kjenner da mange menn som har brukt ulike lotions og oljer lenge. Jada, kvinner bruker mer, men det er altså ikke en ny trend at menn tenker på utseende og helse. 

Andre effekter man bør tenke over er at, på grunn av sosiale medier, så er gjerne slike effekter mer synlige enn før. Før dette tenkte menn også på utseende, men var litt mer tilbakeholden med å snakke om det. Og man skulle hvertfall ikke gå i butikken og kjøpe skjønnhetsprodukter selv, men gjerne sende kona/dama ;) 

Anonymkode: d9083...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nimbolt skrev:

Det finnes langt flere voksne kvinner som har sjans på yngre menn enn det finnes voksne menn som har sjans på yngre kvinner. Dette vet vi begge. Som menn er vi ikke i en posisjon til å velge partner da alle kvinner, uansett alder, har horder av interessenter. Det samme gjelder ikke oss menn. La meg tippe at 8 av 10 yngre menn vil finne en objektivt sexy kvinne på 40 attraktiv. 2 av 10 yngre kvinner vil finne en objektivt sexy mann på 40 attraktiv. Sånn er virkeligheten. Thailand neste.

At vi begge vet at det stikk i strid med statistikken skulle være vanligere at voksne kvinner har sjans på vesentlig yngre menn enn omvendt er som mye av din argumentasjon tatt rett ut av løse luften. Hvis du mener at voksne kvinner har enda lettere for å få sex for en natt med en yngre person er jeg med, men ikke hvis vi snakker om sjans på å få en person som livspartner. 

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men det er jo forskjell på "litt mer" og "mye mer" i den grad kompisene dine bruker mye mer penger på skjønnhetspleie. Men greit nok, ingen vits å diskutere hva man mener er "mye" og "lite". Sakens kjerne er at dette egentlig ikke noe nytt, kjenner da mange menn som har brukt ulike lotions og oljer lenge. Jada, kvinner bruker mer, men det er altså ikke en ny trend at menn tenker på utseende og helse. 

Andre effekter man bør tenke over er at, på grunn av sosiale medier, så er gjerne slike effekter mer synlige enn før. Før dette tenkte menn også på utseende, men var litt mer tilbakeholden med å snakke om det. Og man skulle hvertfall ikke gå i butikken og kjøpe skjønnhetsprodukter selv, men gjerne sende kona/dama ;) 

Anonymkode: d9083...7b4

OK. Vi er uenig.

Her har du flere som er enig med meg i hvert fall. De bryr seg mer om huden nå, men ikke nok.
Jeg kan sikkert finne flere hvis du ønsker det? Hvis dette ikke er en trend, hvorfor oppfordrer da fagpersonen kvinner til å kjøpe hudpleie til menn?  :klo: Og hvorfor forsyner menn seg av produktene til fruen, men ikke gidder å kjøpe selv hvis de er så interesserte? Hvis helsen er viktig, hvorfor bry de seg ikke om at de kan få kreft og er overrepresentert nettopp fordi de gir blanke? Hadde menn flest hatt tørr hudtype hadde de sett ganske gamle ut i dag. Fordi menn flest har fet hud så slipper de unna. Jeg har det selv, så rynkene kommer ikke til å komme så fort hos meg heller.

- Det er flere enn før som bryr seg mer om huden, men på grunn av "manglende egeninteresse" blant menn på dette området, topper menn over 50 statistikken når det kommer til risiko for å få føflekkreft og også å dø av den fordi diagnosen stilles sent, forteller hudlege Jon Langeland.

Heller ikke Kjersti Johansen, Cand. Scient og nordisk fagsjef ved Dermanor, mener at menn bryr seg nok om sin egen hud:
- De har nok samme behovet som oss jenter, men har en sperre på det å oppsøke hjelp fra hudpleier og mangler kanskje nok interesse til selv å sette seg inn i hva man skal bruke. Drar man på "reunions" 15-20 år etter russetiden, er det ganske påfallende hvor mye raskere menn ser eldre ut enn kvinner. Det er nok ikke helt tilfeldig, mener hun.

- Man ser at av de som får diagnose føflekkreft først når kreften har spredd seg, er de fleste menn. De beskytter seg ikke nok, og følger ikke godt nok med på hvordan føflekkene deres utvikler seg, sier hun.

- Hudaldring er noe vi kvinner tenker på fra vi er i 20-årene. Menn kommer gjerne på dette når det nærmest er for sent. Skal de kunne bremse utviklingen av linjer og rynker, bør de komme i gang med god hudpleie tidligere, mener hun.

Klinisk spesialist Eva Meland ved Beauty Medical Care i Tønsberg, ser som oftest at mennene som kommer til salongen har tørr hud eller hud med akne eller aknearr, grov og porete hud, eller gusten hud med linjer i pannen og rundt øynene.

– Jeg tror hovedårsaken til menns hudproblemer er at de ikke tenker like mye på huden som kvinner, at den daglige rutinen med rens morgen og kveld slurves med, og at de ikke bruker produkter tilpasset hudtypen og det aktuelle problemet, sier Meland.


http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article826223.ece
https://www.abcnyheter.no/livet/2016/09/07/195240718/disse-hudproblemene-er-typiske-hos-menn

Anonymkode: cbaf6...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med alle trådene der jenter sier at eldre menn er bedre i senga, og mere opptatt av å  tilfredsstille jenta osv? Er bare å ta en kjappt søk i trådene her, så finner dere flust av tråder om dette. Men nå er vi i benektelsesfasen av fakta, så derfor blir det usaklig å fortsette diskusjonen.. 

Anonymkode: 5351d...6b8

Nåja. De trådene understreker jo bare at menn har veldig lyst til at verden skal være sånn, siden overvekten av de tråden utvilsomt er startet av menn i alle aldre.

Anonymkode: 39502...157

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug
9 timer siden, Cuckold skrev:

Som sagt blir det litt dumt å forsøke å overbevise menn om at verden er helt annerledes enn det vi opplever selv. Jeg kan love deg at menn på KG ikke er redde for å beklage seg over skjevheter som faller uheldig ut for menn, så når menn her ikke klager på at de får mindre sjans på damene etter hvert tror jeg du skal spørre deg om det kanskje heller er du som bør stikke fingeren i jorden. ;-) Verden er ikke alltid slik vi ønsker, og selv om du intenst misliker eldre menn er det heldigvis nok av kvinner som ikke gjør det. 

Det blir litt dumt å forsøke å overbevise kvinner om at verden er helt annerledes enn vi opplever også :)  

Når så mange kvinner svarer at de foretrekker menn på egen alder og at de ikke har sansen for eldre menn, du tror ikke at det kan være noe i det da? Hvis det var så enormt mange unge kvinner som var ville etter eldre menn, tror du ikke vi alle hadde kjent veldig mange sånne kvinner? Vi gjør jo ikke det, med mindre dere regner en som er maks 4-5 år eldre som en eldre mann. Jeg ser på et par med sånn aldersforskjell som ca jevngamle bortsett fra hvis det er snakk om tenåringer. Da er 5 år stor aldersforskjell. Kan det være hvordan vi definerer 'eldre menn' som gjør at vi er så uenige her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

:ler:

Anonymkode: 43e7e...862

Kanskje han begynner å bli dement:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nimbolt skrev:

Det finnes langt flere voksne kvinner som har sjans på yngre menn enn det finnes voksne menn som har sjans på yngre kvinner. Dette vet vi begge. Som menn er vi ikke i en posisjon til å velge partner da alle kvinner, uansett alder, har horder av interessenter. Det samme gjelder ikke oss menn. La meg tippe at 8 av 10 yngre menn vil finne en objektivt sexy kvinne på 40 attraktiv. 2 av 10 yngre kvinner vil finne en objektivt sexy mann på 40 attraktiv. Sånn er virkeligheten. Thailand neste.

Hvor har du dette fra?? Er de ikke omtrent like mange damer som menn?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Hvor har du dette fra?? Er de ikke omtrent like mange damer som menn?? 

Hva har det med saken å gjøre? Det finnes langt flere ufrivillig single menn uten barn enn ufrivillig single kvinner uten barn, uansett alder. Det peker på at min påstand er korrekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cuckold skrev:

At vi begge vet at det stikk i strid med statistikken skulle være vanligere at voksne kvinner har sjans på vesentlig yngre menn enn omvendt er som mye av din argumentasjon tatt rett ut av løse luften. Hvis du mener at voksne kvinner har enda lettere for å få sex for en natt med en yngre person er jeg med, men ikke hvis vi snakker om sjans på å få en person som livspartner. 

Selvfølgelig har eldre kvinner større sjans på å finne en yngre mannlig livspartner, enn omvendt. Spørsmålet er om kvinner flest ikke heller foretrekker jevnaldrende livspartnere. Men om kvinner ville og gikk inn for det - selvsagt har de alltid bedre odds innen både sex og langvarig kjærlighet enn vi menn har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nimbolt skrev:

Det finnes langt flere voksne kvinner som har sjans på yngre menn enn det finnes voksne menn som har sjans på yngre kvinner. Dette vet vi begge. Som menn er vi ikke i en posisjon til å velge partner da alle kvinner, uansett alder, har horder av interessenter. Det samme gjelder ikke oss menn. La meg tippe at 8 av 10 yngre menn vil finne en objektivt sexy kvinne på 40 attraktiv. 2 av 10 yngre kvinner vil finne en objektivt sexy mann på 40 attraktiv. Sånn er virkeligheten. Thailand neste.

Snakk for deg selv. De som er kjekke å ser bra ut, kan velge fra øverste hylle. Du er bare ikke i den kategorien da.. For min del sjekker damer meg og og tar kontakt med meg som regel. Så kan jeg velge de jeg vil ha. Og hun har jeg funnet!

Anonymkode: 5351d...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. De som er kjekke å ser bra ut, kan velge fra øverste hylle. Du er bare ikke i den kategorien da.. For min del sjekker damer meg og og tar kontakt med meg som regel. Så kan jeg velge de jeg vil ha. Og hun har jeg funnet!

Anonymkode: 5351d...6b8

Er gift med ei flott jevngammel dame, så jeg lider ingen nød. Men godt voksne menn kan aldri velge fra øverste hylle blant kvinner. Uansett hvor kjekke de selv tror de er. Det er naturstridig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nimbolt skrev:

Er gift med ei flott jevngammel dame, så jeg lider ingen nød. Men godt voksne menn kan aldri velge fra øverste hylle blant kvinner. Uansett hvor kjekke de selv tror de er. Det er naturstridig. 

Bare for at du ikke kan det betyr det ikke at Brad pitt ikke kan gjøre det. Alt kommer ann på status, utseende osv. Så du kan snakke for deg og ikke alle andre..😂

Anonymkode: 5351d...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare for at du ikke kan det betyr det ikke at Brad pitt ikke kan gjøre det. Alt kommer ann på status, utseende osv. Så du kan snakke for deg og ikke alle andre..😂

Anonymkode: 5351d...6b8

Kjenner du til Brad Pitt personlig og vet om hans privatliv, eller snakker du for deg selv og ingen andre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbolt skrev:

Kjenner du til Brad Pitt personlig og vet om hans privatliv, eller snakker du for deg selv og ingen andre? 

Er jo bare å google å se selv..

Anonymkode: 5351d...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose
På 20.4.2017 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Menn får problemer med å levere varene når de når midten av trettiåra. Etter det er det levering av "best før" sæd med "høy risiko for misdannelser". Tas i mot på eget ansvar dersom kvinnen har særlig ønske om å bli ansvarlig for et multihandicappet individ frem til hun selv havner på aldershjemmet. Det eneste stedet menn på 35+ bør "levere varene" er i dass! :fnise: 

Anonymkode: 477af...97f

Er du så dum eller later du som? Håper på det siste for din egen del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare å google å se selv..

Anonymkode: 5351d...6b8

Hva skal jeg se etter? Er han valgt av en yngre kvinne, etter Jolie? Neppe. Pitt sin gullalder er long gone. Han ser for gammel ut for de fleste damer. Men hva med Cheryl Cole, hun fikk seg nylig en unge med en 10 år yngre mann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Cuckold skrev:

Dette vidner jo om at du har på deg svært spesielle briller. Jeg ble først med i tråden i dag, og det som fikk meg til å engasjere meg var alle de krakilske kvinnene som virker overivrige etter å benekte at menn kan oppleve at de har sjans på yngre kvinner. I motsetning til deg og disse benekter jeg ikke at det finnes variasjon, at det også finnes mange kvinner som foretrekker jevnaldrende, eller til og med hater og avskyr menn som er eldre enn dem, jeg nøyer meg med å påpeke fakta, at menn ofte opplever at man ikke taper seg så raskt som man kanskje kunne frykte og at det er ganske mange kvinner som finner menn som er 10 år eldre ganske attraktive.  

La oss se på statistikken din.

Utav grafen kan se se ut som ca 14% har en aldersforskjell på 10 år eller mer, 6% har en aldersforskjell på 8-9 år og 9% en aldersforskjell på 6-7, altså tilsammen 29% av inngåtte ekteskap involverer en kvinne som en seks år eller mer yngre enn mannen. Det ser jo ganske bra ut eller hva?

Men så leser du resten av statistikken. 60% av disse 29% er mellom en norsk mann og en kvinne som innvandret. Bare 20% er mellom en norsk mann og en norsk kvinne. Så i realiteten var i underkant av 6% av inngåtte ekteskap mellom en norsk kvinne og en norsk mann med mer enn seks års aldersforskjell. Da det ble inngått 25125 ekteskap i 2008, vil det si at tilsammen 729 norske menn hadde gleden av å gifte seg med en norsk kvinne som var seks år, eller mer, yngre.

Så det er vel mer korrekt å si at ENKELTE unge norske kvinner liker eldre menn (definert som minst seks år eldre), og ikke MANGE, som hevdet i tråden her.

Anonymkode: ecc31...1bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Cuckold skrev:

Som sagt blir det litt dumt å forsøke å overbevise menn om at verden er helt annerledes enn det vi opplever selv. Jeg kan love deg at menn på KG ikke er redde for å beklage seg over skjevheter som faller uheldig ut for menn, så når menn her ikke klager på at de får mindre sjans på damene etter hvert tror jeg du skal spørre deg om det kanskje heller er du som bør stikke fingeren i jorden. ;-) Verden er ikke alltid slik vi ønsker, og selv om du intenst misliker eldre menn er det heldigvis nok av kvinner som ikke gjør det. 

 

9 timer siden, antbug skrev:

Det blir litt dumt å forsøke å overbevise kvinner om at verden er helt annerledes enn vi opplever også :)  

Når så mange kvinner svarer at de foretrekker menn på egen alder og at de ikke har sansen for eldre menn, du tror ikke at det kan være noe i det da? Hvis det var så enormt mange unge kvinner som var ville etter eldre menn, tror du ikke vi alle hadde kjent veldig mange sånne kvinner? Vi gjør jo ikke det, med mindre dere regner en som er maks 4-5 år eldre som en eldre mann. Jeg ser på et par med sånn aldersforskjell som ca jevngamle bortsett fra hvis det er snakk om tenåringer. Da er 5 år stor aldersforskjell. Kan det være hvordan vi definerer 'eldre menn' som gjør at vi er så uenige her?

Nå er det en viss forskjell her. For mens jeg påpeker at det at det både finnes kvinner som foretrekker menn på egen alder og kvinner som finner seg partner i årsklassene over seg, blånekter mine krakilske motdebattanter for at det finnes en merkbar andel kvinner som finner menn i årgangene over attraktive.

Hvis du leser det jeg skriver i denne tråden vil du forstå at «eldre menn» ikke er en formildende omskrivning for gamle menn, altså eldre i den betydning vi finner i ord som eldreomsorg eller eldresenter. Det vi snakker om er eldre i betydningen eldre enn, slik vi sier at Eva på 8 er eldre enn Alexander på 5 aller at Ingrid ofte leker med eldre barn.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...