Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne

TVtittern

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hvorfor den eneste måten å stå opp for seg selv er legge ut på internett hvordan ektemannen var utro?

Og hvordan den beste måten at barn slipper å høre rykter  eller bli mobbet for foreldrenes handlinger er at de er tilgjengelig på internett til evig tid?

Ja, jeg er klar over at LIsa selv klapper seg på skulderen og forteller om hvordan hun kun utleverte ektemannen og elskerinnen fordi hun ville hjelpe sine egne barn, men ting blir liksom ikke sant bare fordi man roser seg selv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Vera79 skrev:

Jeg er ikke enig i påstanden din. Et barn vil bli mer skadet når noen slenger med leppa om hvor jævla inkompetent faren deres er. Det Tønne gjør er å gi barna eierskap til historien. Barnet er bedre rustet mot rykter og sladder (som det ville blitt i denne saken uansett, når begge foreldrene er profilerte). Har du hørt podcasten? Hun forklarer veldig godt og reflektert hvorfor hun valgte som hun gjorde:

"Jeg har et ansvar overfor barna, for å si - vet du hva? Sånn er det faktisk ikke greit å bli behandlet. Når dere møter noen i livet deres så skal dere ikke tenke at "jeg er så lite verdt jeg at sånn kan jeg godt bli behandlet", og det er ekstremt viktig for meg å gi et tydelig signal om at man skal elske, man skal hjelpe, og man skal stå i ting, men så går det en grense hvor man må si at nå må jeg elske og beskytte meg selv for ellers så går jeg i stykker"

Jeg fortalte tidligere i tråden at jeg valgte motsatt av henne - jeg holdt kjeft om utroskapen som foregikk, for å beskytte barnet. Det får stikk motsatt effekt, barnet blir overkjørt av gamle kjerringer som skal synse og eie historien og tappe barnet for informasjon (ja, det har skjedd!) og barnet blir lei seg over måten folk omtaler far på. Hadde jeg gitt barnet eierskap på historien ville barnet møtt sladderen på en totalt annerledes måte. Jeg må leve med feilen jeg gjorde (ved å ikke legge kortene på bordet overfor barnet), men kunne jeg valgt på ny, ville jeg gjort akkurat det samme som Tønne. 

Jeg tenkte med en gang at dette var langt over streken av LT, og da først og fremst mtp barna. Men når jeg selv hørte podcasten, og fikk tenkt meg om, er jeg helt enig med deg! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.....håper de klarer å rydde opp i dette, selv om jeg ikke akkurat nå kan se hvordan det skal være mulig. Utroskap kan i min verden tilgis, men måten han sviktet henne på og valgte elskerinnen framfor henne, vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi...

Godt de har herr og fru.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, XbellaX skrev:

Problemet er at virkeligheten for de fleste av oss ikke er så enkel. Samlivet er en dans, utroskap er sammensatt. Og midt oppe i fars og mors offentlige drama sitter 2 små barn som garantert aldri har bedt om dette bråket og som kjenner en inderlig lojalitet til begge sine foreldre.

Helt enig. Det er hensynet til barna som gjør at jeg synes det blir riv, ruskende galt å henge ut faren deres. Jeg hater utroskap, og unner egentlig de som er det offentlig gapestokk. Historien til Lisa er jo horribel, og jeg skjønner henne godt. Jeg hadde blitt rasende. Men likevel.. Hva gjør det med barna at dette blir en offentlig skittentøyvask? At faren blir "hatet" av mennesker bak tastaturet? Barna elsker tross alt begge foreldrene sine. 

Vokste selv om med foreldre som gikk fra hverandre på grunn av utroskap. Jeg fikk vite altfor tidlig om årsakene til bruddet og detaljer rundt dette. Det har preget meg veldig. Nå er det selvsagt slik at utroskapen ene og alene var pappas skyld (og elskerinnene selvsagt), men jeg hadde virkelig ikke behov for å vite det i så ung alder. Kan bare tenke meg hvordan det da er/ blir for barna i dette tilfellet, hvor "hele" Norge har blitt innlemmet i situasjonen.. 

(men nå har jeg ikke hørt podcasten, kun lest her inne.)

Endret av _Malene
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Onbothsides skrev:

Ja hva skjedde egentlig med tone og Aksel? Hørte rykter om en fra Hordaland der og? 

Tror det er mange med lite søvn i familiene rundt dette nå. 

Blipppp:) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck that sier jeg.  Han og hun elskerinnen fortjener ALT som faller på deres skuldre  nå.  Det er kun de 2 som har skylden for hva skjer nå videre.  Dritt i at hun har offentliggjort dette.  Dette burde han ha tenkte på før han stakk pikken hans i en annen dame. 

Og beklager, men elskerinnen er ikke noe bedre - faktum er at hun er like skyldig i å splitte familien som han.  Håper hun også får sin straff over tid.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loffeliten

Mannen har vel også ukentlige podcaster (med det utrolig passende navnet Krisemøte), skal vel komme ny i dag tror jeg? Kan jo bli interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, smartbimbo skrev:

Blipppp:) 

Ja jeg har også hørt om en liten blipp, mener glipp der ;-) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Loffeliten skrev:

Mannen har vel også ukentlige podcaster (med det utrolig passende navnet Krisemøte), skal vel komme ny i dag tror jeg? Kan jo bli interessant. 

Hver fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrre kjenner vel Lisa godt nok til å vite at hun ikke er en som sitter stille, og ikke prater om det. Jeg skjønner ikke hvorfor folk kan vri det over på at det Lisa som er den store synderen her. Jeg fikk veldig vondt av henne på podkasten :(

Noen som vet når i morgen Krisemøte er? Når på dagen? Går det direkte?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna får sikkert dette med seg enten via skolen eller hva det måtte være, men jeg tenker at man ikke behøver å skjerme barna. Mamma er lei seg fordi pappa har gjort noe dumt, sånn er det noen ganger i livet, og barna er faktisk nødt til å stå i det de også. Det er en fin ting å lære seg at både mor og far kan gjøre dumme ting uten at de er dumme mennesker, og at det er lov til å reagere på dumme ting. Jeg sier ikke at de skal brette ut for barna i det vide og det brede, men jeg tenker at det er bedre enn å totalt skjerme dem fra hvordan ting faktisk er. Det er mye bedre enn å late som om absolutt alt er greit, og føre barna bak lyset på den måten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Ewe skrev:

Noen som vet når i morgen Krisemøte er? Når på dagen? Går det direkte?

Podcaster går ikke direkte. De spilte inn pod i går på Rubicon så den legges ut i morgen på iTunes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, verpesyk skrev:

Ja, barna får sikkert dette med seg enten via skolen eller hva det måtte være, men jeg tenker at man ikke behøver å skjerme barna. Mamma er lei seg fordi pappa har gjort noe dumt, sånn er det noen ganger i livet, og barna er faktisk nødt til å stå i det de også. Det er en fin ting å lære seg at både mor og far kan gjøre dumme ting uten at de er dumme mennesker, og at det er lov til å reagere på dumme ting. Jeg sier ikke at de skal brette ut for barna i det vide og det brede, men jeg tenker at det er bedre enn å totalt skjerme dem fra hvordan ting faktisk er. Det er mye bedre enn å late som om absolutt alt er greit, og føre barna bak lyset på den måten. 

👏🏻 Helt enig! Livet er ikke bare rosa ballonger. Mamma og pappa har også følelser og kan gjøre dumme ting. Barn har godt av å lære at dette gjelder både barn og voksne. Noen ganger er ting vanskelig, og sånn er det. De får uansett greie på hva som har skjedd, de kn ikke pakkes inn i bomull og beskyttes fra livet. 

Lisa er knalltøff! 💪🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Femilie skrev:

Enig i dette. 

Kanskje det er feil av meg, men jeg forventer iallefall mer av en folkevalgt som skal ta avgjørelser på vegne av hele samfunn..

Vel, se på de folkevalgte som styrer showet nå. Det er visst for mye å forvente av noen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Antoinette skrev:

Podcaster går ikke direkte. De spilte inn pod i går på Rubicon så den legges ut i morgen på iTunes.

Takk for svar :) Vet du når det legges ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ewe skrev:

Takk for svar :) Vet du når det legges ut?

Ikke klokkeslettet nei, men abo. du popper den opp når den er tilgjengelig for nedlasting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, verpesyk skrev:

Det går an å fortelle barna at ikke alt er fryd og gammen i forholdet uten at man henger ut pappaen deres på internett. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillesky skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Tror du skal dobbeltsjekke hva det ordet betyr :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...