Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok et forsøk på å lindre symptomer heller enn faktisk årsak. La oss bare ignorere forholdene som gjør at folk havner på AAP til å begynne med og gjøre det vanskeligere for dem i stedet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeidsliv/strammer-inn-ordningene-for-syke/a/23961556/

Anonymkode: 6f064...9a2

"De vil få tettere oppfølging og en raskere avklaring"

Og dette har NAV kapasitet til?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Den perioden jeg gikk på AAP kunne det gå en måned eller to mellom hvert møte og avgjørelse om nytt tiltak. Så var det søketid på de ulike tiltakene, noe som gjerne tok noen uker eller måneder også. For å ikke snakke om de kursene osv som har oppstartstid og som man må vente til begynner. Tror halvparten av tiden på AAP gikk bort på venting.

Anonymkode: 6f064...9a2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hele sykemeldingsperioden min pluss to tre måneder av AAP perioden gikk med til å vente på utredning.

Forstår politikerne hva de foreslår???

Anonymkode: 2110e...cb0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

En ting er om Nav har kapasitet. Men helsevesenet har ikke kapasitet. Jeg går på AAP nå, og bare for meg, og komme til rett sted for utredning, så har det tatt 1,5 år fra vi sendte henvisning. Så jeg har så vidt startet med utredning nå, så blir det behandling. Det tar lang tid.

Jeg var syk tidligere og, da tok det meg 6 år, og få en diagnose. Er jo synd da man ikke har mer enn 3 år.

Anonymkode: 7234c...fee

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en naturlig utvikling og bare begynnelsen når vi ser hvordan samfunnet utvikler seg. Norge har ikke ubegrenset med penger, et sted må grensen gå for hva velferdsstaten kan tåle. Politikerne har en beinhard jobb nå med hva som skal kuttes og ikke. Det er ikke bare regjeringen som har sett på dette, men andre partier også. 

Anonymkode: f9c46...c8a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Japp. Er mange trender som må snus. Tipper det blir mange færre "psykisk syke" når pengesekken snøres til. For ikke å snakke om når pengesekken faktisk er tom.

Anonymkode: fed18...d9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Japp. Er mange trender som må snus. Tipper det blir mange færre "psykisk syke" når pengesekken snøres til. For ikke å snakke om når pengesekken faktisk er tom.

Ja, men man begynner jo i feil ende. mest sannsynlig vil dette føre til at ennå flere blir permanent uføretrygdede i stedet, som om det er noe bedre...

Norge er uansett konkurs om 20 år. Da blir hver dag en kamp for å overleve, så gled dere! 

Anonymkode: c5bbe...564

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosetelys
Skrevet

Vært på aap i snart 4 år, vært i 3 møter 😂 Ber om møter, men blir ignorert 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men man begynner jo i feil ende. mest sannsynlig vil dette føre til at ennå flere blir permanent uføretrygdede i stedet, som om det er noe bedre...

Norge er uansett konkurs om 20 år. Da blir hver dag en kamp for å overleve, så gled dere! 

Kommer nok forsikringer før den tid, slik som i USA :) Vil bli en gradvis overgang 

Anonymkode: f2b75...b06

Skrevet

Yay, for det Norge virkelig trenger er flere uføretrygdede!!! 

Jeg skulle ønske politikerene satte seg inn i hva de justerer på.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke frisk, av at presset blir større. Det blir heller flere på uføretrygd. Jeg ser bare meg selv, jeg som skrev lenger opp. Istedenfor at jeg får tid, til utredning, behandling, så hjelp til å komme tilbake til arbeidslivet. Så kommer jeg heller til å bli uføretrygdet. For i dag, er jeg alt for syk til å jobbe. Og det grunnet en fysisk diagnose. Eller har 8 diagnoser nå, 2 av de på psykisk sykdom, og resten på fysisk. Men er ikke de psykiske diagnosene, som gjør at jeg ikke kan jobbe. De gjør vel bare at det kanskje er rundt 10% av jobbene som er der ute, som jeg ikke kan ta.

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nok forsikringer før den tid, slik som i USA :) Vil bli en gradvis overgang 

Anonymkode: f2b75...b06

Det er mulig...Men ofte knalldyre forsikringer om de skal dekke "det meste". 

Merker jeg er glad jeg ikke er helt ung lenger og skal etablere meg i dag, det kommer til å bli beintøft. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns de er strenge nok jeg. Jeg fikk avslag etter et år sykemelding. Hadde flere møter med legen og nav. Nav var ikke enig med legen eller sykehus. Venter svar på klage.  Så nå jobber jeg meg sykere og sykere for å rettigheter til sykepenger igjen. En måned til og jeg kan sykemelde meg igjen. Hadde det ikke hvert for en fantastisk fastlege og arbeidsgiver så hadde jeg ikke klart mer. Nav har ikke hvert til noe hjelp. 

Anonymkode: 5d615...42d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes også de er strenge nok. Fikk avslag selv om jeg hadde hatt store psykiske vansker siden barndommen. Var først da jeg var innlagt, og sykehuset søkte uten min viten da jeg var ute av stand til noe som helst at jeg fikk godkjent.. 

Anonymkode: 3426e...ee1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke frisk, av at presset blir større. Det blir heller flere på uføretrygd. Jeg ser bare meg selv, jeg som skrev lenger opp. Istedenfor at jeg får tid, til utredning, behandling, så hjelp til å komme tilbake til arbeidslivet. Så kommer jeg heller til å bli uføretrygdet. For i dag, er jeg alt for syk til å jobbe. Og det grunnet en fysisk diagnose. Eller har 8 diagnoser nå, 2 av de på psykisk sykdom, og resten på fysisk. Men er ikke de psykiske diagnosene, som gjør at jeg ikke kan jobbe. De gjør vel bare at det kanskje er rundt 10% av jobbene som er der ute, som jeg ikke kan ta.

Ingen fare. Vi vet med sikkerhet at flere titalls tusen jobber kommer til å ryke i landet pga automatisering. Det hjelper fint lite å hyle om jobber og tilrettelagte sådan, når de kort og godt ikke finnes lengre.

Dette kommer til å treffe så hardt og bredt at folk har ikke anelse om hvor fort det kommer til å gå.

Husk at det er sagt at teknologien kommer til å ta større fremskritt fra 2018 til 2019 enn den har gjort de siste hundre år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fare. Vi vet med sikkerhet at flere titalls tusen jobber kommer til å ryke i landet pga automatisering. Det hjelper fint lite å hyle om jobber og tilrettelagte sådan, når de kort og godt ikke finnes lengre.

Dette kommer til å treffe så hardt og bredt at folk har ikke anelse om hvor fort det kommer til å gå.

Husk at det er sagt at teknologien kommer til å ta større fremskritt fra 2018 til 2019 enn den har gjort de siste hundre år.

Det siste der er nok en overdrivelse. Ja, det kommer til å bli tøft om en 20 års tid, men jeg jobber selv med teknologi og er ganske sikker på at man ikke får noen revolusjon fra 2018 til 2019. Utsikter om automatisering og roboter vil tvilsomt treffe de neste 5-10 årene, det er for mye som ikke fungerer godt nok ennå. Prediksjon og evolusjonære algoritmer er på ingen måte produksjonsdyktige ennå, et sluttbrukereksempel er f. eks. Uberbilene som havnet på siden for noen dager siden. 

Mange av dagens analyser om teknologiens modenhet er skrevet av økonomer og diverse ledere med en politisk agenda, men som er bortimot kunnskapsløse når det gjelder utvikling av slike tjenester, så det ville jeg tatt med en stor klype salt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at de må kutte i ordningene, men kan vi ikke i det minste være ærlige? 

Det er ikke nok jobber. Arbeidsledigheten i Norge er egentlig ganske høy hvis man leter i ulike statistikker. 

Helse-Norge er sprengt. For mange mennesker i forhold til antall spesialister. Hvordan skal folk klare å komme seg ut i arbeid? 

Anonymkode: 5d70c...0c1

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...