Gå til innhold

Barnevernet gjør jo så mye bra sies der.


Askandmaybeitell

Anbefalte innlegg

1 time siden, Askandmaybeitell skrev:

Ja og jeg har så sannelig tatt min del av ansvaret og gjør det hver eneste dag, men tenk på hvor mange ofre på begge sider av loven barnevernet skaper...
Baneheia saken, var jo tidligere bv barn, Brevik hadde vell også noe bv innblandet osv så tenker at MAN ikke vil se skogen for bare trær. Og det i seg selv er nok mere ansvarsfraleggende enn jeg greier...

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.... når man avslutter alle settninger med et men viser man jo tydelig at man ikke tar ansvar. det kalles å BORTFORKLARE!!!!

Anonymkode: d648f...c54

Kan ikke du vise meg hvor det men som jeg avslutter med her er?

Og finner det da pussig at de eneste som skriver som anonyme her, er  de som hevder å inneha patent på fakta... :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

.... når man avslutter alle settninger med et men viser man jo tydelig at man ikke tar ansvar. det kalles å BORTFORKLARE!!!!

Anonymkode: d648f...c54

Når man har tatt sitt ansvar så skal man aldri beskylde en for det motsatte. Hvorfor beskylder du TS for ansvarsfraskrivelse når han har tatt sitt ansvar? Jeg forventer din saklige begrunnelse på dette. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Askandmaybeitell skrev:

Ja og jeg har så sannelig tatt min del av ansvaret og gjør det hver eneste dag, men tenk på hvor mange ofre på begge sider av loven barnevernet skaper...
Baneheia saken, var jo tidligere bv barn, Brevik hadde vell også noe bv innblandet osv så tenker at MAN ikke vil se skogen for bare trær. Og det i seg selv er nok mere ansvarsfraleggende enn jeg greier...

En kan ikke legge skylden på Barnevernet når kriminelle begår handlinger som de selv VET er galt. De får ta ansvar for sitt eget liv. Hvis de ikke klarer å se at de kommer i fengsel når de dreper mennesker, hører de hjemme nettopp i fengsel

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

En kan ikke legge skylden på Barnevernet når kriminelle begår handlinger som de selv VET er galt. De får ta ansvar for sitt eget liv. Hvis de ikke klarer å se at de kommer i fengsel når de dreper mennesker, hører de hjemme nettopp i fengsel

Ok men med det du så sier her, påstår du så at oppvekstmiljø er en fraværende faktor å ta hensyn til. Når man skal vurdere mennesker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Ok men med det du så sier her, påstår du så at oppvekstmiljø er en fraværende faktor å ta hensyn til. Når man skal vurdere mennesker? 

Da har skaden allerede skjedd mens barnet var hos foreldrene. En velger selv om en vil bli en kriminell eller ikke. Tro meg. Har selv hatt en grusom barndom og kunne lette endt opp som kriminell, men valgte å ikke bli det. Jeg valgte istedet utdannelse og er nå bedriftseier med en god del ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, intelligmor skrev:

Jeg vil si at dine fortokninger er så langt ute i periferien av normalitetsskalaen at det er skummelt. Hvor i all verden får du dette fra? Slike bekyldninger hører da ingen steder hjemme. Jeg håper (men tror ikke) at du skjems over slike fortolkninger! Og vet med sikkerhet at dette handler mer om deg enn om TS. 

 

9 minutter siden, intelligmor skrev:

Det er vanskelig å ikke tro at du arbeider innen barneverntjenesten. Det er et av de aller største problemene med denne tjenesten i dag-at det er et lukket system uten kontroll. Vi i Norge har lang erfaring på at lukkede systemer uten ekstern kontroll utvikler seg i negativ retning. Det gjelder både psykiatrien, rusomsorg, NAV og barnevern. Ærekrenkelse er da noe som er personlig, og du har da jammen assosiert deg tett med denne tjenesten om du tar dette personlig. Jeg leser da ikke at noen her inne, heller ikke TS mener at alt barnevernet gjør er galt. At du velger å lese det slik handler mer om deg. Vi må være obs på de (mange) feil som begås innenfor dette systemet slik at vi kan gjøre noe med det. DET er å være opptatt av barn beste, ikke opptatt av SYSTEMET. Systemer er ment å være der av en grunn. Om vi ikke tør å se feilene så svikter vi barna, på det groveste! Omsorgsvikt er ille om den skjer hjemme eller i det offentlige. Det må vi tørre å se på, uten å bli hverken "ærekrenket" eller ta det personlig. 

Snakk om å tolke noe helt feil. 

Det var den rette ræva som feis.

Jeg håper (men tror ikke) at du skjems over slike fortolkninger!

 

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Honey Dew skrev:

En kan ikke legge skylden på Barnevernet når kriminelle begår handlinger som de selv VET er galt. De får ta ansvar for sitt eget liv. Hvis de ikke klarer å se at de kommer i fengsel når de dreper mennesker, hører de hjemme nettopp i fengsel

Du har selv sagt at det er flere nyanser i barnevernsaker og i menneskeliv selv. Man blir påvirket av hva man har rundt seg og hvordan man blir behandlet. Derfor skal du også som en som har opplevd en vond barndom har forståelse for at ikke alle reagerer som deg eller meg. Det er også uforståelig at du fraskriver barnevernet alt ansvar de har for barns ødelagte oppvekst. For barnevernet har ansvar der de unnlater å gjøre det de skal etter loven. Derfor syns jeg det også er merkelig at du ikke vil se nyansene som er med TS her. Det er ikke svart/hvitt. Og det har du selv påpekt til meg i flere debatter. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Da har skaden allerede skjedd mens barnet var hos foreldrene. En velger selv om en vil bli en kriminell eller ikke. Tro meg. Har selv hatt en grusom barndom og kunne lette endt opp som kriminell, men valgte å ikke bli det. Jeg valgte istedet utdannelse og er nå bedriftseier med en god del ansatte.

En skade skjer ikke automatisk hjemme hos foreldre. Den kan også skje når barnevernet griper inn og plasserer barn på institusjon eller fosterhjem. Det er ikke alle foreldre som er egnet som omsorgspersoner, men mange er det. Derfor skal man ikke angripe foreldrene ensidig og beskylde de for omsorgssvikt når det også forekommer i barnevernet. Hvorfor går du og de andre bv tilhengerne kun på foreldrene? Jeg forventer din saklige begrunnelse på det. 

Endret av slagelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, slagelse skrev:

En skade skjer ikke automatisk hjemme hos foreldre. Den kan også skje når barnevernet griper inn og plasserer barn på institusjon eller fosterhjem. Det er ikke alle foreldre som er egnet som omsorgspersoner, men mange er det. Derfor skal man ikke angripe foreldrene ensidig og beskylde de for omsorgssvikt når det også forekommer i barnevernet. 

Som oppfølgning til det riktige utsagnet, som er i tråd med de erstatningene staten har utbetalt til tidligere barneverns barn foreløpig.

Tenkte bare at det er greit å se tallene for barnevernet sin inngripen, og så ha deres dårlige resultater i bakhodet.
 

Tiltak nemndaedit.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Som oppfølgning til det riktige utsagnet, som er i tråd med de erstatningene staten har utbetalt til tidligere barneverns barn foreløpig.

Tenkte bare at det er greit å se tallene for barnevernet sin inngripen, og så ha deres dårlige resultater i bakhodet.
 

Tiltak nemndaedit.png

Et meget godt innlegg :) . Det er nok litt pinlig for bv tilhengerne nå når de får enda mer dokumentasjon enn de liker. Da kan de ikke komme med sine beskyldninger om at vi ikke dokumenterer våre innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, slagelse skrev:

Et meget godt innlegg :) . Det er nok litt pinlig for bv tilhengerne nå når de får enda mer dokumentasjon enn de liker. Da kan de ikke komme med sine beskyldninger om at vi ikke dokumenterer våre innlegg. 

Takk og tenkte at vi kan faktisk dokumentere alle våres utsagn, men de kan ikke dokumentere en eneste av deres påstander... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Askandmaybeitell skrev:

Takk og tenkte at vi kan faktisk dokumentere alle våres utsagn, men de kan ikke dokumentere en eneste av deres påstander... :)

Det er betryggende å vite :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slagelse skrev:

Det er betryggende å vite :) .

Ja man slipper da for å gå til usaklige personangrep og hersketeknikker for allikevel å ende opp som mennesker, uten reel viten med en fraværende integritet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet griper jo stort sett inn fordi det ER skjedd en skade i hjemmet. De griper ikke inn når alt er tipp topp. Og derfor er det veldig mange barn som er skadet FØR barnevernet kobles inn, men dere må bare unngå sannheten for min del. Jeg skjønner at det er vanskelig for dere å akseptere.

Oi oi, snakk om å være tett i pappen! :fnise:

Anonymkode: 64c56...b2f

Ja men så skal jeg på nytt legge ved hva som er årsakene til barnevernet egentlig går inn i hjemmet, og det er ikke bare meningen min... Som andre fremsetter her men fakta fra SSB, så regner jeg med at dere kommer med noen motspill som er dokumenterte...
Kan godt være du mener jeg er tett i pappen, men så er sannheten jo ille hørt...
 

IMG_0221.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Dokumentarfilm" om det norske barnevernet (CPS - Childrens Protective Services, Norway).
Norskprodusert, men med engelsk tekst ment for å opplyse mennesker i andre land.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gze-YjCvYAU

Anonymkode: ae48f...175

Må innrømme at jeg så ikke har sett denne til ende, men der er jo ingen tvil om at mange av de tingene som kommer frem her er av relevans.

Man kan spørre seg om hvorfor det egentlig ikke var nok å opplyse om ting i Norge, men denne tråden er et temmelig så godt bevis på nettopp det.

Så kan man si at vi er mange som har opparbeidet oss et stort internasjonalt nettverk i forbindelse med dette, og derfor er det også slik at der er flere utenlandske tv selskaper som har laget dokumentarer omkring barnevernet i Norge.
Og at man så tror at problemet forsvinner av seg selv, og at staten vil redde oss fordi vi jobber for den. Er naivt, og akkurat dette kommer ikke til å forsvinne...
Det er tale om barn og deres fremtid, den skal trygges og skapes, og det gjøres nå...

Så vedlegger jeg bare noen av linkene på det som jeg har skrevet, så man ser dette er fakta opplysninger.

Denne fra Australia:
http://www.sbs.com.au/news/dateline/story/norways-stolen-children

Her er fra BBC

 

Denne fra DW en kanal med 150 millioner av seere hver uke.

Fra Press tv

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at den brukeren som kritiserte kun foreldre ikke har besvart mitt spørsmål. Da anser jeg den saken for lukket og at det ikke finnes saklig begrunnelse for at det er greit å anklage kun foreldre for omsorgssvikt eller å være skadelig for barna. Det legges også merke til at det legges ut solid dokumentasjon på at det er stor svikt i norsk barnevern, både nasjonalt og internasjonalt. Det er det en grunn til. Da finnes det heller ikke saklig begrunnelse på at vi skal støtte opp det norske barnevernet som svikter barna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er nok et bevis på at barnevernet ikke gjør så mye bra. http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/erfaringsmessig-kompetanse-eller-en-risikofaktor-et-paradoks-innen-barnevernet-1.953470

Sitat fra artikkelen: Ingen er uenige i at vi trenger et barnevern, for vi har per i dag ikke noe.

Dette stemmer. Vi trenger en form for beskyttelse av barna, men slik det er nå fungerer det ikke. 

Endret av slagelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...