Gå til innhold

Barnevernet gjør jo så mye bra sies der.


Askandmaybeitell

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Tutte skrev:

Kjenner jeg blir oppgitt når jeg leser disse trådene. Hvorfor skal alt være så svart-hvitt? Det blir snakket om BV tilhengere og BV hatere. Ja, BV har hjulpet mange barn og de har også gjort feil. Dette er feil som ikke skal forekomme i det hele tatt når det kommer til noe så viktig som barns oppvekst. Kan vi ikke bare bli enig en gang for alle: BV hjelper mange barn, men de gjør også feil, og dette er feil som må forbedres. Og i de tilfellene barna får den hjelpen de trenger, er mange av de tilfellene, så får vi være kjempeglade for at BV finnes.

Er enig med deg i at et vern for barn må der være, men vern er ikke ensbetydende med at man skal fjerne barn fra deres familie sånn som standarden er blitt desverre.

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/er-det-grunn-til-å-være-bekymret-for-barnevernet-1.766944

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Er enig med deg i at et vern for barn må der være, men vern er ikke ensbetydende med at man skal fjerne barn fra deres familie sånn som standarden er blitt desverre.

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/er-det-grunn-til-å-være-bekymret-for-barnevernet-1.766944

Helt sykt av deg å skylde på BV for at du ble en overgriper. Eier du ikke skam? Ser du ikke at det blir respektløst overfor ofrene dine? 

Anonymkode: fd83b...b5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt sykt av deg å skylde på BV for at du ble en overgriper. Eier du ikke skam? Ser du ikke at det blir respektløst overfor ofrene dine? 

Anonymkode: fd83b...b5a

Det får være din tolkning av det jeg har skrevet, men skremmende at du vet så lite om barns oppvekst miljøs påvirkning som dette. Og skam og uvitenhet er nok to ting som du skal slå opp, siden at du burde vite mere om begge disse uttrykkene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt av deg å skylde på BV for at du ble en overgriper. Eier du ikke skam? Ser du ikke at det blir respektløst overfor ofrene dine? 

Anonymkode: fd83b...b5a

Helt sykt av bv tilhengere å frita barnevernet for alt ansvar de har for at barn har blitt ødelagt under denne etatens omsorg. 

Endret av slagelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Tekola, forumansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt av deg å skylde på BV for at du ble en overgriper. Eier du ikke skam? Ser du ikke at det blir respektløst overfor ofrene dine? 

Anonymkode: fd83b...b5a

Det er veldig greit å skyve ansvaret sitt over på andre. Begår en kriminalitet, er det kun ens egen skyld og ikke barnevernet, politiet eller samfunnets skyld.

Anonymkode: 0a4a9...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, slagelse skrev:

Helt sykt av bv tilhengere å frita barnevernet for alt ansvar de har for at barn har blitt ødelagt under denne etatens omsorg. 

Ja, du er absolutt et godt eksempel på dette.

Anonymkode: 44008...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kanskje du skal gå og kreve innsyn i barnevernssaken din? Da får du rede på hvorfor du ble tatt så akutt (det er sjelden) og vurderingene som er gjort siden. Du kan være enig eller uenig, men det kan være greit å få oversikt over hvorfor myndighetene handlet som de gjorde. Er det feilbehandling eller omsorgssvikt fra barnevernet kan du også ha krav på erstatning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Biloba skrev:

Ts, kanskje du skal gå og kreve innsyn i barnevernssaken din? Da får du rede på hvorfor du ble tatt så akutt (det er sjelden) og vurderingene som er gjort siden. Du kan være enig eller uenig, men det kan være greit å få oversikt over hvorfor myndighetene handlet som de gjorde. Er det feilbehandling eller omsorgssvikt fra barnevernet kan du også ha krav på erstatning.

Tusen takk for tips, og jobber akkurat nå for en forandring av dette systemet. Som er utrolig viktig, så kan det andre komme i etterkant. Og denne artikkelen fra i dag, sier det meste... 

https://www.nrk.no/ytring/makt-utenfor-kontroll-1.13448919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig presentasjon av saken. Har ts sagt noe som helst om hvorfor bv ble involver? Selvfølgelig ikke. Og slik er det alltid med disse bv kritikerne. De holder helt munn om hvorfor de måtte komme inn og handle.

Det er alltid en masse kritikk og en masse uff så forferdelig jeg har tatt masse skade pga bv og ikke min forelder, og i dette tilfelle er man så frekk at man sier mine overgrep skyldes bv.

Studier viser at overgripere har vært utsatt for overgrep selv. Som oftest av sine nærmeste og de de har vist tillit til. Bv er ikke den man har vist tillit til. Det sier også bv kritikerne. Ifølge dem har de jo villet tilbake til foreldrene og de har jo vært så flotte. Så har vi benektelsesfaktoren. Et barn vil alltid benekte at en forelder vil en vondt. Uansett hvor vondt barnet må ha det. 

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du tatt av barnevernet, TS? Det er litt vesentlig for oss å vite om de tok deg fra et godt hjem, eller om du hadde en vond oppvekst også hjemme.

Anonymkode: f76b2...ec3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "tok hun deg med til Danmark en dag", hva skulle dere der, og hva skjedde som gjorde at dansk barnevern overtok omsorgen akutt etter to uker? Det er da veldig vesentlig? Rus? Hadde det vært bra for deg og forblitt under din mors omsorg der og da? Trengte du beskyttelse? Var det noen i biologisk familie som ønsket og var skikket til å ta seg av deg som fosterhjem, og samtidig skjerme deg fra din mor hvis det var nødvendig?

Anonymkode: 958f3...013

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "tok hun deg med til Danmark en dag", hva skulle dere der, og hva skjedde som gjorde at dansk barnevern overtok omsorgen akutt etter to uker? Det er da veldig vesentlig? Rus? Hadde det vært bra for deg og forblitt under din mors omsorg der og da? Trengte du beskyttelse? Var det noen i biologisk familie som ønsket og var skikket til å ta seg av deg som fosterhjem, og samtidig skjerme deg fra din mor hvis det var nødvendig?

Anonymkode: 958f3...013

Godt spørsmål som ts selv burde lure på. Hvorfor en akutt reise til Danmark? Hvorfor ba Norsk bv om Dansk bv om å gripe inn? 

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Tusen takk for tips, og jobber akkurat nå for en forandring av dette systemet. Som er utrolig viktig, så kan det andre komme i etterkant. Og denne artikkelen fra i dag, sier det meste... 

https://www.nrk.no/ytring/makt-utenfor-kontroll-1.13448919

Håper at ofrene dine har loppet deg for hver krone du eier og har! Det heter voldsoffererstatning. Regner med at du trenger penger fra Bv, fordi du er i et økonomisk uføre pga din kriminelle fortid??

Anonymkode: 44008...7ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får pinadø ta ansvar for ditt eget liv, ts. Det er kun DU som har valgt å utøve vold og å skylde dette på barnevernet, er en æreskrenkelse og du burde blitt anmeldt for dette.

Anonymkode: 0a4a9...c47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Askandmaybeitell skrev:
MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!


Var sikkert litt bortskjemt eller vant til å kunne oppnå ting, ved masing eller plaging…
 


 
 

Hvordan har bv gjort deg til en overgriper og en raner når du i utgangspunktet fra før var :

bortskjemt eller vant til å kunne oppnå ting, ved masing eller plaging…

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Askandmaybeitell skrev:
MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!
 


Var sikkert litt bortskjemt eller vant til å kunne oppnå ting, ved masing eller plaging…
 
MEN på 7 år har BARNEVERNET og offentlig «omsorg» altså ikke oppnådd mer, enn at jeg ender opp som en overgriper (voldsmann/raner/rusbruker) i stedet for et offer som de ANGIVELIG fjernet meg som.
 
 

Det du sier her er at du var slik på det tidspunktet bv kom inn i bildet. Du legger ikke skyld på forelder, men du er flink til å legge skyld på bv. 

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier her er at du var slik på det tidspunktet bv kom inn i bildet. Du legger ikke skyld på forelder, men du er flink til å legge skyld på bv. 

Anonymkode: 28311...f27

Men så sier jeg at dette var som mange enebarn hos en arbeidende enslig mor, så tenker at HELHETEN er litt viktig.
Selv om jeg forstår den ikke er ønsket å innse, da det jo vil kreve en form for empati.
Men skjønner at dette kan være litt vanskelig å forstå, altså begrepet offentlig omsorgs svikt.
For det foregår jo ikke, se bare på denne uansvarlige Glassjenta osv.

helhet.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du tatt av barnevernet, TS? Det er litt vesentlig for oss å vite om de tok deg fra et godt hjem, eller om du hadde en vond oppvekst også hjemme.

Anonymkode: f76b2...ec3

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "tok hun deg med til Danmark en dag", hva skulle dere der, og hva skjedde som gjorde at dansk barnevern overtok omsorgen akutt etter to uker? Det er da veldig vesentlig? Rus? Hadde det vært bra for deg og forblitt under din mors omsorg der og da? Trengte du beskyttelse? Var det noen i biologisk familie som ønsket og var skikket til å ta seg av deg som fosterhjem, og samtidig skjerme deg fra din mor hvis det var nødvendig?

Anonymkode: 958f3...013

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål som ts selv burde lure på. Hvorfor en akutt reise til Danmark? Hvorfor ba Norsk bv om Dansk bv om å gripe inn? 

Anonymkode: 28311...f27

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper at ofrene dine har loppet deg for hver krone du eier og har! Det heter voldsoffererstatning. Regner med at du trenger penger fra Bv, fordi du er i et økonomisk uføre pga din kriminelle fortid??

Anonymkode: 44008...7ce

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får pinadø ta ansvar for ditt eget liv, ts. Det er kun DU som har valgt å utøve vold og å skylde dette på barnevernet, er en æreskrenkelse og du burde blitt anmeldt for dette.

Anonymkode: 0a4a9...c47

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har bv gjort deg til en overgriper og en raner når du i utgangspunktet fra før var :

bortskjemt eller vant til å kunne oppnå ting, ved masing eller plaging…

Anonymkode: 28311...f27

Tenker at du egentlig ikke spør for å få svar på disse spørsmålene jeg, og om du egentlig spør for å få svar så prøv og vis at du i det minste kan bare litt om miljø og oppvekstfaktorer ved å stille meg spørsmål som er relevante.

Jeg var 9 år som jeg skriver da jeg var bortskjemt, og som bortskjemte ene barn opptrer akkurat som beskrevet.

Hvordan i hulens navn du får dette til å bli til at DET har en sammenheng med at jeg blir en overgriper og en raner, og husk nå at jeg mener overgriper som i volds utøver og ikke offer som vel er det barnevernet jobber for. OFRE for omsorgssvikt.
Og at jeg brukte den volden som et ledd i innkrevings jobber i kriminelle miljøer, og da rent strafferettslig blir det så klassifisert som ran.

Biler lærte jeg selvfølgelig å stjele av andre på institusjonene, min første gang jeg røykte hasj var på institusjonen, min første gjensidige sex opplevelse var på institusjonen, også ikke gjensidig og langt før den opplevelsen men det var så en ansatt
peda (gog) eller ( fil )

"Pussig" hvordan det skaper usikre og farlige barn som blir farligere ungdommer, når man mishandles og utsettes for stygge ting av lønnede "omsorgs" personer det gjør virkelig underverker for ens utvikling i en feil retning.

Og forskjellen er at jeg IKKE har noe problem med å stå frem og fortelle om mine dårlige valg, som jeg har tatt på bakgrunn av min oppvekst der som vanlig under barnevernet går ALT FOR FORT.
Men så tenker jeg hvorfor skal du lytte på min erfaring, og kanskje kunne hjelpe ET barn til en tryggere tilværelse.



Fosterbarn var 7-8 ganger og barn på institusjon 6 ganger mer sannsynlig å bli vurdert av en barnelege for misbruk enn et barn i den generelle befolkningen.

KONKLUSJONER:

Barn i fosterhjem eller institusjon danner en risikogruppe for mishandling. Deres spesielle behov omfatte ytterligere tiltak for å beskytte dem mot overgrep.

.
FAKTA skriker du så om litt:
Så her er litt av dem, der er MERE ENN nok å ta av.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10626608

http://www.dagbladet.no/kultur/voldtatt-pa-barnevernsinstitusjon/63818707

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Jeg-har-kjent-tvang-Som-ansatt-i-barnevernet-har-jeg-brukt-tvang-Aldri-mer--Marius-N-Karlstrom-424536b.html



Og dette alene, tilsier at man burde kutte ut disse bidragene til barn utsettes for offentlig omsorgs svikt.

Å heller begynne arbeidet med et trygt og fungerende vern, av de barna som trenger dette. Og ikke verne bedriften som barnevernet er for mennesker, som ikke helt evner å vite hva de skal jobbe med.
Og kan jobbe med seg selv, gjennom andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Askandmaybeitell skrev:

Er enig med deg i at et vern for barn må der være, men vern er ikke ensbetydende med at man skal fjerne barn fra deres familie sånn som standarden er blitt desverre.

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/er-det-grunn-til-å-være-bekymret-for-barnevernet-1.766944

Det er ikke standard for barnevernet å fjerne barn fra deres familier. 

Anonymkode: 00d2a...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...