Gå til innhold

søndagsengel?s bryllupsdagbok


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

:hjerte: TIL LYKKE MED DEN STORE DAGEN :hjerte:

Håper dere får en fantastisk dag!!!

:bryllup:

Det er i allefall fantastisk vær!

De beste ønsker både for dagen og fremtiden!

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til lykke med den store dagen!

Nå er dere vel godt gift og sitte kanskje og nyter en bedre middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Gratulerer med den store dagen! Håper du nyter å være hedersgjest! Dette er første dagen i resten av ditt liv! ;)

Gratulerer igjen så masse!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjære søndagsengel.

Gratulere så mye med vel overstått bryllup!!!

Har ikke vært på KG på en stund (har hatt ferie) så jeg fikk ikke med meg siste innspurt. Håper dagen svarte til forventningene og enda litt til.

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for alle hilsenene!!! :klem: Ja, dagen var fantastisk, helt perfekt!!!!! :hoppe: Kommer innom i morgen og forteller :)

Kos og klem fra fruen :sjarmor: :grine2: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal jeg fortelle dere om dagen vår (det er lov å skumlese, dette blir nok langt!!):

Dagen starta med at jeg sto opp, og vekket forloveren min, alt for tidlig, fordi jeg hadde fått for meg at frisørtimen var kl 9 i stedet for kl 10.30... :roll: Men da fikk vi litt ekstra tid til å slappe av hjemme hos mamma og pappa, så det var i grunnen greit. Forlover og jeg hadde det koselig hos frisøren, med krøllspenner, snitter og champagnebrus fra champagneglass. Jeg ble veldig fornøyd med håret, det var kjempefint med alle blomstene, synes jeg :) Hadde krøller som skle litt ut ganske fort, men jeg tror det holdt seg pent utover likevel. Sminken ble også kjempebra! Buketten min ble levert til oss hos frisøren, og var i en litt annerledes farge enn jeg hadde trodd (ville ha samme farge som på blomstene i håret), men jeg var veldig fornøyd likevel!

Klokka 14 ble forlover og jeg hentet i en kjempefin svart buick som MANNEN (aller første gang jeg skriver det!!!!! :hoppe:) hadde ordnet. Min utkårede var med, det hadde vi blitt enige om på forhånd. Da jeg så ham i finstasen ble jeg skikkelig rørt!! :hjerte: Han var så fiiin!!! :hjerter: Vi ble kjørt til byfogden, hvor vi var de første som kom, akkurat som vi ønsket! Jeg ble ekstra glad da mannen fikk se rommet vi skulle vies i, og ble ovverrasket over hvor fint det var! Vi fant oss et sted i skyggen hvor vi sto til alle de flotte gjestene våre hadde ankommet. Noen som ikke var invitert kom også, og det var selvfølgelig kjempekoselig!

Selve vielsen var en positiv overraskelse! For det første virket ikke rommet så trangt som jeg hadde trodd med alle gjestene. Vielsen var også mer høytidelig enn jeg hadde trodd, samtidig som jeg var glad for at den var såpass fort over, fordi jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte i det vi sa ja... Litt rørende kan man si... "Heldigvis" fikk jeg en anledning til å le da sambo skrev under som BRUD på papiret... :ler: Etter vielsen var det tid for gratulasjoner, og da vi kom ut på trappa ble vi kastet ris på og fotografert. Bilen var nå pyntet med flagg og blikkbokser, og et stort rødt hjerte hvos det sto Nygifte. Jeg, mannen og forloverne ble kjørt til fotografen, og vi ble fotografert i Hafslundparken, som har mange fine farger, trær, blomster, paviljong osv. Det var mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd, men jeg tror det ble fine bilder!!

Da vi ankom restauranten satt gjestene ute i bakgården med velkomstdrinkene sine. Vi fikk også tid til å sette oss ned en stund, før middagen. Stemningen var avslappet og hyggelig, og alle så ut til å trives i hverandres selskap :) Inne i restauranten var det kjempefint pyntet, akkurat som vi ville ha det! Gavebordet var fullt av masse fint, men jeg fikk ikke så god tid til å se på det vi hadde fått. Middagen var fantastisk :sikle: Forretten var blåskjellsuppe, som var over all forventning! Jeg hadde vært litt skeptisk på forhånd, men den var helt nydelig!!!! Hovedretten, som var andebryst med forskjellig tilbehør, var også kjempegod, og desserten, sjokoladefondant med hjemmelaget vaniljeis, var like vellykket! Og ikke minst var all maten kjempefint anrettet da den ble servert, noe jeg tror gjestene ble ekstra imponerte over ;) Jeg for min del slet litt med at kjolen føltes trangere og trangere, og det var veeeldig varmt! Vi fikk forresten kjempefine sanger og taler også! Vi ville jo i utgangspunktet ikke ha taler i bryllupet vårt, men ombestemte oss for noen måneder siden. Og det angrer jeg ikke på! Talerne hadde vært flinke til å ikke lage det for langt og høytidelig, så det ble mye later og få tårer, akkurat som vi ville ha det! :grine2:

Etter en pause hvor vi satt i bakgården, prata, folk så på gavene og drakk fra baren osv, kom en kamerat av broren min og spilte to kjempefine gitarstykker for oss! Litt sånn "lette og lystige" melodier, en spansk og en brasiliansk. Det var et velkomment innslag, og ble veldig godt mottatt!

Som om ikke maten var imponerende nok, så var kakene toppen av kransekaka!!!!! :wow: En venninne som er konditor (hun som skal gifte seg med sambos forlover) hadde fått frie tøyler når det gjaldt bryllupskaka og kransekaka, og hun hadde gjort utrolig mye fint utav det! Jeg fikk dessverre ikke tatt bilder av det med kameraet mitt, for batteriet gikk tomt like før, men jeg tok bilder av noe av pynten i går, som jeg kan legge ut her. Bryllupskaka var en tre etasjes kake av pasjonsfruktmousse, med sjokolade rundt kanten og frisk frukt og bær på. Ved siden av var det bringebærsaus. Toppen av den kaka var utrolig fin! Hun har laget den for hånd av sukker, og den er 15-20 cm høy. Gjorde seg utrolig godt på kakebordet! Vi har tatt vare på den, og den har fått hedersplassen i seksjonen vår (så lenge den varer - kan bli litt klissete etter hvert). Kaka smakte helt nydelig også, så klart!

Kransekaka var også helt nydelig! Jeg har tatt bilde av toppen på den også. Den hadde marsipanroser nedover hele, i en spiral rundt kaka. Rosene var i ca samme farge som blomstene i håret mitt. Kransekaka sto på et hvitt fat som hun hadde laget morsom pynt på (også av sukker). Det var sambo og meg i en bil (mannen er ganske interessert i biler...), med mange fine detaljer (just married bakpå, blomsterkasse, bryllupsdato foran, pynt som hang etter bilen osv.) Det var en morsom overaskelse, og det ble tatt masse bilder!! Vi hadde andre kaker også, som var kjempefine og gode! (Har det forresten fremdeles, både i kjøleskapet og fryseren...)

Mannen og jeg ble hentet av en taxi mot slutten av kvelden, og kjørt til båten som tok oss over til hotellet på Hankø, hvor vi hadde bestilt bryllupssuite. Det var ubeskrivelig godt å få av seg kjolen!!! Jeg hadde røde merker etter den på magen... :overrasket: Vi spiste jordbær, ananas og annen frukt, men sparte champagnen. Den spretter vi 18. juli 2006 :hjerte: Neste morgen var det tid for utveksling av morgengaver. Sambo ble glad for det han fikk, og det ble jeg også!! Han ga meg et halskjede i hvitt gull med anheng i hjerteform av gull og diamanter :sjarmor: , og en tur i småfly hvor vi skal fly over Hvaler og Onsøy, hvor vi bor, og få tatt flyfoto av huset vårt! Tror vi skal gjøre det neste uke, og GLEDER MEG!!! :hoppe: Hotellfrokosten var også et kapittel for seg selv, for vi fikk masse god mat og drikke og frukt levert på rommet, og klarte å spise det meste enda vi var mette etter bryllupsmiddagen!

Oi, dette ble veeeldig langt!!! Men det er greit å skrive det ned mens jeg enda har det friskt i minne, ikke sant? Det kan jo bli noe å vise til barna når de selv skal gifte seg... ;):wow:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhhhhhhh!

:hjerter_rundt:

Så herlig å lese om dagen deres, lille frue! ;)

Høres jo virkelig ut som om dette var dagen over alle dager så langt i livene deres, alt klaffet jo helt som det skulle!!!

Kjenner jeg blir helt rar inni meg, er jo ikke så lenge til JEG kan fortelle om min dag heller... :overrasket:

Kjempebra at du ble fornøyd med buketten selv om den ikke var heeelt lik blomstene i håret. Håper vi får se bilde av begge deler, altså både hår og bukett. Ble nysgjerrig jeg nå... :ler:

Og så koselig morgengave! :hjerte: Skikkelig originalt da, og litt romlemantisk å kunne fly sammen over Hvaler/Onsøy - er jo slik vakker skjærgård! :)

Tenkte på deg når jeg var i Fr.stad OG Sarpsborg i går, lurte på om dere hadde kjørt der og der, eller stått/gått andre steder...*s*

Uansett - GRATULERER SOM NYGIFT! :bryllup:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å lese om dagen din også, TT!! :) Har sendt bilde av håret mitt til liv nå, og regner med at hun kan forminske det for meg (hun forminsket kakebildene i går). Har ikke helt bestemt meg for om det kommer bilde av meg og mannen enda... :rodme: men det er nok ikke helt umulig. Jeg har ikke noe bilde av bare buketten... :) Kanskje noen andre tok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du evt. ikke vil legge bilde på nettet altså... Men gleder meg i allefall til å se håret!

Du kan ikke klippe buketten ut da, fra et bilde av deg eller noe, og så bare sette inn det? Eller kjolen og buketten uten hode eventuelt?

Er jo bare SÅ nysgjerrig! :flau::ler:

Nei, skal ikke mase, overhodet ikke!

Håper derimot du får en fin første onsdag som gift!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Åhh, det var koselig å lese om dagen deres - Søndagsengel.

Høres ut som en utrolig koselig dag som virkelig svarte til forventningene.

Håper vi får se noen bilder av deg og gommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fantastisk dag!!! åååå..nå gleder jeg meg virkelig til det er min tur...

Har veldig lyst til å se bilde av deg i kjolen da.... :sjenert: Og buketten så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...