Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Ja ikke sant, det kommer til å gå bra! Fint om de kan sende deg info og resept per post sånn at du har det liggende. Det skal jo ikke være noe problem å starte i romjula. Hehe, da MÅ TR vente et psr øker før hun kommer altså! Innsett i starten av januar er jo ikke så ille. Da kan du nyte jul og nyttår uten å måtte gruble på om du er gravid eller ei 😊

Da hsr jeg vært på kontroll. Slimhinnen er tykk nok, og det er ingen store folikler å se. Alt er i utgangspunktet klsrt for innsett. Men før det må jeg gå noen dagen på Lutinus, så det starter jeg på i dag. Onsdag er dagen for innsett. Jeg har fått beskjed om å ringe labaratoriet tidligere på dagen for å høre om embryoene tåler opptining. Så ja, det blir spennende! 😊

 

Å nå fikk jeg sommerfugler i magen av å lese planen din :)  Jeg er så spent på opptiningen jeg altså, blir veldig nervepirrende start på den dagen! Lurer på, har du brukt Lutinus på hvert forsøk og fikk du velge mellom det og crinone nå? Jeg tok crinone sist, og synes den var veldig enkel å styre med. Men usikker på om jeg bør prøve noe annet denne gangen, eller vente til eventuelt neste forsøk om jeg må prøve en gang til... Kommer selvfølgelig an på opptiningen, men får du sette inn ett eller to embryo denne gangen?

Ja nå må bare tanta sitte godt inne.. Har to symptomer på eggløsning nå som jeg alltid har, så håper kroppen oppfører selv som vanlig videre nå da. Hadde absolutt vært det beste for tålmodigheten og slippe en syklus ekstra. Resept og brosjyre har jeg fått og pillene er alt hentet ut, så jeg er klar som et egg (på et egg) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, tuppelene skrev:

Å nå fikk jeg sommerfugler i magen av å lese planen din :)  Jeg er så spent på opptiningen jeg altså, blir veldig nervepirrende start på den dagen! Lurer på, har du brukt Lutinus på hvert forsøk og fikk du velge mellom det og crinone nå? Jeg tok crinone sist, og synes den var veldig enkel å styre med. Men usikker på om jeg bør prøve noe annet denne gangen, eller vente til eventuelt neste forsøk om jeg må prøve en gang til... Kommer selvfølgelig an på opptiningen, men får du sette inn ett eller to embryo denne gangen?

Ja nå må bare tanta sitte godt inne.. Har to symptomer på eggløsning nå som jeg alltid har, så håper kroppen oppfører selv som vanlig videre nå da. Hadde absolutt vært det beste for tålmodigheten og slippe en syklus ekstra. Resept og brosjyre har jeg fått og pillene er alt hentet ut, så jeg er klar som et egg (på et egg) ;) 

Oh, OM du er klar da! Du har alt i boks, det er BRA! Vi heier på at du slipper en syklus ekstra. Jo fortere du får komme i gang, jo bedre! :)

Veldig spent på opptiningen selv. Det jeg er litt skeptisk på, er at det er bittelitt mindre sjanse for å lykkes med fryseforsøk enn med ferskforsøk (selvom de har overlevd opptining og er trygt plassert inne i livmoren). Men, så sier legen i dag, at så lenge alt ser fint ut, så skal det vær like stor sjanse for å lykkes. Hm, blir forvirret jeg... Jaja, uansett, man må vel forsøke å ikke gruble så mye over sjansene for å lykkes eller ikke. Jeg får bare håpe at det går bra, at jeg får to streker på testen jeg tar om ca 3 uker. Iiiiik, det hadde vært SÅ GØY!!!

Ja, legen spurte om jeg ville ha Crinone eller Lutinus. SÅ sa hun at siden jeg har brukt Lutinus, så kan jeg også gjøre det denne gangen. Men, hva er forskjellen? Jeg skjønner ikke. Jeg synes Lutinusen er grei jeg, det er ikke like mye griseri som Cyclogest for eksempel (som jeg fikk når jeg var på Fertilitetssenteret). Når jeg tok Cyclogest så måtte jeg ligge i ro en halvtime etter at jeg hadde tatt tabletten. Det er jo helt håpløst! Men ja, spør legen når du er på kontroll. Jeg har ikke noe godt svar til deg. 

Jeg har tre embryoe som er fryst. Den ene er singelfryst, mens de de to andre er fryst i par. De komme først til å tine opp det ene, og overlever ikke det så tiner de opp de to andre. Så, dersom det første ikke overlever, men de to andre gjør det så får jeg satt inn to. Kommer helt an på opptiningen. 

Hvor mange fryste egg har du? Jeg vet du har skrevet det tidligere altså.

Spennende tiiiider i møte for oss begge nå :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Oh, OM du er klar da! Du har alt i boks, det er BRA! Vi heier på at du slipper en syklus ekstra. Jo fortere du får komme i gang, jo bedre! :)

Veldig spent på opptiningen selv. Det jeg er litt skeptisk på, er at det er bittelitt mindre sjanse for å lykkes med fryseforsøk enn med ferskforsøk (selvom de har overlevd opptining og er trygt plassert inne i livmoren). Men, så sier legen i dag, at så lenge alt ser fint ut, så skal det vær like stor sjanse for å lykkes. Hm, blir forvirret jeg... Jaja, uansett, man må vel forsøke å ikke gruble så mye over sjansene for å lykkes eller ikke. Jeg får bare håpe at det går bra, at jeg får to streker på testen jeg tar om ca 3 uker. Iiiiik, det hadde vært SÅ GØY!!!

Ja, legen spurte om jeg ville ha Crinone eller Lutinus. SÅ sa hun at siden jeg har brukt Lutinus, så kan jeg også gjøre det denne gangen. Men, hva er forskjellen? Jeg skjønner ikke. Jeg synes Lutinusen er grei jeg, det er ikke like mye griseri som Cyclogest for eksempel (som jeg fikk når jeg var på Fertilitetssenteret). Når jeg tok Cyclogest så måtte jeg ligge i ro en halvtime etter at jeg hadde tatt tabletten. Det er jo helt håpløst! Men ja, spør legen når du er på kontroll. Jeg har ikke noe godt svar til deg. 

Jeg har tre embryoe som er fryst. Den ene er singelfryst, mens de de to andre er fryst i par. De komme først til å tine opp det ene, og overlever ikke det så tiner de opp de to andre. Så, dersom det første ikke overlever, men de to andre gjør det så får jeg satt inn to. Kommer helt an på opptiningen. 

Hvor mange fryste egg har du? Jeg vet du har skrevet det tidligere altså.

Spennende tiiiider i møte for oss begge nå :) 

 

Jeg vet egentlig ikke om det er så innmari stor forskjell på det ene og det andre. Crinone er gel som tas morgen og kveld, men der må en bevege på seg i 30 minutter etter det er tatt. Har bare lest at noen har byttet for så å bli gravide, men det er vel kanskje liten sjans for at DET er grunnen, jeg vet ikke..plutselig sitter det jo bare.

Jeg har ett egg på frys. Skulle så gjerne hatt flere nå kjenner jeg.. Men dette skal jo være gullegget så da spiller det jo ingen rolle uansett ;) Må leve i trua ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tuppelene skrev:

Jeg vet egentlig ikke om det er så innmari stor forskjell på det ene og det andre. Crinone er gel som tas morgen og kveld, men der må en bevege på seg i 30 minutter etter det er tatt. Har bare lest at noen har byttet for så å bli gravide, men det er vel kanskje liten sjans for at DET er grunnen, jeg vet ikke..plutselig sitter det jo bare.

Jeg har ett egg på frys. Skulle så gjerne hatt flere nå kjenner jeg.. Men dette skal jo være gullegget så da spiller det jo ingen rolle uansett ;) Må leve i trua ja! 

GULLegg! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det nærmer seg innsett!! Jeg har jo max tro på fryseforsøk, og krysser fingrene for at du er like heldig som jeg var:) Kjente i hvert fall på hele kroppen min at dette føltes mer riktig, og psykisk var det jo en helt annen verden. Med unntak av den fryktede tine-telefonen, men vi slipper vel ikke unna de oppringingene uansett forsøksmetode :P 

@LillyBe, Gratulerer så uendelig masse med positive tester!:hjerte: Denne gangen SKAL det gå hele veien for dere begge:nisseblunk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ny rugetid, jo! 😃 Så spennende! Tine-telefonen må jo være så skummel at det gjør vondt, men heldigvis har du flere å gå på også. Det store flertallet overlever opptining har jeg skjønt. Forhåpentligvis så blir det en flott overraskelse på slutten av året ❤️

Forskjellen på Cyclogest og de andre er i hvertfall at Cyclogest gir en del høyere dose progesteron. Jeg vet ikke om Lutinus og Crinonen er ca. samme dosen, men jeg innbiller meg at det bare er konsistensen som er forskjellen der. Jeg har bare prøvd Cyclogest og Crinone, og syns Cyclogest er mindre gris, mer praktisk og fører til mindre såre slimhinner, til tross for at man må ligge ned en halvtime (som er håpløst, ja!!). Så hvis Lutinus er bedre enn det, så hadde nok det vært favoritten min! Det kan hende den høyere dosen er en fordel med Cyclogest, men hadde det vært veldig viktig, hadde vel de offentlige klinikkene også brukt den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gud! Venter spent på telefonen jeg skal ta til Riksen i dag. Skal tro om det er noen som opplever opptining...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det HELT sikkert med et godt utvalg blastocyster på frys! Klinikken min sier at blastocyster som fryses har ca 90 % overlevelsesrate, så dette må jo nesten gå bra :) Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, masse lykke til😊🙏 gikk det bra?

ps: får ikke fryseforsøk før neste syklus siden det er fult i januar.. ringe inn når tanta kommer, håper det kommer en ledig time allikevel🤞

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Det er det HELT sikkert med et godt utvalg blastocyster på frys! Klinikken min sier at blastocyster som fryses har ca 90 % overlevelsesrate, så dette må jo nesten gå bra :) Tvi tvi!

 

4 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til :) 

 

3 timer siden, tuppelene skrev:

Oh, masse lykke til😊🙏 gikk det bra?

ps: får ikke fryseforsøk før neste syklus siden det er fult i januar.. ringe inn når tanta kommer, håper det kommer en ledig time allikevel🤞

Takk, takk- og takk! 😊

Da er jeg ruger av et perfekt blastocyst. Fikk beskjed om at blastoen er like fin etter frys, som før frys, at den er helt lik. Det må da være et godt tegn? 

Fikk beskjed i dag om at jeg til sammen hadde fire egg på frys, ikke tre. Herregud, de sier så mye frem og tilbake at jeg blir litt matt. Først fikk jeg beskjed om at ingen ble fryst, seks dager senere fikk jeg beskjed om at det var fire på frys (1+1+2). Så fikk jeg beskjed igjen om at det bare var tre, at det ene ikke hadde overlevd nedfrysing, og i dag fikk jeg vite at det ER fire på frys. Hallo, så mye frem og tilbake. Blir helt skrullete jeg 😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid mye surr offentlig 🙈 men FOR en herlig overraskelse da, og ikke minst gratulerer som ruger 😄😍 Dette skal bli full klaff, så har du søsken liggende på frys! 

Masse lykke til, når starter testingen? Gleder meg til å følge deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, LillyBe skrev:

Det er alltid mye surr offentlig 🙈 men FOR en herlig overraskelse da, og ikke minst gratulerer som ruger 😄😍 Dette skal bli full klaff, så har du søsken liggende på frys! 

Masse lykke til, når starter testingen? Gleder meg til å følge deg!!

Takk! ❤️ Hehe, når starter testingen, hmmm...testingen starter så fort jeg har mulighet. Kanskje allerede i kveld. Hehe, neida. Men, ja, jeg kommer til å teste tidlig! 

Alt er fint med deg? Hvordan er formen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger! Krysser alt for at det går bra :) Hei forresten:) vært innom dagboka di før men tror ikke jeg har sagt hallo 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "bra" de har informert feil og at det er en ekstra på frys😊 Jeg har skikkelig god magefølelse for deg nå, er jo en fin blasto! Var det ikke blasto sist du fikk positiv også? Så denne gangen skal du se det sitter løpet ut💜🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, blomst12 skrev:

Gratulerer som ruger! Krysser alt for at det går bra :) Hei forresten:) vært innom dagboka di før men tror ikke jeg har sagt hallo 🤗

Åh, HALLO! 🤗 så hyggelig at du titter innom og krysser fingrene for meg. Det trenger jeg nemlig 🙈 

 

12 minutter siden, tuppelene skrev:

Så "bra" de har informert feil og at det er en ekstra på frys😊 Jeg har skikkelig god magefølelse for deg nå, er jo en fin blasto! Var det ikke blasto sist du fikk positiv også? Så denne gangen skal du se det sitter løpet ut💜🙏

Jeg håper du har rett altså! Sist jeg ble gravid var med blasto ja, så jeg håååper! Det hadde vært verdens beste julegave!!❤️

Så du får ikke kommet i gang før neste syklus igjen altså? E det så mange som står i «kø»? Har du fått mensen enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg håper du har rett altså! Sist jeg ble gravid var med blasto ja, så jeg håååper! Det hadde vært verdens beste julegave!!❤️

Så du får ikke kommet i gang før neste syklus igjen altså? E det så mange som står i «kø»? Har du fått mensen enda eller?

Nei det var visst fult de første fire ukene. fikk liksom inntrykk av at det aldri var noe særlig kø på fryseforsøk. Men vi får se når jeg ringer inn mens da. Lever i trua som vanlig og tar med tablettene på juleferie tilfelle😉 Ikke noe tante på gang her nei, kommer nok i romjula. Så i januar blir det full oppussing av kjellerstua for å få tiden til å gå😂

Krysser fingrene for deg! Spennende å følge med🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Takk! ❤️ Hehe, når starter testingen, hmmm...testingen starter så fort jeg har mulighet. Kanskje allerede i kveld. Hehe, neida. Men, ja, jeg kommer til å teste tidlig! 

Alt er fint med deg? Hvordan er formen? 

Hihi, det liker jeg å høre ;)  venter i spenning!

Her er alt bare fint! Formen er grei, bare ekstremt oppblåst, ellers kjenner jeg lite 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...