Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Slutta på progyonova og lutinus i går. Planen var å ta blodprøve i dag, men har vært bortreist og får derfor ikke tatt prøven før i morgen. Har ikke fått mensen enda, men det tar kanskje noen dager etter at man har sluttet med medisinene? 

Tok en CB test nå. Fortsatt svaaaak strek. Ville helst at det ikke skulle være antydning til strek i det hele tatt. Er det vanlug med kjemisk at streken er synlig i så mange dager på rad? Legger med bilde av testen så dere får se. Det krever fortsatt mysing. Men synes faktisk streken er sterkere enn den heg tok på fredag, eller kanskje samme. Huff, blir elt forvirret av det her. Burde jeg ha ventet med å slutte med medisinene? 

Hjelp meg, please! Jeg skjønner ingenting. 

 

 

 

 

DDDF9891-65CD-4EBF-97F6-ADFF31C23357.jpeg

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CB stoler jeg ikke på etter å ha tatt denne et par snaue timer før en blodprøve som viste et rungende IKKE GRAVID :vetikke: Har du noen andre typer liggende i skuffen? Kjemisk kan dessverre vise strek lenge, det er en myte at de bare «streifer innom». Hvis det er et embryo med laber hcg som stiger veldig, veldig sent, kan svake streker vare en stund. Har du mer medisin liggende kan du jo begynne på igjen og fortsette frem til du har fått tatt blodprøven? Det vil jo kanskje hjelpe litt på sjelefreden om ikke annet, sånn helt helt HELT i tilfelle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

CB stoler jeg ikke på etter å ha tatt denne et par snaue timer før en blodprøve som viste et rungende IKKE GRAVID :vetikke: Har du noen andre typer liggende i skuffen? Kjemisk kan dessverre vise strek lenge, det er en myte at de bare «streifer innom». Hvis det er et embryo med laber hcg som stiger veldig, veldig sent, kan svake streker vare en stund. Har du mer medisin liggende kan du jo begynne på igjen og fortsette frem til du har fått tatt blodprøven? Det vil jo kanskje hjelpe litt på sjelefreden om ikke annet, sånn helt helt HELT i tilfelle :) 

Har ikke flere tester liggende nei. Det her var den siste. 

Men greit å vite at Streken kan vare en stund ved kjemisk. Det var det jeg ble veldig usikker på. Vi får se hva blodprøven sier i morgen. Jeg håper bare på å få mensen kjapt sånn at ikke det her haler og drar ut over tid. Når er det vanlig å få mensen etter man har stoppet med medisinene ca? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tanta på besøk. Faktisk litt lettet, siden jeg ikke ville at det her skulle dra ut tida. Men selvfølgelig nedtur at det ikke gikk den gangen her heller. 

3 ferskforsøk, 1 fryseforsøk og fortsatt ikke gravid. Begynner å muste troen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Da kom tanta på besøk. Faktisk litt lettet, siden jeg ikke ville at det her skulle dra ut tida. Men selvfølgelig nedtur at det ikke gikk den gangen her heller. 

3 ferskforsøk, 1 fryseforsøk og fortsatt ikke gravid. Begynner å muste troen!  

Æsj! Sååå kjedelig at det ikke gikk denne gangen heller :( Du må ikke miste troen, dette skal gå til slutt! Bra tanta kom fort da og at det ikke halet ut i det vide og brede. Håpe du kan få nytt forsøk relativt raskt.

Jeg fikk svar fra Riksen i går, begynner med Progynova ved neste mens. Håper virkelig på en normal sykluslengde denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men godt at blødning kom så kan du komme deg videre. Hva er planen nå?

skjønner deg godt...her trengte jeg jo 4 frys og 5 fersk før spiren (forhåpentligvis) sitter ❤ det gjelder å bare holde ut, og du vet jo at du kan bli gravid! Håper 2018 blir ditt år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kjipt, men lettende at det ikke trakk ut om ikke annet. Som @LillyBe sier er det absolutt ikke grunn til å gi opp håpet ennå, og det at du tross alt ble gravid i sommer er jo et godt tegn selv om det ikke gikk den veien det skulle. Det er så utrolig mye som belager seg på tilfeldigheter! Jeg fikk jo f.eks datteren på første IVF-forsøk, mens jeg måtte gjennom 5 stimuleringsrunder (en avbrutt, fire uttak/innsett og en SA) før søskenforsøket gikk i orden. Eneste forskjell i omstendigheter fra første til andre  runde er jo et par-tre år på baken min; hormonnivåer, vekt og alt annet har holdt seg veldig stabilt, så jeg føler jeg er et vandrende eksempel på hvor mye tilfeldighetene har å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Æsj! Sååå kjedelig at det ikke gikk denne gangen heller :( Du må ikke miste troen, dette skal gå til slutt! Bra tanta kom fort da og at det ikke halet ut i det vide og brede. Håpe du kan få nytt forsøk relativt raskt.

Jeg fikk svar fra Riksen i går, begynner med Progynova ved neste mens. Håper virkelig på en normal sykluslengde denne gangen!

Skal snakke med Riksen i morgen, da får jeg vel vite tidspunkt for neste forsøk. Jeg håper jo at de fikser det sånn at jeg får starte opp ved neste menstruasjon. Krysser fingrene for det. Hvis ikke så tar det her så vanvittig lang tid!!! Kanskje vi er i gang likt? 

Du får ikke mensenfremkallende tabletter siden syklusen var så lang denne gangen?

1 time siden, LillyBe skrev:

Trist, men godt at blødning kom så kan du komme deg videre. Hva er planen nå?

skjønner deg godt...her trengte jeg jo 4 frys og 5 fersk før spiren (forhåpentligvis) sitter ❤ det gjelder å bare holde ut, og du vet jo at du kan bli gravid! Håper 2018 blir ditt år 😊

Ja, håper virkelig at 2018 blir både ditt, mitt og @tuppelene sitt år! ❤️

1 time siden, miore skrev:

Veldig kjipt, men lettende at det ikke trakk ut om ikke annet. Som @LillyBe sier er det absolutt ikke grunn til å gi opp håpet ennå, og det at du tross alt ble gravid i sommer er jo et godt tegn selv om det ikke gikk den veien det skulle. Det er så utrolig mye som belager seg på tilfeldigheter! Jeg fikk jo f.eks datteren på første IVF-forsøk, mens jeg måtte gjennom 5 stimuleringsrunder (en avbrutt, fire uttak/innsett og en SA) før søskenforsøket gikk i orden. Eneste forskjell i omstendigheter fra første til andre  runde er jo et par-tre år på baken min; hormonnivåer, vekt og alt annet har holdt seg veldig stabilt, så jeg føler jeg er et vandrende eksempel på hvor mye tilfeldighetene har å si. 

Det er en kunst å ikke gi opp håpet kjenner jeg. Men, som både du og @LillyBe sier så er det mye som handler om tilfeldigheter ja. Får virkelig håpe at det klaffer snart. Det hjelper jo selvfølgelig på å se at dere som har brukt lang tid har lykkes til slutt ❤️

Nei, det er i hvertfall godt å komme i gang med jobb og hverdagen igjen. Få tankene over på noe annet. Kanskje jeg skal begynne å fokusere på alle nyttårsfortsettene istedenfor 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper alltid å skifte litt fokus, og se fremover :) hva med å prøve scratching før neste innsett, om det blir en pausemåned? Det gjør jo susen for MANGE! Det gjøres iallfall på Oslo city legesenter. Både jeg, @miore og @Illy tok det der i sommer 😊 

Håper du kommer raskt i gang igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Skal snakke med Riksen i morgen, da får jeg vel vite tidspunkt for neste forsøk. Jeg håper jo at de fikser det sånn at jeg får starte opp ved neste menstruasjon. Krysser fingrene for det. Hvis ikke så tar det her så vanvittig lang tid!!! Kanskje vi er i gang likt? 

Du får ikke mensenfremkallende tabletter siden syklusen var så lang denne gangen?

Ja, håper virkelig at 2018 blir både ditt, mitt og @tuppelene sitt år! ❤️

Nei får ikke det. Er for "normal" fortsatt.. Men skal se vi plutselig er i gang likt igjen og da skal det gå🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål.. Hvordan er det dagen man får satt tilbake fryst embryo, får man sykemeld for den dagen på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Spørsmål.. Hvordan er det dagen man får satt tilbake fryst embryo, får man sykemeld for den dagen på sykehuset?

Nei, får ikke sykemelding for den dagen. Jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding. Men, det var ingen problem. Siden jeg hadde innsett seint på dagen så gikk jeg bare en time tidligere fra jobb. 

Innsettet tok 2min 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Nei, får ikke sykemelding for den dagen. Jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding. Men, det var ingen problem. Siden jeg hadde innsett seint på dagen så gikk jeg bare en time tidligere fra jobb. 

Innsettet tok 2min 😊

Takk for svar. Får en vite tiden for innsett før de vet om egget tåler opptining? Bor litt over en time unna, så genialt med sent innsett😉 Aaaaaa spent🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tuppelene skrev:

Takk for svar. Får en vite tiden for innsett før de vet om egget tåler opptining? Bor litt over en time unna, så genialt med sent innsett😉 Aaaaaa spent🤞

Jeg måtte ringe labaratoriet kl 11:15 for å høre om hvordan det gikk med opptiningen, du får i den telefonsamtalen også info om når du skal møte opp. Så ja, når du ringer aå må du være klar til å hoppe i bilen. Aaaa, veldiiig spennende ja!!! 

Jeg er spent på hva de sier i morgen om når jeg kan starte opp igjen 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg måtte ringe labaratoriet kl 11:15 for å høre om hvordan det gikk med opptiningen, du får i den telefonsamtalen også info om når du skal møte opp. Så ja, når du ringer aå må du være klar til å hoppe i bilen. Aaaa, veldiiig spennende ja!!! 

Jeg er spent på hva de sier i morgen om når jeg kan starte opp igjen 🤗

Tror jeg må forhøre meg litt om når første time er på dagen. Tenk om jeg ikke rekker frem i tide.. hadde vært krise. 

Krysser fingrene for rask oppstart igjen🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Tror jeg må forhøre meg litt om når første time er på dagen. Tenk om jeg ikke rekker frem i tide.. hadde vært krise. 

Krysser fingrene for rask oppstart igjen🤞

De er ganske vant med at folk bor utenfor Oslo altså. Så, når jeg rinte kl. 11:15, så fikk jeg time kl. 14:45 tror jeg at det var. Så du kommer nok til å rekke det. Men er du bekymret for det, så er det bare å snakke med de på forhånd ja :) 

Jeg snakket med Riksen nå. Blodprøven var selvsagt negativ, men de sa at det så ut som det hadde vært en kjemisk siden Hcg var på "null-komma-ett-eller-anna...." . Jaja, uansett, jeg skal starte på Primolut om to uker, så da får jeg mensen 31.jan-1.feb ca. Innsett blir da i uke 7. Fint å ha en plan kjenner jeg, selv om jeg mister motet litt. Får håpe at syklusen din ikke dras ut i det vide og det brede. Blir spennende! :) 

----

De tre eggene jeg nå har på frys er 6dagers. Hm, noen som vet om det er bedre sjans for å lykkes med 6 dagers enn med 5 dagers egentlig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

De er ganske vant med at folk bor utenfor Oslo altså. Så, når jeg rinte kl. 11:15, så fikk jeg time kl. 14:45 tror jeg at det var. Så du kommer nok til å rekke det. Men er du bekymret for det, så er det bare å snakke med de på forhånd ja :) 

Jeg snakket med Riksen nå. Blodprøven var selvsagt negativ, men de sa at det så ut som det hadde vært en kjemisk siden Hcg var på "null-komma-ett-eller-anna...." . Jaja, uansett, jeg skal starte på Primolut om to uker, så da får jeg mensen 31.jan-1.feb ca. Innsett blir da i uke 7. Fint å ha en plan kjenner jeg, selv om jeg mister motet litt. Får håpe at syklusen din ikke dras ut i det vide og det brede. Blir spennende! :) 

----

De tre eggene jeg nå har på frys er 6dagers. Hm, noen som vet om det er bedre sjans for å lykkes med 6 dagers enn med 5 dagers egentlig? 

 

Bra du får sette i gang raskt da. Og HVIS alt går etter planen er vi på samme uken igjen gitt ;) Håper 6-dagers er enda litt bedre enn 5-dagers da! kanskje det er det som må til :) Fortsetter å krysse fingrene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det blir dårlig implantasjonsrate av å sette tilbake en dag 6-blastocyst på dag 6, men hvis den fryses og settes tilbake i en senere syklus blir sjansene omtrent som for en 5-dagersblastocyst :) Det er den mulige mismatchen mellom implantasjonsvinuet (som bestemmes av livmorslimhinnen, og som stort sett er relativt kort) og graden av utvikling på blastocysten som gjør implantasjonsraten for dag 6-blastocyster lavere på ferskforsøk, om jeg har forstått det rett. Caveat om at det er lenge siden jeg har lest om dette her nå ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 14.15, miore skrev:

Jeg har lest at det blir dårlig implantasjonsrate av å sette tilbake en dag 6-blastocyst på dag 6, men hvis den fryses og settes tilbake i en senere syklus blir sjansene omtrent som for en 5-dagersblastocyst :) Det er den mulige mismatchen mellom implantasjonsvinuet (som bestemmes av livmorslimhinnen, og som stort sett er relativt kort) og graden av utvikling på blastocysten som gjør implantasjonsraten for dag 6-blastocyster lavere på ferskforsøk, om jeg har forstått det rett. Caveat om at det er lenge siden jeg har lest om dette her nå ;) 

Denne gangen så får jeg bare krysse fingrene for at det er 6-dagers som skal til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.1.2018 den 12.49, Chickenwings85 skrev:

De er ganske vant med at folk bor utenfor Oslo altså. Så, når jeg rinte kl. 11:15, så fikk jeg time kl. 14:45 tror jeg at det var. Så du kommer nok til å rekke det. Men er du bekymret for det, så er det bare å snakke med de på forhånd ja :) 

Jeg snakket med Riksen nå. Blodprøven var selvsagt negativ, men de sa at det så ut som det hadde vært en kjemisk siden Hcg var på "null-komma-ett-eller-anna...." . Jaja, uansett, jeg skal starte på Primolut om to uker, så da får jeg mensen 31.jan-1.feb ca. Innsett blir da i uke 7. Fint å ha en plan kjenner jeg, selv om jeg mister motet litt. Får håpe at syklusen din ikke dras ut i det vide og det brede. Blir spennende! :) 

----

De tre eggene jeg nå har på frys er 6dagers. Hm, noen som vet om det er bedre sjans for å lykkes med 6 dagers enn med 5 dagers egentlig? 

 

Hei, hvordan går ventingen?

Wohoo jeg fikk positiv el-test idag på dag19. Da kommer mens ila de første 6 dagene i februar👏🏼 Og vips ble jeg veldig nervøs igjen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...