Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

3 timer siden, LillyBe skrev:

Huff ja, ventingen er forferdelig!! Når ca tror du innsett blir da? 

Jepp da, her går det unna ;) uttak/innsett blir vel om ca 4 uker tenker jeg! 

Hmm, er litt usikker på hvordan det fungerer ift tidspunkt siden jeg aldri har hatt fryseforsøk før. Men tipper jeg får menstruasjon 3.desember. Så da er det vel 14 dager etter det? Et det slik at jeg må på kontroller før de setter inn? 

Ser ut som vi får innsett ganske likt vi da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hmm, er litt usikker på hvordan det fungerer ift tidspunkt siden jeg aldri har hatt fryseforsøk før. Men tipper jeg får menstruasjon 3.desember. Så da er det vel 14 dager etter det? Et det slik at jeg må på kontroller før de setter inn? 

Ser ut som vi får innsett ganske likt vi da :) 

Leste at det er en kontroll før innsett for å sjekke at slimhinna er tykk nok. Tror de setter inn egget mellom dag 14-18 eller noe😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tuppelene skrev:

Leste at det er en kontroll før innsett for å sjekke at slimhinna er tykk nok. Tror de setter inn egget mellom dag 14-18 eller noe😊 

Aha, skjønner. Så medisinen man tar (progynova) er for å bygge opp slimhinnen da eller? Eller er det for å hindre eggløsning? Hmm 🤔

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hmm, er litt usikker på hvordan det fungerer ift tidspunkt siden jeg aldri har hatt fryseforsøk før. Men tipper jeg får menstruasjon 3.desember. Så da er det vel 14 dager etter det? Et det slik at jeg må på kontroller før de setter inn? 

Ser ut som vi får innsett ganske likt vi da :) 

Du får kontroll etter ca 10 dager for å se at slimhinnen er tykk nok. Ved innsett av blasto starter man med progesteron og har innsett 5 dager etter oppstart med det :) 

Jeg håper å få innsett senest 8.-9.desember :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Aha, skjønner. Så medisinen man tar (progynova) er for å bygge opp slimhinnen da eller? Eller er det for å hindre eggløsning? Hmm 🤔

Hmm.. begge deler? Bygger opp en kunstig menstruasjonssyklus og en slimhinne som er mottakelig for embryo, står det så fint i brosjyren jeg fikk i posten i dag. Spent🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da rekker jeg ikke innsett før jul😔 Ingen EL i dag heller. Hadde ikke gått om det hadde slått ut i dag, men hadde jo vært et bittelite håp. Sint på kroppen, på jul og stengt. Det er bare å senke skuldrene og 'slappe av'. Godt det er desember og jul, så tiden går bittelitt raskere enn vanlige hverdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tuppelene skrev:

Da rekker jeg ikke innsett før jul😔 Ingen EL i dag heller. Hadde ikke gått om det hadde slått ut i dag, men hadde jo vært et bittelite håp. Sint på kroppen, på jul og stengt. Det er bare å senke skuldrene og 'slappe av'. Godt det er desember og jul, så tiden går bittelitt raskere enn vanlige hverdager. 

Ånei, er du sikker? Har du tatt eggløsninstester? Men siste uke før jul er jo i uke 51, ikke i uke 50. Da burde du vel ha litt flere dager å gå på? 

Jeg startet på Primolut i dag. Plutselig er jeg i gang igjen. Eller, plutselig? Føler tiden går sakte! 

Drømte i natt at jeg var gravid med tvillinger. SÅ kjipt å våkne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker. Absolutt siste dag å få mensen på er 4.12.. det er 14 dager til. Jeg spurte om det når jeg snakket med de sist. De gangene jeg har 14 dager mellom EL og mens er sykluser på 29 dager. Har noen år med statistikker😂

Tatt EL tester siden dag 14.. Men håper allikevel på et under og at mensen plutselig kommer før og at sykepleieren regnet feil. Men er nå innstilt på januar. Tiden går sååååå sakte om dagen😮

Åh, jeg elsker de drømmene. Lenge siden sist, men det er jo så godt🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tuppelene skrev:

Helt sikker. Absolutt siste dag å få mensen på er 4.12.. det er 14 dager til. Jeg spurte om det når jeg snakket med de sist. De gangene jeg har 14 dager mellom EL og mens er sykluser på 29 dager. Har noen år med statistikker😂

Tatt EL tester siden dag 14.. Men håper allikevel på et under og at mensen plutselig kommer før og at sykepleieren regnet feil. Men er nå innstilt på januar. Tiden går sååååå sakte om dagen😮

Åh, jeg elsker de drømmene. Lenge siden sist, men det er jo så godt🙏

Ånei, så kjiiipt 😩 Håper eggløsningstestene er feil og at mensen dukker opp innen tidsfristen. Det er lov å håpe da!! 🙏🏼 Krysser såklart fingrene for det! 

Hvis ikke er det lenge til januar ja. Jeg er veldig lettet iver at jeg får muligheten nå før jul. Håper bare at alt går etter planen! 

Enig, tiden går sakte! Heldigvis er det mye som skjer i desember, sånn sett er jo det greit,m. At det er desember altså...

Nei huff, jeg vet ikke med de drømmene jeg. De er så virkelige der og da, men nedturen blir så stor på morgenen. Nå MÅ det klaffe snart. 2018 MÅ være året for positive tester, en sunn graviditet og en liten bebis i armene! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, tuppelene skrev:

Helt sikker. Absolutt siste dag å få mensen på er 4.12.. det er 14 dager til. Jeg spurte om det når jeg snakket med de sist. De gangene jeg har 14 dager mellom EL og mens er sykluser på 29 dager. Har noen år med statistikker😂

Tatt EL tester siden dag 14.. Men håper allikevel på et under og at mensen plutselig kommer før og at sykepleieren regnet feil. Men er nå innstilt på januar. Tiden går sååååå sakte om dagen😮

Åh, jeg elsker de drømmene. Lenge siden sist, men det er jo så godt🙏

Åh, nå følte jeg meg kjip. Skjønner absolutt at det føles lenge til januar. MEN, det er ikke SÅÅ lenge da. Og tiden går forhåpentligvis fort i desember ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, nå følte jeg meg kjip. Skjønner absolutt at det føles lenge til januar. MEN, det er ikke SÅÅ lenge da. Og tiden går forhåpentligvis fort i desember ❤️❤️ 

Haha.. ikke tenk på det😉 Det er ikke sååå lenge til januar😉 Veksler veldig med at det går fort og sakte. Trøster meg med at desember går fort, og at jeg skal drikke en skikkelig herlig rødvin på juleaften😉

Og hver gang jeg er utålmodig tenker jeg på stemoren min som nettopp har operert bort halve rumpa og skjeden pga kreft. Hun kan kun ligge og stå, sitte Max 10 min i løpet av en dag. Hun er helten min og gir meg mye styrke, for hun kan være utålmodig sånn helt på ordentlig💛

Fortell gjerne under veis i forsøket, spennende og følge med😊 2018 er året🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tuppelene skrev:

Haha.. ikke tenk på det😉 Det er ikke sååå lenge til januar😉 Veksler veldig med at det går fort og sakte. Trøster meg med at desember går fort, og at jeg skal drikke en skikkelig herlig rødvin på juleaften😉

Og hver gang jeg er utålmodig tenker jeg på stemoren min som nettopp har operert bort halve rumpa og skjeden pga kreft. Hun kan kun ligge og stå, sitte Max 10 min i løpet av en dag. Hun er helten min og gir meg mye styrke, for hun kan være utålmodig sånn helt på ordentlig💛

Fortell gjerne under veis i forsøket, spennende og følge med😊 2018 er året🙏❤️

Oi. Ja, sikkert klokt å sette ting litt i perspektiv ❤️

Takk! Jeg skal oppdatere underveis. Spennende å følge med på deg å!

🙏🏼2018🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Oi. Ja, sikkert klokt å sette ting litt i perspektiv ❤️

Takk! Jeg skal oppdatere underveis. Spennende å følge med på deg å!

🙏🏼2018🙏🏼

Ja! Hun er forresten snaaart kreftfri. De oppdaget litt spredning til leveren rett før hun dro hjem. Så vi havner nok på Riksen samtidig i januar. 

Herregud, jeg er så spent på om dette egget tåler opptining jeg🙏 Aiaiai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja! Hun er forresten snaaart kreftfri. De oppdaget litt spredning til leveren rett før hun dro hjem. Så vi havner nok på Riksen samtidig i januar. 

Herregud, jeg er så spent på om dette egget tåler opptining jeg🙏 Aiaiai..

Tenk det, på Riksen samtidig? Godt å høre at hun snart er frisk da. Nei, jeg sier det faktisk til ssmboeren på de tyngste dagene: «heldigvis er vi frisk». Det er fort gjort å grave seg ned i et dypt hull, og enkelte dager er jo helt klart tyngre enn andre. Kunsten er å tenke positivt...selvom det av og til er lettere sagt enn gjort! 

Det som har hjulpet mye for meg er å snakke om det, kanskje jeg har vært litt vel åpen om det. Det negative med det er at det fort går fra den ene til den andre, og jeg merker at det er flere venner (som jeg kanskje ikke har så mye kontakt med) som hinter mye med å spørre hvordan det går med meg og samboeren om dagen, om ikke vi snart skal flytte i hus, om vi vil ut av byen (jeg vet st de vet)... ja til og med en «veninne» som sendte en upersonlig melding på snapchat bare noen dager etter aborten i sommer hvor hun puenkterte at hun har lagt merke til st jeg har vært lite på byen i det siste og om jeg av den grunn hadde noe på gang. Altså, indirekte spurte hun om jeg var gravid. Er ikke det litt frekt?

Kjenner jeg blir litt skuffet over folk. For noen dager siden var jeg sammen med en annen som jeg vokste opp med. Det hun sier er «jeg hørte om aborten, så trist». Hallo, hørte om aborten? Av hvem? Og hvorfor tok ikke du kontakt for 5mnd siden? Noen gode ord hadde kanskje hjulpet. 

Ja nei, hva skal man si. På den ene siden er jeg glad i åpenhet rundt vanskelige ting, men på en annen måte trives jeg veldig dårlig med den nysgjerrigheten, men også avstanden som folk viser. Det blir ikke ekte, og det liker jeg ikke. Men, det er vel kanskje bare min egen feil.

ja, jeg og er veldig spent på om egg(ene) tåler opptining. Jeg har googlet masse i dag. Det blir ordentlig spennende!!! 

Men er du i gang igjen i begynnelsen/midten/eller slutten av januar da hvis du ikke rekker det før jul? Kanskje vanskelig å vite helt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett blir vel i slutten av januar, kanskje uke 4. Men ikke godt å si når kroppen ikke gjør som jeg vil😉 Men greit at en setter i gang litt før innsett med tabletter, så er en liksom i gang, og det er litt godt. 

Jeg har også vært veldig åpen, fordi jeg rett og slett må få det ut. Veldig likt som deg. Gud vet hvor mange nysgjerrige blikk og spørsmål som kommer. Og DA angrer jeg jo som bare det. Så nå ifbm fryseførsøk og info rundt det har jeg snevret inn veldig med info til de fleste. Det er synd at det skal være slik.. blir litt sjokkert av noen folk rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, tuppelene skrev:

Innsett blir vel i slutten av januar, kanskje uke 4. Men ikke godt å si når kroppen ikke gjør som jeg vil😉 Men greit at en setter i gang litt før innsett med tabletter, så er en liksom i gang, og det er litt godt. 

Jeg har også vært veldig åpen, fordi jeg rett og slett må få det ut. Veldig likt som deg. Gud vet hvor mange nysgjerrige blikk og spørsmål som kommer. Og DA angrer jeg jo som bare det. Så nå ifbm fryseførsøk og info rundt det har jeg snevret inn veldig med info til de fleste. Det er synd at det skal være slik.. blir litt sjokkert av noen folk rett og slett. 

Sjokkert ja! Enten så kan de som lurer si ting rett ut, eller så kan de bare lavære. Den hintingen frem og tilbake vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til. Hehe, nesten godt å høre at du er litt samme typen. Man skal ikke si for mye tydeligvis 🙈 Samme her, kun jeg og samboeren som vet om fryseforsøket. Like greit 😊

Ah, fyfader, den kroppen altså! Hvorfor kan den bare ikke samarbeide?! Jeg er evig takknemlig for at jeg får lov til å ta Primolut. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sikkert ikke fått mensen før langt ut i 2018. 

Den kroppen! Får håper vi får lønn for strevet 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.11.2017 den 22.11, Chickenwings85 skrev:

Sjokkert ja! Enten så kan de som lurer si ting rett ut, eller så kan de bare lavære. Den hintingen frem og tilbake vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til. Hehe, nesten godt å høre at du er litt samme typen. Man skal ikke si for mye tydeligvis 🙈 Samme her, kun jeg og samboeren som vet om fryseforsøket. Like greit 😊

Ah, fyfader, den kroppen altså! Hvorfor kan den bare ikke samarbeide?! Jeg er evig takknemlig for at jeg får lov til å ta Primolut. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sikkert ikke fått mensen før langt ut i 2018. 

Den kroppen! Får håper vi får lønn for strevet 😅

Ringte nettopp for å melde i fra om uteblitt mens siden siste sjanse var i dag. Fint for meg, så hadde de oppdaterte lister nå, og siste sjanse for mens er på torsdag. Åh, så glad jeg ble nå. Det er jo et hav av ekstra tid ;) Eggløsningstestene har enda ikke slått ut og det var visst litt vanlig.. Så hvis jeg holder meg innenfor "vanlig" syklus kan det fortsatt gå. Så da er det bare og fortsette å vente å spenning da... Har du begynt på tablettene enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 14.37, tuppelene skrev:

Ringte nettopp for å melde i fra om uteblitt mens siden siste sjanse var i dag. Fint for meg, så hadde de oppdaterte lister nå, og siste sjanse for mens er på torsdag. Åh, så glad jeg ble nå. Det er jo et hav av ekstra tid ;) Eggløsningstestene har enda ikke slått ut og det var visst litt vanlig.. Så hvis jeg holder meg innenfor "vanlig" syklus kan det fortsatt gå. Så da er det bare og fortsette å vente å spenning da... Har du begynt på tablettene enda?

Oi, så spennende. Har du fått mensen nå? Siste dagen er i morgen, så da krysser jeg fingrene. Hadde vært så bra om du hadde rukket det før jul!!! :):) 

Jeg startet på tablettene på søndag. To morgen og en kveld. Veldig mye mer skånsomt enn de sprøytene må jeg vel innrømme. Dagene har gått i ett i det siste, og det kommer det nok til å gjør fremover å. Jeg er veldig spent på hvordan det fryseforsøket kommer til å gå. Jeg skal på kontroll torsdag i neste uke, så blir det trolig innsett mandag 18, eller tirsdag 19desember. Iiiiik :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, så spennende. Har du fått mensen nå? Siste dagen er i morgen, så da krysser jeg fingrene. Hadde vært så bra om du hadde rukket det før jul!!! :):) 

Jeg startet på tablettene på søndag. To morgen og en kveld. Veldig mye mer skånsomt enn de sprøytene må jeg vel innrømme. Dagene har gått i ett i det siste, og det kommer det nok til å gjør fremover å. Jeg er veldig spent på hvordan det fryseforsøket kommer til å gå. Jeg skal på kontroll torsdag i neste uke, så blir det trolig innsett mandag 18, eller tirsdag 19desember. Iiiiik :) 

 

Nei, har ikke fått mensen enda🤔 Men er mye igjen av dagen, så det er bare å håpe videre. Hadde sinnsyke magekramper nederst i magen etter lunch, trodde det skulle komme da, men har heller begynt å komme typisk eggløsningsslim😮 Skjønner ingenting. Får ta en el-test etterpå, bare for å sjekke. Sluttet å teste etter dag 32, tenkte at det da var fraværende denne Mnd. 

Oioi.. spennende å ha noen datoer og tiden går jo så fort nå frem til jul synes jeg👏🏼 Håper virkelig det går veien for dere nå altså, og at lille eskimo sitter🙏 Kroppen har det nok litt bedre av denne prosessen enn opplegget med spray og sprøyer👍 Blir spennende å høre på torsdag da. Fikk du forresten time tidlig eller sent på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...