Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Ånei. Fikk tlf fra Riksen. Ingen av eggene hadde delt seg optimalt, så derfor ringte de for å si at jeg kunne sette inn to for å gjør sjansen større for å bli gravid. 

Men huff, ingen som har delt seg optimalt? Hva betyr det? 🙈 Så utrolig kjedelig. Skikkelig nedtur!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis enten fragmentering eller at de har flere/færre celler enn "normen" på fire. Det kan gå veldig bra likevel, men skjønner at du er skuffet altså! :klem: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, miore skrev:

Sannsynligvis enten fragmentering eller at de har flere/færre celler enn "normen" på fire. Det kan gå veldig bra likevel, men skjønner at du er skuffet altså! :klem: 

Ja, veldig skuffet. Håper bare at jeg kan stole på at de hadde avbrutt forsøket dersom cellene er for dårlige, at de ikke setter inn noe de absolutt ikke har tro på bare for å fullføre forsøket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Innsett gjennomført. Enten så må hun jeg snakket med på telefonen tidligere i dag ha vært utrolig dårlig til å forklare, eller så må jeg ha vært på en helt annen planet...

Slik jeg forstod det så var eggene i så dårlig kvalitet, at de likesågreit kunne sette inn to. Hvorfor gidde å sette inn egg av SÅ dårlig kvalitet, tenkte jeg da. Hva er sjansen for å lykkes? 

Derfor ble jeg ekstra glad når jeg kom dit i dag. Jeg har tydeligvis forstått det helt feil. De ringte i dag for å spørre om jeg ville sette inn to, istedefor å sette inn ett og fryse det andre- for å øke sjansen for graviditet. Eggene som ble satt inn forklarte hun var 4-delte med fragmentering på 10-20% (som er optimalt?) jeg akjønner ikke det fragmenteringsgreierne, så please forklar det til meg noen. De andre 11 var for dårlig til å fryse (hadde delt seg feil med for mye fragmentering). Men, DET bryr jo jeg meg absolutt ikke om, så lenge de to i magen er fine!! 

Så ja, no sitter jeg her med to 4-delte egg i magen. Hehe, noe jeg ikke skjønte før innsettet var ferdig. Det her KAN jo bli tvillinger. Åh, hjelpes! For en berg og dalbane!!! Vet ikke om jeg skal le eller grine etter den dagen her 😂🙈 

Jeg trodde at de helst ikke ville sette inn to, og jeg trodde at dagen det kom til å skje så måtte jeg nærmest krangle meg til det.

 Selvom jeg er meget forvirra, så er jeg i hvert fall fornøyd! 

Innsettet var forresten utrolig ubehagelig pga trang livmorhals. Ble litt knoting kan man si. Øm i magen, så nå skal det bli fint med helg 😊

 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som dobbeltruger! Etter min erfaring betyr to firedelte egg inn på dag to lykke :Nikke:

Fragmentering er små biter eller avfallstoffer som kommer fra celledelingen, og som ligger rundt cellene. Hvis det er mye av det, kan det tyde på at noe er galt. Men fragmenterte egg kan også bli barn, har jeg fått beskjed om. De egner seg imidlertid ikke for frysing, det vil de ikke tåle. Hvor mye fragmentering som er optimalt har jeg aldri fått svar på, selv om jeg har prøvd å kryssforhøyre de på lab'en :fnise: Denne gangen fikk jeg ut av dem at det ene egget var perfekt og jevnt, og så godt godt som uten fragmentering, og det andre hadde for mye fragmentering til at man kunne fryse det, men det var "fint". At begge eggene dine kunne fryses, betyr i hvert fall at de var veldig bra! Dette blir spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi for en dag! Dette var spennende å lese. Og så utrolig deilig at enden på visa endte godt😊🙏 Fikk også 4-delt, men kan ikke huske de sa noe som fragmentering, bortsett fra at fragmenteringen var helt feil på de som falt i fra. Håper alle gode ting er tre for dere😊 Spennende å følge med fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her er gullegget (gulleggene), det er jeg ikke i tvil om. :nordvesta:

Gratulerer med innsett! Du får slappe ekstra godt av i helgen, det fortjener du.:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Gratulerer som dobbeltruger! Etter min erfaring betyr to firedelte egg inn på dag to lykke :Nikke:

Fragmentering er små biter eller avfallstoffer som kommer fra celledelingen, og som ligger rundt cellene. Hvis det er mye av det, kan det tyde på at noe er galt. Men fragmenterte egg kan også bli barn, har jeg fått beskjed om. De egner seg imidlertid ikke for frysing, det vil de ikke tåle. Hvor mye fragmentering som er optimalt har jeg aldri fått svar på, selv om jeg har prøvd å kryssforhøyre de på lab'en :fnise: Denne gangen fikk jeg ut av dem at det ene egget var perfekt og jevnt, og så godt godt som uten fragmentering, og det andre hadde for mye fragmentering til at man kunne fryse det, men det var "fint". At begge eggene dine kunne fryses, betyr i hvert fall at de var veldig bra! Dette blir spennende! :hoppe:

Takk!! Hehe, ja håååper det betyr lykke og at "alle gode ting er tre". 

Takk for noen forklarende ord. Det er ikke lett å sette seg inn i alt i denne prosessen her. Du sier at "hvor mye fragmentering som er optimalt har du aldri fått svar på", betyr det at litt fragmentering ikke er så ille da? Jeg fikk vite at det er bra så lenge fragmenteringen ligger på under 20%? Men ja, ønsker at de kunne ha brukt et litt lettere språk på ting. Tidligere har jeg ikke engang spurt om fragmentering, men det er jo fordi jeg ikke har visst hva fragmentering er. De har heller ikke nevnt ordet i de to forrige forsøkene. Hm, betyr det kanskje at det ikke har vært noe fragmentering i de cellene i det hele tatt da kanskje...?

Haha, disse stakkars sykepleierne og legene må jo bli gal av "sånne som meg". Mannen er nesten verre. Han spør og graver til de nesten må kaste oss ut. Jeg prøver å være litt mer hensynsfull og sier gjerne "okei, forstår" selvom jeg ikke gjør det. Men, det er bare fordi jeg blir så stresset av at de har så mye å gjøre. Det er litt forskjell mellom offentlig og privat merker jeg. 

Men, ja, det her blir helt sinnsykt spennende!!! :)

 

1 time siden, tuppelene skrev:

Oi for en dag! Dette var spennende å lese. Og så utrolig deilig at enden på visa endte godt😊🙏 Fikk også 4-delt, men kan ikke huske de sa noe som fragmentering, bortsett fra at fragmenteringen var helt feil på de som falt i fra. Håper alle gode ting er tre for dere😊 Spennende å følge med fremover! 

Ja, for en dag! Hurra for 4delt egg i hvert fall. Om 2 uker vet vi svaret. Jeg gleder meg. Håper det går veien for oss begge to :)

 

1 time siden, Tonio skrev:

Dette her er gullegget (gulleggene), det er jeg ikke i tvil om. :nordvesta:

Gratulerer med innsett! Du får slappe ekstra godt av i helgen, det fortjener du.:klemmer:

Ååj, jeg liker at du IKKE er i tvil. Jeg HÅPER du har rett. La dette være GULLegget (gulleggene). Takk!!! 

 

1 time siden, LoveTrain skrev:

Gratulerer som dobbeltruger!! :nordvesta:

"Dobbeltruger". Tenk på det da!! Oh, takk!!! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LillyBe skrev:

Gratulerer så mye, dette skal bli BRA 😄

Åh, håper det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk!! Hehe, ja håååper det betyr lykke og at "alle gode ting er tre". 

Takk for noen forklarende ord. Det er ikke lett å sette seg inn i alt i denne prosessen her. Du sier at "hvor mye fragmentering som er optimalt har du aldri fått svar på", betyr det at litt fragmentering ikke er så ille da? Jeg fikk vite at det er bra så lenge fragmenteringen ligger på under 20%? Men ja, ønsker at de kunne ha brukt et litt lettere språk på ting. Tidligere har jeg ikke engang spurt om fragmentering, men det er jo fordi jeg ikke har visst hva fragmentering er. De har heller ikke nevnt ordet i de to forrige forsøkene. Hm, betyr det kanskje at det ikke har vært noe fragmentering i de cellene i det hele tatt da kanskje...?

Haha, disse stakkars sykepleierne og legene må jo bli gal av "sånne som meg". Mannen er nesten verre. Han spør og graver til de nesten må kaste oss ut. Jeg prøver å være litt mer hensynsfull og sier gjerne "okei, forstår" selvom jeg ikke gjør det. Men, det er bare fordi jeg blir så stresset av at de har så mye å gjøre. Det er litt forskjell mellom offentlig og privat merker jeg. 

Men, ja, det her blir helt sinnsykt spennende!!! :)

 

Ja, for en dag! Hurra for 4delt egg i hvert fall. Om 2 uker vet vi svaret. Jeg gleder meg. Håper det går veien for oss begge to :)

 

Ååj, jeg liker at du IKKE er i tvil. Jeg HÅPER du har rett. La dette være GULLegget (gulleggene). Takk!!! 

 

"Dobbeltruger". Tenk på det da!! Oh, takk!!! :):) 

Litt fragmentering gjør ingeting, jeg tror det nesten alltid er litt :) Jeg har også hørt under 20 %. Jeg "oppdaget" fragmentering fordi egget mitt på første forsøk var så fragmentert at de egentlig ikke hadde særlig tro på det, selv om det var firedelt som det skulle. Men jeg fikk høre at "det har blitt barn av slike egg og". Etter det har jeg vært veldig opptatt av temaet :PRiktig celledeling skal være viktigere enn fragmentering, jeg har hatt egg som har sett veldig pene ut, men delt seg for fort, og de har vært mye mindre aktuelle enn de fragmenterte. Det jeg vet er er at når eggene har frysekvalitet, er det veldig lite fragmentering, og det som evt. er der da, har nok ingen betyding. Og dette er de strenge på. Så de to i magen din er nok perfekte! :) 

Til meg har de forsøkt å bruke et lettere språk, ved å kalle eggene, "perfekt", "fint", "ikke optimalt" etc, men jeg maser sånn at de har fortalt meg om fragmentering (og så har vel vel muligens googlet litt for mye) :fnise:

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Illy skrev:

Litt fragmentering gjør ingeting, jeg tror det nesten alltid er litt :) Jeg har også hørt under 20 %. Jeg "oppdaget" fragmentering fordi egget mitt på første forsøk var så fragmentert at de egentlig ikke hadde særlig tro på det, selv om det var firedelt som det skulle. Men jeg fikk høre at "det har blitt barn av slike egg og". Etter det har jeg vært veldig opptatt av temaet :PRiktig celledeling skal være viktigere enn fragmentering, jeg har hatt egg som har sett veldig pene ut, men delt seg for fort, og de har vært mye mindre aktuelle enn de fragmenterte. Det jeg vet er er at når eggene har frysekvalitet, er det veldig lite fragmentering, og det som evt. er der da, har nok ingen betyding. Og dette er de strenge på. Så de to i magen din er nok perfekte! :) 

Til meg har de forsøkt å bruke et lettere språk, ved å kalle eggene, "perfekt", "fint", "ikke optimalt" etc, men jeg maser sånn at de har fortalt meg om fragmentering (og så har vel vel muligens googlet litt for mye) :fnise:

At du har googlet mye kommer nå til min fordel! 👍🏼 Åsså har du en evne til å forklare på en forståelig måte. Kanskje du kan tilby deg å holde kurs på Riksen? «Hvordan informere på en forståelig måte». Jeg liker tanken!  :fnise:

Men okei, da er det bare for meg å ta livet med ro, holde beina høyt hevet og IKKE teste før jeg skal. Vi får se da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

At du har googlet mye kommer nå til min fordel! 👍🏼 Åsså har du en evne til å forklare på en forståelig måte. Kanskje du kan tilby deg å holde kurs på Riksen? «Hvordan informere på en forståelig måte». Jeg liker tanken!  :fnise:

Men okei, da er det bare for meg å ta livet med ro, holde beina høyt hevet og IKKE teste før jeg skal. Vi får se da :fnise:

Bra at det kunne være godt for noe! Kurs på Riksen, ja det hadde vært noe. Jeg har ikke prøvd å være pasient der, men kjenner noen som er det og opplever at de får veldig lite informasjon, og at alt går fort når de er inne. Men at de er flinke. Jeg kjenner en Riksenbaby også :)

Det høres ut som du har en god plan, som kan komme til å litt vanskelig å holde seg til :fnise:

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som dobbeltruger :) Så bra med to flotte egg inn! Som @Illy sier er de nyeste studiene enige om at riktig antall celler til rett tid er mye viktigere enn fragmentering, selv om det også har en liten betydning. Under 10 % regnes som helt perfekte enhjørning-egg, og 10-20 % regnes som kjempebra :) Så nå har du supre sjanser for at dette skal gå veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illy skrev:

Bra at det kunne være godt for noe! Kurs på Riksen, ja det hadde vært noe. Jeg har ikke prøvd å være pasient der, men kjenner noen som er det og opplever at de får veldig lite informasjon, og at alt går fort når de er inne. Men at de er flinke. Jeg kjenner en Riksenbaby også :)

Det høres ut som du har en god plan, som kan komme til å litt vanskelig å holde seg til :fnise:

Jg heier på Riksenbaby(er)! 🙏🏼❤️😊

 

1 time siden, miore skrev:

Gratulerer som dobbeltruger :) Så bra med to flotte egg inn! Som @Illy sier er de nyeste studiene enige om at riktig antall celler til rett tid er mye viktigere enn fragmentering, selv om det også har en liten betydning. Under 10 % regnes som helt perfekte enhjørning-egg, og 10-20 % regnes som kjempebra :) Så nå har du supre sjanser for at dette skal gå veien! 

Jo, takk! Hehe, jeg er så heldig som har dere her inne. Altså, dere klarer virkelig å roe meg. Det her SKAL gå veien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Nematocera skrev:

#håper du får minst ett barn om 9 mnd:nordvesta:

Det håper jeg å!! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste nettene har jeg hatt et fryktelig ubehag i eggstokkene, spesielt høyre eggstokk. Har en anelse mistanke om at det er overstimulering ja. Våkner mange ganger, vanskelig å finne liggestilling. Jeg har tatt to paracet no (vet ikke om det hjelper), så vurderer jeg å ringe sykehuset ila av dagen...Jeg er litt redd, kjenner jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger du med på vekta? Hvis det er mer enn lett overstimulering legger du sannsynligvis på deg en del pga væske i buk og eggstokker. Ubehag er vanlig, men hvis det blir skikkelig vondt eller du er kvalm og tungpustet er det veldig lurt å ringe dem :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...