Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, ja sprøyteperioden er for meg bare spennende egentlig! Får prøve å ikke grue meg så mye til selve uttaket. Hadde jo en så utrolig dårlig opplevelse første gangen, mens andre gang gikk det mye bedre. Får satse på at det går greit, får bare gi beskjed om at de får gi meg alt de har 😉

Rugingen ja, hvordan går det med den? 😊

Samme her! Å syns dagene flyr mellom kontrollene 😄 Rugetiden er tung, jeg hater progrsteron 😨 Bare formen konmmer seg litt blir det nok bedre. Prøver å ikke tenke for mye på forsøket, men ikke lett når man vagger rundt omkring 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Oh yes! Det blir spennende👏🏼🙈

Håper alt er bra med deg i svangerskapet 😊

Det går bra med bønna, det er det viktigste :) Selv har jeg hyperemesis, slitsomt men verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Det går bra med bønna, det er det viktigste :) Selv har jeg hyperemesis, slitsomt men verdt det!

Liker at du ser det på den måten. Du er heldig! Får selvfølgelig håpe at formen blir bedre etterhvert 😉💛

 

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Så kjekt med sprøytestart:nori: ENDELIG er du helt i gang altså! 

TAKK! Det føles helt urrealistisk og rart å være i gang igjen. Det bobler i magen fordi jeg er så spent! 😄 Endelig! 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Liker at du ser det på den måten. Du er heldig! Får selvfølgelig håpe at formen blir bedre etterhvert 😉💛

TAKK! Det føles helt urrealistisk og rart å være i gang igjen. Det bobler i magen fordi jeg er så spent! 😄 Endelig! 👏🏼

Jeg klager til mannen, det skal jeg bare innrømme, men jeg vet jo bedre enn de fleste andre hvor heldig jeg er til tross for at tilstanden er laber akkurat nå :hjerte: Snart følger du etter - forhåpentligvis uten hyperemesisen, riktignok :nigo: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hurra! I dag kom tanta på besøk og det betyr at jeg starter med Puregon i morgen. Fin dag det her 🙌🏼😊👏🏼

Hurra!! Krysser fingre og tær for en fin periode fremover :yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, miore skrev:

Jeg klager til mannen, det skal jeg bare innrømme, men jeg vet jo bedre enn de fleste andre hvor heldig jeg er til tross for at tilstanden er laber akkurat nå :hjerte: Snart følger du etter - forhåpentligvis uten hyperemesisen, riktignok :nigo: 

Hehe, det er lov å klage litt da. Men det er kanskje litt lettere å holde ut med både kvalme og andre symptomer når veien har vært så lang som den har vært. Du ER heldig, og det vet jeg at du vet. Men det er lov å få litt trøst og medlidenhet av mannen. Sikkert godt at han tar litt ekstra vare på deg nå ❤️

Ja, jeg lover å følge etter, uten den ekstreme kvalmen. Høres veldig slitsomt ut og jeg håper at jeg slipper det. Men selvfølgelig, er det det som må til så må jeg vel bare tåle det 🙈

God bedring til deg, håper det ikke er så lenge til du føler deg bedre! 

 

4 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Hurra!! Krysser fingre og tær for en fin periode fremover :yvonne: 

Tusen takk for for både fingre- og tær kryssing. Jeg håper det hjelper 😊🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er andre sprøyte med Puregon tatt og foreløpig har jeg det veldig bra. Jeg kjenner at jeg tar det mer med ro den gangen her, jeg stresser ikke så mye på hva utfallet av forsøket kommer til å bli. Jeg tar det litt som det kommer, men det tror jeg handler mye om at jeg vet jeg skal gå rett tilbake til det private ved et negativt forsøk. Det hjelper SÅ mye å ha en plan, at ikke at alt handler fullt og helt på at "nå MÅ det klaffe". Uansett så føles det herlig å være i gang, nesten litt uvirkelig :) 

Jeg skal ikke på UL før på torsdag. Men det er greit, sikkert ikke så mye som har skjedd før den tid uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig altså :) Helt enig med deg, helt anderledes følelse når man faktisk har en plan. Hvor lenge har du stimulert de andre gangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Herlig altså :) Helt enig med deg, helt anderledes følelse når man faktisk har en plan. Hvor lenge har du stimulert de andre gangene?

Hm, tror jeg stimulerte i 14 dager den første gangen, mens jeg stimulerte i 16 dager nå sist. 

Første gangen på Ullevål gikk de opp og ned i dose (det sa den siste legen ikke var så veldig ideelt), mens på FS så tok jeg samme dose hver dag (112,5). Så, håper dosen jeg har fått nå er riktig og at jeg slipper å drive å gå opp og ned i dose. Skal første omgang starte på 125IE. Så, vi får se. Det som er ulempen med Riksen er at jeg mest sannsynlig møter en ny lege for hver kontroll jeg skal på. Menmen, de vet vel hva de driver med, får satse på at de skriver gode rapporter underveis ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hvordan går det med deg @LillyBe? Jeg finner ikke dagboken din, har du slettet den? :huh: 

Dagboken min er historie :) 

Det går fint her altså, jeg ruger i vei ;) Nå blir det altfor spennende utover 🙈 

Går det greit med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LillyBe skrev:

Dagboken min er historie :) 

Det går fint her altså, jeg ruger i vei ;) Nå blir det altfor spennende utover 🙈 

Går det greit med deg?

Ånei, nå ble det så stusselig her inne 🙈 kanskje jeg bare skal drite i hele dagboken selv 😂 Fader altså...

Joda, går bra her. Blir sykt godtesyk av den Puregonen jeg altså, så sliter litt med det bare 😅

Men der da? Begynner sympromene å banke på døren? Litt tidlig enda kanskje. Du er vel 7-8 dpo i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ånei, nå ble det så stusselig her inne 🙈 kanskje jeg bare skal drite i hele dagboken selv 😂 Fader altså...

Joda, går bra her. Blir sykt godtesyk av den Puregonen jeg altså, så sliter litt med det bare 😅

Men der da? Begynner sympromene å banke på døren? Litt tidlig enda kanskje. Du er vel 7-8 dpo i nå?

Haha, godtesjuk ja...føler jeg er det hele tiden jeg 😂🙈 begynt å kjenne noe enda? 

Er 7 dpo i dag...føler at jeg kjenner mye rart denne gangen, men skummelt å håpe/tro for mye også. Fallhøyden blir stor 😬 Cyclogest gir jo de fleste symptomer, dessverre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 21.17, LillyBe skrev:

Haha, godtesjuk ja...føler jeg er det hele tiden jeg 😂🙈 begynt å kjenne noe enda? 

Er 7 dpo i dag...føler at jeg kjenner mye rart denne gangen, men skummelt å håpe/tro for mye også. Fallhøyden blir stor 😬 Cyclogest gir jo de fleste symptomer, dessverre 🙄

🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Orgalutran-sprøyte satt i dag. Har glemt hvor ekkel jeg synes den er!!

Et spm. Fremover når jeg skal på ul så skal jeg først ta blodprøve tidlig på dagen. Altså,  blodprøve ca kl 9 og ul i 14tiden. Jeg må komme meg til og fra med kollektiv transport (tar kanskje 20min hver vei). Hva gjør jeg med jobb de dagene? Jeg jobber 8-15:30. Får jo knapt kommet meg på jobb før jeg må dra å ta blodprøve for så å være på jobb i 3tima før jeg må tilbake for ul. 

Litt usikker på hva jeg gjorde sist, om jeg tok egenmelding eller hva... Hvs tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Første Orgalutran-sprøyte satt i dag. Har glemt hvor ekkel jeg synes den er!!

Et spm. Fremover når jeg skal på ul så skal jeg først ta blodprøve tidlig på dagen. Altså,  blodprøve ca kl 9 og ul i 14tiden. Jeg må komme meg til og fra med kollektiv transport (tar kanskje 20min hver vei). Hva gjør jeg med jobb de dagene? Jeg jobber 8-15:30. Får jo knapt kommet meg på jobb før jeg må dra å ta blodprøve for så å være på jobb i 3tima før jeg må tilbake for ul. 

Litt usikker på hva jeg gjorde sist, om jeg tok egenmelding eller hva... Hvs tenker dere? 

Hehe, godt man blir vandt med det meste ;) 

litt håpløst dilemma. Vet sjefen om prosessen? Du må jo nesten snakke med han/henne hva som er best? Evnt ta Egenmld hele dagen ja...noen spesiell grunn for at de ønsker blodprøver? Eller gjøres det alltid sånn på Riksen? 

Er første kontroll i dag? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å si fra til sjefen, men det avhenger jo selvfølgelig av hva slags personlighet h*n har. Det gjorde i alle fall at det var null problem for meg å ta meg den fleksibiliteten jeg trengte til å dra hit og dit til de mest upraktiske tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Hehe, godt man blir vandt med det meste ;) 

litt håpløst dilemma. Vet sjefen om prosessen? Du må jo nesten snakke med han/henne hva som er best? Evnt ta Egenmld hele dagen ja...noen spesiell grunn for at de ønsker blodprøver? Eller gjøres det alltid sånn på Riksen? 

Er første kontroll i dag? 😊

 

7 timer siden, miore skrev:

Jeg har god erfaring med å si fra til sjefen, men det avhenger jo selvfølgelig av hva slags personlighet h*n har. Det gjorde i alle fall at det var null problem for meg å ta meg den fleksibiliteten jeg trengte til å dra hit og dit til de mest upraktiske tider :)

Første kontroll i dag ja. Med blodprøve først på morgenen. Alltid blodprøve på Riksen, noe de ikke var særlig opptatt sv på FS. Menmen, jeg gjør bare det jeg får beskjed om 😉

Har sagt ifra til sjefen. Men, synes det er ubehagelig selvom hun tar det greit. Grunnen til at jeg synes det er ubehagelig er fordi jeg har sllerede vært så mye borte med tanke på de to forrige forsøkene samt den medisinske aborten som jeg hadde i sommer. Men, hun vet hva jeg går gjennnom, så får håpe hun ikke blir altfor lei av meg 🙈

UL i dag gikk greit. Fikk ikke vite så mye egentlig. Spurte to ganger om hvor mange follikler han så, fikk aldri noe ordentlig svar. Hehe, det er litt forskjell mellom offentlig privat. Jeg skal tilbake på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) irriterende å ikke få svar på antall follikler, vi vil jo gjerne vite ALT :P Kanskje du får vite litt mere på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...