Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Huff, så trasig at dette skulle bli så ekstremt langvarig. Jeg håper som de andre at alt egentlig ser bra ut, men at kroppen har blitt litt skakkjørt. Lykke til i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LoveTrain skrev:

Lykke til i dag:klem:Håper alt ser fint ut og at det bare er kroppen som tuller litt.

 

1 time siden, Snotra skrev:

Huff, så trasig at dette skulle bli så ekstremt langvarig. Jeg håper som de andre at alt egentlig ser bra ut, men at kroppen har blitt litt skakkjørt. Lykke til i dag! :klem:

2 timer siden, LillyBe skrev:

Huff og huff :( bra du får time!! Masse lykke til 🙏

 Der var det rester gitt! Blodprøve i dag, før jeg i morgen kommer til å bli henvist til Ullevål og NY UTSKRAPING! Jeg har ikke ord jeg altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Det har ikke jeg heller 😪 Mange tanker din vei ❤

 

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Uff, sender mange varme tanker og gode klemmer.. :hjerte:

 

 

2 timer siden, miore skrev:

:klem: 

Takk for både tanker og klemmer. Jeg kjenner meg litt likegyldig nå, litt sånn at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine. Nå er jeg bare tom, sliten og LEI! Samma kan det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, LillyBe skrev:

Skjønner deg utrolig godt. Masse lykke til, håper du får ny utskrapning FORT🙏

Ja, fy fader. Det her må skje raskt altså. Får håpe jeg en dag ser tilbake på det her og tenker at alt var vel verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, fy fader. Det her må skje raskt altså. Får håpe jeg en dag ser tilbake på det her og tenker at alt var vel verdt det. 

Det gjør du garantert ❤ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å venter på at klinikken skal ringe meg tilbake, sånn at jeg får svar på blodprøven samt få vite når jeg kan få utskraping på nytt. Jeg håper jeg kan få utskraping i morgen den dag. Jeg har fortsatt ferie (selvom jeg bare er hjemme), men kjenner det er kjipt å bruke siste ferieuka på det her. Skal tro om jeg skal spørre om sykemelding slik at jeg får tilbake litt av den. Jeg vet ikke hva som er vanlig. 

Jeg og samboeren har snakket mye, jeg har tenkt mye og vi har vel kommet frem til at det som tar mest på nå er tiden alt tar. Det at jeg mistet har jeg forsonet meg med, men at det skal ta så lang tid å få ting ut føles utrolig urettferdig. Hva er sjansen for at det fortsatt er rester etter to cytotec hjemmeaborter og en utskraping. Det skal ikke være mulig. 

Men så er jo det sånn da. At det faktisk ER mulig. Oppi det hele prøver jeg å klamre meg fast med tanken om at jeg i hvert fall har vært gravid. Det er første gangen. Men, det betyr vel at det kommer til å gå bra til slutt, gjør det ikke?

Planen vår nå var i utgangspunktet å ta neste forsøk på Riksen. Men Riksen vil vi ikke vi skal starte med nytt forsøk før på andre menstruasjonen. Åh, det føles så uendelig lenge til. Det betyr at jeg må vente i 4-6 uker før den første menstruasjonen for så å vente i fire uker til før jeg kan starte opp. På klinikken jeg går til sa legen at jeg kan starte på første menstruasjon uten at det skal gjøre noe, så lenge slimhinnen er tykk nok og alt ser bra ut. Jeg opplever at det her blir et dilemma. Kanskje vi bare skal gå for et privat forsøk og drite i det offentlige. Fire uker er jo ikke lenge fra eller til, men for meg kommer det til å føles som en evighet. 

Nå ringte klinikken. Hcg-nivået var på 101. Det betyr at det blir utskraping i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke greit at du må igjennom det IGJEN :icon_frown: Be om sykemelding, så du kan få tilbake den siste ferieuka di og nyte den.  Hadde du ikke hatt ferie nå, så hadde du blitt sykemeldt. Du trenger den ferien seinere :klem:

Skjønner at det blir et dilemma med å vente eller ikke. Jeg er trygg på at de ikke ville startet opp for tidlig på privatklinikken hvis det ikke var forsvarlig, men det er jo en forutsetning at de ser at alt ser bra ut først. En pause kan nok være godt og, men jeg tror at jeg hadde syntes det var vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg :( enda godt du får ny utskrapning i morgen. Jeg er enig med @Illy, be om sykemelding!! Så kan du iallfall ha 1 ferieuke tilgode...

Jeg skjønner deg UTROLIG godt! 4 uker er faktisk en evighet. Jeg hadde ikke vært i tvil om mitt valg, om dere har mulighet økonomisk? Dere får raskere hjelp, og ikke minst ved den beste klinikken, som nå også kjenner godt til alt dere har vært igjennom ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med de andre! Og ja, siden jeg har mulighet til å gjøre det rent økonomisk hadde nok jeg også valgt et privatforsøk til. Ventingen er det som gjør meg aller galest av dette opplegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Illy skrev:

Uff, det er ikke greit at du må igjennom det IGJEN :icon_frown: Be om sykemelding, så du kan få tilbake den siste ferieuka di og nyte den.  Hadde du ikke hatt ferie nå, så hadde du blitt sykemeldt. Du trenger den ferien seinere :klem:

Skjønner at det blir et dilemma med å vente eller ikke. Jeg er trygg på at de ikke ville startet opp for tidlig på privatklinikken hvis det ikke var forsvarlig, men det er jo en forutsetning at de ser at alt ser bra ut først. En pause kan nok være godt og, men jeg tror at jeg hadde syntes det var vanskelig.

 

2 timer siden, LillyBe skrev:

Huffameg :( enda godt du får ny utskrapning i morgen. Jeg er enig med @Illy, be om sykemelding!! Så kan du iallfall ha 1 ferieuke tilgode...

Jeg skjønner deg UTROLIG godt! 4 uker er faktisk en evighet. Jeg hadde ikke vært i tvil om mitt valg, om dere har mulighet økonomisk? Dere får raskere hjelp, og ikke minst ved den beste klinikken, som nå også kjenner godt til alt dere har vært igjennom ❤

 

36 minutter siden, miore skrev:

Jeg er også enig med de andre! Og ja, siden jeg har mulighet til å gjøre det rent økonomisk hadde nok jeg også valgt et privatforsøk til. Ventingen er det som gjør meg aller galest av dette opplegget. 

Takk dere! Virkelig fint med forståelse når det gjelder den ventingen altså. Hvis jeg nevner det for noen andre, så høres jo det helt sykt ut at jeg ikke klarer å vente i 4 uker. Men ja, 4 uker ER en evighet når det kommer til det her. Plutselig tar det lenger tid å, pga syklusen kommer til å tulle det til. Samboer er så fornøyd med FS, så han mener i hvert fall at vi skal bare kjøre på privat en gang til. Tenker vi går for det jeg. Da klarer jeg i hvert fall å se enden på det her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

 

 

Takk dere! Virkelig fint med forståelse når det gjelder den ventingen altså. Hvis jeg nevner det for noen andre, så høres jo det helt sykt ut at jeg ikke klarer å vente i 4 uker. Men ja, 4 uker ER en evighet når det kommer til det her. Plutselig tar det lenger tid å, pga syklusen kommer til å tulle det til. Samboer er så fornøyd med FS, så han mener i hvert fall at vi skal bare kjøre på privat en gang til. Tenker vi går for det jeg. Da klarer jeg i hvert fall å se enden på det her :) 

Når samboer I tillegg mener det også, sier jeg bare KJØR PÅ 😄😄 

Man må faktisk oppleve det gamet her for å skjønne hvor mye de 4 ukene har å si...ventingen er uten tvil det værste syns jeg også. 

Lykke til i morgen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LillyBe skrev:

Når samboer I tillegg mener det også, sier jeg bare KJØR PÅ 😄😄 

Man må faktisk oppleve det gamet her for å skjønne hvor mye de 4 ukene har å si...ventingen er uten tvil det værste syns jeg også. 

Lykke til i morgen ❤

TAKK <3 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, i dag føler jeg med SÅ dårlig behandlet av Ullevål. 

Jeg møtte opp kl 8:30, tok innvendig ul og fikk snakket med både lege og sykepleiere. Det ble litt frem og tilbake om jeg kunne få tatt inngrepet i dag, eller om jeg måtte vente pga bemanning. Jeg ble litt skuffet først, da jeg kom fastende og trodde at jeg skulle få ordnet opp i det her med en gang. Legen ringte litt rundt på huset, og fikk en kirurg til å ta det innimellom operasjoner som var satt opp. 

Uansett, jeg ble lagt i sengen og ble liggende på venterommet i en time før jeg ble trillet inn i "operasjonssalen" (eller hva man skal kalle det). Både i sykepleieren anestisilegen opplevde jeg som veldig omsorgsfulle. Når jeg ligger på operasjonsbenken kommer kirurgen inn, ser på meg med et hardt blikk før hun så vidt sier hei. Jeg tenkte med en gang at hun var litt skummel, men så sovnet jeg. 

Når jeg våkner så får jeg mat og blir liggende en stund for å få antibiotika intravenøst. Jeg føler meg lettet for at dette er overstått en gang for alle. Kirurgen kommer inn for å snakke med meg om hvordan det har gått, men er kort i samtalen og sier at "nå er alt ute". Når jeg spør om sykemelding så sier hun at jeg får for to dager og ikke noe mer. Jeg prøver å forklare henne at det har vært noen tøffe uker og det eneste jeg ber om er om hun kan tilbakestille sykemeldingen slik at jeg kan få tilbake ferien for denne uken, siden jeg har brukt mye tid på det her og den psykiske belastningen dette her er. Kirurgen svarer kort og konsist at jeg tross alt har vært på ferie å "hygget meg" i to uker og at hun ikke kan gi meg noe mer, før hun til slutt sier at dette "problemet" må jeg ta opp med fastlegen. Jeg sier at jeg har vært i kontakt med Ullevål og ikke fastlege gjennom denne prosessen, men hun stopper meg hver gang jeg prøver å si noe. Når jeg begynner å gråte så bare går hun, uten å verken si "lykke til" eller "god bedring". Pga at jeg akkurat hadde våknet fra narkose så var jeg ganske sliten og klarte derfor ikke helt å snakke for meg. 

To av sykepleierne kom inn til meg like etterpå og sa at den behandlingen jeg nå hadde fått var veldig beklagelig og at de reagerte sterkt. I tillegg sa de "du er ikke den eneste som reagerer på henne". 

Når jeg først startet å gråte klarte jeg ikke å stoppe. Jeg ringte samboer og ba om henting mens jeg hikstet frem ord. Jeg følte meg SÅ liten og dårlig behandlet der jeg lå i sengen. Jeg gikk fra korridor til korridor for å prøve å finne utgangen mens tårene trillet. Jeg synes det var pinlig og nedlatende mens jeg hadde en følelse av å nærmest gå tom for luft.

Nå har jeg kommet hjem, er helt utmattet og tom for energi. Jeg er så lei meg og behandlingen jeg fikk av den lite empatiske kirurgen gjør det ikke noe bedre. Det er én ting å få beskjed om at hun ikke kan tilbakestille en evt sykemelding slik at jeg får tilbake ferieuka mi, men en annen ting er måten hun møtte meg på. Jeg følte meg sett ned på og at hele dette opplegget er min egen feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var vondt å lese :( Er dessverre ikke alt helsepersonell som burde fått jobbe med mennesker. Jeg håper du orker å ta kontakt med fastlegen din, og at han/hun er grei og ordner sykemelding. Du må selvfølgelig få ta igjen noe ferie når denne sommeren har vært så forferdelig. Stor klem til deg:klem: Håper virkelig du bare får gode nyheter i månedene som kommer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt forferdelig å lese 😪 Akkurat som du ikke har vært igjennom nok nå! Jeg ville prøvd fastlegen ang ferien, og ikke minst sendt et klagebrev til aktuell avdeling på OUS. Skjønner at det kanskje er det siste som frister nå, men dette er eneste måten å få sagt fra til ledelsen om oppførselen til kirurgen, og det er utrolig viktig. 

Åssen føler du deg nå?❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter,  @LoveTrain og @LillyBe. Samboer blei så frustrert at han ringte til Ullevål. Kirurgen ringte tilbake og samboer opplevde henne som lite empatisk i telefonen, men etter at han sa at vi kom til å levere inn en skriftlig klage så la hun seg litt mer flat og beklaget faktisk. Så, det er i hvert fall bra da. Vil ikke at andre i samme situasjon skal få samme behandling som jeg fikk. Man er sårbar nok fra før. 

Jeg føler meg bedre. Ikke vondt noen plass, bare litt susen og sliten. Gleder meg til ny dag i morgen. Fra i morgen er dette kapittelet avsluttet. Aldri, aldri, ALDRI om jeg skal tilbake. Nå er det bare å se fremover <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...