Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸

Chickenwings85

Anbefalte innlegg

På 26.6.2017 den 16.41, Sinsiew skrev:

Jeg var i mye bedre form fra uke 10. Ellers er ferie helt perfekt. Avslappende, bare tenke på seg og sitt, ingen jobb og ikke noe kjas og mas. 

Dro til Thailand i uke 12, og skal være på reisefot frem til uke 26. Har bare vært positivt til nå, ettersom jeg virkelig kan lytte til kroppen og ta det rolig når jeg vil. Ingen sjef som skal ringes, ingen ting. Dra på ferie og nyyt :) Flytur kan være litt slitsom, men opp å gå i midtgangen så går det fint :)

Syns uke 7-10 var værst selv, sånn rent bekymringmessig. Man leser jo så mye rart :/ Så har,det gradvis roet seg(bortsett fra nå, som jeg spiste rødt kjøtt uten å vite det ettersom jeg ba om well done og er livredd toksoplosmose.. Hva man skal uroe seg for...)

Drømmene har jeg skjønt at jeg kan bli vant til først som sist. Men er jo bare dobbelt så deilig når man våkner og skjønner at det bare var en drøm x) 

Oi, er du på reisefot i så mange uker nå bår du er gravid? Så kult, å så utrolig deilig å nyte varme dager uten tjas og mas ja. Det høres ut som du klarer å slappe rinelig greit av. Herlig! 😊

Skal bli godt å reise litt bort. Bare få tenke litt mer på seg selv i den perioden her tror jeg man har godt av. 

Nyt reisen videre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+4 

Våknet opp med tidenes skallebank i dag, vet ikke om det handler om graviditetssymptom eller om det er pga varmen. Ble bedre etter hvert, faktisk så mye at jeg tok meg en joggetur i det fine været. Joggeturen endte med at jeg tryna rett forran en fyr, så nå er jeg full i skrubbsår. Stilig! Heldigvis er frøet godt polstret inni der :fnise:

Ellers føles magen svært stinn i dag, litt ubehagelig følelse, men leser at drt er vanlig. Men at det er vanlig å ha så svær mage som jeg har litt over 6uker, det tviler jeg på. Det ser ut som jeg allerede er flere måneder på vei. Magen står rett ut!!! 

Jeg merker jeg må være forsiktig med kostholdet, da jeg spiser alt jeg kommer over om dagen. Metthetsfølelsen må jeg virkelig leite etter. 

To dager igjen til kontroll 😊

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

I morgen er det tilbake til klinikken for ultralyd. Endelig! La kvelden, natta og morgenen gå lynfort! Å, kjære gud- la alt se fint ut! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) den 7-ukers ultralyden er den skumleste av alle kontroller synes jeg, men har heldigvis vært fint hver gang, og det er der nok hos deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, miore skrev:

Lykke til! :alice: Dette går helt sikkert finfint!

14 timer siden, QBee skrev:

Lykke til :) den 7-ukers ultralyden er den skumleste av alle kontroller synes jeg, men har heldigvis vært fint hver gang, og det er der nok hos deg også :) 

14 timer siden, LoveTrain skrev:

Lykke til med ultralyd!! :yvonne:

Ahhh, takk! Nervøsiteten kan sammenlignes med uttak og innsett. Det er samme feelingen. Så er det tyyypisk at ultralyden er  godt etter lunsj. Men ah, jeg gleder meg. Eller, grugleder meg! 

Takk for lykkeønskninger dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir fattige etter den dagen her. Det ser ut som utviklingen har stoppet opp da det ikke var noen hjertelyd å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhnei, så utrolig trist :klem: hva gjør dere fremover nå? Blir det ny kontroll om en ukes tid for å lete etter hjertelyd på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Så uendelig trist å høre 😔 stor klem til deg:klem:

1 time siden, Sinsiew skrev:

Så ufattelig trist! Sender mange klemmer og varme tanker deres vei :hug:

1 time siden, miore skrev:

Åhnei, så utrolig trist :klem: hva gjør dere fremover nå? Blir det ny kontroll om en ukes tid for å lete etter hjertelyd på nytt?

1 time siden, tweet skrev:

Nei, faen heller! :( Er det ikke håp? Jeg vil ikke tro det har gått galt!

Nei, hva skal jeg si. Dro jo forventningsfull til klinikken. Fikk flere gratulasjoner mens jeg satt på venterommet fra sykepleier og lege. Når vi kom inn til legen fikk jeg en liten oppdatering på hva hun håpte å se på ultralyd, samtidig som jeg fikk beskjed om at det fortsatt er tidlig, men, ikke fortidlig for å se hjertebank.

La meg i stolen, og mens vi så på skjermen ble legen stille. Jeg skjønte fort at det var noe galt. Legen sa at hun klarer å se en liten prikk, men ingen livstegn. Hun spurte deretter om jeg har hatt blødninger, noe jeg svarte nei på. 

Jeg skal tilbake til en annen privatklinikk på mandag, siden den jeg går til tar sommerferie fra i morgen. Da får jeg en endelig bekreftelse på at det er SA. Der er et lite håp, men det er så lite at det nesten er ikke eksisterende. Legen sa jeg måtte belage meg på at dette var apontanabort og ikke liv laget. 

På mandag blir jeg mest sannsynlig henvist videre til sykehus, for en ny kontroll før jwg får tabletter som skal sette i gang blødning.

Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Prøverørsprosessen har vært tøff nok i seg selv, men å gå fra å være den mest lykkeligste til å havne langt ned i kjelleren har vært og er et mareritt. 

Jeg har lagt i sengen helt siden jeg kom hjem. Skulle egentlig på jobb en time etter ultralyden, men fikk sykemelding tom mandag i første omgang. 

Føler at jeg tok tre skritt frem og ti tilbake. Akkurat nå føles drømmen om en baby uandelig langt borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ord blir forferdelig fattige. Jeg skulle så gjerne ønske at det fantes en mirakelmedisin med friske barn som bivirkning, i stedet for usikkerhet og vond venting. 

Jeg fortsetter å håpe, litt til, på at du får beskjed om at det er liv. 

Skulle så gjerne ha hatt en måte å gjøre det bedre på, annet enn å være en bruker på et "meningsløst" forum som kommer med lite virkningsfulle gode ord. Men vit at vi er flere med deg i sorgen og flere som heier deg frem, selv om det er en fattig trøst. 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at du måtte oppleve dette, ord blir fattige ja :tristbla: Har hørt om en del som ikke ser hjertet slå i uke 6 der det har gått bra, men vet ikke helt om det er så sannsynlig ved IVF :( Håper på et lite mirakel for deg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Nei, hva skal jeg si. Dro jo forventningsfull til klinikken. Fikk flere gratulasjoner mens jeg satt på venterommet fra sykepleier og lege. Når vi kom inn til legen fikk jeg en liten oppdatering på hva hun håpte å se på ultralyd, samtidig som jeg fikk beskjed om at det fortsatt er tidlig, men, ikke fortidlig for å se hjertebank.

La meg i stolen, og mens vi så på skjermen ble legen stille. Jeg skjønte fort at det var noe galt. Legen sa at hun klarer å se en liten prikk, men ingen livstegn. Hun spurte deretter om jeg har hatt blødninger, noe jeg svarte nei på. 

Jeg skal tilbake til en annen privatklinikk på mandag, siden den jeg går til tar sommerferie fra i morgen. Da får jeg en endelig bekreftelse på at det er SA. Der er et lite håp, men det er så lite at det nesten er ikke eksisterende. Legen sa jeg måtte belage meg på at dette var apontanabort og ikke liv laget. 

På mandag blir jeg mest sannsynlig henvist videre til sykehus, for en ny kontroll før jwg får tabletter som skal sette i gang blødning.

Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Prøverørsprosessen har vært tøff nok i seg selv, men å gå fra å være den mest lykkeligste til å havne langt ned i kjelleren har vært og er et mareritt. 

Jeg har lagt i sengen helt siden jeg kom hjem. Skulle egentlig på jobb en time etter ultralyden, men fikk sykemelding tom mandag i første omgang. 

Føler at jeg tok tre skritt frem og ti tilbake. Akkurat nå føles drømmen om en baby uandelig langt borte. 

Det høres helt horribelt ut. Føler veldig med deg :( Jeg vet hvor umulig det virker å skulle omstille seg og mobilisere energi til å starte på nytt etter noe sånt, men det går det også, med tiden til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
52 minutter siden, miore skrev:

Det høres helt horribelt ut. Føler veldig med deg :( Jeg vet hvor umulig det virker å skulle omstille seg og mobilisere energi til å starte på nytt etter noe sånt, men det går det også, med tiden til hjelp. 

Jo, takk. Du gikk vel gjennom noe av det samme når du var ca like mange uker? 

Jeg har bare lyst til å våkne opp fra dette marerittet. Åh, tenk så deilig det hadde vært. Om det hele hadde bare vært en sykt dårlig drøm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Ord blir forferdelig fattige. Jeg skulle så gjerne ønske at det fantes en mirakelmedisin med friske barn som bivirkning, i stedet for usikkerhet og vond venting. 

Jeg fortsetter å håpe, litt til, på at du får beskjed om at det er liv. 

Skulle så gjerne ha hatt en måte å gjøre det bedre på, annet enn å være en bruker på et "meningsløst" forum som kommer med lite virkningsfulle gode ord. Men vit at vi er flere med deg i sorgen og flere som heier deg frem, selv om det er en fattig trøst. 

:klem:

59 minutter siden, QBee skrev:

Utrolig trist at du måtte oppleve dette, ord blir fattige ja :tristbla: Har hørt om en del som ikke ser hjertet slå i uke 6 der det har gått bra, men vet ikke helt om det er så sannsynlig ved IVF :( Håper på et lite mirakel for deg likevel.

Takk. Selvom ord blir fattige, så hjelper denne støtten fra dere enormt mye, faktisk. Veldig rart å skulle si det, men. Jeg vet at flere av dere er og ønsker det samme som meg. Det er en sykt urettferdig prosess det her. Men, verden ER urettferdig, det er jo ikke noe nytt...

Jeg håper jeg klarer å ikke grave meg helt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jo, takk. Du gikk vel gjennom noe av det samme når du var ca like mange uker? 

Jeg har bare lyst til å våkne opp fra dette marerittet. Åh, tenk så deilig det hadde vært. Om det hele hadde bare vært en sykt dårlig drøm....

Jepp, mistet 7+2 nå i slutten av mars. Ubeskrivelig nedtur. Selv om jeg på en måte ikke hadde knyttet meg så mye til embryoet ennå, og var klar over risikoen, hadde jeg tydeligvis knyttet meg VELDIG til det bildet jeg hadde av fremtiden, som plutselig ble knust. Men selv om det garantert er en veldig fattig trøst for deg, er jeg i godt humør igjen nå og ser frem til forsøk om en måned. Selv om det selvfølgelig hadde vært å foretrekke å være snart fem måneder på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ord blir fattige etter den dagen her. Det ser ut som utviklingen har stoppet opp da det ikke var noen hjertelyd å finne.

Ouff, nå gikk det iskaldt nedover ryggen min 😥 Jeg er så uendelig trist på deres vegne - helt grusomt! 

Ord blir fattige ja...sender deg en stor klem ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...