Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Oioioi :mynona:Det må da være babystrek selv om det er tidlig?? Aldri sett en ovitrelle strek som er så synlig 10DPO? Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Å herlighet 🎉🎉 Så gla jeg ble nå!!! 😀😀😀 Håper og krysser alt jeg har for at det ikke er ovitrelle'n og at spiren klamrer seg fast til slutten av februar ❤️❤️❤️

Ja, det er heeelt sykt!!! Nå håper jeg bare streken blir sterkere og sterkere. 

1 time siden, QBee skrev:

Oioioi :mynona:Det må da være babystrek selv om det er tidlig?? Aldri sett en ovitrelle strek som er så synlig 10DPO? Spennende! 

Jeg troooor det er babystek altså, selvom jeg er VELDIG forsiktigmed å juble. Tok test i dag å, samme type strek på den, streken har i allefall ikke blitt svakere siden i går. 

Kjenner også at puppene er annerledes enn hva de pleier før vanlig mensen. Veldig ømme/nesten litt brennende/prikkete. 

------

Haha, fyfader. Hvis dette er sant så er det helt utrolig. Jeg har nesten ikke sovet i natt, selvom jeg egentlig er kjempetrøtt. Kl. 9 skal jeg på apoteket å hamstre inn flere tester :Nikke:

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Nå har jeg blitt DEN gæerne testetøsa som ikke klarer å tenke på noe annet 🙈

Øverste testen er fra i går. Nederste fra i dag. 

IMG_4247.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nematocera skrev:

Ser ut som den er stigende. Den nederste er sterkest.

 

Akkurat nå, LillyBe skrev:

Dette er babystrek, uten tvil 😄😄

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testetøsa fortsetter. Jeg er 11 dpo og jeg har nå testet med 3(!) ulike tester. Jeg er fortsatt livredd for at det er Ovittiellen, men jeg håper og tror ikke det.  Nesten synd jeg hsr fri fra jobb i disse dager. Blir jo sprø av det her!!!!

Men hva tror dere. Tørr jeg å fortelle det til mannen i dag?! 😅 

IMG_4249.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Testetøsa fortsetter. Jeg er 11 dpo og jeg har nå testet med 3(!) ulike tester. Jeg er fortsatt livredd for at det er Ovittiellen, men jeg håper og tror ikke det.  Nesten synd jeg hsr fri fra jobb i disse dager. Blir jo sprø av det her!!!!

Men hva tror dere. Tørr jeg å fortelle det til mannen i dag?! 😅 

IMG_4249.JPG

Woooohoooo!!!! 🎉🎈❤️ Gratulerer så mye!!!! Enormt glad på dine vegne og kjenner jeg higer etter å få satt inn det egget mitt i morgen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med klinikken nå (i forbindelse med noe annet). Siden jeg hadde sykepleieren på tråden så spurte jeg hva hun tenkte om positiv test. Hun virket litt nølende siden det fortsatt er en uke til jeg skal ta blodprøven, at hun er redd for at eggløsningssprøyta henger igjen, men at det allikevel virker "lovende". Altså, i det offentlige blir jo blodprøven tatt på dag 14, som i utgangspunktet er nå på fredag. Jeg blir litt forvirret selvom jeg har troen. Tror jeg skal vente til fredag/lørdag med å evt fortelle mannen. Ønsker å være 100% sikker(hvis jeg klarer å vente da). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe: Jeg har veldig troa på dette, og enda mer når de andre testene dine også er positive! Babyplan og eggløsningssprøyte har jeg hatt litt dårlige erfaringer med. Tror det er fordi de slår ut på en del lavere hcg-mengde enn andre tester (derfor stemmer det ikke alltid at sprøyta er ute etter 10 dager med dem). Men de andre der krever høyt nivå for å bli positive! Sykepleierne har oppfordret meg til å vente til testdagen, og til og med vært llitt nølende når jeg har spurt om jeg kan teste 14 dpo. Men når den digitale viser gravid, så har du mer hcg i blodet enn det som kan være igjen fra sprøyta, det tør jeg vedde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Hurra! :hoppe: Jeg har veldig troa på dette, og enda mer når de andre testene dine også er positive! Babyplan og eggløsningssprøyte har jeg hatt litt dårlige erfaringer med. Tror det er fordi de slår ut på en del lavere hcg-mengde enn andre tester (derfor stemmer det ikke alltid at sprøyta er ute etter 10 dager med dem). Men de andre der krever høyt nivå for å bli positive! Sykepleierne har oppfordret meg til å vente til testdagen, og til og med vært llitt nølende når jeg har spurt om jeg kan teste 14 dpo. Men når den digitale viser gravid, så har du mer hcg i blodet enn det som kan være igjen fra sprøyta, det tør jeg vedde på.

Ja, jeg må ærlig innrømme at jeg har veldig troa på dette jeg å. Men, det er liksom for godt til å være sant, og når det i tillegg er en viss fare for at eggløsningssprøyta slår ut så blir jeg jo selvfølgelig enda med "nedpå".

Livredd for å juble, selvom jeg har jublet 20 ganger allerede. Følelsene er virkelig som en berg og dalbane de nå altså. Ahhh, jeg skulle bare ha ventet med å teste. Men igjen da, hadde dette vært på Riksen så hadde jeg fått beskjed om å ta blodprøve 14dager etter uttak, som er på fredag. Det kan ikke være SÅ feil å få positive tester 11dpo da?! Å det er som du sier, den digitale testen viser også gravid- og ja, da må jo det være mer hcg i blodet enn det som kan være igjen fra sprøyta?!

Ah, å jeg som trodde jeg var nervevrak sist uke? haha! Jeg har både PCO og to tette eggledere. Har følt at alt er feil med meg. Om jeg har klart å bli gravid med IVF nå (hvis dette er sant da), så har jeg stor tro på at alle andre klarer det å!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortsatt tidlig, og selv har jeg jo hatt mange positive tester som har endt dårlig...så jeg skjønner virkelig hvorfor klinikken ønsker at man venter såpass lenge før blodprøve, da får man et mye sikrere svar. 

Dine tester er kjempe sterke og fine, såpass tidlig-det tror jeg er et kjempe godt tegn :) mine har alltid blitt positive sent, og har ofte ikke vært i nærheten av så sterke! Så dette har jeg kjempe troen på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LillyBe skrev:

Det er jo fortsatt tidlig, og selv har jeg jo hatt mange positive tester som har endt dårlig...så jeg skjønner virkelig hvorfor klinikken ønsker at man venter såpass lenge før blodprøve, da får man et mye sikrere svar. 

Dine tester er kjempe sterke og fine, såpass tidlig-det tror jeg er et kjempe godt tegn :) mine har alltid blitt positive sent, og har ofte ikke vært i nærheten av så sterke! Så dette har jeg kjempe troen på ;) 

Takk. Betryggende ord fra deg Lillybe <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk. Betryggende ord fra deg Lillybe <3 

Dagene går jo ekstremt sakte når man har fri, hehe. Har du hatt fri hele perioden? Jeg lurer så på om jeg skal ta det neste uke eller ikke...så kanskje kroppen får det litt rolig! Men redd det blir altfor mye googling :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LillyBe skrev:

Dagene går jo ekstremt sakte når man har fri, hehe. Har du hatt fri hele perioden? Jeg lurer så på om jeg skal ta det neste uke eller ikke...så kanskje kroppen får det litt rolig! Men redd det blir altfor mye googling :P 

Ja, jeg har tatt fri hele perioden, brukt avspasering og noen feriedager. Veldig glad for det kjenner jeg. Sist forsøk så hang jeg svært lite med når jeg var på jobb, det var sånn at kollegene mine kommenterte det. I tillegg til at jeg stresset en del. Om det har noe å si for om egget fester seg eller ikke vet jeg vel ikke. Denne gangen kom jeg frem til at jeg ønsket å gjøre alt jeg kunne for å "tilrettelegge"for at det skulle gå bra, spesielt når vi valgte å gå privat i tillegg. 

Jeg har brukt tiden på å lese bøker, gå turer, ta kaffe med folk - men, også googlet en hel masse :fnise: Jeg har egentlig vært flink på å tenke på andre ting (utenom tiden mellom uttak og innsett). Har tenkt litt sånn at det gikk ikke på sist forsøk, så hvorfor skulle det plutselig gå nå, noe som har gjort at jeg har hatt en litt mer "laidback".

For min sin del har det uansett vært godt med fri. Jeg anbefaler det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål - hvis jeg tar en graviditetstest før innsett og den viser negativ, da er sprøyten helt ute av kroppen? Så hvis jeg tester tidlig (som jeg helt sikkert blir å gjøre 😂) da er svaret til å stole på? (Hvis man ser bort fra kjemisk og sånt da... 🙄) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Et lite spørsmål - hvis jeg tar en graviditetstest før innsett og den viser negativ, da er sprøyten helt ute av kroppen? Så hvis jeg tester tidlig (som jeg helt sikkert blir å gjøre 😂) da er svaret til å stole på? (Hvis man ser bort fra kjemisk og sånt da... 🙄) 

Hmmm, ja jeg tror det. Tester i dag du da for å forsikre deg? Hvor mange dager er det siden du tok sprøyta? 6?

Tror uansett at klinikkene ønsker at vi skal vente til svar på blodprøven. Men hallo, det er enklere sagt enn gjort spør du meg!

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Hmmm, ja jeg tror det. Tester i dag du da for å forsikre deg? Hvor mange dager er det siden du tok sprøyta? 6?

Tror uansett at klinikkene ønsker at vi skal vente til svar på blodprøven. Men hallo, det er enklere sagt enn gjort spør du meg!

Ja, tok en test nå nettopp... var negativ den 😆  6 dager etter sprøyten ja 👍🏼

Men ja, skal prøve å holde meg... selv om det er veldig vanskelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Ja, tok en test nå nettopp... var negativ den 😆  6 dager etter sprøyten ja 👍🏼

Men ja, skal prøve å holde meg... selv om det er veldig vanskelig 😂

Den var negativ ja? Juhuuu, fint for meg å vite å det :) Enda større sjanse for at jeg faktisk er gravid (selvom det selvfølgelig er individuelt). :):)

Ved sist forsøk så synes jeg det gikk fint å holde meg. Tror jeg testet 13dpo. Men denne gangen her var det litt verre. Eller, i går skjedde det bare. Hehe, tenkte ikke så veldig over at jeg faktisk testet, trodde aldri jeg skulle teste positivt iallefall. 

Men, nå blir det spennende for deg å fremover! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, jeg har tatt fri hele perioden, brukt avspasering og noen feriedager. Veldig glad for det kjenner jeg. Sist forsøk så hang jeg svært lite med når jeg var på jobb, det var sånn at kollegene mine kommenterte det. I tillegg til at jeg stresset en del. Om det har noe å si for om egget fester seg eller ikke vet jeg vel ikke. Denne gangen kom jeg frem til at jeg ønsket å gjøre alt jeg kunne for å "tilrettelegge"for at det skulle gå bra, spesielt når vi valgte å gå privat i tillegg. 

Jeg har brukt tiden på å lese bøker, gå turer, ta kaffe med folk - men, også googlet en hel masse :fnise: Jeg har egentlig vært flink på å tenke på andre ting (utenom tiden mellom uttak og innsett). Har tenkt litt sånn at det gikk ikke på sist forsøk, så hvorfor skulle det plutselig gå nå, noe som har gjort at jeg har hatt en litt mer "laidback".

For min sin del har det uansett vært godt med fri. Jeg anbefaler det! :)

 

Det høres på mange måter fint ut ja! Bare å kunne tenke på seg selv...jeg må virkelig vurdere det neste uke :) å det er jo ekstremt vanskelig å henge med på jobb ja...så blir fort lite effektivt :P 

Bøker er fint for å koble av, men jeg blir fort så ekstremt rastløs, hehe...men det er det som er litt problemet mitt også! Klarer lilsom sjelden å virkelig slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...