Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

På 27.5.2017 den 12.50, Chickenwings85 skrev:

Telefon fra klinikken i dag. 8 av 11 er befruktet! 😀 Planen er å sette inn et blastocyst på onsdag, dag 5. 

Sist forsøk ble 7 av 9 egg befruktet, men kun et som var bra nok til innsett på dag 2. 

Det er vel litt vanskelig for de å planlegge et blastocyst? Man vet jo ikke på forhånd hvor mange som faller fra eller klarer seg...jeg vil bare ikke få altfor falske forhåpninger.

Men, god nyhet altså. Jeg er fornøyd så langt 😊

Hei!! Så fantastisk å lese om så mange befruktede egg - håper alle holder ut til innsett og nedfrysing!! ☺️🤞🏼 

Håper også at en tur på apoteket hjelper deg og at alt "normaliseres" til innsett - har virkelig trua på det 😀😀 

ønsker deg en fin søndag! ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

1 time siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Hei!! Så fantastisk å lese om så mange befruktede egg - håper alle holder ut til innsett og nedfrysing!! ☺️🤞🏼 

Håper også at en tur på apoteket hjelper deg og at alt "normaliseres" til innsett - har virkelig trua på det 😀😀 

ønsker deg en fin søndag! ❤️

 

Ja, heldigvis føler jeg meg bedre nå altså. Jeg tror og håper på at alt er som det skal være. Nå krysser jeg alt jeg har for at hver eneste celle gjør sitt, og at embryoene deler seg riktig slik at jeg får et perfekt et til innsett på onsdag og flere på frys. Det er en spennende tid det her. Nå er jeg virkelig inne i bobla igjen får å si det sånn. Prøverørsbobla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chickenwings85 skrev:

 

Ja, heldigvis føler jeg meg bedre nå altså. Jeg tror og håper på at alt er som det skal være. Nå krysser jeg alt jeg har for at hver eneste celle gjør sitt, og at embryoene deler seg riktig slik at jeg får et perfekt et til innsett på onsdag og flere på frys. Det er en spennende tid det her. Nå er jeg virkelig inne i bobla igjen får å si det sånn. Prøverørsbobla :fnise:

Så godt å høre!! ☺️ 

Ja, føler det er måneden quote: " så sykt spennende" haha 😂 

Prøverørsbobla ja - håper det er siste gang for oss begge!! 🤞🏼 (Før søskenforsøk selvfølgelig 😉) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre! Forstoppelsr er veldig normalt. Dårlig kombinasjon med store eggstokker (gir dårlig tarmpassasje) og cyclogest (som ofte gir treg mage). 

Spent på hva de har å si om embryoene dine i dag :) spennende altså!!

Den prøverørsbobla kommer man fort inn i :P Jeg har hatt pause siste uka, og klart å koble helt ut...deilig. Men nå som første UL nærmer seg sniker tankene mer og mer på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

 Spent på hva de har å si om embryoene dine i dag :) spennende altså!!

Jamen, jeg er er litt usikker på om de kun ringer hvis det er mange som har falt fra. De har liksom sagt at innsett skjer på onsdag og at vi snakkes da.

Hm, du som kjenner FS, hva tror du? 

Jeg har ikke hørt noe enda da, men kl. er jo bare 9. Jeg tenker at jo lengre tid det tar før tlf ringer, jo bedre tegn er det. 

Men hallo, jeg må jo få oppfatering... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg er så utålmodig altså. Jeg må bare ha litt mer is i magen skjønner jeg, for DE RINGTE MEG NÅ!!! Jeg var sikker på at de skulle si at nå er alle dårlige og at det ikke er noen embryoer igjen. Men, neida, ting ser foreløpig fint ut. 

Tre embryoer som fortsatt henger med og som ser fine ut!!! Tre, er ikke det bra da?! Et par andre å da, men som ser ut som de straks detter av lasset. Så, da sa sykepleieren at vi går for innsett på onsdag. Jeg spurte om jeg får oppdatering i morgen å, men det sa de ikke var nødvendig da det er vanskelig å se noe forskjell på embryoet på dag 4, de ser først ordentlig utvikling på dag 5. Men, de ringer meg før dersom de ser at ingen henger med. Herregud, DEN telefonen vil jeg IKKE ha. Jeg vil ikke ha en eneste tlf fra klinikken før jeg skal ha innsett på onsdag. 

Jeg dauer. Det her er så nervepirrende!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh,jeg misunner deg ikke dette ;) 3 er veldig bra det! Fort vekk flere gode embryo på onsdag da som kan fryses ned :) å det viktigste av alt er jo kun å få den ene gullblastoen!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, LillyBe skrev:

Ahh,jeg misunner deg ikke dette ;) 3 er veldig bra det! Fort vekk flere gode embryo på onsdag da som kan fryses ned :) å det viktigste av alt er jo kun å få den ene gullblastoen!! 

Ja, jeg håper på et gullblasto. Som fester seg og gir meg en positiv test!! 😊😊 Og så er det bonus om en eller to kan fryses ned. Nei, blir spennende det her! 

Hmm, bør vel hive meg rundt å bestille noen g-tester på nett. Hvilken nettside bruker du, og tar det mange dagene før du får de i posten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, jeg håper på et gullblasto. Som fester seg og gir meg en positiv test!! 😊😊 Og så er det bonus om en eller to kan fryses ned. Nei, blir spennende det her! 

Hmm, bør vel hive meg rundt å bestille noen g-tester på nett. Hvilken nettside bruker du, og tar det mange dagene før du får de i posten? 

Kjempe spennende :) 

Jeg bestilte fra billige-tester nå sist, de sensitive babyplan-testene. Hadde de i posten etter 3 dager tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, LillyBe skrev:

Kjempe spennende :) 

Jeg bestilte fra billige-tester nå sist, de sensitive babyplan-testene. Hadde de i posten etter 3 dager tror jeg :) 

Supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes blastodyrking virker såå skummelt, enda verre enn rugetiden nesten. Men virker som om de fleste får iallfall 1 eller 2 som henger med til dag 5. Krysser fingrene for alle 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, QBee skrev:

Jeg synes blastodyrking virker såå skummelt, enda verre enn rugetiden nesten. Men virker som om de fleste får iallfall 1 eller 2 som henger med til dag 5. Krysser fingrene for alle 3!

Ja herregud, det er helt sinnsykt skummelt. Det er jo umulig å forutse hvordan det kommer til å gå. Sitte å vente til onsdag liksom, tiden går sakte!!! Nei, det er nervepirrende det her. Altså, det har jo i grunn ingenting å si hvor mange egg man får ut og hvor mange det er som blir befruktet. Det tallet endrer seg drastisk underveis uansett. Men, åhh, spennende altså :) 

-------------------

Uansett så er uttellingen bedre enn ved sist forsøk da. Da satt jeg kun igjen med ett egg som ble satt inn på dag 2. Nå er det tre egg som henger med på dag 3. Meeen, det er mye som kan skje enda. 

De på klinikken vet best altså, men er ikke det rart at jeg ikke får valget? Altså, om jeg vil sette inn et 2-3dagers eller om jeg vil ta sjansen på et blastocyst? Det er jo kjipt om jeg ikke har noen egg igjen på onsdag. 

Guri, jeg tenker og overtenker alt mulig her. 

Formen er bedre, nå har det gått over til mer mensensmerter. Veldig sliten i ryggen og fortsatt ganske så oppblåst. Jeg har større mage enn venninna mi som er 4 måneder på vei. Hadde det ikke vært for at e ikke har hatt innsett enda så hadde jeg vært sikker på at jeg var gravid. Det stikker, jeg er oppblåst, ømme pupper, store pupper, blablabla:fnise:  Den eggløsningssprøyta blanda med uttaket tror jeg virkelig har gjort susen den gangen her. Håper og tro det går bra, og at de sier at alt er normalt på onsdag. Mye som skal klaffe her for å si det sånn! ;)

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en gusom natt med mareritt på mareritt. Drømte at ingen av eggene levde til onsdag, og at forsøket ble avbrutt 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Det har vært en gusom natt med mareritt på mareritt. Drømte at ingen av eggene levde til onsdag, og at forsøket ble avbrutt 🙄

 

Huff og huff! Godt du ikke er sanndrømt ;) blir fantastisk for deg å få satt inn dette gullegget nå altså ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Det har vært en gusom natt med mareritt på mareritt. Drømte at ingen av eggene levde til onsdag, og at forsøket ble avbrutt 🙄

 

Uff - føler med deg! ❤️ Men tror det er normalt da vi tenker så mye / krisemaksimerer på dagtid - da følger det med med inn i natta og! Gjør som Taylor Swift sier; Shake it off 😆😉 

Jeg ønsker deg en strålende dag 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende! Ekstra nervepirrende at du ikke kan får noen oppdatering i dag, og må gå rundt å være redd for telefon. Jeg har vært livreddredd både for å legge fra meg telefonen og å se på den på morgenen innsettdagene. Men sanndrømt er du ikke! :) Og tre er et fint antall. Det gir litt håp til meg og dette, som har hatt bare ett embryo på dag to før. Kanskje det er mulig å få flere neste gang.

Jeg vil tro at klinikken hadde hørt etter hvis du hadde insistert på å få satt inn på dag 3, jeg har i hvert fall inntrykk av at de lytter. Jeg har ikke fått spørsmål om det selv da, jeg ville helst hatt blasto, men hadde ikke tort å insistere på å vente med bare ett embryo uansett. Nå kommer de i hvert fall til å velge det beste av de tre embryoene hos deg, og det skal være en god del  prosent bedre sjanse for at det utvikler seg videre og du blir gravid enn ved todagers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja herregud, det er helt sinnsykt skummelt. Det er jo umulig å forutse hvordan det kommer til å gå. Sitte å vente til onsdag liksom, tiden går sakte!!! Nei, det er nervepirrende det her. Altså, det har jo i grunn ingenting å si hvor mange egg man får ut og hvor mange det er som blir befruktet. Det tallet endrer seg drastisk underveis uansett. Men, åhh, spennende altså :) 

-------------------

Uansett så er uttellingen bedre enn ved sist forsøk da. Da satt jeg kun igjen med ett egg som ble satt inn på dag 2. Nå er det tre egg som henger med på dag 3. Meeen, det er mye som kan skje enda. 

De på klinikken vet best altså, men er ikke det rart at jeg ikke får valget? Altså, om jeg vil sette inn et 2-3dagers eller om jeg vil ta sjansen på et blastocyst? Det er jo kjipt om jeg ikke har noen egg igjen på onsdag. 

Guri, jeg tenker og overtenker alt mulig her. 

Formen er bedre, nå har det gått over til mer mensensmerter. Veldig sliten i ryggen og fortsatt ganske så oppblåst. Jeg har større mage enn venninna mi som er 4 måneder på vei. Hadde det ikke vært for at e ikke har hatt innsett enda så hadde jeg vært sikker på at jeg var gravid. Det stikker, jeg er oppblåst, ømme pupper, store pupper, blablabla:fnise:  Den eggløsningssprøyta blanda med uttaket tror jeg virkelig har gjort susen den gangen her. Håper og tro det går bra, og at de sier at alt er normalt på onsdag. Mye som skal klaffe her for å si det sånn! ;)

Hei! :goodbye:Jeg må jo følge dagboka di også :) Dette blir spennende, jeg krysser fingrene for at du fremdeles har tre fine i morgen! 

Jeg tipper at hvis du hadde sagt "jeg vil ikke ha blastocyst, jeg vil heller sette inn egg på dag tre" til klinikken hadde de sagt "greit", kanskje forklart fordelene ved blastocyst, men ikke vært kranglete. Men hvis du ikke har uttalt noen sterk mening, så kjører de heller det løpet de mener er mest hensiktsmessig for ditt tilfelle :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Huff og huff! Godt du ikke er sanndrømt ;) blir fantastisk for deg å få satt inn dette gullegget nå altså ❤

Hehe, ja GODT er det at jeg ikke er sanndrømt. Jeg satser sååå på gullegget. Det er så nervepirrende det her. Jeg skremmer meg hver gang telefonen ringer. I tillegg er jeg sykmeldt nå (frem til imorgen), å jeg kjenner jeg begynner å gå på veggene. Hehe. 

 

2 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Uff - føler med deg! ❤️ Men tror det er normalt da vi tenker så mye / krisemaksimerer på dagtid - da følger det med med inn i natta og! Gjør som Taylor Swift sier; Shake it off 😆😉 

Jeg ønsker deg en strålende dag 😀😀

Nå er det brettekanter i hele klesskapet mitt. Alt for å prøve å få tankene over på noe annet. Regner med du er ganske så spent på morgendagen du å :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Så utrolig spennende! Ekstra nervepirrende at du ikke kan får noen oppdatering i dag, og må gå rundt å være redd for telefon. Jeg har vært livreddredd både for å legge fra meg telefonen og å se på den på morgenen innsettdagene. Men sanndrømt er du ikke! :) Og tre er et fint antall. Det gir litt håp til meg og dette, som har hatt bare ett embryo på dag to før. Kanskje det er mulig å få flere neste gang.

Jeg vil tro at klinikken hadde hørt etter hvis du hadde insistert på å få satt inn på dag 3, jeg har i hvert fall inntrykk av at de lytter. Jeg har ikke fått spørsmål om det selv da, jeg ville helst hatt blasto, men hadde ikke tort å insistere på å vente med bare ett embryo uansett. Nå kommer de i hvert fall til å velge det beste av de tre embryoene hos deg, og det skal være en god del  prosent bedre sjanse for at det utvikler seg videre og du blir gravid enn ved todagers! :)

Ja, det er ekstra nervepirrende å ikke kunne bli oppdatert i dag. Hvis de evt ringer så er det for å avlyse hele innsettet. Hvis jeg våkner imorgen av ubesvart anrop fra FS, å nei, å nei, DET kan bare ikke skje altså. Jeg vil ikke ha telefon fra de i morgen. Ahh, jeg kommer til å være et nervevrak!

Jeg hadde bare ett embryoe på dag to sist. Så, kort protokoll med samme dose hver dag gjorde uttellingen bedre for min del altså. Så, ja. Håp er det for oss alle heldigvis. Vi kan ikke gi opp det, selvom håpet går både opp og ned. Vi skal få det til :)

57 minutter siden, miore skrev:

Hei! :goodbye:Jeg må jo følge dagboka di også :) Dette blir spennende, jeg krysser fingrene for at du fremdeles har tre fine i morgen! 

Jeg tipper at hvis du hadde sagt "jeg vil ikke ha blastocyst, jeg vil heller sette inn egg på dag tre" til klinikken hadde de sagt "greit", kanskje forklart fordelene ved blastocyst, men ikke vært kranglete. Men hvis du ikke har uttalt noen sterk mening, så kjører de heller det løpet de mener er mest hensiktsmessig for ditt tilfelle :Nikke: 

Så hyggelig at du vil følge dagboka mi da. Jeg er veldig glad jeg opprettet dagbok her inne, spesielt i disse skrulledagene(ukene) her. 

Ang, det du og @Illy skriver blastocyst så misforstå meg rett. Jeg er VElDIG glad for at det er det de satser på, spesielt nå det er større sjanse for en graviditet. Det er bare litt skummelt. Det er lenge å vente i fem dager. Men, jeg heier på et perferkt blasto. Det er mye som står på spill i morgen føler jeg. 

Forresten, driver de med blastodyrking på Riksen å, vet dere det? Det var liksom ikke snakk om det i det hele tatt når jeg var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, det er ekstra nervepirrende å ikke kunne bli oppdatert i dag. Hvis de evt ringer så er det for å avlyse hele innsettet. Hvis jeg våkner imorgen av ubesvart anrop fra FS, å nei, å nei, DET kan bare ikke skje altså. Jeg vil ikke ha telefon fra de i morgen. Ahh, jeg kommer til å være et nervevrak!

Jeg hadde bare ett embryoe på dag to sist. Så, kort protokoll med samme dose hver dag gjorde uttellingen bedre for min del altså. Så, ja. Håp er det for oss alle heldigvis. Vi kan ikke gi opp det, selvom håpet går både opp og ned. Vi skal få det til :)

Så hyggelig at du vil følge dagboka mi da. Jeg er veldig glad jeg opprettet dagbok her inne, spesielt i disse skrulledagene(ukene) her. 

Ang, det du og @Illy skriver blastocyst så misforstå meg rett. Jeg er VElDIG glad for at det er det de satser på, spesielt nå det er større sjanse for en graviditet. Det er bare litt skummelt. Det er lenge å vente i fem dager. Men, jeg heier på et perferkt blasto. Det er mye som står på spill i morgen føler jeg. 

Forresten, driver de med blastodyrking på Riksen å, vet dere det? Det var liksom ikke snakk om det i det hele tatt når jeg var der. 

De må bare ikke ringe! Jeg tror ikke de gjør det heller, men det må nesten være tortur å vente på det. Jeg syns det var ille nok med timene fram til jeg skulle møte på dag to. Da var jeg litt overrasket over hvor sikre de virket på at det ble noe å sette inn, jeg var ikke så trygg på det, for å si det sånn. Men jeg velger å tro at det finnes grunner til tryggheten, og at de er nesten sikre på at det er minst ett igjen for deg på onsdag :) Jeg skjønner absolutt at det er skummelt å vente de tre ekstra dagene!

Jeg vet om noen som gikk på Riksen og som jeg er nesten sikker på at fikk satt inn blastocyst på 3. forsøk. Jeg kjenner dem ikke så godt at jeg føler jeg kan sende en sms og spørre, men jeg tror altså at det hender. Det er mulig de ser enda mer på ukedager der, hvis de ikke har åpent i helga i det hele tatt? Så hvis et Riksen-embryo er to og tre dager på lørdag og søndag, blir det kanskje blastocyst? På FS kan tydeligvis innsett skje i helga, hvis det er umulig å unngå.

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...