tweet Skrevet 19. juni 2017 #281 Del Skrevet 19. juni 2017 Gratulerer så mye! Snikleser som melder seg her Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoste Skrevet 20. juni 2017 #282 Del Skrevet 20. juni 2017 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 20. juni 2017 Forfatter #283 Del Skrevet 20. juni 2017 7 timer siden, Dragoste skrev: Gratulerer! Takktakk 23 timer siden, tweet skrev: Gratulerer så mye! Snikleser som melder seg her Hvordan går det? Jo, takk som spør 😊 Går bra her. Utenom vonde puppet om natta, tissatreng som en gammel dame og en veltende trøtthet, så kan jeg ikke klage! 😊 Jeg er veldig glad, men fortsatt hsr det nok ikke helt gått opp for meg at jeg endelig er gravid. Det er for godt til å være sant! Men, prøver å tenke litt på andre ting og, så får jeg håpe at det går bra med ukene fremover. Kontroll neste uke, det gleder jeg meg veldig til! Hyggelig at du snikleser litt her inne da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 20. juni 2017 #284 Del Skrevet 20. juni 2017 Gratulerer så masse! SÅ kjekt å se at det klaffer for noen av oss Da får jeg håp for resten også:) Håper formen din holder seg fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 20. juni 2017 Forfatter #285 Del Skrevet 20. juni 2017 40 minutter siden, LoveTrain skrev: Gratulerer så masse! SÅ kjekt å se at det klaffer for noen av oss Da får jeg håp for resten også:) Håper formen din holder seg fin Takk Håper det er din tur neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 20. juni 2017 Forfatter #286 Del Skrevet 20. juni 2017 Har tenkt litt på graviditet og trening, og jeg kjenner at jeg er blir ganske usikker ift dette da jeg er så tidlig i graviditeten enda. Jeg må innrømme at treningen går opp og ned i perioder, hvor jeg nesten ikke har trent i det hele tatt i de siste to månedene.(kun gått turer i skog og mark). Dette pga at jeg har vært lei og sliten av hele prøverørsforsøket. Men nå, selvom jeg føler meg trøtt og sliten, så vil jeg veldig gjerne komme i gang med treningen igjen. Jeg føler meg "usunn og ufresh" og trenger noe mer enn å bare gå turer. Jeg er forberedt på at kroppen skal forandre seg, men jeg vil gjøre mitt for å føle meg sunn og frisk. Men, så er jeg livredd for å abortere da. Øker trening faren for spontanabort i første trimester? Hva bør jeg trene og hva bør jeg evt holde meg unna? Jeg vet at jeg bør holde meg unna tunge styrkeøvelser og høye pulstopper, men altså, jeg føler jeg trenger noe mer konkret. Tror kanskje jeg bør prøve meg frem, og kjenne etter hvordan kroppen reagerer. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal reagere før det er for sent. Jeg tar gjerne i mot tips og erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 20. juni 2017 #287 Del Skrevet 20. juni 2017 Jeg kan ikke tenke meg at normal trening øker faren for noe som helst. Så lenge du gjør bevegelser du er vant med, og kjenner på kroppen hva som er ok og ikke:) Jeg hadde neppe startet med HIIT eller tunge markløft uten å være vant til denslags, men lett styrke og jogging/turer må jo være kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. juni 2017 #288 Del Skrevet 21. juni 2017 Uendelig mye bedre for deg og jr. at du trener enn at du lar være! NHI anbefaler alle å trene under svangerskapet, inkludert de som ikke har trent før. Jeg tror jeg har lest om en lett forhøyet abortrisiko om man trener hardt mer enn fem timer i uka. Det går stort sett veldig greit å holde seg innenfor dét Er man godt trent kan man fortsette å trene hardt frem til kroppen tvinger deg til å ta det mer med ro (...man merker det. Ikke stress med det). Spontanaborter er nesten utelukkende på grunn av "feil" med fosteret eller sykdommer/genetiske problemer hos moren. Man skal passe på å drikke nok og ikke bli overopphetet, men for normale folk vil jeg påstå at det er praktisk talt umulig å trene på seg en SA. Jeg trente under hele første svangerskap (som gikk bra), og andre (som gikk skeis). Jeg kommer til å trene under neste også, for jeg føler meg fullstendig trygg på at det ikke var treningens skyld at jeg mistet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 21. juni 2017 Forfatter #289 Del Skrevet 21. juni 2017 11 timer siden, LoveTrain skrev: Jeg kan ikke tenke meg at normal trening øker faren for noe som helst. Så lenge du gjør bevegelser du er vant med, og kjenner på kroppen hva som er ok og ikke:) Jeg hadde neppe startet med HIIT eller tunge markløft uten å være vant til denslags, men lett styrke og jogging/turer må jo være kjempebra! 2 timer siden, miore skrev: Uendelig mye bedre for deg og jr. at du trener enn at du lar være! NHI anbefaler alle å trene under svangerskapet, inkludert de som ikke har trent før. Jeg tror jeg har lest om en lett forhøyet abortrisiko om man trener hardt mer enn fem timer i uka. Det går stort sett veldig greit å holde seg innenfor dét Er man godt trent kan man fortsette å trene hardt frem til kroppen tvinger deg til å ta det mer med ro (...man merker det. Ikke stress med det). Spontanaborter er nesten utelukkende på grunn av "feil" med fosteret eller sykdommer/genetiske problemer hos moren. Man skal passe på å drikke nok og ikke bli overopphetet, men for normale folk vil jeg påstå at det er praktisk talt umulig å trene på seg en SA. Jeg trente under hele første svangerskap (som gikk bra), og andre (som gikk skeis). Jeg kommer til å trene under neste også, for jeg føler meg fullstendig trygg på at det ikke var treningens skyld at jeg mistet Jamen så bra, takk for tilbakemelding. Jeg kjenner det at jeg trenger å bevege litt på meg igjen for å si det mildt. men tenker dere at jeg kan trene normalt da? Liker både saltimer som shape, core, bodypump og spinning og vanlig egentrening. Men, kanskje bare ikke ta den fullt ut i på bodypumpen og spinningen da? Nei @LoveTrain, det er ikke tiden for å starte med verken crossfit eller HIIT akkurat nå Men som du sier @miore , uendelig mye bedre for meg og jr. at jeg trener enn at jeg lar være. Jeg må komme i gang igjen nå. Kjenner at krop og sinn trenger det! Takk for svar dere to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 23. juni 2017 #290 Del Skrevet 23. juni 2017 Jeg trener styrke som bare juling, bare med litt lettere vekter enn før. Prøver å ikke anstrenge meg for hardt og drikker ekstra mye vann underveis Må lytte til kroppen om noe blir ubehagelig, for det merker man. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. juni 2017 #291 Del Skrevet 24. juni 2017 Tren etter form, fikk jeg beskjed om. Gjør der du er vant med, men ha i bakhodet at du er gravid. Dersom du blir uvel eller får vondt, tar du det roligere. Men myye bedre å trene, enn å sitte stille. Du føler deg gjerne bedre, får opp humøret, får mer energi osv. Alt etter hva kroppen tillater. Selv fortsatte jeg med crossfit som vanlig. Tar ikke 100 kg mark, men holder meg på et nivå som er behagelig. Tar,det også roligere med øvelser som krever hopping. Burpees er heller ikke å anbefale om du sliter med kvalme. Da kommer navnet virkelig til sin rett x) Fikk beskjed av jordmor om å fortsette, ettersom hun ofte så at de som fortsatte treningen hadde mindre bekkenplager og mindre vannoppsamling i bena. Vet ikke om det er noe i det, men tenkte jo selv at det var verdt å prøve Bodypump er jo veldig greit. Lette vekter, reps hvor du kan justere vanskelighetsgrad og du kan ta deg en pause ekstra. Pluss at det er morro Pass på situps. Kan få litt ligamentsmerter og dotrang merka jeg, pluss lettere sure oppstøt av en eller annen grunn x) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 24. juni 2017 #292 Del Skrevet 24. juni 2017 Heia! Hvordan går det med deg? Jeg har også tenkt masse på det med trening i det siste. De siste månedene har det dessverre vært ganske lite trening i forhold til hva jeg har brukt tidligere, men nå er plutselig motivasjonen på plass igjen. Faktisk er jeg litt småstressa fordi jeg føler at jeg trener for lite. (Har bare jogga en gang i uka ca de siste ukene.) Men jeg satser på å øke treningsinnsatsen etter hvert som hverdagen tillater det. Det er ekstra motiverende å lese om andres treningserfaringer, så her er det ingen grunn til å la være for min del ihvertfall. Ha ei fin-fin helg! PS: Ser du skrev tidligere at du var i uke seks når du var 5+1 eller hva det var. Hvordan regner man egentlig dette? Jeg er i dag 7+1. Er jeg da i uke 7 eller uke 8? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. juni 2017 Forfatter #293 Del Skrevet 24. juni 2017 5 timer siden, Sinsiew skrev: Tren etter form, fikk jeg beskjed om. Gjør der du er vant med, men ha i bakhodet at du er gravid. Dersom du blir uvel eller får vondt, tar du det roligere. Men myye bedre å trene, enn å sitte stille. Du føler deg gjerne bedre, får opp humøret, får mer energi osv. Alt etter hva kroppen tillater. Selv fortsatte jeg med crossfit som vanlig. Tar ikke 100 kg mark, men holder meg på et nivå som er behagelig. Tar,det også roligere med øvelser som krever hopping. Burpees er heller ikke å anbefale om du sliter med kvalme. Da kommer navnet virkelig til sin rett x) Fikk beskjed av jordmor om å fortsette, ettersom hun ofte så at de som fortsatte treningen hadde mindre bekkenplager og mindre vannoppsamling i bena. Vet ikke om det er noe i det, men tenkte jo selv at det var verdt å prøve Bodypump er jo veldig greit. Lette vekter, reps hvor du kan justere vanskelighetsgrad og du kan ta deg en pause ekstra. Pluss at det er morro Pass på situps. Kan få litt ligamentsmerter og dotrang merka jeg, pluss lettere sure oppstøt av en eller annen grunn x) takk for utfyllende svar! Deilig å komme litt i gang med treningen igjen kjenner igjen, i hvert fall nå når formen fortsatt er fin 19 minutter siden, Snotra skrev: Heia! Hvordan går det med deg? Jeg har også tenkt masse på det med trening i det siste. De siste månedene har det dessverre vært ganske lite trening i forhold til hva jeg har brukt tidligere, men nå er plutselig motivasjonen på plass igjen. Faktisk er jeg litt småstressa fordi jeg føler at jeg trener for lite. (Har bare jogga en gang i uka ca de siste ukene.) Men jeg satser på å øke treningsinnsatsen etter hvert som hverdagen tillater det. Det er ekstra motiverende å lese om andres treningserfaringer, så her er det ingen grunn til å la være for min del ihvertfall. Ha ei fin-fin helg! PS: Ser du skrev tidligere at du var i uke seks når du var 5+1 eller hva det var. Hvordan regner man egentlig dette? Jeg er i dag 7+1. Er jeg da i uke 7 eller uke 8? Hei Jo, det går bra med meg altså. Synes tiden går litt sakte bare. Jeg håååper sånn at det skal gå bra det her!!! Har såvidt begynt på igjen med treningen. Deilig å komme litt i gang. Det har liksom ikke vært det jeg har tenkt på i prøverørsprosessen, men kjenner jeg angrer litt nå. Skulle ønske jeg var i litt bedre form. Nå er det liksom litt som å begynne på nytt. Men, det er ingen unnskyldning da. Formen min er fin, så jeg har godt av å være litt aktiv Du, jeg er veldig usikker når det gjelder de graviditetsukene jeg altså. jeg blir veldig forvirret, for det virker som man regner det forskjellig. Jeg har en app som viser at jeg feks nå er i graviditetsuke 7 når jeg i dag er 6+1. Jeg aner ikke. Noen som vet?? Det er kjipt å tro at man ligger en uke forran hvis man ikke gjør det i hvert fall... Jeg klarer nesten ikke vente til torsdag. Da skal jeg på kontroll. Tenk om jeg kan høre hjertebank da? Det er vel kanskje litt tidlig enda, men lov å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 24. juni 2017 #294 Del Skrevet 24. juni 2017 Om du er 7+1 er du 7 fullgåtte uker og 1 dag inn i uke 8 Så 7 uker på vei, men i uke 8.. litt forvirrende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. juni 2017 Forfatter #295 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, tweet skrev: Om du er 7+1 er du 7 fullgåtte uker og 1 dag inn i uke 8 Så 7 uker på vei, men i uke 8.. litt forvirrende Hehe, ja det er sånn jeg har forstått det når jeg har prøvd å lese om det. Men litt forvirrende spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #296 Del Skrevet 25. juni 2017 6+2. Den trøttheten kommer og går, men mest kommer føler jeg! Vonde pupper, spesielt på natta. Jammen tror jeg at jeg våknet av litt kvalme i dag tidlig å. Åh, den kvalmen altså, jeg håper at det bare var et lite "snev" og at det ikke er noe jeg kommer til å plages med. I så fall kommer det til å bli en tung sommer. Har tenkt litt på det. Skal to uker på ferie til sicilia i sommer, når jeg er sånn 10 uker på vei. Oioioi, tenk om jeg er skikkelig dårlig den tiden der da? Jaja, det viktigste for meg er uansett at jeg er gravid. Jeg tror jeg kan puste litt lettere ut etter kontrollen som jeg skal på klinikken på torsdag. Blir fint å få en bekreftelse på at de kanskje ser/hører noe der inne. Jeg tror og håper det blir en fin tid fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter #297 Del Skrevet 26. juni 2017 6+3 I natt hadde jeg en forferdelig drøm om at jeg plutselig fikk en voldsom blødning. Så grusomt, men så beroligende når man skjønner at det ikke er virkelig. 3 dager til kontroll, det er bare å telle ned. Jeg trenger noen beroligende ord! Jeg blir glad for hver uke som går. Dagene går egentlig greit fort, eller, kanskje ikke "fortfort". Jeg er i min 7ende svangerskapuke, og jeg kjenner jeg er ekstra spent på ukene som kommer. Uke 7, 8, 9... Hører om så mange som spontanadopterer i de ukene der, det gjør meg nervøs. Heldigvis så er jo det sånn at sjansene for å miste blir mindre og mindre for hver uke som går. Men ja, jeg tror dette her er det beste og det værste i hele prøverørsprosessen min. Fallhøyden blir så vanvittig stor dersom det skulle skje noe. Jeg har sagt fra til sjefen at jeg er gravid. Hun ble veldig glad på mine vegner da hun vet at jeg og samboeren har prøvd lenge. Jeg har hatt jobbhelg nå (jeg jobber turnus) fra fredag til og med seinvakt i kveld. Kjenner jeg er utrolig trøtt og sliten. Vanligvis er det 8timers vakter, enten dag eller kveld jeg har. Men pga sommerturnusen blir det en langvakt her og der, med både 12timers og 24timers. Skal ha en 12timers vakt nå på onsdag blant annet. Jeg kjenner at jeg er veldig usikker på om lange vakter er greit eller ikke. Jeg har jo ingen erfaring med det her, men når jeg leser om første trimester så står det flere steder at en må lytte til kroppen og ta det med ro. Er det å ta på seg 12 og 24timers vakter litt i det meste laget kanskje? Jeg jobber tett på mennesker som kan kreve en del. Jeg er veldig usikker. Blir uansett spennende å se hvordan det blir med jobb fremover. Jeg tror det er veldig greit og at ting blir tilrettelagt så lenge jeg ber om det. Jeg bare syns det er litt tidlig. Jeg ønsker ikke at kollegene mine skal vite at jeg er gravid helt enda. Utenom trøttheten så har jeg det bra. Deilig at jeg jobbet dagvakt i går og har kveldsvakt i dag. Fikk nemlig tid til å sove i 12 (!) timer i natt Gjesp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 26. juni 2017 #298 Del Skrevet 26. juni 2017 Huff, det er slitsomt i begynnelsen, mye tankekjør. Og ja, man hører om såå mange som mister. Men når du har kommet til uke 7 så er det heldigvis størst sjanse for at det går bra. Og etter ul (?) på torsdag så får du forhåpentligvis en fin bekreftelse som gjør det lettere å slappe av. For sin egen del så kan det nok være greit å lytte til kroppen. Men tror ikke det har noe å si for hvordan det går med svangerskapet/babyen. Jeg ville ikke personlig vært redd for å jobbe mye hvis du føler formen er bra og du har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter #299 Del Skrevet 26. juni 2017 1 time siden, QBee skrev: Huff, det er slitsomt i begynnelsen, mye tankekjør. Og ja, man hører om såå mange som mister. Men når du har kommet til uke 7 så er det heldigvis størst sjanse for at det går bra. Og etter ul (?) på torsdag så får du forhåpentligvis en fin bekreftelse som gjør det lettere å slappe av. For sin egen del så kan det nok være greit å lytte til kroppen. Men tror ikke det har noe å si for hvordan det går med svangerskapet/babyen. Jeg ville ikke personlig vært redd for å jobbe mye hvis du føler formen er bra og du har lyst Tankekjør, haha, ja gjett om! Pluss jeg lurer på alt mulig. Grubler og grubler. "Tenk om, tenk hvis, tenk at"..Ja, du skjønner Ja, jeg håper etter kontroll/ultralyden på torsdag at jeg kan slappe litt mer av. Men må innrømme at jeg teker mye på "tenk om jeg får beskjed om at det er svangerskap utenfor livmoren". Av en eller annen grunn så er jeg livred for det. Tror det er fordi jeg har lest om at det er høyere sjanse for svangerskap utenfor livmoren når man har tette eggledere samt vært gjennom Ivf. Jeg håper det bare er stygge tanker, og at (som du sier) jeg får en fin bekreftelse som gjør det lettere å slappe av <3 Jobben får jeg vel bare kjenne på. Er heldigvis i fin form enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 26. juni 2017 #300 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg var i mye bedre form fra uke 10. Ellers er ferie helt perfekt. Avslappende, bare tenke på seg og sitt, ingen jobb og ikke noe kjas og mas. Dro til Thailand i uke 12, og skal være på reisefot frem til uke 26. Har bare vært positivt til nå, ettersom jeg virkelig kan lytte til kroppen og ta det rolig når jeg vil. Ingen sjef som skal ringes, ingen ting. Dra på ferie og nyyt Flytur kan være litt slitsom, men opp å gå i midtgangen så går det fint Syns uke 7-10 var værst selv, sånn rent bekymringmessig. Man leser jo så mye rart :/ Så har,det gradvis roet seg(bortsett fra nå, som jeg spiste rødt kjøtt uten å vite det ettersom jeg ba om well done og er livredd toksoplosmose.. Hva man skal uroe seg for...) Drømmene har jeg skjønt at jeg kan bli vant til først som sist. Men er jo bare dobbelt så deilig når man våkner og skjønner at det bare var en drøm x) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå