Chickenwings85 Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #181 Del Skrevet 31. mai 2017 Oppdatering: Det var dessverre ingen som var gode nok til å fryses ned. Ble litt skuffet over det egentlig. Hadde håpet på at hvert fall ett egg kunne fryses. Innsett er vel overstått, og nå er jeg offisielt "ruger". Forhåpentligvis så er det et perfekt blasto som gjør susen den gangen her. Håper selvfølgelig på at dette er det omtalte gullegget! Jeg skal ikke ta blodprøve før 12.juni, altså 2 uker til. Ahh, trodde det skulle gå 2 uker fra uttak jeg!? Det var det ved sist forsøk (Ullevål). Det blir garantert testing før det altså. Eggposene mine er fortsatt store, faktisk større enn på selve uttaket, så de sa at det ikke var rart at jeg har følt ubehag de siste dagene. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro. Så ja, nå har nervene for den dagen her lagt seg. Nå begynner tankekjøret og symtomjakten frem til testing. Oh shit, blir ikke akkurat mindre nervevrak av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 31. mai 2017 #182 Del Skrevet 31. mai 2017 Gratulerer med blasto i magen! Gravid inntil det motsatte er bevist 14 dager er altfor lenge å vente ja Er du litt overstimulert siden eggposene enda er store eller? De sier jo det er bra mtp graviditetssjansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #183 Del Skrevet 31. mai 2017 39 minutter siden, QBee skrev: Gratulerer med blasto i magen! Gravid inntil det motsatte er bevist 14 dager er altfor lenge å vente ja Er du litt overstimulert siden eggposene enda er store eller? De sier jo det er bra mtp graviditetssjansen TAKK! Hmm, de sa ingenting om at jeg var overstimulert da. Men, vi får se hvordan dagene fremover blir. Har hørt at det øker graviditetssjansen selv . Men, når sykepleieren sier sier at jeg må ta det med ro slik at ikke eggstokkene (eller, jeg tror det var eggstokkene hun sa) vrir seg, så merket jeg at jeg ble litt kvalm. Uansett, store og fylt med væske er de iallefall. Men det er fint at ikke innsettet ble avbrutt. Det var det jeg var mest redd for! Puh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 31. mai 2017 #184 Del Skrevet 31. mai 2017 Gratulerer som ruger! Den blastoen din som var fin helt til i dag har bevist at den er sterk! De har sagt at det skal litt til før man får egg på frys. Noen ganger syns jeg det høres ut som "alle" får det, men det er visst bare 30-40 %. Så det å ha en blastocyst å sette inn er bra bare det, altså. Det høres ikke noe behagelig ut med eggstokkene, håper du har mulighet til å slappe av og nyte rugetida de nærmeste dagene. Jeg syns den første uka er fin, og så blir det litt for skummelt. Men med innsett på dag fem blir først uka ganske kort da. De har sein testdag på FS. Jeg har hatt blodprøve på dag 16 og 17 etter uttak. Det er kanskje for å unngå å få med en del kjemiske graviditeter, men vi tester jo ofte hjemme og får det med oss likevel Har du brukt cyclogest før? Hvis ikke, og hvis du fikk mensen til vanlig tid sist, vær obs på at den kan utsette. Jeg har fått utsatt mens begge ganger, noe jeg ikke får av det andre progesterontilskuddet jeg har brukt før. Det kan fort skape noen kjipe forhåpninger. Men forhåpentligvis blir ikke det en problemstilling. Når mensen skulle vært der satser vi på at du har fått positiv test for lengst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #185 Del Skrevet 31. mai 2017 10 minutter siden, Illy skrev: Gratulerer som ruger! Den blastoen din som var fin helt til i dag har bevist at den er sterk! De har sagt at det skal litt til før man får egg på frys. Noen ganger syns jeg det høres ut som "alle" får det, men det er visst bare 30-40 %. Så det å ha en blastocyst å sette inn er bra bare det, altså. Det høres ikke noe behagelig ut med eggstokkene, håper du har mulighet til å slappe av og nyte rugetida de nærmeste dagene. Jeg syns den første uka er fin, og så blir det litt for skummelt. Men med innsett på dag fem blir først uka ganske kort da. De har sein testdag på FS. Jeg har hatt blodprøve på dag 16 og 17 etter uttak. Det er kanskje for å unngå å få med en del kjemiske graviditeter, men vi tester jo ofte hjemme og får det med oss likevel Har du brukt cyclogest før? Hvis ikke, og hvis du fikk mensen til vanlig tid sist, vær obs på at den kan utsette. Jeg har fått utsatt mens begge ganger, noe jeg ikke får av det andre progesterontilskuddet jeg har brukt før. Det kan fort skape noen kjipe forhåpninger. Men forhåpentligvis blir ikke det en problemstilling. Når mensen skulle vært der satser vi på at du har fått positiv test for lengst! Iiiiik. Takk Endelig altså! Det tankekjøret de siste dagene har vært ille! Ang. egg på frys så har jeg en tanke om at alle får det utenom meg ja. Legen sa i dag at det faktisk bare var 20% sjanse for å få egg på frys, så da ble jeg litt mer beroliget. Det jeg synes er rart er hvordan det ene egget kan klare seg så bra frem til innsett, når alle andre faller fra. Altså, det tenker jeg når det gjelder andre å altså. Folk kan få ut masse egg, men det ene henger med. Hm... Uansett, så er jeg veldig glad jeg har et blastocyst nå og ikke ett 2/3-dagers egg. Nå vet jeg mer enn ved sist forsøk, men jeg har kanskje litt større forhåpninger å. Det ER jo tross alt større sjanse å lykkes med 5-dagers Ja, det er altfor lenge å vente på den blodprøven altså. Jeg tenker å ta hjemmetest på dag 13-14 dpo. Siden uttaket var på fredag, betyr det ikke at jeg er 5dpo i dag? Det er første gang jeg bruker cyclogest, brukte lutinus sist. Jeg mener menstruasjonen var et par dager forsinket sist gang faktisk. Men, fint at du gjør meg oppmerksom. Åhh, jeg lærer så mye her inne!!! Heldigvis har jeg fri fra jobb noen dager fremover nå. Jeg vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig. Digg å kunne slappe av og ikke stresse på jobb (virker som jeg har en ganske lik jobb som deg), men samtidig må jeg være flink til å holde meg opptatt og få tankene over på noe annet. Tenkte å starte dagene fremover med lange turer. Det tror jeg at jeg har godt av. Tror også at de svære eggstokkene mine har godt av at jeg tar litt vare på meg selv nå De forsøkene du har hatt, har det blitt satt inn blasto da eller? Klarer ikke å huske tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 31. mai 2017 #186 Del Skrevet 31. mai 2017 Så herlig,gratulerer som ruger Jeg har også inntrykk av at "alle" får på frys, og gjerne mange! Men det er så absolutt ikke realiteten.. Nå begynner de værste dagene jeg krysset det jeg har for at dere lykkes nå ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 31. mai 2017 #187 Del Skrevet 31. mai 2017 Gratulerer som ruger! Du er 5 dpo i dag, ja Jeg har hatt 4 uttak, 2 graviditeter, og aldri et eneste lite egg på frys. Det er bare superbonus å få det, men veldig mange får det aldri. De fryser jo ikke egg som ikke er ultramegaperfekte, og det perfekteste egget setter de jo alltid inn. Så jeg tipper du har et megabra egg i magen Det er for øvrig korrelasjon mellom overstimulerthet og graviditet, men kausaliteten går motsatt vei Det vil si at det er mer sannsynlig å bli overstimulert dersom man blir gravid, men det er ikke mer sannsynlig å bli gravid selv om man merker symptomer på overstimulerthet tidlig. Grunnen til det er at hcg gjør symptomene på overstimulerthet verre og mer langvarige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #188 Del Skrevet 31. mai 2017 21 minutter siden, LillyBe skrev: Så herlig,gratulerer som ruger Jeg har også inntrykk av at "alle" får på frys, og gjerne mange! Men det er så absolutt ikke realiteten.. Nå begynner de værste dagene jeg krysset det jeg har for at dere lykkes nå ❤ Takktakk Tenker nesten at det ikke kan bli verre enn hva det har vært de to siste dagene jeg da men, hehe. Men, tusen takk, jeg krysser alt jeg har jeg og Så får vi håpe at du er ruger snart du å 20 minutter siden, miore skrev: Gratulerer som ruger! Du er 5 dpo i dag, ja Jeg har hatt 4 uttak, 2 graviditeter, og aldri et eneste lite egg på frys. Det er bare superbonus å få det, men veldig mange får det aldri. De fryser jo ikke egg som ikke er ultramegaperfekte, og det perfekteste egget setter de jo alltid inn. Så jeg tipper du har et megabra egg i magen Det er for øvrig korrelasjon mellom overstimulerthet og graviditet, men kausaliteten går motsatt vei Det vil si at det er mer sannsynlig å bli overstimulert dersom man blir gravid, men det er ikke mer sannsynlig å bli gravid selv om man merker symptomer på overstimulerthet tidlig. Grunnen til det er at hcg gjør symptomene på overstimulerthet verre og mer langvarige. "Korrelasjon, overstimulerthet, kausalitet"... Mystiske Miore, alt du vet! Kanskje ikke så rart når du har gått gjennom 4 uttak og 2 graviditeter. Takk for litt mer klarhet mtp overstimulering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 31. mai 2017 #189 Del Skrevet 31. mai 2017 7 timer siden, Chickenwings85 skrev: Iiiiik. Takk Endelig altså! Det tankekjøret de siste dagene har vært ille! Ang. egg på frys så har jeg en tanke om at alle får det utenom meg ja. Legen sa i dag at det faktisk bare var 20% sjanse for å få egg på frys, så da ble jeg litt mer beroliget. Det jeg synes er rart er hvordan det ene egget kan klare seg så bra frem til innsett, når alle andre faller fra. Altså, det tenker jeg når det gjelder andre å altså. Folk kan få ut masse egg, men det ene henger med. Hm... Uansett, så er jeg veldig glad jeg har et blastocyst nå og ikke ett 2/3-dagers egg. Nå vet jeg mer enn ved sist forsøk, men jeg har kanskje litt større forhåpninger å. Det ER jo tross alt større sjanse å lykkes med 5-dagers Ja, det er altfor lenge å vente på den blodprøven altså. Jeg tenker å ta hjemmetest på dag 13-14 dpo. Siden uttaket var på fredag, betyr det ikke at jeg er 5dpo i dag? Det er første gang jeg bruker cyclogest, brukte lutinus sist. Jeg mener menstruasjonen var et par dager forsinket sist gang faktisk. Men, fint at du gjør meg oppmerksom. Åhh, jeg lærer så mye her inne!!! Heldigvis har jeg fri fra jobb noen dager fremover nå. Jeg vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig. Digg å kunne slappe av og ikke stresse på jobb (virker som jeg har en ganske lik jobb som deg), men samtidig må jeg være flink til å holde meg opptatt og få tankene over på noe annet. Tenkte å starte dagene fremover med lange turer. Det tror jeg at jeg har godt av. Tror også at de svære eggstokkene mine har godt av at jeg tar litt vare på meg selv nå De forsøkene du har hatt, har det blitt satt inn blasto da eller? Klarer ikke å huske tilbake... Kaaanskje du kan få en liten pause nå, med bare litt tankekjør i stedet for mye, de få dagene fram til testen kan bli positiv. Håper på det Bare 20 %, ja, det var litt fint å høre! Da betyr det ikke så alt for mye om man har bare ett fint. Jeg har grublet på akkurat det der med hvordan det ene kan være bra når resten faller i fra. Det er vel en del standard ting man bruker å gruble på i denne prosessen Det er visst helt vanlig at bare ett eller to egg er bra i en syklus, alle er jo ikke like passe modne ved uttak heller. Men hvorfor skal vi få ut så mange da? For at det beste skal være best mulig, kanskje? Det høres godt ut med fri, og samtidig utfordrende. Det er ikke så veldig lett å tenke på annet enn embryoet i magen hjemme, og da blir det fort litt dårlig med avslappingen. Kanskje vi egentlig er kolleger? Vi kan ikke være i samme avdeling i hvert fall, i så fall hadde du skjønt hvem jeg var, og vært utrolig god på å late som ingenting! Jeg har satt inn på dag to begge ganger. Nå sist var ett av fire egg bra nok for innsett da, og første gangen var det bare ett egg ut (og mange, lange timer mellom uttak og innsett!). Så jeg er ingen stor verper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 1. juni 2017 Forfatter #190 Del Skrevet 1. juni 2017 11 timer siden, Illy skrev: Kaaanskje du kan få en liten pause nå, med bare litt tankekjør i stedet for mye, de få dagene fram til testen kan bli positiv. Håper på det Bare 20 %, ja, det var litt fint å høre! Da betyr det ikke så alt for mye om man har bare ett fint. Jeg har grublet på akkurat det der med hvordan det ene kan være bra når resten faller i fra. Det er vel en del standard ting man bruker å gruble på i denne prosessen Det er visst helt vanlig at bare ett eller to egg er bra i en syklus, alle er jo ikke like passe modne ved uttak heller. Men hvorfor skal vi få ut så mange da? For at det beste skal være best mulig, kanskje? Det høres godt ut med fri, og samtidig utfordrende. Det er ikke så veldig lett å tenke på annet enn embryoet i magen hjemme, og da blir det fort litt dårlig med avslappingen. Kanskje vi egentlig er kolleger? Vi kan ikke være i samme avdeling i hvert fall, i så fall hadde du skjønt hvem jeg var, og vært utrolig god på å late som ingenting! Jeg har satt inn på dag to begge ganger. Nå sist var ett av fire egg bra nok for innsett da, og første gangen var det bare ett egg ut (og mange, lange timer mellom uttak og innsett!). Så jeg er ingen stor verper! Fri...Fordeler og ulemper med det gitt. Jaja, jeg får prøve å nyte det Heheh, kollegaer ja- det hadde vært sprøtt! Vi er nok ikke det nei. Tenkte mer på at vi begge jobber skift i omsorgsyrket. Hvis jeg ikke roter da...Meeen, å jobbe skift i et "omsorgsyrke" kan jo være så mangt. Åh, nei..Da skjønner jeg at det blir ekstra nervepirrende for deg rundt uttak/innsett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #191 Del Skrevet 2. juni 2017 Ikkeså mye å oppdatere her, men føler meg mindre stinn i magen og nå er den vel så godt som normal. Deilig å slippe føle seg så sprengt, videre fint å vite at eggposene ikke er like store ig væskefylte lenger 😊 Noe annet jeg sliter med derimot er temperamentet mitt de siste dagene. Dette går jo spes mot mannen. Så og si alt han gjør irriterer meg. Jeg må virkelig vær flinkere til å prøve å telle til ti 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 2. juni 2017 #192 Del Skrevet 2. juni 2017 En av progesteronens mange gleder Det må jo nesten være verre enn anabole stereoider når det gjelder anger management issues! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #193 Del Skrevet 2. juni 2017 10 minutter siden, miore skrev: En av progesteronens mange gleder Det må jo nesten være verre enn anabole stereoider når det gjelder anger management issues! Ja fy fader. Jeg blir en svært dårlig utgave av meg selv! Men, så ER han sykt irriterende til tider å da! 🙄 Den progesteronen altså, ikke til å unngå den gangen her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 2. juni 2017 #194 Del Skrevet 2. juni 2017 23 timer siden, Chickenwings85 skrev: Fri...Fordeler og ulemper med det gitt. Jaja, jeg får prøve å nyte det Heheh, kollegaer ja- det hadde vært sprøtt! Vi er nok ikke det nei. Tenkte mer på at vi begge jobber skift i omsorgsyrket. Hvis jeg ikke roter da...Meeen, å jobbe skift i et "omsorgsyrke" kan jo være så mangt. Åh, nei..Da skjønner jeg at det blir ekstra nervepirrende for deg rundt uttak/innsett Ja, det stemmer det Upraktisk jobbtype å ha mens man holder på med dette! (bortsett fra at det er litt greit med friperioder hvis man faktisk klarer å kose seg og la google ligge). Ja, få egg er litt for skummelt for min smak. Jeg skal prøve å overtale eggstokkene mine til å produsere litt bedre neste gang! 1 time siden, Chickenwings85 skrev: Ikkeså mye å oppdatere her, men føler meg mindre stinn i magen og nå er den vel så godt som normal. Deilig å slippe føle seg så sprengt, videre fint å vite at eggposene ikke er like store ig væskefylte lenger 😊 Noe annet jeg sliter med derimot er temperamentet mitt de siste dagene. Dette går jo spes mot mannen. Så og si alt han gjør irriterer meg. Jeg må virkelig vær flinkere til å prøve å telle til ti 🙈 Høres kjent ut, dessverre! Jeg var på jobb i den fasen der sist, og nå tror jeg kanskje de på supporten til datasystemet vårt er redde for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #195 Del Skrevet 2. juni 2017 18 minutter siden, Illy skrev: Ja, det stemmer det Upraktisk jobbtype å ha mens man holder på med dette! (bortsett fra at det er litt greit med friperioder hvis man faktisk klarer å kose seg og la google ligge). Ja, få egg er litt for skummelt for min smak. Jeg skal prøve å overtale eggstokkene mine til å produsere litt bedre neste gang! Høres kjent ut, dessverre! Jeg var på jobb i den fasen der sist, og nå tror jeg kanskje de på supporten til datasystemet vårt er redde for meg Haha!!! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 2. juni 2017 #196 Del Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, Chickenwings85 skrev: Ikkeså mye å oppdatere her, men føler meg mindre stinn i magen og nå er den vel så godt som normal. Deilig å slippe føle seg så sprengt, videre fint å vite at eggposene ikke er like store ig væskefylte lenger 😊 Noe annet jeg sliter med derimot er temperamentet mitt de siste dagene. Dette går jo spes mot mannen. Så og si alt han gjør irriterer meg. Jeg må virkelig vær flinkere til å prøve å telle til ti 🙈 Deilig at du begynner å føle deg mere normal Haha, kjenner meg SÅ igjen 🙈 Jeg får så mye sinne og frustrasjon!!!Det må lilsom bare ut, og da er det som regel mannen som får gjennomgå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #197 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) 8 dpo allerede. Føler ventetiden får en ordentlig pangstart med blastocyst ja. Hmm, lurer på hvordan det ser ut der inne. Kjære blasto, ikke gi deg!!! Endret 3. juni 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 3. juni 2017 #198 Del Skrevet 3. juni 2017 Det virker som man blir litt snytt for den første, rolige uka med blastocyst. Nå kan det godt hende den har festet seg allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #199 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Å neiiii!!! Har bare cyclogest til og med til i morgen. Mandag er de fleste spotek stengt, spesielt stresset blir jeg fordi jeg vet det er mange apotek som ikke har det. What to do!? Endret 3. juni 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 4. juni 2017 #200 Del Skrevet 4. juni 2017 8 timer siden, Chickenwings85 skrev: Å neiiii!!! Har bare cyclogest til og med til i morgen. Mandag er de fleste spotek stengt, spesielt stresset blir jeg fordi jeg vet det er mange apotek som ikke har det. What to do!? Progesteron etter ferskforsøk er bare ekstra støtte så mest sannsynlig ville det ikke ødelagt for forsøket selv om du gikk en dag uten. Hadde ikke gambla på det uten at det var avklart med klinikken dog. Kan du ikke ringe et vaktapotek i dag og høre om de har inne? Og ringe klinikken hvis ikke (de har vel en krisetelefon?). Det apoteket som er åpent har helt sikkert et alternativ du kan få (vet ikke hvor like de må være for at du skal få det ut på samme resept, men...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå