Gå til innhold

Blir nødt til å melde min venninne inn til NAV kontroll.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tok utdannelse fikk vi beskjed fra trygdesjefen om at vi skulle la være og opplyse folk om rettigheter for å spare penger. Skal vi anmelde for at de holder tilbake opplysninger? Hvordan behandlet de han mannen fra nord med gjernstang i ryggen?

Jeg bare spørr.

Anonymkode: e0d71...580

Er jo derfor folk flest får avslag på første søknad. De som klager får medhold om det er på sin plass

Anonymkode: cd785...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den Lille Heksa
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tok utdannelse fikk vi beskjed fra trygdesjefen om at vi skulle la være og opplyse folk om rettigheter for å spare penger. Skal vi anmelde for at de holder tilbake opplysninger? Hvordan behandlet de han mannen fra nord med gjernstang i ryggen?

Jeg bare spørr.

Anonymkode: e0d71...580

Wtf? O:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan sitte å forsvare svindel er for meg helt uforståelig? Det kommer tydelig frem i denne tråden at det er viktig med kontroller og også viktig å melde i fra der man vet at det forekommer.

Anonymkode: b8eab...025

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo derfor folk flest får avslag på første søknad. De som klager får medhold om det er på sin plass

Anonymkode: cd785...505

Ja virker som de avslår av ren rutine! Snakker av erfaring...

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant? Mistenker at ts er misunnelig på at hun får penger og at det er derfor hun vil anmelde venninna si....

Anonymkode: 8efd0...623

Det vet du ingenting om. Flesteparten av oss innehar en rettferdighetssans. Det venninnen til ts gjør, er å stjele fra felleskassen og hun bør stå til rette for det hun har gjort. Selv kunne jeg aldri vært venn med noen som begår lovbrudd. Uansett.

Endret av Honey Dew
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 13.58, AnonymBruker skrev:

La henne gjøre det hun gjør. Du er en drittsekk om du melder henne inn.

Anonymkode: 2deb5...1ad

Nei det er du ikke!! Det er fellesskapets penger hun forsyner seg av 😡

Anonymkode: fd012...b66

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At noen kan sitte å forsvare svindel er for meg helt uforståelig? Det kommer tydelig frem i denne tråden at det er viktig med kontroller og også viktig å melde i fra der man vet at det forekommer.

Anonymkode: b8eab...025

Så enig med deg! Fatter ikke at folk kan forsvare denne typen svindel.

Anonymkode: fd012...b66

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som nærmest forsvarer venninna til ts og anklager ts for å være slem, misunnelig og drittsekk, hadde dere sagt det samme om venninna drev med andre ting som f.eks. svart arbeide, skattesvindel, butikknasking eller narkosalg? Hadde dere da fremdeles rådet ts til å være snill venninne og si i fra at hun tenker å anmelde til politiet?

Snylting på systemet er kriminelt og ødelegger for dem som trenger stønader. Ts har allerede sagt i fra til venninnen om hva hun mener om snyltinga hennes uten at hun bryr seg. Da er hun verken slem eller drittsekk, da gjør hun både venninna og samfunnet en tjeneste om hun melder til Nav.

Anonymkode: f0614...7c9

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet at det hun gjør er galt. Hun er ikke hevet over loven. Det er bare å melde henne anonymt med god samvittighet.

Jeg har selv gjort dette en gang hvor utleier jobbet svart og fikk utbatalinger fra Nav. Angrer ingenting jeg.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg er 50 prosent ufør med full rettighet pga sykdom. En sykdom som påvirker arbeidsevnen i den grad at jeg ikke klarer mer enn å jobbe 50. Men jeg er sikker på at en del av dem som ikke kjenner vil anta at jeg svindler staten for det, fordi det jeg sliter med synes ikke utenpå. Jeg holder meg ikke hjemme på sofaen 100 prosent av tiden når jeg ikke jobber. Jeg er med venner, trener, besøker familie og ja jeg kan finne på å pusle i hagen med noe. Men jeg må hele tiden velge mellom ting etter hva jeg orker pga sykdommen. De dagene jeg jobber orker jeg omtrent ingenting etter jobb. Dagene jeg ikke jobber er så som så. Noen dager orker jeg både trening og husarbeid,. Andre dager orker jeg bare husarbeid, andre dager igjen orker jeg å være sammen med en venn noen timer. Av og til har jeg også dager hvor jeg omtrent ikke klarer å komme meg opp av senga. jeg vet bare ikke hvordan jeg har det før jeg våkner. På slike dager ser du meg ikke holde på i hagen. Men på en god dag kan jeg klare det. Du vet ikke at hver eneste dag må jeg velge mellom ting folk ser på som en selvfølge. Men uten på ser jeg frisk ut,. Selv om jeg har en medfødt hjerneskade som har ført til utviklingsforstyrrelser. Men siden du ser at jeg orker å gjøre ting utenfor huset så vil jeg anta at du mener jeg har svindlet til meg uføre trygd. 

Hva har din helse med denne saken å gjøre? Og hvorfor skriver du det til meg? 🤔 

 

Anonymkode: 5ad2c...e26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har din helse med denne saken å gjøre? Og hvorfor skriver du det til meg? 🤔 

 

Anonymkode: 5ad2c...e26

Det var snakk om sitatet om at vi som mente at ts ikke skulle melde var sikkert svindlere selv. Derfor kom jeg med en påstand. Det finnes de som melder uføre for svindel også.. fordi dem ser friske ut på utsiden. Det kan være mye ts ikke vet om situasjonen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tussi84 skrev:

Det var snakk om sitatet om at vi som mente at ts ikke skulle melde var sikkert svindlere selv. Derfor kom jeg med en påstand. Det finnes de som melder uføre for svindel også.. fordi dem ser friske ut på utsiden. Det kan være mye ts ikke vet om situasjonen her. 

Det er jo snakk om at hun venninnen har meldt at hun bor alene , når hun ikke gjør det . Da handler det om noe helt annet enn sykdom . Hadde ikke vært like bestemt om at hun skulle meldt henne om hun gikk på aap eller var ufør . Pga da vet man aldri hvordan personen egentlig har det 24/7

Anonymkode: 5ad2c...e26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At noen kan sitte å forsvare svindel er for meg helt uforståelig? Det kommer tydelig frem i denne tråden at det er viktig med kontroller og også viktig å melde i fra der man vet at det forekommer.

Anonymkode: b8eab...025

Nemlig.

Alt det derre "Hvis du er en god venninne, sier du ingenting"-svarene sier egentlig sitt. Hvis det er dette som er standard tankegang i Norge trenger vi ikke asylsøkere for å gå konk, det klarer vi utmerket godt selv.

Anonymkode: 1c233...169

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.3.2017 den 14.43, etnavn skrev:

Alenemor på 25 år svindlet NAV ved å si at hun ikke hadde samboer, noe hun hadde. Straffen: Seks måneders fengsel. http://www.dagbladet.no/nyheter/seks-maneder-fengsel-for-alenemor-25-etter-nav-svindel-for/65238366

 

En 23 år gammel kvinne svindlet NAV ved å si hun var aleneforsørger, mens hun hadde samboer. Straffen: Fire måneders fengsel. http://www.altaposten.no/nyheter/2017/01/13/Kvinne-dømt-til-fengsel-for-NAV-bedrageri-14056577.ece

 

Kvinne løy om at hun var alenemor. Straffen: Ti måneders fengsel. https://www.nordlys.no/jobb/tromso/nav/kvinnen-loy-om-at-hun-var-alenemor-na-ma-hun-sone-og-betale-nav-n-million-kroner/s/5-34-425758

 

Bare til opplysning. Vit hva du gjør.

Det er heller venninnen som bør vite hva hun driver med... ikke TS!

 

Anonymkode: 6fe2f...448

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Honey Dew skrev:

Det vet du ingenting om. Flesteparten av oss innehar en rettferdighetssans. Det venninnen til ts gjør, er å stjele fra felleskassen og hun bør stå til rette for det hun har gjort. Selv kunne jeg aldri vært venn med noen som begår lovbrudd. Uansett.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er du ikke!! Det er fellesskapets penger hun forsyner seg av 😡

Anonymkode: fd012...b66

Åh, felleskapet ja....eller er det det at det er deres penger? Hva om hun nasket i en butikk, hadde dere villet anmelde da også?

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Åh, felleskapet ja....eller er det det at det er deres penger? Hva om hun nasket i en butikk, hadde dere villet anmelde da også?

Anonymkode: 8efd0...623

Ja. Et lovbrudd er et lovbrudd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Ja. Et lovbrudd er et lovbrudd

Du hadde gått til politiet (eller butikken) og anmeldt venninna di om hun stjal i en butikk? Helt ærlig?

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du hadde gått til politiet (eller butikken) og anmeldt venninna di om hun stjal i en butikk? Helt ærlig?

Anonymkode: 8efd0...623

Ja

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde gått til politiet (eller butikken) og anmeldt venninna di om hun stjal i en butikk? Helt ærlig?

Anonymkode: 8efd0...623

Ja

Dette er helt surrealistisk i min verden, ville alle dere andre NAVsnylter-anmeldere også gjort det?

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gjelder en nær venn tar man det selvfølgelig opp med vedkommende og gir de en sjanse til å rette opp selv istedet for å løpe til politistasjonen (når det gjelder annet enn grov vold o.l.). Har vanskelig for å tro de som påstår annet - eller kanskje de bare liker å innbille seg at de ikke kjenner noen kriminelle, noe som er veldig usannsynlig.

Anonymkode: a2004...9d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...