Gå til innhold

Blir nødt til å melde min venninne inn til NAV kontroll.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette står det respekt av, TS! Du gjør uten tvil det riktige valget. De norske lover står faktisk over "bro-code", selv om ikke alle skjønner det. Til enkelte av dere her: om ei venninne hadde fyllekjørt, hadde dere meldt fra? Ikke? Hva om hun hadde kjørt på noen da? Ikke da heller? Hva om hun hadde kjørt på barnet ditt da? Ulovlig er ulovlig - det skal meldes fra. Punktum!

Anonymkode: b154b...464

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette står det respekt av, TS! Du gjør uten tvil det riktige valget. De norske lover står faktisk over "bro-code", selv om ikke alle skjønner det. Til enkelte av dere her: om ei venninne hadde fyllekjørt, hadde dere meldt fra? Ikke? Hva om hun hadde kjørt på noen da? Ikke da heller? Hva om hun hadde kjørt på barnet ditt da? Ulovlig er ulovlig - det skal meldes fra. Punktum!

Anonymkode: b154b...464

Enig, bare meld henne du. Veninne eller ikke, hun bryter loven og stjeler derfor fra oss som. Meld henne til politiet samtidig så hun virkelig lærer!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: e0d71...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig, bare meld henne du. Veninne eller ikke, hun bryter loven og stjeler derfor fra oss som. Meld henne til politiet samtidig så hun virkelig lærer!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: e0d71...580

Når jeg tok utdannelse fikk vi beskjed fra trygdesjefen om at vi skulle la være og opplyse folk om rettigheter for å spare penger. Skal vi anmelde for at de holder tilbake opplysninger? Hvordan behandlet de han mannen fra nord med gjernstang i ryggen?

Jeg bare spørr.

Anonymkode: e0d71...580

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere sagt noe til henne? Jeg er så lei av at hun snylter på NAV og at hun lyver om at hun er alenemor, når hun ikke er det. Dette er en veldig god venninne av meg, så hun kommer aldri til å tro at det er jeg som har meldt henne inn, men er det noe sjanse for at hun kan finne det ut? 

Anonymkode: cba8a...b84

Du har åpenbart ikke mange gode venninner, om du vurderer å gjøre dette mot en "veldig god venninne" uten forvarsel :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som så ufattelig ivrig skriker ut om det helt fryktelig denne dama gjør og hvor godt menneske TS er- KOM FOR POKKER PÅ BANEN!! når vi snakker om de VIRKELIG skattesnylterne, parasittene i samfunnet!

Milliardærene, bankene våre (!) , firmaer og enkelpersoner som oppretter kontorer i skatteparadiser, gjør alt for å snylte og sno seg! Da hører man ikke en dritt! Dere er feige som bare fy, enklere for dere å sparke nedover! 

Anonymkode: ce8ae...83e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hun kan bli anmeldt og risikerer både dom og enda dårligere råd fordi hun kan regne med å betale alt tilbake. Om ikke melde henne i første omgang, men be henne endre status hos Nav. 

Om hun ikke gjør det så hadde jeg meldt henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde meldt henne. Venninne eller ikke, hun svindler staten og bryter loven. Dere som mener noe annet, er dere selv svindlere kanskje ? :kvalm:

Ingen skal sitte hjemme og heve en trygd de ikke har rett på . Så det er bra TS melder i fra. 

Anonymkode: 5ad2c...e26

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Så hvis en venn av deg begikk et drap, så ville du holdt kjeft om det? 

Berthold Brecht sa en gang at: Hvis man ikke vet og intet sier, er man en imbesil. Hvis man vet og intet sier, er man er forbryter. 

Anonymkode: a52fa...05e

Jeg ville holdt kjeft . Er verden full av tystere ? Tror Ts er en bitter peppermø som ikke får seg en mann

Anonymkode: 6beea...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er hjernevaska hele gjengen . Norges banker er tomme for gull og vi selger bort landet vårt . Statoil er solgt nå. De som svindler mest blir aldri tatt. Var ikke de en artiklen om stoltenbergs skjulte formue?? Jeg blir kvalm .. og hvorfor får kongehuset så mange millioner ?? Jesus christ. De her er sørgelig altså..

Anonymkode: 6beea...9da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man selvsagt melder om svindel når man vet om det?

Anonymkode: e515e...82c

Skriv heller hva du mener, istedenfor hva du tenker.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde meldt henne. Venninne eller ikke, hun svindler staten og bryter loven. Dere som mener noe annet, er dere selv svindlere kanskje ? :kvalm:

Ingen skal sitte hjemme og heve en trygd de ikke har rett på . Så det er bra TS melder i fra. 

Anonymkode: 5ad2c...e26

Jeg er 50 prosent ufør med full rettighet pga sykdom. En sykdom som påvirker arbeidsevnen i den grad at jeg ikke klarer mer enn å jobbe 50. Men jeg er sikker på at en del av dem som ikke kjenner vil anta at jeg svindler staten for det, fordi det jeg sliter med synes ikke utenpå. Jeg holder meg ikke hjemme på sofaen 100 prosent av tiden når jeg ikke jobber. Jeg er med venner, trener, besøker familie og ja jeg kan finne på å pusle i hagen med noe. Men jeg må hele tiden velge mellom ting etter hva jeg orker pga sykdommen. De dagene jeg jobber orker jeg omtrent ingenting etter jobb. Dagene jeg ikke jobber er så som så. Noen dager orker jeg både trening og husarbeid,. Andre dager orker jeg bare husarbeid, andre dager igjen orker jeg å være sammen med en venn noen timer. Av og til har jeg også dager hvor jeg omtrent ikke klarer å komme meg opp av senga. jeg vet bare ikke hvordan jeg har det før jeg våkner. På slike dager ser du meg ikke holde på i hagen. Men på en god dag kan jeg klare det. Du vet ikke at hver eneste dag må jeg velge mellom ting folk ser på som en selvfølge. Men uten på ser jeg frisk ut,. Selv om jeg har en medfødt hjerneskade som har ført til utviklingsforstyrrelser. Men siden du ser at jeg orker å gjøre ting utenfor huset så vil jeg anta at du mener jeg har svindlet til meg uføre trygd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville holdt kjeft . Er verden full av tystere ? Tror Ts er en bitter peppermø som ikke får seg en mann

Anonymkode: 6beea...9da

Dette var logisk, du. :klaske:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal hun få svindle staten og ingen andre? 

Anonymkode: bfca0...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, March 23, 2017 den 13.57, Suppetuppe skrev:

Litt av en venninne du er da... som går bak ryggen hennes. 

En ordentlig venninne hadde sagt rett ut til henne at du kommer til å sladre på nav hvis ikke hun slutter å snylte. 

Nettopp! Jeg synes det er feigt av ts å gå bakken ryggen på en god venninne og melde henne inn til NAV anonymt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg er 50 prosent ufør med full rettighet pga sykdom. En sykdom som påvirker arbeidsevnen i den grad at jeg ikke klarer mer enn å jobbe 50. Men jeg er sikker på at en del av dem som ikke kjenner vil anta at jeg svindler staten for det, fordi det jeg sliter med synes ikke utenpå. Jeg holder meg ikke hjemme på sofaen 100 prosent av tiden når jeg ikke jobber. Jeg er med venner, trener, besøker familie og ja jeg kan finne på å pusle i hagen med noe. Men jeg må hele tiden velge mellom ting etter hva jeg orker pga sykdommen. De dagene jeg jobber orker jeg omtrent ingenting etter jobb. Dagene jeg ikke jobber er så som så. Noen dager orker jeg både trening og husarbeid,. Andre dager orker jeg bare husarbeid, andre dager igjen orker jeg å være sammen med en venn noen timer. Av og til har jeg også dager hvor jeg omtrent ikke klarer å komme meg opp av senga. jeg vet bare ikke hvordan jeg har det før jeg våkner. På slike dager ser du meg ikke holde på i hagen. Men på en god dag kan jeg klare det. Du vet ikke at hver eneste dag må jeg velge mellom ting folk ser på som en selvfølge. Men uten på ser jeg frisk ut,. Selv om jeg har en medfødt hjerneskade som har ført til utviklingsforstyrrelser. Men siden du ser at jeg orker å gjøre ting utenfor huset så vil jeg anta at du mener jeg har svindlet til meg uføre trygd. 

Unnskyld meg, men det står jo svart på hvitt hos den du svarer at vedkommende reagerer på de som "mottar trygd de ikke har rett på". Og TS har gjort det klart at hun vet at venninnen mottar penger hun ikke har krav på. Så hva mener du egentlig at denne kommentaren tilfører tråden?

Jeg skjønner selvfølgelig at du finner det ubehagelig hvis du blir mistenkt for trygdesvindel, men grunnen til at man kan bli det, er jo nettopp fordi vi vet at det finnes en god del som svindler Nav. Det er jo i din, og alle andre som har behov og krav på hjelp, favør at de som svindler, faktisk blir tatt. Og da må noen faktisk melde fra. Har du krav på det du får, så har du jo ditt på det rene. 

Anonymkode: 55912...8cd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, dør av alle dustesvarene i trådene her! :skratte: Så bitre dere er :snurt: 

Anonymkode: 361c9...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det tidligere. En venninne av min mor som var uføretrygdet pga skade i arm slik at hun ikke kunne jobbe. Hver gang det var re-evaluering for å se om hun var arbeidsdyktig ble hun helt panisk for å miste trygda og gjorde alt for å virke så syk som mulig. Kunne jo ikke sitte på kontor fordi hun hadde så vondt i armen så det gjorde vondt å skrive. Kunne ikke jobbe i butikk. Ikke på klesforretning, ikke som det hun var utdannet som, fordi hun hadde vondt i armen, og disse tingene var bare så smertefulle for henne... Hun er også "så sliten".

Altså, jeg hadde jo ikke hatt noe i mot at hun var trygdet hvis hun faktisk var syk, MEN.... Dama har 2 store hunder som sliter og drar i båndet, som hun går flere timers tur med hver dag, er med på leteaksjoner for hunder osv i hytt og pine. Passer barnebarn (småbarn, krever en del løft), jobbet aktivt med å pusse opp hus i 2 år+ mens mannen for det meste var på jobb. Skriver lange facebook-statuser hver dag og siter mange timer dagen og prater med folk på facebook. Går på kjøpesenter og handler, bærer tunge poser osvosv..

Hun måtte ut i jobb igjen. Ser ut som hun trives med det nå, men savner nok hjemmetilværelsen.

Anonymkode: 777ee...183

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun få svindle staten og ingen andre? 

Anonymkode: bfca0...d45

Er ingen som sier at hun kun får svindle staten. Hun står fritt til å svindle andre og.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på konsekvensene. Hun må betale tilbake +++ blir anmeldt. Barnevern. Det er litt av en prosess. Gi henne sjansen til å avslutte selv om du er en god venn. 

Anonymkode: cd785...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...