Gå til innhold

Blir nødt til å melde min venninne inn til NAV kontroll.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går personlig utover alle som har behov for stønader fra NAV.

Anonymkode: eab91...f6e

Så venter jeg på begrunnelsen på hvordan det kan ha seg? hva er vitsen med å svare med et liten setning som et "statement" når man ikke underbygger til en begrunnelse? ...får meg til å lure hva slags folk som sitter her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Xcase33 skrev:

Så venter jeg på begrunnelsen på hvordan det kan ha seg? hva er vitsen med å svare med et liten setning som et "statement" når man ikke underbygger til en begrunnelse? ...får meg til å lure hva slags folk som sitter her inne :)

Jeg venter også på en god forklaring på denne:fnise:.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen fortjener IKKE pengene fra nav.  For hun har ikke rett på de, men svindler de likevel til seg. Hva du mener om skadefryd og ikke har ingen betydning . Det er kriminelt , ulovlig og går ut over velferdslandet vårt.

Slike som deg forstår tydeligvis ikke hvordan ting henger sammen økonomisk her i landet. 

Tror du virkelig folk hadde fått fengselsstraff for å svindle om det ikke var så ille? 

Anonymkode: 5ad2c...e26

Hun fortjener det som loven tilsier. Loven som gir deg rett til stønader er lik for alle. 
Av alle ting som går utover velferdslandet vårt så peker du på dette ? 
Slutt å være misunnelig på alle andre....ta noen grep og forbedre ditt eget liv heller.
Du må betale like mye skatt neste måned også. selv om du også skulle sørge for at "venninna" di skulle bli tatt i NAV svindel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter også på en god forklaring på denne:fnise:.

Anonymkode: 90371...7b2

I hvilken sammenheng snakker du nå ut ifra ? hvis jeg skal stemple deg som "dum i huet" så må jeg ha en begrunnelse og sammenheng ? ellers blir det litt teit eller synes du ikke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xcase33 skrev:

I hvilken sammenheng snakker du nå ut ifra ? hvis jeg skal stemple deg som "dum i huet" så må jeg ha en begrunnelse og sammenheng ? ellers blir det litt teit eller synes du ikke ? 

Jeg venter på det samme som deg i ditt innlegg 221.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter på det samme som deg i ditt innlegg 221.

Anonymkode: 90371...7b2

:ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Xcase33 skrev:

Hun fortjener det som loven tilsier. Loven som gir deg rett til stønader er lik for alle. 
Av alle ting som går utover velferdslandet vårt så peker du på dette ? 
Slutt å være misunnelig på alle andre....ta noen grep og forbedre ditt eget liv heller.
Du må betale like mye skatt neste måned også. selv om du også skulle sørge for at "venninna" di skulle bli tatt i NAV svindel. 

Hun fortjener det loven sier = Er du alenemor får du ekstra penger
Hun er ikke alenemor. Hun fortjener ikke det hun mottar.

Loven er lik for alle, altså hvis du sitter i en vanskelig situasjon (som hvis du blir alenemor) så får du hjelp. Loven sier ikke at alle har rett på alt til alle tider uansett om de oppfyller kravene eller ikke.

Shit hvis det var tilfelle skulle jeg søkt om alle slags ytelser for lenge siden! Har gått glipp av så mye penger som jeg kunne fått helt lovlig.

Og slutt med misunnelse/skadefryd argumentet. Det er det samme som å påstå at hvis man sier en pen dame er kjærring så er man bare misunnelig istedet for at hun faktisk er en ordentlig drittkjærring.

Endret av Raiu
formulering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/24/2017 den 17.21, Honey Dew skrev:

Ja. Et lovbrudd er et lovbrudd

Da er du temmelig gæren selv! Tror ikke det spøtt på at du hadde gjort det.

Kanskje du skal begynne å fokusere på de VIRKELIG snylterne i samfunnet,?! Banker,  milliardær og DE parasittene.

Ikke det? VISTE JEG DET IKKE!! Feige er dere. Går heeeeeelt av skaftet men blir lurt trill rundt av de som virkelig stjeler. De ler hele veien til banken takket være feilslått fokus! Takk til alle Feige folk!

Anonymkode: ce8ae...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er kvalm etter skrik etter lynsjing her I tråden!

Når folk lovpriser Ta som et snilt mennesker- æsj.

 Et godt menneske & venn  hadde enten 1.  Fokusere på eget liv.

2. Råde venninne til å oppgi rett informasjon,  ved å si det kan jo hende andre plutselig  kontakter NAV. 

3. Gjort en virkelig samfunnsinnsats når engasjementen er så stort -jobb mot de store fiskene  skattesnylterne!!

Når enkelte faktisk sier de hadde masjert tilbake til  butikken  , kontaktet politiet om venn hadde stjelt en sjokolade -  er det mulig!  Istedet for å finne ut av destruktiv og tullete oppførsel.  Motbydelig og umoralsk.

Til opplysning,  jeg mottar ingen støtte fra Nav.

Anonymkode: ce8ae...83e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sammenligningen med nasking i butikk så er det bare sammenlignbart hvis man vet at en venn stjeler for store summer hver gang hun går i butikken, og denne vennen ikke bryr seg når man sier at det ikke er greit å stjele. Trygdesvindel kan ikke sammenlignes med at man én gang nasker en sjokolade til ti kroner. Og folk som drar inn reell sykdom og trygd - det er nettopp folk som TS sin venninne som gjør at folk blir mistenksomme. Dette er heller ikke en situasjon der "hun virker ikke like syk som hun påstår" - det skjønner jeg blir dumt fordi man kan ha gode og dårlige dager osv, det betyr ikke at man nødvendigvis har reell arbeidsevne. Men TS VET at venninnen krever stønader hun ikke har rett på - det er åpenbart lovbrudd!

Til alle dere som sier at TS må varsle venninnen og gi henne muligheten til å rette opp selv. se hva TS skriver i innlegg #7 i tråden: "Har nevnt det tidligere til henne, men virker ikke som hun bryr seg".

Til TS - meld henne anonymt, IKKE si til henne at du har gjort det. Da kommer du til å få skylda for alle konsekvensene hun får. Fokuset vil da ikke være på at din venninne har bevisst gjort seg kriminell, men at du har på en måte påført henne dette. Når hun får dårligere råd så er det din feil at barnet f.eks. ikke får blitt med på diverse ting. Hvis det kommer ut at du har meldt vil du få masse hets og hat fra folk som har sympati med venninnen. Husk at du ikke har ansvaret for valgene hun har gjort, hun har klart å havne i denne smørja helt selv.

 

Anonymkode: 29c40...d5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke sagt noe som helst. Det finnes så utrolig mange andre ting å bruke energien på, enn å potensielt ødelegge livet til noen man faktisk kjenner og bryr seg om.

Dette er en dråpe i havet, og vil ikke forandre noe som helst. Absolutt null. 

Det er budsjettert 110 MILLIARDER til Barn og Familie. Dersom denne venninnen skulle svindle til seg, hvor mye, 200 000 kr kanskje? Så er det snakk om 0.00018% av budsjettet. 

For å putte det slik: Daglig svingninger i olje og kroneverdi gjør flerfoldige ganger mer skade, enn slike svindlere.

Kan godt hende at det er en prinsippsak for TS, men ikke tro at dette vil endre noe som helst. Da lurer du bare deg selv. Angående svindlere, så finnes det også folk som gjøre hundre til tusen ganger verre aktiviteter der ute.  

 

Anonymkode: 22398...d5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vær så snill, forklar.

Dette skal du slite med:fnise:

Anonymkode: 90371...7b2

Oooooops, her er det åpenbart andre enn meg som sliter! 😂 Jeg tror -noen- av oss ikke har fulgt med på skolen, i sånn type basisfagene liksom 😂 Ikke rart du er så tett når du misser grunnlunnskap fra grunnskolen; dersom dette var en gjenganger på skolen regner jeg ikke med at du klarte å komme deg på noe høyere utdanning, for å si det sånn 😂

Anonymkode: 26066...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forøvrig helt sykt kvalm av den ekstreme (dobbel) moralismen vi har her i Norge. Folk er kjappe som lyn på saker som får dem selv til å føle seg bra. Men selv så har nok de aller fleste gjort noe ulovlig i sitt liv. Meldte du deg selv inn da? 

Folk er prinsippielle når det er noe som ganger dem selv, men er kjappe å koste ting under teppet om det er noe de ikke anser som "alvorlig".  

Har du noen gang delt video, lydklipp, osv. uten å ha betalt for det? 

Har du noen ganger mottatt en pakke fra utlandet, som du egentlig måtte betale MVA på, men slapp unna? 

OSV. OSV. Listen over "småting" kan bli fryktelig lang. 

 

Anonymkode: 22398...d5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Xcase33 skrev:

Hun fortjener det som loven tilsier. Loven som gir deg rett til stønader er lik for alle. 
Av alle ting som går utover velferdslandet vårt så peker du på dette ? 
Slutt å være misunnelig på alle andre....ta noen grep og forbedre ditt eget liv heller.
Du må betale like mye skatt neste måned også. selv om du også skulle sørge for at "venninna" di skulle bli tatt i NAV svindel. 

Loven sier at hun svindler, og da fortjener hun ikke de pengene. 

Misunellig ? De som på død og liv tror alle er misunellig på noe pga de sier i fra om en ting må være svært enkle i tankegangen sin :klaske: 

Hva vet du om mitt liv? Fortell hvordan livet mitt er :Nikke:

Anonymkode: 5ad2c...e26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Loven sier at hun svindler, og da fortjener hun ikke de pengene. 

Misunnelig ? De som på død og liv tror alle er misunnelig på noe pga de sier i fra om en ting må være svært enkle i tankegangen sin :klaske: 

Hva vet du om mitt liv? Fortell hvordan livet mitt er :Nikke:

Anonymkode: 5ad2c...e26

Rettet opp feilstavelser 👌🏼

Anonymkode: 5ad2c...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det forsatt yfr og flamme i denne tråden. den er jo på over 200 kommentarer nå. Ts rapporter venninen din og bli ferdig med saken, trenger ikke diskutere opp og ned om noen som svindler nav skal bli sladret på eller ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og for å poengtere en annen ting: Pengene går rett tilbake i systemet. Dette er til stor forskjell fra organiserte kriminalitet, og storsvindlere som sendere pengene rett ut av landet og inn på offshore kontoer. 

Ja, svindel er svindel, men dette er i det minste penger som går tilbake til staten, men først innom butikker og norsk næringsliv. 

Anonymkode: 22398...d5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, brownbrown skrev:

hvorfor er det forsatt yfr og flamme i denne tråden. den er jo på over 200 kommentarer nå. Ts rapporter venninen din og bli ferdig med saken, trenger ikke diskutere opp og ned om noen som svindler nav skal bli sladret på eller ikke

Fordi TS hadde sånn moralsk trang om å rapportere inn venninnen, men tydeligvis ikke baller til å stå for sine valg. 

Venninnen blir å måtte stå for valgene hun har gjort, om det viser seg at dette var svindel. Dette må hun gjøre i en rettssal. Venninnen, derimot, må ikke gjøre noe som helst. Og kan leve resten av livet på en høy hest, mens hun mest sannsynlig fortsetter å være "venn" med motparten. 

Akkurat det finner jeg forkastelig. Skal du melde i fra om noe, så får du stå for valgene du gjøre. Ikke gjemme deg bak anonymitet fordi du er redd for å tape sosial kreditt og omdømme. Ingen liker tystere, slik er det. Men skal du være tyster, så får du stå for det, eller la være.  

Anonymkode: 22398...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi TS hadde sånn moralsk trang om å rapportere inn venninnen, men tydeligvis ikke baller til å stå for sine valg. 

Venninnen blir å måtte stå for valgene hun har gjort, om det viser seg at dette var svindel. Dette må hun gjøre i en rettssal. Venninnen, derimot, må ikke gjøre noe som helst. Og kan leve resten av livet på en høy hest, mens hun mest sannsynlig fortsetter å være "venn" med motparten. 

Akkurat det finner jeg forkastelig. Skal du melde i fra om noe, så får du stå for valgene du gjøre. Ikke gjemme deg bak anonymitet fordi du er redd for å tape sosial kreditt og omdømme. Ingen liker tystere, slik er det. Men skal du være tyster, så får du stå for det, eller la være.  

Anonymkode: 22398...d5e

kan fint tyste med å være anonym, det er vell litt feigt men i slike alvorlige grove økonomiske tilfeller som dette hadde jeg ikke brydd meg. dette er ikke snakk om småpenger. aleneforeldre får flere 100 000 i året av nav. det er flere lignede saker hvor alenemødre har svindlet opp til 1 million . bare søk det opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oooooops, her er det åpenbart andre enn meg som sliter! 😂 Jeg tror -noen- av oss ikke har fulgt med på skolen, i sånn type basisfagene liksom 😂 Ikke rart du er så tett når du misser grunnlunnskap fra grunnskolen; dersom dette var en gjenganger på skolen regner jeg ikke med at du klarte å komme deg på noe høyere utdanning, for å si det sånn 😂

Anonymkode: 26066...5de

Haha:hoho:.

Du greier altså ikke dokumentere et fnugg av det du påstår:fnise:. Big surprise:fnise:.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...