AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #201 Del Skrevet 26. mars 2017 1 time siden, Xcase33 skrev: Ja TS er missunnelig på venninna som får penger med å gå på NAV. Det går ikke utover henne personlig på noen som helst måte. Hva hun venninna burde og ikke har ikke vi noenting med. Som sagt hun kjenner det ikke personlig noen som helst plass om venninna går på NAV aldri så mye. "Hvis den underlegne ikke føler at den andre fortjener suksessen han eller hun opplever, vil følelsen av skadefryd stige betraktelig hvis denne personen opplever et nederlag." Altså i dette tilfellet føler hun ikke at venninna fortjener å få penger på NAV - derfor så må hun ta noen grep for å anmelde henne slik at hun kan oppnå følelsen av skadefryd. Det er derfor jeg sa at å anse den situasjonen med at venninna går på NAV som en suksess som ikke fortjenes og at det er noe å være ha skadefryd over er patetisk. Det er akkurat det som er tilfellet her. Det er logikken min - hvordan du konkluderer med at jeg er en forkjemper for svindel, voldtektsmenn og det som verre er er beyond me i denne sammenhenghen, men det får du ta på din egen regning. Så da får du nesten bare tåle at jeg ber deg om å utvikle litt mer mellom ørene og heve din egen standard deretter. Det går personlig utover alle som har behov for stønader fra NAV. Anonymkode: eab91...f6e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #202 Del Skrevet 26. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går personlig utover alle som har behov for stønader fra NAV. Anonymkode: eab91...f6e Forklar hvordan, er du snill. Anonymkode: 90371...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #203 Del Skrevet 26. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo det går ut over henne personlig, meg, deg og resten av samfunnet når noen svindler til seg penger de ikke skal ha. Det blir mindre penger til overs til andre velferdsoppgaver. Anonymkode: 3cc09...9f3 I teorien ja, men i praksis blir det ikke bemidlet mere penger til annen velferd uansett hvor mange penger staten har. Anonymkode: 8efd0...623 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #204 Del Skrevet 26. mars 2017 Det som har gått utover økonomien til trygdede i det siste er ikke trygdesvindel, men Høyre og Fremskrittspartiet. Og skoler og sykehus har det aldri vært penger til, så litt trygdesvindel gjør ikke en dritt i forskjell. La meg for ordens skyld presisere at jeg er ikke for trygdesvindel av den grunn, og jeg driver ikke med det selv. Jeg syns bare dere har dårlige argumenter. Anonymkode: 8efd0...623 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #205 Del Skrevet 26. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I teorien ja, men i praksis blir det ikke bemidlet mere penger til annen velferd uansett hvor mange penger staten har. Anonymkode: 8efd0...623 Nemlig, dersom man får bukt med svindlingen, kan de pengene brukes til noe annet. Anonymkode: 3cc09...9f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. mars 2017 #206 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja enig altså! Venninna mi driver å slår ungene sine. Det er fælt å se på. Det er ren mishandling. Du skal høre 2 åringen hyle av smerte! Men vårt vennskap er jo sterkere enn regler så jeg kan jo ikke melde venninna mi til barnevernet kan du vel skjønne. Tillitt er viktig i et forhold <3 Anonymkode: 71aa7...230 Dårlig sammenligning. Å melde fra til barnevernet om barnemishandling er noe man gjør for å HJELPE barn. Å anmelde i ts sitt tilfelle vil faktisk GÅ UT OVER barn. Når mor, som er alene med barnet/barna får store økonomiske vanskeligheter og kanskje havner i fengsel, hva da med barna? Mulig hun fortjener det, men det gjør ikke barna. Endret 26. mars 2017 av Thyra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. mars 2017 #207 Del Skrevet 26. mars 2017 6 timer siden, Ruccula skrev: Leste igjennom et par av svarene i denne tråden og jeg er SJOKKERT over at så mange synes trygdesvindel er helt greit!! Dere synes altså det er greit at deres hardt opptjente skattepenger går til personer som ikke skulle hatt dem?? Det er penger som kunne gått til veier og helsevesen. Det er forøvrig straffbart å ikke melde ifra om svindel når man kjenner til det! Folk burde skamme seg!! Nå har jeg snart lest gjennom hele tråden, og ikke sett noen som har skrevet at trygdesvindel er greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #208 Del Skrevet 26. mars 2017 Ikke rart velferdsstaten kommer til å gå til helvete med de holdningene mange utviser her. Uansett til spørsmålet; er dere så gode venninner som du gir inntrykk av, så si fra til henne først og gi henne sjansen til å eventuelt slutte med det. Forklar henne ditt syn på saken og hvorfor du syns trygdesvindel er ugreit, i tillegg til at det er ulovlig og straffbart. Skrem henne litt og gi henne en sjanse til å slutte av hensyn til fremtiden til barna sine... Fortsetter hun med det etter en advarsel, så syns jeg du skal melde henne eller gi henne sjansen til å melde seg selv, men da vet hun hvert fall at det kommer og hvor det kommer fra. Anonymkode: 149af...ac5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 26. mars 2017 #209 Del Skrevet 26. mars 2017 På 23.3.2017 den 14.07, farfalla skrev: Irriterer deg noe grenseløst? Det er da vel for svarte ikke noe du har noe med eller ditt problem. Skulle alle gått og blandet seg opp i hverandre hele tiden hadde det blitt både 3 og 4 verdenskrig på under ei uke... Skaff deg en annen hobby mens du kan! Normale, oppegående mennesker melder trygdesvindel. Dette er i aller høyeste grad TS sitt problem, like mye som det er mitt og ditt problem. Hva tror du egentlig skjer med velferdsstaten til slutt hvis folk suger penger ut av den? Mindre pensjon, færre måneder med betalt fødselspermisjon, og høyere egenandel hos lege, er NOE av det som vil skje. Det er svært alvorlig. Håper du melder TS! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #210 Del Skrevet 26. mars 2017 1 time siden, Xcase33 skrev: Ja TS er missunnelig på venninna som får penger med å gå på NAV. Det går ikke utover henne personlig på noen som helst måte. Hva hun venninna burde og ikke har ikke vi noenting med. Som sagt hun kjenner det ikke personlig noen som helst plass om venninna går på NAV aldri så mye. "Hvis den underlegne ikke føler at den andre fortjener suksessen han eller hun opplever, vil følelsen av skadefryd stige betraktelig hvis denne personen opplever et nederlag." Altså i dette tilfellet føler hun ikke at venninna fortjener å få penger på NAV - derfor så må hun ta noen grep for å anmelde henne slik at hun kan oppnå følelsen av skadefryd. Det er derfor jeg sa at å anse den situasjonen med at venninna går på NAV som en suksess som ikke fortjenes og at det er noe å være ha skadefryd over er patetisk. Det er akkurat det som er tilfellet her. Det er logikken min - hvordan du konkluderer med at jeg er en forkjemper for svindel, voldtektsmenn og det som verre er er beyond me i denne sammenhenghen, men det får du ta på din egen regning. Så da får du nesten bare tåle at jeg ber deg om å utvikle litt mer mellom ørene og heve din egen standard deretter. Venninnen fortjener IKKE pengene fra nav. For hun har ikke rett på de, men svindler de likevel til seg. Hva du mener om skadefryd og ikke har ingen betydning . Det er kriminelt , ulovlig og går ut over velferdslandet vårt. Slike som deg forstår tydeligvis ikke hvordan ting henger sammen økonomisk her i landet. Tror du virkelig folk hadde fått fengselsstraff for å svindle om det ikke var så ille? Anonymkode: 5ad2c...e26 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 26. mars 2017 #211 Del Skrevet 26. mars 2017 21 minutter siden, Thyra skrev: Nå har jeg snart lest gjennom hele tråden, og ikke sett noen som har skrevet at trygdesvindel er greit. Da bør du lese den en gang til... Evt anskaffe briller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. mars 2017 #212 Del Skrevet 26. mars 2017 1 minutt siden, Ruccula skrev: Da bør du lese den en gang til... Evt anskaffe briller I min verden betyr ikke det å ikke anmelde nære venner eller familie for trygdesvindel automatisk at man synes det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #213 Del Skrevet 26. mars 2017 37 minutter siden, Thyra skrev: I min verden betyr ikke det å ikke anmelde nære venner eller familie for trygdesvindel automatisk at man synes det er greit. Ikke i min verden heller, det handler om hvor komfortabel jeg er med å være angiver og hvilke sanksjoner jeg selv kan forvente meg med pga det. Anonymkode: 5bc9a...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 26. mars 2017 #214 Del Skrevet 26. mars 2017 Hva så om de er venninner? Hadde det vært så veldig annerledes om dem ikke var venninner? Svindel er svindel! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor TS er den store stygge ulven her og for min del spiller det null rolle om hun anmelder venninna anonymt eller ikke. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #215 Del Skrevet 26. mars 2017 3 timer siden, Coolaid skrev: Litt av en borger som rett og slett svindler velferdsordningene vi er så heldig å ha.... som går bak ryggen på hele samfunnet vårt og stjeler. Dette er ikke noe bedre enn all annen vinningskriminalitet. Hele straffesystemet vi har i Norge går ut på "omskolere" de kriminelle. Dessuten koster det masse for staten å ha folk i fengsel. så om denne "venninnen" velger å være en ordentlig venninne og hjelpe denne moren tilbake på rett kjøl, hardt og brutalt, istedet for å gå bak ryggen hennes og muligens sende henne i fengsel, er vel ett fett? Anonymkode: ed13c...e10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 26. mars 2017 #216 Del Skrevet 26. mars 2017 3 timer siden, Coolaid skrev: Litt av en borger som rett og slett svindler velferdsordningene vi er så heldig å ha.... som går bak ryggen på hele samfunnet vårt og stjeler. Dette er ikke noe bedre enn all annen vinningskriminalitet. Så fornøyd med egen kommentar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #217 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg synes at man skal si ifra til den det gjelder først om at dette ikke er greit og at det er ulovelig. Også kan man gjøre NAV oppmerksom på forholdene en liten stund etter på, med mindre du helt tydelig ser at denne personen har gjort endringer som skal til. Anonymkode: 24864...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #218 Del Skrevet 26. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklar hvordan, er du snill. Anonymkode: 90371...7b2 Jeg NEKTER å tro at noen virkelig er så tett i huet som deg om du virkelig må spørre om dette 😂 På 3/23/2017 den 13.58, AnonymBruker skrev: La henne gjøre det hun gjør. Du er en drittsekk om du melder henne inn. Anonymkode: 2deb5...1ad Mange bruker argumentet at Ts skal saken være fordi hun "ikke synes det er greit". Faktum er at det ER ikke greit, uavhengig av hva Ts synes. Hvorfor er det ikke greit? Fordi det er ulovlig i såpass stor grad at økonomisk kriminalitet ofte straffes hardere enn voldskriminalitet. Dette er serious shit lsm. På 3/23/2017 den 14.07, farfalla skrev: Irriterer deg noe grenseløst? Det er da vel for svarte ikke noe du har noe med eller ditt problem. Skulle alle gått og blandet seg opp i hverandre hele tiden hadde det blitt både 3 og 4 verdenskrig på under ei uke... Skaff deg en annen hobby mens du kan! Oiiii, her var det noen som følte seg truffet 😂 Anonymkode: 26066...5de 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #219 Del Skrevet 26. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg NEKTER å tro at noen virkelig er så tett i huet som deg om du virkelig må spørre om dette 😂 Anonymkode: 26066...5de Nei, vær så snill, forklar. Dette skal du slite med Anonymkode: 90371...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 27. mars 2017 #220 Del Skrevet 27. mars 2017 7 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Jeg er ikke TS, men ville svare deg på akkurat dette. For å gjøre det enkelt da, se for deg venninna til TS. Hun får kanskje 3-4000?kr ekstra i måneden som fordi hun har sagt til NAV at hun er alenemor (og alenemødre har altså rett på mer penger). Men nei, hun bor med barnefaren og alt er fryd og gammen fordi han tjener greit i sin jobb. De 3-4000 kr er "bonus". Det bruker de på ekstra klær, litt alkohol for å kose seg, litt ekstra godis, et par leker til barnet osvosvosv (uendelige muligheter) Så ser du for deg en mann/kvinne som faktisk er aleneforelder, med fullt/nesten fullt ansvar for barn alene. Denne personen har ikke råd til å sende ungen sin på diverse ting fordi de har rett og slett ikke penger. Tror du TS sin venninne, eller alenemamma/pappaen da har mer behov for de 3-4000 kr? I det hele tatt de menneskene som flykter til Norge pga krig eller forfølgelse. Hva tror du ikke 3000 kr har å si for dem? I det hele tatt bare 500 kr ekstra i måneden. Jeg mener, tenk litt'a. Det er faktisk lov å tenke litt lenger enn nesetippen.Dessuten er det kriminelt det venninna til TS gjør, og jeg antar at du ikke godtar kriminelle handlinger? 1.Går det utover deg og din livssituasjon personlig at hun "snylter på NAV" ? annet enn at du føler det er urettferdig når du ikke gjør det? Jeg ser egentlig ikke en klar sammenheng her. 2. Hvis det ikke gjør det - er grunnen til det at du føler skadefryd for konsekvensene det vil få for henne ? Les spørsmålene mine du svarte på en gang til....så les ditt svar. Ser du noen sammenheng selv her ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå