Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært tatt opp før, men PLIS Facebook, kom med en funksjon for å blokkere alle innlegg med "Takk for medlemsskapet". Selv i grupper der det står i gruppereglene at det er unødvendig å takke for innslipp, lager boomere takkeinnlegg over en lav sko. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Schadenfreude skrev:

Dette har sikkert vært tatt opp før, men PLIS Facebook, kom med en funksjon for å blokkere alle innlegg med "Takk for medlemsskapet". Selv i grupper der det står i gruppereglene at det er unødvendig å takke for innslipp, lager boomere takkeinnlegg over en lav sko. 

Klassiker 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Schadenfreude skrev:

Dette har sikkert vært tatt opp før, men PLIS Facebook, kom med en funksjon for å blokkere alle innlegg med "Takk for medlemsskapet". Selv i grupper der det står i gruppereglene at det er unødvendig å takke for innslipp, lager boomere takkeinnlegg over en lav sko. 

Hahaha jaa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 10.48, Cordelia skrev:

Hva er et med å ikke svare på det folk spør om, og føle at en er berettiget til å komme med "gode" råd. En dame som spør om gode kubbelys som ikke bare brenner i midten. Svaret fra en er da "Kjøp batterilys, bedre for innemiljøet."  Mulig det, men det var vel ikke det som ble spurt om.

Også er det en annen som det virker som bare er inne på kjerringrådgruppa bare for å kunne si at dette var da noe hun fikk inn med morsmelka, når noen spør om noe.:skratte:

 

Color Line gruppe:

TS: Har hørt det er en rimelig parkeringsplass i nærheten terminalen i Oslo. Noen som vet hvor den er?

Svar 1: Koster det samme å parkere ombord og på land, 490 kr.

Svar 2: Koster ca 500 kr å parkere på kaia.

TS til svar 1 og 2: Er klar over det, er ikke det jeg spør om. Har hørt det er mulig å parkere i nærheten for en lavere pris. Lurer på hvor det er (og evt. hva det koster).

Svar 3: 490 kr for å parkere ved ferga.

Svar 4: Du kan ta med bilen ombord for ca 500 kr.

TS til svar 3 og 4: Jeg vet det. Er ikke det jeg spør om. Les HI.

Svar 5: Er nok parkeringen ved Kongen Marina du tenker på. Der koster det under 200 kr. Men kan være vanskelig å få plass.

Admin: Color Line har egen parkering. Sjekk hjemmesiden. Tråd stenges, da TS har fått svar.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos sygrupper... Hva er greia med å sy jakker av billige ulltepper? Eller enda verre; av gamle sengetepper? Det ser jo helt grusomt ut!🤢

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Apropos sygrupper... Hva er greia med å sy jakker av billige ulltepper? Eller enda verre; av gamle sengetepper? Det ser jo helt grusomt ut!🤢

Jeg brukte gammelt tovet ullteppe for å ha noe varmt å ha på meg i båten ut over høsten 😅

Anonymkode: 9bc5e...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev:

...and so it begins...

17240531-1321-4DF4-BE9D-75437C160C2F.jpeg

Anonymkode: 954b6...c9b

Jeg håper virkelig at de ikke gjør det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, cleangal said:

Jeg håper virkelig at de ikke gjør det...

Dessverre. Glitrende kjoler av syntetisk helvetesstoff har allerede begynt å tikke inn i gruppa. 

Anonymkode: 954b6...c9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn her for å lese morsomme innlegg. Fant noen, men for det meste er det innlegg av typen som irriterer meg i sånne grupper!

Sure folk som mener absolutt alt må følgr regler, alt skal være fryktelig rigid og styrt, og gud forby at man spør om noe som er spurt om før, eller noe man kunne googlet!

Forbløffende mange mener fb skal være et oppslagsverk, som et leksikon. Rar og gammeldags tankegang, men veldig utbredt i slike grupper. Merkelig at folk ikke har fått med seg at fb er et SOSIALT medium... Mange er ikke i hobbygrupper for å lese en katalog over spørsmål og svar, men for å snakke med andre om hobbyen sin!

Det hjelper ikke meg at Camilla og Vilde hadde en samtale om dette i går, eller at Christian fikk diskutert temaet med Anne og Petter forrige uke. JEG har lyst til å snakke om det NÅ. Blir som å komme i kantina på jobben, slå seg med med kolleger og spørre ‘har dere lest den nye til Knausgård?’ og så blir man kjeftet på fordi ‘dette diskuterte de fra den andre seksjonen til morgenkaffen på mandag, det er snakket ferdig om!’

 

Anonymkode: 27646...b36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn her for å lese morsomme innlegg. Fant noen, men for det meste er det innlegg av typen som irriterer meg i sånne grupper!

Sure folk som mener absolutt alt må følgr regler, alt skal være fryktelig rigid og styrt, og gud forby at man spør om noe som er spurt om før, eller noe man kunne googlet!

Forbløffende mange mener fb skal være et oppslagsverk, som et leksikon. Rar og gammeldags tankegang, men veldig utbredt i slike grupper. Merkelig at folk ikke har fått med seg at fb er et SOSIALT medium... Mange er ikke i hobbygrupper for å lese en katalog over spørsmål og svar, men for å snakke med andre om hobbyen sin!

Det hjelper ikke meg at Camilla og Vilde hadde en samtale om dette i går, eller at Christian fikk diskutert temaet med Anne og Petter forrige uke. JEG har lyst til å snakke om det NÅ. Blir som å komme i kantina på jobben, slå seg med med kolleger og spørre ‘har dere lest den nye til Knausgård?’ og så blir man kjeftet på fordi ‘dette diskuterte de fra den andre seksjonen til morgenkaffen på mandag, det er snakket ferdig om!’

 

Anonymkode: 27646...b36

Dette er virkelig feil tråd for deg.

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og irriterer meg at folk ikke bare kan scrolle over ting, og hvorfor må de på død og liv lese hvert eneste innlegg og huske alt de har lest? Overse ting. Gi litt slakk. La folk skravle.

Men noe irriterer meg også, det er noen naturgrupper som legger på sinnssykt med filter på bildene sine. Greit nok, men jeg synes de bør opplyse det! Virker som om en del (eldre?) folk ikke skjønner at bildene er unaturlige i fargene. Det kommer masse kommentarer om så vakre bilder, så flink fotograf, så vakkert det er i Norge. Og fotografen takker pent. Men jeg synes det er litt lureri å ikke si da at fargene er forsterket med redigeerlngsverktøy...

 

Anonymkode: 27646...b36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig feil tråd for deg.

Anonymkode: 5d486...fa8

Nei, det er jo nettopp sure regelryttere som synes alle andre gjør feil og er dumme som irriterer meg på fb-grupper. Hadde bare ventet at flere enn meg i denne tråden skulle irritere seg over dere 😂

Anonymkode: 27646...b36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo nettopp sure regelryttere som synes alle andre gjør feil og er dumme som irriterer meg på fb-grupper. Hadde bare ventet at flere enn meg i denne tråden skulle irritere seg over dere 😂

Anonymkode: 27646...b36

Når du kommer inn på tråden, bare for å klage på tråden, så er det feil sted for deg jo. 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kommer inn på tråden, bare for å klage på tråden, så er det feil sted for deg jo. 

Anonymkode: 5d486...fa8

Haha, jeg klager ikke på tråden! Jeg bare synes det var veldig overraskende (og litt morsomt) at den var full av den type innlegg/meninger som jeg synes er mest irriterende. At folk skriver feil ting når de kommer med sine spørsmål osv, småsure irettesettelser osv.

Blir jo nesten litt meta når du sier at jeg oppfører meg feil i tråden! 😂

Anonymkode: 27646...b36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg klager ikke på tråden! Jeg bare synes det var veldig overraskende (og litt morsomt) at den var full av den type innlegg/meninger som jeg synes er mest irriterende. At folk skriver feil ting når de kommer med sine spørsmål osv, småsure irettesettelser osv.

Blir jo nesten litt meta når du sier at jeg oppfører meg feil i tråden! 😂

Anonymkode: 27646...b36

Tolket det som at det var det som ble skrevet i tråden som irriterte deg. My bad 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en favoritt fra sygrupper, den uendelige fleece vs. ull-debatten! 

TS: Når barnehagen spør om sønnen min har en fleece genser han kan ha i barnehagen og han ikke har, da setter mor seg ned å syr en fleecegenser *bilde av hjemmesydd fleecegenser*

Svar 1: de er veldig opptatt av fleece i bhg.. selv foretrekker jeg at jr. bruker mellomtykk ull som lag nr 2.. men han blir veldig klam og kan ikke bruke ull som lag 1.
Veldig fin genser da :)

Svar 2 (som jo er helt normalt): Så fin! Hvor er mønsteret fra?

Svar 3: Veldig fin, men håper ikke han har ullgenser heller. For i så fall ville jeg sagt de i barnehagen skulle ta seg en bolle.Jeg selv er førskolelærer, og har jobbet i barnehage i mange år. Og foretrekker helt klart ull. 
(Who cares? :rolleyes: Her svarer forøvrig TS at de ikke kan bruke ull pga. eksem)

Svar 4: De spurte ofte om fleece i bhg til sønnen også. Da svarte jeg hver gang at fleece har han ikke og vi bruker ikke det. Men han har masse ull og i diverse tykkelser👍men fin genser 😉

Svar 5 (endelig en som sier ifra :ler: ): Drit nå i hva du (ikkje trådstarter) foretrekker! 🙄
Er ikkje det gruppa handler om, stoff shaming osv! Hva går det av folk? Hin dagen var det ei anna som var sååå glad for stoff ho hadde funne, og skulle sy seg kjole av, også blir ho slått til bakken med «kunne nå helle redesignet! Det er mye bedre enn å sy av nytt stoff!!!!»!
Kutt nå ut! Jeeze! (Sorry Mama!)

 

Jeg bare fatter ikke at det er så himla vanskelig å rulle inn "Mååå bare gi råd og synse"-kommentarene når det ikke etterspørres meninger :bond:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 23.24, Skeeter skrev:

Takk og lov for at du kom inn og rettet på den noen måneder senere. :ironi:

Ver så god. Aldri for seint å læra noko. 

Anonymkode: 81fe7...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 12.41, Knirke skrev:

Apropos sygrupper... Hva er greia med å sy jakker av billige ulltepper? Eller enda verre; av gamle sengetepper? Det ser jo helt grusomt ut!🤢

Gamle ulltepper er finere en de grusome tømmermenn-jakkene du finner i butikken nå.

Anonymkode: 81fe7...8e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...