Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Størrelser er tydeligvis et tema på villmarkssamstrikk. De blir ikke enige om størrelsene på oppskriftene er riktige. Vet ikke jeg, men tror det har mer med de som strikker enn forfatteren av oppskriftene...🙄

 

Endret av Cordelia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Cordelia skrev:

Størrelser er tydligvis et tema på villmarkssamstrikk. De blir ikke enige om størrelsene på oppskriftene er riktige. Vet ikke jeg, men tror det har mer med de som strikker enn forfatteren av oppskriftene...🙄

 

Jeg får fnatt av slike spørsmål. "Er denne oppskriften stor eller liten i størrelsen?"
Nei, vet ikke jeg, ta en titt på oppgitt overvidde og sammenlign med overvidden på kroppen plagget skal være på, da? Eventuelt legg til eller trekk fra hvis du vil at det skal være vidt eller trangt? Et målebånd har du vel?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Luka_S skrev:

Jeg får fnatt av slike spørsmål. "Er denne oppskriften stor eller liten i størrelsen?"
Nei, vet ikke jeg, ta en titt på oppgitt overvidde og sammenlign med overvidden på kroppen plagget skal være på, da? Eventuelt legg til eller trekk fra hvis du vil at det skal være vidt eller trangt? Et målebånd har du vel?

Ja det er faktisk ikke verre 😅 så må man ta hensyn til strikkefastheten. Der går mange på en bommert, klager over at plagget ble for lite/stort i henhold til oppskriften å så viser det seg at de aldri har sjekket strikkefastheten. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kittyfox skrev:

Ja det er faktisk ikke verre 😅 så må man ta hensyn til strikkefastheten. Der går mange på en bommert, klager over at plagget ble for lite/stort i henhold til oppskriften å så viser det seg at de aldri har sjekket strikkefastheten. 

Ja, herre. Jeg er så forbauset av mange av disse damene, som gjerne strikker en genser i uken, men som aldri sjekker strikkefasthet 🙈 De klager over plagg som enter blir aaaalt for store, eller for små. Det stemmer jo ikke med oppskriften må vite.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truno skrev:

Ja, herre. Jeg er så forbauset av mange av disse damene, som gjerne strikker en genser i uken, men som aldri sjekker strikkefasthet 🙈 De klager over plagg som enter blir aaaalt for store, eller for små. Det stemmer jo ikke med oppskriften må vite.. 

Der har du mamma, haha! Hun gidder ikke å lære seg det, om de blir for store for henne så ender de opp hos meg🤩

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Ånei... grøss 😖 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det drama på 'Grønne stueplanter'. Bare å finne frem popkornet:popcorn:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Oida! Før det første ser det ikke fint ut i det hele tatt, og for det andre så er som du sier byggskum ett av de produktene med farligst deklarasjon man bruker på en byggeplass, sånn forutenom de klassiske verstingene. Vi bruker det kun fordi det ikke finnes tilsvarende produkter som fungerer like bra. Aldri i verden om jeg ville hatt det inne i mitt hus!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

I kveld er det drama på 'Grønne stueplanter'. Bare å finne frem popkornet:popcorn:

Anonymkode: caa3b...5e3

Fortell fortell, Er det noen som maler plantene svarte så de skal matche interiøret? 😅

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, onyx skrev:

Fortell fortell, Er det noen som maler plantene svarte så de skal matche interiøret? 😅

 

 

B51D7622-7C60-4142-A609-DC1163DBC010.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde pakket opp strikkemaskinen for å kose meg, men så fikk jeg frozen shoulder. Bare å pakke ned igjen."

Huffda, og ok. 😅

Anonymkode: 4e736...f4f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Åh, hjelpes. Det var like før jeg fikk migrene av de speilene og bordene. Grusomt.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Du kom meg i forkjøpet her! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Altså, hæh?? Er det seriøst noen som synes det der er fint? 

Anonymkode: b9968...9bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, onyx skrev:

Fortell fortell, Er det noen som maler plantene svarte så de skal matche interiøret? 😅

 

Ikke noe maling av planter, nei. En admin annonserte sin avgang i går kveld. 

Kommentarfeltet eksploderte og før det ble stengt i dag morges kom det nesten 500 kommentarer og stemningen ble til tider temmelig amper. Det kom også et støtteinnlegg fra et medlem som oppfordret ham til å bli i rollen og også der ble det liv og røre i kommentarfeltet. De få som våget å uttale seg på tvers av flertallet fikk så hatten passer. Også det kommentarfeltet ble stengt i morges.

Det snakkes mye om at det er viktig med takhøyde i gruppa, men den takhøyden gjelder kun for de som er enige med flertallet.  Våger man å ha en mening som går litt i mot strømmen er derimot takhøyden forsvinnende lav. Det har jeg sett mer enn en gang.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Emmelise skrev:

Noen har funnet fram byggskum på et gammelt speil og malt det rosa....

Hvis vi et lite øyeblikk ignorerer det faktum at det er dritstygt, så er det i tillegg også potensielt helsefarlig i flere dager etterpå pga kjemikalene som er i byggskum.

Artikkel som illustrasjon på hvor jævlig det ser ut ettersom det ville vært slemt av meg å legge ved bildet hun selv har tatt.
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24823184/vaarens-kuleste-diy-prosjekt

Det er det jæveligste jeg har sett på lenge. Sorry men...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greien med å legge ut samme innlegg i 3 grupper? Jeg er medlem av flere strikkegrupper, med jevne mellomrom kommer 3 like innlegg på rad og rekke. Gjerne:

"Noen med gode forslag til farge på Ankers/Marius/nancy?"

Som om det ikke finnes tusenvis av bilder på Instagram 🤷‍♀️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 21.35, Ullvott skrev:

Uff ja! I dag var det imidlertid ei som hadde malt det lyse og delikate hyttekjøkkenet sitt i trendfargen "dempet sort". Og "alle" var enige om at det var såååå fint. :eeeh: 

Jeg lurer på om mange har fått seg sånne tastatur med en egen hurtigtast som heter "dempet sort" - F13 eller noe sånt?

Endret av Havbris
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...