Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De sliter med å gå videre på plantegruppa.

I dag la et medlem ut et hyggelig innlegg med positiv omtale av en nyåpnet blomsterbutikk i nærområdet hennes og noen bilder derfra. Hva dukket opp i kommentarfeltet? Jo, et surt oppgulp om at det var rart det ikke "visse folk" ikke hadde kommentert at det var reklame som ikke var merka, for medlemmet når jo like mange som ex-admin gjorde. Ikke uventet var mange enige.

En modig sjel kommenterte at hun synes det er rart at folk ikke forstår at det ikke handler om hvor mange man når ut til, men hvorvidt man har en egeninteresse (som f.eks. et ansettelsesforhold) i bedriften man fremsnakker eller ikke. Det går ikke hjem, til tross for god forklaring. Jeg konkluderer med at enkelte rett og slett verken har evne eller vilje til å forstå. 

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Diamant20 skrev:

Kan du si navn?😂

Nei jeg vil ikke henge ut noen med navn 😛 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere snakker om å male planter 🤭🙈

Noen som fikk med seg innlegget hvor en stolt la ut en liten sukulent med "malingssøl" i høstfarger. For en diskusjon 🤣🤣🤣

-jeg blir så trist når noen føler for å male levende planter for å bruke dem til pynt!

-så fiiin! Hvor kjøpte du den? 

- denne kommer til å råtne fort, skikkelig dårlig holdbarhet.

-hvis dere ikke har noe fint å si kan dere scrolle videre! 

- kan ikke folk glede seg på mine vegne? TS 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skogkløver skrev:

Når dere snakker om å male planter 🤭🙈

Noen som fikk med seg innlegget hvor en stolt la ut en liten sukulent med "malingssøl" i høstfarger. For en diskusjon 🤣🤣🤣

-jeg blir så trist når noen føler for å male levende planter for å bruke dem til pynt!

-så fiiin! Hvor kjøpte du den? 

- denne kommer til å råtne fort, skikkelig dårlig holdbarhet.

-hvis dere ikke har noe fint å si kan dere scrolle videre! 

- kan ikke folk glede seg på mine vegne? TS 

Glede seg på ts vegne 😂

Anonymkode: 711f2...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Skogkløver said:

Når dere snakker om å male planter 🤭🙈

Noen som fikk med seg innlegget hvor en stolt la ut en liten sukulent med "malingssøl" i høstfarger. For en diskusjon 🤣🤣🤣

-jeg blir så trist når noen føler for å male levende planter for å bruke dem til pynt!

-så fiiin! Hvor kjøpte du den? 

- denne kommer til å råtne fort, skikkelig dårlig holdbarhet.

-hvis dere ikke har noe fint å si kan dere scrolle videre! 

- kan ikke folk glede seg på mine vegne? TS 

Nå fikk jeg lyst til å kjøpe en monstera og male den....  🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2020 at 9:00 PM, Icedcoffee said:

Haha ja🙈 jeg scroller også videre. Men jeg tror ikke at samtlige av de andre forstår at de gjør personen en bjørnetjeneste ved å si at det er så fantastisk. Fallhøyden når det skal selges blir rimelig stor😂 

 

Dette tror jeg har sett mye av i Sy-miljø tidligere, men det var på Sykroken-forum. Og ja, det har da skjedd at når de begynte å selge - og forlangte god pris - så fikk de bare klager på at tingene ikke holdt mål. Det var så mange av de at tror hele «hjemmesydd» marked kollapset litt, ingen vil lengre kjøpe hjemmesydd og spesialsydd, fordi det er dyrt og dårlig kvalitet.. Det gikk på en måte utover alle, og ikke bare de. Men tror også at sy-kvalitet nivå hos hobbysyer har økt veldig i de siste ti år, mange tar kurs, og oppgraderte symaskinparken sin. Jeg ser ikke mye fryktelig dårlig søm lengre. Men det jeg ser, er at folk «glemmer» å stryke plaggene sine, når de syr, og etter.. 😉

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, onyx skrev:

Nå fikk jeg lyst til å kjøpe en monstera og male den....  🤣

Vurderer litt rosa glitter på Monkey Mask’en min. Det hadde nok fått temperaturen opp et par hakk i kommentarfeltet 👹

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Skogkløver skrev:

Når dere snakker om å male planter 🤭🙈

Noen som fikk med seg innlegget hvor en stolt la ut en liten sukulent med "malingssøl" i høstfarger. For en diskusjon 🤣🤣🤣

-jeg blir så trist når noen føler for å male levende planter for å bruke dem til pynt!

-så fiiin! Hvor kjøpte du den? 

- denne kommer til å råtne fort, skikkelig dårlig holdbarhet.

-hvis dere ikke har noe fint å si kan dere scrolle videre! 

- kan ikke folk glede seg på mine vegne? TS 

Åh gud, jeg så sukkulenten og tenkte mitt, men har gått glipp av diskusjonen! (Løper over til FB for å lese.)

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har blitt mer negativ stemning på 'Grønne stueplanter' etter alt dramaet som har vært den siste uka. Folk virker som de er mer "på hugget" enn tidligere og ting eskalerer raskere enn før. Tro de to adminiene bør vurdere å rekruttere noen moderatorer, tror det er bortimot umulig for dem å holde styr på ei gruppe med nesten 30.000 medlemmer uten mer hjelp.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem på en elbil gruppe. Der ble det i dag lagt ut et bilde av en elbil som sto og ladet med 100% strøm. Dette er selvfølgelig kjedelig for de som venter. 
 

Men det er jo ikke greit å legge ut skilt nr for det! Folk fant jo ut hvem som Eide bilen og la ut navn og tlf nr til eier i kommentarfeltet. Med oppfordring om å sende meldinger til eier. 

Anonymkode: a317a...3e0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er medlem på en elbil gruppe. Der ble det i dag lagt ut et bilde av en elbil som sto og ladet med 100% strøm. Dette er selvfølgelig kjedelig for de som venter. 
 

Men det er jo ikke greit å legge ut skilt nr for det! Folk fant jo ut hvem som Eide bilen og la ut navn og tlf nr til eier i kommentarfeltet. Med oppfordring om å sende meldinger til eier. 

Anonymkode: a317a...3e0

Men i alle dager 😳

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Color Line gruppe:

TS: Noen som skal på tur neste helg (fredag til søndag)?

Svar 1: Jeg reiser i desember!

Svar 2: Heldige du. Har ikke råd til tur jeg.😢

Svar 3: Venter til pandemien er over med å reise:

Svar 4 til svar 3: Er tryggere på båtene enn på Rema. Smittevernet er på topp, så bare å reise.

Svar 5 til TS: Gubben og jeg skal på tur. Kanskje vi treffes i pøbben.🍻

 

Det var det med å svare på det TS spør om da...🤦‍♀️

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2020 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Åh gud, jeg så sukkulenten og tenkte mitt, men har gått glipp av diskusjonen! (Løper over til FB for å lese.)

Anonymkode: 3fdcb...02c

De måtte stenge kommentarfeltet etter X-antall utriveligheter 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Grønne stueplanter: Har dere sett han stakkaren som har spilt fotball i stua og most planten til dama? Jeg er fortsatt usikker på om dette er en artigkar som tuller med gruppa, men jeg kreperte av bildet han har delt i kommentarfeltet hvor han har tapet den sammen med malertape 😂😂

Presisering: Dette er kanskje ikke tråden for denne, men jeg måtte inn i den gruppa etter å ha lest om alt dramaet her 😅

Endret av Bojangles
Presisering
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bojangles skrev:

På Grønne stueplanter: Har dere sett han stakkaren som har spilt fotball i stua og most planten til dama? Jeg er fortsatt usikker på om dette er en artigkar som tuller med gruppa, men jeg kreperte av bildet han har delt i kommentarfeltet hvor han har tapet den sammen med malertape 😂😂

Presisering: Dette er kanskje ikke tråden for denne, men jeg måtte inn i den gruppa etter å ha lest om alt dramaet her 😅

Haha, den har jeg sett. Jeg tror (og håper) at dette er kødd fordi det er satt så sinnsykt på spissen. Men så ser du kommentarer under som er helt seriøse à la ''håper du liker å sove på sofaen'' osv. Det blir litt drøyt spør du meg. Dette er ofte gjerne de samme som sniker inn planter og lyver om hvor mye de koster. Ser jo lusa på gangen, liksom. :roll: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett diskusjonen, og folk tar jo helt av. Tipper han kødder, men de fleste svarer dønn seriøst. Tipper det hadde vært skislmissegrunn hos enkelte. Sykt  

Anonymkode: c0e24...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater hater hater når admin stenger en tråd fordi TS har fått svar på spørsmålet sitt. 
 

Kanskje TS eller noen ansre hadde oppfølgingsspørsmål? Kanskje noen hadde andre innspill? 

Anonymkode: 5c7a5...5ee

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater hater hater når admin stenger en tråd fordi TS har fått svar på spørsmålet sitt. 
 

Kanskje TS eller noen ansre hadde oppfølgingsspørsmål? Kanskje noen hadde andre innspill? 

Anonymkode: 5c7a5...5ee

Noen admins er på en liten power trip. «Hurra jeg har makt, å den skal brukes, se så viktig jeg er» 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med fb-admins som lar makta gå dem til hodet og oppfører seg som mini-diktatorer? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i dag på plantegruppe var det ei som satt på sjukehuset og så hadde de en stor flott plante der som hun la ut bilde av og skrev noe sånt som at «Åå denne har jeg lyst til å stjele en stikling av!»

Skulle sett den oppstandelsen i de første kommentarene😆 «Hvah, man stjeeeeler da ikke??!!»
Samtidig virker det som om folk begynner å bli litt lei drama, for det gikk overraskende fort over til å støtte TS. Noen skrev tilogmed at herregud det er jo bare å spørre om du kan klippe av litt. Eller bare ta med en stilk. 
Det ligger an til anarki på plantegruppen etter at hovedadmin forsvant, var ikke så mange som meldte seg ut heller😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...