Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Leo said:

Nivået er muligens ikke høyt nok, men på Matgeeks finner du nok noen som kan svinge både kjøttøksa og slaktekniven! 

Nivået er vel ikke så høy på løksmuglende damer i utgangspunktet. 🤣 Men jeg ser liksom for meg at de henger på Mat fra bunnen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Leo skrev:

Jeg husker ikke på hvilken gruppe det var, men nå kom jeg på at det var en her om dagen som gledesstrålende kunne informere om at pallekarmer passer akkurat på europaller. No shit Sherlock! :ler: 

:hoho:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overveldende mange damer på diverse hobbygrupper virker totalt hjelpeløse. De smugler ting forbi mannen sin, "får lov" til å kjøpe ting de har lyst på, "mannen har satt ned foten" osv. Er de virkelig så underdanige? 1800-tallet ringte og  vil ha tilbake kjønnsrollemønsteret sitt!

Og hvis noe skal lages, så er det alltid mannen som må trå til. "Se hva mannen min har snekret/bygget/satt sammen for meg". Hva med å ta fram sag og hammer selv, i stedet for å vente på at husets herre skal nedverdige seg til å snekre ei blomsterkasse?

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussingsgruppa på FB. Ett kvinnemenneske presterte i dag å stille opp følgende spørsmål: «Og dere som har så fin grå farge på veggene, hvilken farge er det?» 😅 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppussingsgruppa på FB. Ett kvinnemenneske presterte i dag å stille opp følgende spørsmål: «Og dere som har så fin grå farge på veggene, hvilken farge er det?» 😅 

Anonymkode: ec952...871

Denne skjønte jeg ikke?:klo:

Anonymkode: 11e38...9dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppussingsgruppa på FB. Ett kvinnemenneske presterte i dag å stille opp følgende spørsmål: «Og dere som har så fin grå farge på veggene, hvilken farge er det?» 😅 

Anonymkode: ec952...871

Er det et dumt spørsmål da? Det finnes mange forskjellige gråfarger. Lys grå, mørk grå. Varme gråtoner, kalde gråtoner, nøytrale gråtoner... Grå er ikke grå. Hun kunne kanskje formulert seg litt annerledes, spurt om hvilken gråfarge folk har malt med eller hva som er fargekoden, men ikke feil å spørre.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et dumt spørsmål da? Det finnes mange forskjellige gråfarger. Lys grå, mørk grå. Varme gråtoner, kalde gråtoner, nøytrale gråtoner... Grå er ikke grå. Hun kunne kanskje formulert seg litt annerledes, spurt om hvilken gråfarge folk har malt med eller hva som er fargekoden, men ikke feil å spørre.

Anonymkode: caa3b...5e3

Det er kanskje derfor spørsmålet er så dumt, fordi det er så åpent, og grå finnes i alle varianter fra 1% sort til 99% sort, med alle mulige mengder kulør, i forskjellige varianter av kulør. Hvem spesifikt er det hun spør, når hun bare nevner "fin grå"? 😅

Jeg synes ellers at jeg bare ser innlegg om skadedyr og insekter i grønne stueplanter for tia, orker ikke gå inn lenger. 4 innlegg på rad om trips. Det må da være mulig å scrolle litt nedover og søke i gruppa før man spør.

Anonymkode: 542b4...8e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det hun som lurte på om hun burde fjerne alle blomstene på tomatplantene for å få bedre avling. Jeg håper egentlig at det var en spøk... :a034:

Endret av Leo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Leo skrev:

Og så var det hun som lurte på om hun burde fjerne alle blomstene på tomatplantene for å få bedre avling. Jeg håper egentlig at det var en spøk... :a034:

Etter å ha vært medlem av noen forskjellige plantegrupper en stund har jeg innsett at mange ikke fulgte særlig nøye med i naturfagstimene på skolen...

På den ene gruppa jeg er med i er det flere som maser om at man må fjerne blomstene på enkelte planter, bl.a. Coleus og Calathea, med begrunnelsen at plantene bruker så mye energi på å lage blomster og det er bedre at de bruker energi på å lage nye blader. Høres ut som hun er medlem der🤪

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leo skrev:

Og så var det hun som lurte på om hun burde fjerne alle blomstene på tomatplantene for å få bedre avling. Jeg håper egentlig at det var en spøk... :a034:

Jeg håper noen svarte ja.:nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppe for å dele dagens middag:

"Dagens medda va hæmli, så dæffor dele æ ikke hær i dag."

 

Ja, så da er gruppas 12K medlemmer opplyst om det...:roll:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gruppe for å dele dagens middag:

"Dagens medda va hæmli, så dæffor dele æ ikke hær i dag."

 

Ja, så da er gruppas 12K medlemmer opplyst om det...:roll:

Anonymkode: caa3b...5e3

Altså hva er poenget med sånne innlegg? 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grønne stueplanter gruppa har et medlem forsøkt å få folk til å slutte å bruke betegnelsen "vandrejøde"/"vandrende jøde" på Tradescandia og bruke "husvandrer" i stedet. Eller rett og slett bruke det latinske navnet.

En del er enige og gir henne tommel opp for å ta det opp. Men det er, ikke overraskende, mange som blir irriterte og kommenterer om #krenka2020, ber TS ta frem krenkekrakken e.l. Er også en del som synes det er unødvendig å ta opp politikk og å be folk tenke over rett og galt på ei plantegruppe. Gruppa handler jo om planter.:klaske:

Jeg blir ganske skremt over hvor lite reflekterte enkelte er, men er vel begrenset med etikk og lignende på pensum i Livets Harde Skole.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

På grønne stueplanter gruppa har et medlem forsøkt å få folk til å slutte å bruke betegnelsen "vandrejøde"/"vandrende jøde" på Tradescandia og bruke "husvandrer" i stedet. Eller rett og slett bruke det latinske navnet.

En del er enige og gir henne tommel opp for å ta det opp. Men det er, ikke overraskende, mange som blir irriterte og kommenterer om #krenka2020, ber TS ta frem krenkekrakken e.l. Er også en del som synes det er unødvendig å ta opp politikk og å be folk tenke over rett og galt på ei plantegruppe. Gruppa handler jo om planter.:klaske:

Jeg blir ganske skremt over hvor lite reflekterte enkelte er, men er vel begrenset med etikk og lignende på pensum i Livets Harde Skole.

Anonymkode: caa3b...5e3

Du skjønner, "Etikk og lignende" er valgfag.

De fem siste årene har du kunnet velge mellom 

1) Etikk og lignende

2) Hvordan få oppmerksomhet i FB-grupper

3) Hvordan skrive sanger til konfirmasjon, dåp, bryllup, og lignende med utgangspunkt i melodien til "Nøtteliten", "Norge i rødt, hvitt, og blått", eller "Tyven, tyven skal du hete"

4) Taco og Pizza - Matlagingskurs hvor vi fornorsker matretter fra Utlandet og Syden

5) Bli en Influencer - Hvordan du kan nå din passion (NB! Kurset er avlyst grunnet svindel)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 13.52, Leo skrev:

Du finner en del eksempler her :)

Åh, nå fikk jeg et anfall av nostalgi. Da jeg var unge var det en del som hadde slike spilevegger i forbindelse med trappeoppganger. Den gang syntes jeg det var fint og "fancy", spesielt i forbindelse med åpne trappetrinn. Det var helt til jeg så noen ha en stol under en slik trappeoppgang og så for meg alt av støv og slikt som ville kunne drysse ned. >.>

Anonymkode: d37bd...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

På grønne stueplanter gruppa har et medlem forsøkt å få folk til å slutte å bruke betegnelsen "vandrejøde"/"vandrende jøde" på Tradescandia og bruke "husvandrer" i stedet. Eller rett og slett bruke det latinske navnet.

En del er enige og gir henne tommel opp for å ta det opp. Men det er, ikke overraskende, mange som blir irriterte og kommenterer om #krenka2020, ber TS ta frem krenkekrakken e.l. Er også en del som synes det er unødvendig å ta opp politikk og å be folk tenke over rett og galt på ei plantegruppe. Gruppa handler jo om planter.:klaske:

Jeg blir ganske skremt over hvor lite reflekterte enkelte er, men er vel begrenset med etikk og lignende på pensum i Livets Harde Skole.

Anonymkode: caa3b...5e3

Nå kjente jeg at jeg fikk skikkelig lyst til å melde meg inn i gruppen og legge ut bilde av vandrejøden min:nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.8.2020 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Dette blir litt på siden, men fant ikke noe annet sted det passer bedre inn.

Jeg er medlem av et par grupper for folk som reiser med Color Line. Den ene drives av en admin og moderator som er i overkant glade i å stenge tråder for kommentarer, som regel uten å begrunne det. Det har skapt en del irritasjon blant medlemmene som ikke skjønner hvorfor de ikke får fortsette diskusjonen.

Den andre gruppa har en langt mer avslappet admin og jeg har aldri opplevd at tråder der blir stengt av henne. For et par dager siden la hun ut innlegg om at hun ønsket å ha flere med seg som admins/moderatorer og et par timer senere kunngjorde hun navnene på fem-seks personer som har fått enten admin eller moderator status.

Jeg stusset over "rekrutteringsprosessen". For det første skrev hun ingenting om hvilken funksjon hun ønsket at nye admin/moderatorer skulle ha og for det andre er et par av de "utvalgte" relativt nye i gruppa, de ble medlem for en måneds tid siden. 

En av de "utvalgte" ser ut til å ha admin/moderator på førstnevnte gruppe som forbilder, for i går stengte han tråder over en lav sko. Null begrunnelse, bare stengt. Jeg skjønner ikke hva som er hensikten. Man er jo med på disse gruppene for å dele erfaringer osv. og så lenge diskusjonene er saklige og holder en god tone ser jeg ingen grunn til at admin/moderator stenger tråder. Men er kanskje stas for enkelte å ha litt "makt"?

Anonymkode: caa3b...5e3

Samme admin har hatt lite å finne på i natt (å sove var tydeligvis ikke aktuelt):

«Da har jeg rydda litt på siden og slettet innlegge  som var flere mnd gammle,,» 

Første gang jeg har opplevd at admin på en FB gruppe rydder og sletter gamle innlegg. Er flere som reagerer negativt og spør hvorfor, så blir interessant å se om det kommer et fornuftig svar på hvorfor det ble gjort. Jeg tviler. Nok et eksempel på en person som er lite egnet i rollen som admin tenker jeg.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så utrolig flau over de penge gavevariantene.  Kontanter brettet som kaker, fugler, blomster, biler og gud vet hva. Herregud så ufattelig harry. Ett gavebord med en 10~12 sånne gaver i en konfirmasjon eller bryllup. Gudbedre for ett er usmakelig syn..Jeg hadde blitt døds fornærma. 

Anonymkode: be714...e2f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir så utrolig flau over de penge gavevariantene.  Kontanter brettet som kaker, fugler, blomster, biler og gud vet hva. Herregud så ufattelig harry. Ett gavebord med en 10~12 sånne gaver i en konfirmasjon eller bryllup. Gudbedre for ett er usmakelig syn..Jeg hadde blitt døds fornærma. 

Anonymkode: be714...e2f

Hvorfor fornærmet? (Nå er ikke jeg en av de som har gitt penger på en sånn måte altså, bare lurer :) )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig upraktisk ut. Pengesedler er ikke akkurat egnet for origami og det gjør det vanskelig å kunne betale i cash senere når automaten syntes de er for krøllete.

Lykke til med å få satt inn de penga liksom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...