Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

To ganger skrev du det, faktisk.

Anonymkode: 4c7bc...a43

Oh , my fucking god, en skandale! Jeg tror du må få jobb her på KG.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.7.2020 den 4.17, AnonymBruker skrev:

Synes det blir fler og fler strikkedesignere og synes det begynner å bli veldig mange like gensere, vester og chunky jakker. Det er mye "inspirasjon" i strikkeverden. Det gjør jo forsåvidt ikke noe. 

Anonymkode: 711f2...8b3

Man trenger jo ikke å kjøpe, men jeg er enig i at det faktisk begynner å bli litt kjedelig. Som jeg har skrevet tidligere her i tråden, tas det patent på utrolig mange helt enkle strikkeplagg som det allerede finnes omtrent tilsvarende gratis oppskrifter på. 
Her kan for eksempel ingen dikkedarer-genser, som jeg ser i skrivende stund er hashtagget 14 900 ganger på Instagram. En helt vanlig plan raglangenser med det jeg vil si er en ganske dårlig oppskrift. 
Som sagt er det frivillig å kjøpe, men siden dette er en tråd der man kan skrive ting man irriterer seg over, så uttrykker jeg min forundring over hvorfor denne typen oppskrifter og designer tar sånn av.

Anonymkode: 94a38...449

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/30/2020 at 2:29 PM, AnonymBruker said:

Man trenger jo ikke å kjøpe, men jeg er enig i at det faktisk begynner å bli litt kjedelig. Som jeg har skrevet tidligere her i tråden, tas det patent på utrolig mange helt enkle strikkeplagg som det allerede finnes omtrent tilsvarende gratis oppskrifter på. 
Her kan for eksempel ingen dikkedarer-genser, som jeg ser i skrivende stund er hashtagget 14 900 ganger på Instagram. En helt vanlig plan raglangenser med det jeg vil si er en ganske dårlig oppskrift. 
Som sagt er det frivillig å kjøpe, men siden dette er en tråd der man kan skrive ting man irriterer seg over, så uttrykker jeg min forundring over hvorfor denne typen oppskrifter og designer tar sånn av.

Anonymkode: 94a38...449

Det syntes jeg var allerede sant fra Skappel-trenden, da strikking begynte å ta av. Skappelgenser er så basic, kan ikke forstå at noen kjøper oppskrift. Men det tok jo helt av. 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det syntes jeg var allerede sant fra Skappel-trenden, da strikking begynte å ta av. Skappelgenser er så basic, kan ikke forstå at noen kjøper oppskrift. Men det tok jo helt av. 

Anonymkode: ec952...871

En sånn genser kan jeg lett lage meg uten oppskrift 😅 ikke er den noe spesielt fin heller syns jeg. Allikevel har det blitt en stoooor trend på alle mulige strikkegrupper. 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem på en ganske stor tegne og malegruppe på FB og jeg begynner å bli mektig lei denne strømmen av ukritisk ros for selv de verste makkverk. Av og til lurer jeg på om jeg ser de samme bildene som andre, for det føles ikke slik alltid. De som våger å komme med kritikk av noe slag blir øyeblikkelig buet ut og det selv om kritikken er fin og helt berettiget. Etter en periode på denne gruppa begynner jeg jo å legge merke til konsekvensen av at alt er perfekt, må ikke endre noe, bare ram inn og "kunstnerisk frihet", nemlig null utvikling hos de som legger ut bilder. De gjør de samme feilene om igjen hele tiden og har null kunstnerisk utvikling for vel, hvorfor prøve å bli bedre når hylekoret sier de er perfekte allerede? 

Anonymkode: 14757...6e4

 

På 20.7.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Og bare fordi jeg bare MÅ få dette ut et sted og det neppe blir godt mottatt på den aktuelle siden, men akkurat nå ligger det et bilde av et dyr. Hodet er greit nok, men det ser ut som det vokser ut av en tømmerstokk! Denne "tømmerstokken" er altså dyrets kropp, men det ser ut som kunstneren har gått lei etter hodet så kroppen er et slurvete sammensurium av blurra greier. Ok jeg innrømmer at jeg ikke ville ordlagt meg slik som dette i kommentarfeltet, men jeg orker ikke komme med konstruktiv kritikk for det er helt bortkasta og folk blir sure for de har alle bestemt seg for at det er fantastisk, så da så. 🤣

Anonymkode: 14757...6e4

Jeg er enig i at det er irriterende mye ros og positive kommentarer over alt som deles, spesielt når de ikke en gang gidder å skrive HVA de synes er bra. Ros er jo en måte å hjelpe folk til å utvikle seg på også, så lenge man utdyper hva man synes er bra. "Så nydelig!!!" eller "Dette kan du" er ren subjektiv synsing og ikke noe som er til hjelp for kunstneren.
Når det gjelder å bli snurt over konstruktiv kritikk så opplever jeg at de som ber om det også tåler det, men man bør kanskje la være å si noe til de som ikke ber om det. Noen vil kun ha ros og smilefjes og noen vil ha hjelp til å bli bedre. Mange ulike kunstnere der inne, med ulike tilnærminger og ambisjoner. Jeg har kommet med konstruktiv kritikk flere ganger og det har alltid blitt godt mottatt.
Jeg blir like frustrert av nybegynnere som legger ut bilder der de sliter med helt grunnleggende ting og har helt feil proporsjoner, og så spør de hva de skal gjøre for å få det mer fotografisk. Som om det å se og gjengi nesten fotografisk kan læres på et par timer ved å få noen instruksjoner i en gruppe. Da får jeg lyst til å dra fram caps lock og skrive ØVE ØVE!!! :ler:
 

 

På 29.7.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg fortsatt over tegnegrupper og folk som poster bilder, ber om råd for så å si "jeg bryr meg ikke om xx,  det er annet som er viktigere..." Altså hva er greia å be om tilbakemeldinger og så drite i de? Vil man bare ha ros? I såfall, ta til deg rådene og bli bedre så det du legger ut ikke bare ser ut som en klump med hode på... Men jeg lurer jo på om folk ikke vil bli bedre? Er de fornøyde som det er? Muligens er det bare meg, men jeg vil jo gjerne bli bedre i alt jeg liker å gjøre...

Generelt irriterer jeg meg over all den meningsløse og uærlige rosen folk strør om seg med. Hvor kommer det fra? Nå føler jeg meg slem som ikke lirer av meg løgner som" så flott, kan ikke bli bedre" om hva som helst folk poster bilder av i ulike fb grupper. 

Anonymkode: 14757...6e4

Å be om tilbakemelding og ikke bry seg er jo høl i huet om man ønsker å utvikle seg, men så er det jo også deres eget problem. Synes de fleste som spør også takker for tilbakemeldingene og prøver å forbedre seg. De som blir sure får bare bli sure.
Men nå skal det sies at jeg også ser eksempler på at folk som ikke er helt stødige selv, kommer med alskens rare forslag til forbedring, og så endrer kunstneren så masse at bildet ender opp med å bli verre. Eller bare dørgende kjedelig.
Uansett hvor interessert man er i å bli bedre, må man sortere litt av svarene man får. Ikke alt er like konstruktivt eller hjelpsomt.

Hvis folk spør om hjelp, kommer jeg gjerne med forslag til forbedringer, men om folk ikke spør så gjør jeg ofte ikke det. Og uansett om jeg gir ris eller ros, så underbygger jeg alltid meningene mine. Jeg skriver aldri bare at noe er fint eller vakkert.

Anonymkode: 5be1b...4ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

 

Jeg er enig i at det er irriterende mye ros og positive kommentarer over alt som deles, spesielt når de ikke en gang gidder å skrive HVA de synes er bra. Ros er jo en måte å hjelpe folk til å utvikle seg på også, så lenge man utdyper hva man synes er bra. "Så nydelig!!!" eller "Dette kan du" er ren subjektiv synsing og ikke noe som er til hjelp for kunstneren.
Når det gjelder å bli snurt over konstruktiv kritikk så opplever jeg at de som ber om det også tåler det, men man bør kanskje la være å si noe til de som ikke ber om det. Noen vil kun ha ros og smilefjes og noen vil ha hjelp til å bli bedre. Mange ulike kunstnere der inne, med ulike tilnærminger og ambisjoner. Jeg har kommet med konstruktiv kritikk flere ganger og det har alltid blitt godt mottatt.
Jeg blir like frustrert av nybegynnere som legger ut bilder der de sliter med helt grunnleggende ting og har helt feil proporsjoner, og så spør de hva de skal gjøre for å få det mer fotografisk. Som om det å se og gjengi nesten fotografisk kan læres på et par timer ved å få noen instruksjoner i en gruppe. Da får jeg lyst til å dra fram caps lock og skrive ØVE ØVE!!! :ler:

Å be om tilbakemelding og ikke bry seg er jo høl i huet om man ønsker å utvikle seg, men så er det jo også deres eget problem. Synes de fleste som spør også takker for tilbakemeldingene og prøver å forbedre seg. De som blir sure får bare bli sure.
Men nå skal det sies at jeg også ser eksempler på at folk som ikke er helt stødige selv, kommer med alskens rare forslag til forbedring, og så endrer kunstneren så masse at bildet ender opp med å bli verre. Eller bare dørgende kjedelig.
Uansett hvor interessert man er i å bli bedre, må man sortere litt av svarene man får. Ikke alt er like konstruktivt eller hjelpsomt.

Hvis folk spør om hjelp, kommer jeg gjerne med forslag til forbedringer, men om folk ikke spør så gjør jeg ofte ikke det. Og uansett om jeg gir ris eller ros, så underbygger jeg alltid meningene mine. Jeg skriver aldri bare at noe er fint eller vakkert.

Anonymkode: 5be1b...4ea

Nå er det blitt til at jeg sjelden gidder kommentere, fordi stort sett blir det ignorert. Men det er bittelitt irriterende at de da fortsetter å gjøre nøyaktig de samme feilene og innimellom klør det litt i fingrene å påpeke det igjen. Heldigvis, dagen blir ikke ødelagt av dette, det er jo ubetydelig for meg heldigvis 😅 

Egentlig er jo det viktigste rådet å ØVE, som du sier. Og å gå ut litt av komfortsonen litt. Noen øver veldig på det samme hele tiden og blir gode på en liten del, mens resten av arbeidet tydelig lider under mye mindre oppmerksomhet. Nå er det noen som løser det problemet med å bare poste detaljbilde av det de er gode på da 🤣 

Anonymkode: 14757...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.7.2020 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Man trenger jo ikke å kjøpe, men jeg er enig i at det faktisk begynner å bli litt kjedelig. Som jeg har skrevet tidligere her i tråden, tas det patent på utrolig mange helt enkle strikkeplagg som det allerede finnes omtrent tilsvarende gratis oppskrifter på. 
Her kan for eksempel ingen dikkedarer-genser, som jeg ser i skrivende stund er hashtagget 14 900 ganger på Instagram. En helt vanlig plan raglangenser med det jeg vil si er en ganske dårlig oppskrift. 
Som sagt er det frivillig å kjøpe, men siden dette er en tråd der man kan skrive ting man irriterer seg over, så uttrykker jeg min forundring over hvorfor denne typen oppskrifter og designer tar sånn av.

Anonymkode: 94a38...449

Jeg synes Ingen dikkedarer genseren har en supergod oppskrift jeg da😝 Synes Petiteknit lager MYE bedre oppskrifter enn mange andre, spesielt i forhold til de stor (Sandnes garn, Rauma osv)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg synes Ingen dikkedarer genseren har en supergod oppskrift jeg da😝 Synes Petiteknit lager MYE bedre oppskrifter enn mange andre, spesielt i forhold til de stor (Sandnes garn, Rauma osv)

Jeg sliter faktisk med klompelompe sine oppskrifter, noe så knotete skrevet noen av de oppskriftene er altså, da liker jeg sandnes bedre 😂 

 

(sorry avsporing) 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Man trenger jo ikke å kjøpe, men jeg er enig i at det faktisk begynner å bli litt kjedelig. Som jeg har skrevet tidligere her i tråden, tas det patent på utrolig mange helt enkle strikkeplagg som det allerede finnes omtrent tilsvarende gratis oppskrifter på. 
Her kan for eksempel ingen dikkedarer-genser, som jeg ser i skrivende stund er hashtagget 14 900 ganger på Instagram. En helt vanlig plan raglangenser med det jeg vil si er en ganske dårlig oppskrift. 
Som sagt er det frivillig å kjøpe, men siden dette er en tråd der man kan skrive ting man irriterer seg over, så uttrykker jeg min forundring over hvorfor denne typen oppskrifter og designer tar sånn av.

Anonymkode: 94a38...449

Har du tips til en god oppskrift på plain raglangenser da? 😄

Anonymkode: 43737...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over kjerringer i strikkegrupper. Hvis noen ber om råd eller hjelp med noe så er det alltid en som kommer med «det har ikke problemer med i det hele tatt» .... ok så nyttig for oss andre å høre det.

Anonymkode: 43737...bb7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over kjerringer i strikkegrupper. Hvis noen ber om råd eller hjelp med noe så er det alltid en som kommer med «det har ikke problemer med i det hele tatt» .... ok så nyttig for oss andre å høre det.

Anonymkode: 43737...bb7

Det samme skjer i plantegruppene jeg er medlem av. Noen spør om råd rundt f.eks. skadedyr og da er det alltids ei "hjelpsom" kjerring som kommer med noe a la "skjønner ikke at så mange sliter med skadedyr, har hatt planter en mannsalder og har aldri hatt problemer med det". Ja, for det hjelper jo TS å redde plantene sine fra tidenes tripsangrep liksom...:klaske:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter faktisk med klompelompe sine oppskrifter, noe så knotete skrevet noen av de oppskriftene er altså, da liker jeg sandnes bedre 😂 

 

(sorry avsporing) 

Anonymkode: 5d486...fa8

Jeg liker heller ikke Klompe Lompe sine oppskrifter, men Petiteknit elsker jeg😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Diamant20 said:

Jeg liker heller ikke Klompe Lompe sine oppskrifter, men Petiteknit elsker jeg😝

Vet ikke om det bare er meg, men jeg virkelig avskyr det navnet... Klompelompe? Høres ut som en sykdom🤢

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Knirke skrev:

Vet ikke om det bare er meg, men jeg virkelig avskyr det navnet... Klompelompe? Høres ut som en sykdom🤢

Enig. Verre er det med de gamle fruene på strikke sidene som sier «klumpelumpe» 😂

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantesalgsgruppe:

TS: Synes det er ganske håpløst når selger skriver "sender på kjøpers regning og risiko" og deretter pakker inn så dårlig at plante/stikling er skadet eller ødelagt når det kommer frem. Klager man på emballeringen får man til svar at sendingen skjedde på kjøpers risiko og selger tar ikke noe ansvar for hvordan tilstanden til plante/stikling er ved levering. Har opplevd det flere ganger med forskjellige selgere og vet om andre som har samme opplevelse. Det er enkelte som er gjengangere og jeg synes det er dårlig at det ikke blir tatt tak til tross for at vi har rapportert til admin.

Admin: Dette er ikke et diskusjonsforum og innlegget vil slettes. Har du problemer med selgere ta kontakt med admin på PM så hjelper vi med å finne en løsning. Feil kan skje og vi oppfordrer alle til å være rause. Om du ønsker at selger pakker inn på en spesiell måte må du sørge for å formidle det til selger før sending.

TS: Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er greit å ta opp dette, da det er et gjentakende problem flere opplever. Det blir helt feil at ved å skrive at sending gjøres på kjøpers ansvar så kan selger fraskrive seg ethvert ansvar ved sendingen, selv om det er selger som må sørge for å pakke inn plante/stikling forsvarlig før sending. Det handler ikke om at jeg har spesielle preferanser på hvordan ting pakkes inn, men at ting pakkes inn forsvarlig så de kommer frem i god stand. Det burde være en selvfølge!! 
Har tatt det opp med dere flere ganger og det eneste som har skjedd er at jeg har fått igjen noe av kjøpesummen i et par av tilfellene. Utover det har det ikke fått konsekvenser for selgerene og jeg vet at flere har hatt tilsvarende opplevelser med de samme selgerene etter mine dårlige opplevelser. Hvorfor får de holde på?

Admin svarte ikke mer og tråden ble slettet.

Samme gruppe:

TS: Det har blitt alt for mye overprising i gruppa i det senere. Mye som ikke er sjeldent eller spesielt presenteres som det og ender med å gå til alt for høye priser. Her om dagen var det f.eks. noen som la ut en liten stikling av en helt vanlig grønn Monstera med startpris på 100 kr. Den gikk til slutt for 450 kr + frakt og emballasje. Det er drøyt! Man får en liten Monstera plante for rundt en hundrelapp på Rema og Coop for tiden. For 400 kr får man ei ganske stor plante på Plantasjen. Så 450 kr for en liten stikling er grovt overpriset.
Nå får jeg sikkert til svar at det er opp til hver enkelt å avgjøre hva de er villige til å gi, men jeg føler det er en del som skor seg på at det er nybegynnere her som ikke har så veldig peiling og jeg synes det er synd at admin tillater det.

Admin: Dette er ikke et diskusjonsforum og tråden slettes. Ser dere annonser dere mener bryter gruppereglene er det bare å rapportere dem. Vi har ingen regler om prising og legger oss ikke opp i hvor mye folk byr. Det er opp til hver enkelt å vurdere hvilken pris de vil gi.

Tråden ble slettet. 

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plantesalgsgruppe:

TS: Synes det er ganske håpløst når selger skriver "sender på kjøpers regning og risiko" og deretter pakker inn så dårlig at plante/stikling er skadet eller ødelagt når det kommer frem. Klager man på emballeringen får man til svar at sendingen skjedde på kjøpers risiko og selger tar ikke noe ansvar for hvordan tilstanden til plante/stikling er ved levering. Har opplevd det flere ganger med forskjellige selgere og vet om andre som har samme opplevelse. Det er enkelte som er gjengangere og jeg synes det er dårlig at det ikke blir tatt tak til tross for at vi har rapportert til admin.

Admin: Dette er ikke et diskusjonsforum og innlegget vil slettes. Har du problemer med selgere ta kontakt med admin på PM så hjelper vi med å finne en løsning. Feil kan skje og vi oppfordrer alle til å være rause. Om du ønsker at selger pakker inn på en spesiell måte må du sørge for å formidle det til selger før sending.

TS: Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er greit å ta opp dette, da det er et gjentakende problem flere opplever. Det blir helt feil at ved å skrive at sending gjøres på kjøpers ansvar så kan selger fraskrive seg ethvert ansvar ved sendingen, selv om det er selger som må sørge for å pakke inn plante/stikling forsvarlig før sending. Det handler ikke om at jeg har spesielle preferanser på hvordan ting pakkes inn, men at ting pakkes inn forsvarlig så de kommer frem i god stand. Det burde være en selvfølge!! 
Har tatt det opp med dere flere ganger og det eneste som har skjedd er at jeg har fått igjen noe av kjøpesummen i et par av tilfellene. Utover det har det ikke fått konsekvenser for selgerene og jeg vet at flere har hatt tilsvarende opplevelser med de samme selgerene etter mine dårlige opplevelser. Hvorfor får de holde på?

Admin svarte ikke mer og tråden ble slettet.

Samme gruppe:

TS: Det har blitt alt for mye overprising i gruppa i det senere. Mye som ikke er sjeldent eller spesielt presenteres som det og ender med å gå til alt for høye priser. Her om dagen var det f.eks. noen som la ut en liten stikling av en helt vanlig grønn Monstera med startpris på 100 kr. Den gikk til slutt for 450 kr + frakt og emballasje. Det er drøyt! Man får en liten Monstera plante for rundt en hundrelapp på Rema og Coop for tiden. For 400 kr får man ei ganske stor plante på Plantasjen. Så 450 kr for en liten stikling er grovt overpriset.
Nå får jeg sikkert til svar at det er opp til hver enkelt å avgjøre hva de er villige til å gi, men jeg føler det er en del som skor seg på at det er nybegynnere her som ikke har så veldig peiling og jeg synes det er synd at admin tillater det.

Admin: Dette er ikke et diskusjonsforum og tråden slettes. Ser dere annonser dere mener bryter gruppereglene er det bare å rapportere dem. Vi har ingen regler om prising og legger oss ikke opp i hvor mye folk byr. Det er opp til hver enkelt å vurdere hvilken pris de vil gi.

Tråden ble slettet. 

Anonymkode: caa3b...5e3

Atte... det er ikke lov å diskutere i en facebookgruppe?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei som spurte om hvordan fjerne hundepiss fra ei sofapute, da unghunden hadde hatt et uhell. Hvorpå en annen begynte å gi personen preken om hundeoppdragelse. Hunder skulle ikke opp i sofaen.Fikk ganske raskt passet sitt påskrevet fra andre.

Også hyttegrupper; hvor man ønsker asfalt........midt på fjellet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmelise skrev:

Atte... det er ikke lov å diskutere i en facebookgruppe?

Nei, det er kun lov å legge ut salgsinnlegg/auksjoner. Alt annet blir slettet. Admin blir tydelig grinete når noen er kritiske til måten gruppa drives på, f.eks. at de ikke kaster ut folk som gjentatte ganger sender planter uten å pakke inn forsvarlig eller stopper auksjoner der helt vanlige planter man får kjøpt "overalt" blir blir solgt til overpris presentert som sjeldenheter.

Anonymkode: caa3b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesferien er sannsynligvis over, for nå stiger temperaturen på båtgruppene igjen. Jeg legger merke til at selv om hobbyen er ganske fjern fra strikking og hage, så utvikler diskusjonene seg HELT likt. Det er de samme mennesketypene som går igjen. Eksperten, kverulanten, besservisseren, humoristen. I tillegg diskuterer de på samme måte, whatabautism, personangrep, mislykket humor og sarkasme og et uendelig antall emojis og utropstegn. Såååå mange utropstegn! Og midt blant dette er det minst en som avsporer.

TS: Dette er skummelt synes vi 😱. Hvem ser den kajaken rett frem fra der bildet er tatt Etterfulgt av et bilde med en nesten usynlig kajakkpadler.

1 Vimpel på stang burde vert påbudt!

2 Jaggu bra man ikke holder utkikk gjennom en grøtete mobiltelefonlinse på vidvinkel da. (he he he)

Svar til 2 : Hvis man ikke kan oppdage en kajakk på 50-100 meters avstand foran båten, så får man senke farten. Greit nok at padleren absolutt bør ha signalfarger på vest og kajakk om han absolutt vil padle langt fra land. Men jeg seiler, og har vel sånn ca 10X mere å henge fingra i underveis enn en «motorbåtsjåfør som kjører båt rett fram». Men jeg har altså ingen problemer med å oppdage padlere eller andre i tide på sjøen.

Svar til kommentaren over: kunne sagt du var seiler før du selv skrev det 🤣🤣🤣 (Den uendelige krigen mellom seilere og motorbåtfolk)

Svar til 2: bør pålegge stokker i vannet få på seg vest og vimpel å da (båtfolks form for whataboutism, hvorfor gjøre seg synlig i vannet når ingen stokker gjør det...?)

Svar til 2: En stokk i vannet er allerede død! Ingen pårørende å varsle der! En liten forskjell, ikke sant!

3 Skulle gått til Specsavers? Padleren burde absolutt kledd seg annerledes, men det gjør ikke stokker og trær som flyter rundt. Og dem er det mange av om dagen... (Jeg vet at vårflommen kom sent i år, men i august er det neppe høysesong...)

4 Fy faen! Mange her som ikke har noe i båt å gjøre! Når sjøfugljakta starter er jeg og mange andre ute i kajakk, med camo farger. "Betryggende" å vite at det er fullt av halvblinde folk som jazzer rundt i hurtiggående båter, som er mer opptatt av mobiltelefonen og naboens hekkbølger, enn hva som befinner seg i sjøen! Håper dere treffer en tømmerstokk FØR dere treffer folk! (seiler OG jeger!)

Svar til 4: lykke til med jakta hvis du overlever med den innstillingen. Tullete kommentar.

Nummer 4 svarer: Fordi?? Som bilfører skal du ta hensyn til myke trafikanter. Som båtfører gjelder det samme! Men mange tror visst de har påkjørsrett! (Å gå ut ifra at regler på land er identiske på sjøen er helt vanlig på båtforum)

Svar til 4: Nå er vel fugler farveblinde.. 

Nummer 4 svarer: Nei, det er de ikke. De ser mye mer farger enn meg og deg! (de uunngåelige avsporingene)

Nummer 4 legger ut bilde av kano i kamuflasjefarger og diskusjonen går deretter over til at alle tagger hverandre og skriver "Tulling", før nummer 4 samler seg og skriver følgende: Men, kommer man susende i 30 knop, bør man ha et ansvar for å se hvor man kjører. Er jo ingen som kjører i blinde med bil! 

5: Nei dem som har lagt ut dette bilde må ha noe klarere bevis på att det virkelig er en Kajakk padler. For det første er alle ganske så fargerik i kledningen, samt årer og ikke minst farkomsten. . . Dette blir bare spekulasjoner. Det kan være en bølge som møter en bølge det der. . . (og jødeutryddelsen skjedde ikke, Bush rev ned Twin Towers og Clintons "selvmorder" folk og har en barnepornoring i en pizzarestaurant...)

Nummer 5 legger ut klaske-i-panna emoji.

Da ingen svarer, holder nummer 5 diskusjonen i gang alene: Kjøp deg bedre kamera telefon og ikke minst vask linsen. En kamuflert Kaiakk padler har jeg til gode å se i mitt 47 år lange liv med Kystskipper sertifikatet i orden. . . (EKSPERTEN har kommet på banen.)

Fremdeles ingen svar, så nummer 5 legger ut 4 (!) skjermbilder av TS sitt bilde, med ring rundt padleren.

6 Sjølmordskandidater hele gjengen. Er som en personbil mot lastebil det, når personbilen kommer over i feil kjørebane.....

Dere kan tenke dere fortsettelsen.

 

 

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantegruppe:

TS: Kjøpte denne planta i Danmark for 149 DKK (omtrent 225 norske kroner) og er såå fornøyd :)

Flere gratulerer og kommenterer at det er en flott plante. Så kommer denne solstrålen:

Ikke for å være gledesdreper, men du betalte faktisk over 200 norske kroner med dagens kurs.

:murvegg:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...