Icedcoffee Skrevet 21. oktober 2020 #1321 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er medlem i flere strikkegrupper, deriblant en klompelompe gruppe. En gjenganger er folk som spør om det stemmer at alt fra klompelompe er smått i str. Det folk ser ut til å glemme er at hvis du har en stor toåring som bruker feks str 104 (str 4 år) i klær, så passer altså ikke str 2 år i strikkaklær selv om barnet bare er to år😅 Flere ganger når folk blir SÅ skuffa over at det ferdige strikkaplagget ikke passer selv om de har strikket i «riktig» str har jeg rett og slett spurt hvilken str barnet bruker til vanlig. Og samtlige svarer da en str som tilsvarer Mye større enn det de har strikket i. Barn er forskjellige og et plagg tar utgangspunkt i standardmål, ikke din store toåring som ellers bruker fire år😂 jeg fatter ikke at folk ikke skjønner dette. Ellers er uhemmet skryt en gjenganger. Problemene oppstår derimot når personen kun har fått skryt for plaggene hen strikker, og blir derfor SÅ skuffet når folk hun strikker til på bestilling ikke er fornøyde. Fordi det feks er store feil i mønsteret, eller plagget overhodet ikke er pent strikket på noen som helst måte, selv om man legger til et par tonn godvilje. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1322 Del Skrevet 21. oktober 2020 5 timer siden, Icedcoffee skrev: Ellers er uhemmet skryt en gjenganger. Problemene oppstår derimot når personen kun har fått skryt for plaggene hen strikker, og blir derfor SÅ skuffet når folk hun strikker til på bestilling ikke er fornøyde. Fordi det feks er store feil i mønsteret, eller plagget overhodet ikke er pent strikket på noen som helst måte, selv om man legger til et par tonn godvilje. Akk ja, jeg ser ofte folk legge ut noe som roses opp i skyene, der det fineste jeg kunne sagt er "uff da". Så jeg scroller videre. >.> Anonymkode: d37bd...bec 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icedcoffee Skrevet 21. oktober 2020 #1323 Del Skrevet 21. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akk ja, jeg ser ofte folk legge ut noe som roses opp i skyene, der det fineste jeg kunne sagt er "uff da". Så jeg scroller videre. >.> Anonymkode: d37bd...bec Haha ja🙈 jeg scroller også videre. Men jeg tror ikke at samtlige av de andre forstår at de gjør personen en bjørnetjeneste ved å si at det er så fantastisk. Fallhøyden når det skal selges blir rimelig stor😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1324 Del Skrevet 21. oktober 2020 Kjære vene. Diskusjon på en strikkeside. Det var ei som klagde over prisen folk tok på sine strikkeoppskrifter, og i tillegg mente at det var svindel siden de brukte selburosen i designet (noe som btw ikke er ulovlig siden det er en del av norsk kulturarv og alle kan bruke det). Det var litt diskusjoner frem og tilbake om dette, og til slutt kom ts med kommentaren; ser at de fleste er uenig med meg, så da stenger jeg tråden for kommentarer 😂😂😂 Anonymkode: 5d486...fa8 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. oktober 2020 #1325 Del Skrevet 22. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Diskusjon på en strikkeside. Det var ei som klagde over prisen folk tok på sine strikkeoppskrifter, og i tillegg mente at det var svindel siden de brukte selburosen i designet (noe som btw ikke er ulovlig siden det er en del av norsk kulturarv og alle kan bruke det). Det var litt diskusjoner frem og tilbake om dette, og til slutt kom ts med kommentaren; ser at de fleste er uenig med meg, så da stenger jeg tråden for kommentarer 😂😂😂 Anonymkode: 5d486...fa8 Only on facebook 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 22. oktober 2020 #1326 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Den situasjonen i «grønne stueplanter» gruppa kom fordi en av admin jobber på gartneri og ikke har merka innlegg med reklame. Han han har visst fått noen kommentarer på det selv om han lagde et eget innlegg da han fikk jobben og spurte medlemmene om de syntes at det var greit at han fremdeles var admin selv om han også jobba i gartneri. Fikk en voldsom positiv respons fra det som egentlig bare kan benevnes som en sekt hvor han er lederen. Så etter noen uker (i forgårs) la han ut et langt og dramatisk innlegg om at selv om 99% var positive til at han jobba i gartneri, så var det 1% som ødela for alt (ved å minne ham om å merke med reklame) og valgte derfor å trekke seg som admin. I kommentarfeltet kom det (i tillegg til 490 støtteerklæringer på at de ville han skulle fortsette som admin og ikke skjønte hva problemet var) kommentarer som «kan ikke admin bare starte sin egen gruppe hvor dette ikke er en regel?» Skjønner ikke folk at forbrukertilsynet teller selv om man er på Facebook? Endret 22. oktober 2020 av Caroline1986 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1327 Del Skrevet 22. oktober 2020 4 timer siden, Caroline1986 skrev: Den situasjonen i «grønne stueplanter» gruppa kom fordi en av admin jobber på gartneri og ikke har merka innlegg med reklame. Han han har visst fått noen kommentarer på det selv om han lagde et eget innlegg da han fikk jobben og spurte medlemmene om de syntes at det var greit at han fremdeles var admin selv om han også jobba i gartneri. Fikk en voldsom positiv respons fra det som egentlig bare kan benevnes som en sekt hvor han er lederen. Så etter noen uker (i forgårs) la han ut et langt og dramatisk innlegg om at selv om 99% var positive til at han jobba i gartneri, så var det 1% som ødela for alt (ved å minne ham om å merke med reklame) og valgte derfor å trekke seg som admin. I kommentarfeltet kom det (i tillegg til 490 støtteerklæringer på at de ville han skulle fortsette som admin og ikke skjønte hva problemet var) kommentarer som «kan ikke admin bare starte sin egen gruppe hvor dette ikke er en regel?» Skjønner ikke folk at forbrukertilsynet teller selv om man er på Facebook? Sektbeskrivelsen synes jeg er ganske spot on. Tenkte det samme. Jeg synes det er ganske spesielt å være vitne til hvordan voksne, (tilsynelatende) oppgående mennesker som så ukritisk hyller ham som en slags opphøyd lederfigur. De som kommer med konstruktiv og berettiget kritikk blir møtt med en mur av "dere er bare misunnelige", gjentakelser om at det bare er ei lita plantegruppe (med nesten 30.000 medlemmer) og til dels stygge personangrep (mulig det er det som kalles takhøyde...?). I går kveld fortsatte sagaen. De gjenværende administratorene la ut et innlegg der det ble poengtert at han som sluttet som admin gjorde det av fri vilje, det var ingen som ba ham om det. De skrev også at han ble oppfordret til å merke innlegg med planter fra arbeidsgiver med #reklame pga det store publikummet han nådde på gruppa, noe som ble problematisk siden det står klart i reglene for gruppa at det ikke er lov å legge ut reklame. I det innlegget nevnte de også at de hadde vært i kontakt med Forbrukertilsynet både via telefon og e-post for avklaring rundt regelverket med reklame. De gjorde det klart at de ikke ønsket diskusjoner rundt markedsføringsloven i kommentarfeltet. Den oppfordringen ble glatt ignorert og nok en gang kokte det i kommentarfeltet. Det var mange som kommenterte at de ikke skjønte hvorfor Forbrukertilsynet dras inn på ei privat hobbygruppe. De mener saken er en tullesak som er tatt helt ut av proporsjoner. De som forsøkte å forklare hvorfor dobbeltrollen til admin var problematisk eller påpekte at det faktisk er ei stor gruppe med nesten 30.000 medlemmer møtte kraftig motstand fra "sekten". Anonymkode: caa3b...5e3 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 22. oktober 2020 #1328 Del Skrevet 22. oktober 2020 Ja jeg så det også. En gammel traver der inne kommenterte at han hadde meldt seg ut tidligere da nevnte admin hadde begynt å herske med jernhånd og fjerna alle kommentarer som var kritiske til ham selv, slik som admin nå visstnok også hadde begynt på den andre plantegruppa hvor han har blitt utnevnt til ny admin sammen med (trommehvirvel) sjefen sin! Han gamle traveren skrev at han syntes det var merkelig at medlemmene ikke skjønte at en person som når ut til 30.000 medlemmer selvsagt må merke innleggene sine med reklame, som enhver annen influencer. Etter å ha skrevet dette fikk han selvsagt masse spørsmål om hva han mener med dette, for deres kjære admin hadde jo ikke gjort noe galt! Det artige er jo at gruppa har gått fra 29,4 til 29,5 tusen medlemmer på bare noen dager😆 All pr er god pr.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 23. oktober 2020 #1329 Del Skrevet 23. oktober 2020 Tror jeg burde melde meg inn i en plantegruppe! De burde skifte fokus, så synes helt klart noen bør legge in spørsmål om hvordan farge monsteraen dempet sort.... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 23. oktober 2020 #1330 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, onyx skrev: Tror jeg burde melde meg inn i en plantegruppe! De burde skifte fokus, så synes helt klart noen bør legge in spørsmål om hvordan farge monsteraen dempet sort.... 😂 Tusen takk for en god latter! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1331 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, onyx skrev: Tror jeg burde melde meg inn i en plantegruppe! De burde skifte fokus, så synes helt klart noen bør legge in spørsmål om hvordan farge monsteraen dempet sort.... Gjør det, gjør det, gjør det! I dare you 😂 Anonymkode: 5d486...fa8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1332 Del Skrevet 23. oktober 2020 På 20.10.2020 den 11.28, AnonymBruker skrev: "Hadde pakket opp strikkemaskinen for å kose meg, men så fikk jeg frozen shoulder. Bare å pakke ned igjen." Huffda, og ok. 😅 Anonymkode: 4e736...f4f 😂 stakkars dame, hun kan like gjerne selge strikkemaskinen, dukker sikkert opp ny teknologi til hun blir bra igjen. Frozen shoulder kan vare i flere år https://www.helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett/frossen-skulder Anonymkode: e6599...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 23. oktober 2020 #1333 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Gjør det, gjør det, gjør det! I dare you 😂 Anonymkode: 5d486...fa8 Må bare finne ut hvilken plantegruppe det er snakk om. Viser seg å finnes mange og jeg gidder ikke melde meg inn i alle. Hm, hvordan skal jeg formulere meg da? Tusen takk for innslipp. Jeg er kjempe intirissert i interiør og planter, men nå er det kræsj. Monsteraen min matcher ikke veggene etter at jeg malte stua! Finnes det en måte å få bladene til å skifte farge? Kan jeg male dem dempet sort med rester av veggmalingen? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2020 #1334 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, onyx skrev: Må bare finne ut hvilken plantegruppe det er snakk om. Viser seg å finnes mange og jeg gidder ikke melde meg inn i alle. Hm, hvordan skal jeg formulere meg da? Tusen takk for innslipp. Jeg er kjempe intirissert i interiør og planter, men nå er det kræsj. Monsteraen min matcher ikke veggene etter at jeg malte stua! Finnes det en måte å få bladene til å skifte farge? Kan jeg male dem dempet sort med rester av veggmalingen? Gruppen heter Grønne inneplanter eller noe i den duren. Jeg meldte meg inn der her en dag. Mye fint mellom teite innlegg også da. Jeg liker jo grønne inneplanter liksom, men gud forby om noen liker spraymalte planter. Kan sikkert bli gøy nå som julen kommer, og det sprayes glitter på alt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1335 Del Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, onyx skrev: Må bare finne ut hvilken plantegruppe det er snakk om. Viser seg å finnes mange og jeg gidder ikke melde meg inn i alle. Hm, hvordan skal jeg formulere meg da? Tusen takk for innslipp. Jeg er kjempe intirissert i interiør og planter, men nå er det kræsj. Monsteraen min matcher ikke veggene etter at jeg malte stua! Finnes det en måte å få bladene til å skifte farge? Kan jeg male dem dempet sort med rester av veggmalingen? Åherregud 😂 Anonymkode: 5d486...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. oktober 2020 #1336 Del Skrevet 23. oktober 2020 56 minutter siden, onyx skrev: Må bare finne ut hvilken plantegruppe det er snakk om. Viser seg å finnes mange og jeg gidder ikke melde meg inn i alle. Hm, hvordan skal jeg formulere meg da? Tusen takk for innslipp. Jeg er kjempe intirissert i interiør og planter, men nå er det kræsj. Monsteraen min matcher ikke veggene etter at jeg malte stua! Finnes det en måte å få bladene til å skifte farge? Kan jeg male dem dempet sort med rester av veggmalingen? Gjør det og fortell hvilke svar du får. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 23. oktober 2020 #1337 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 hours ago, Honey Dew said: Gjør det og fortell hvilke svar du får. Beklager, kom på at jeg ikke har en fake FB bruker og vil ikke linke sammen navn og brukernavn på KG sånn helt åpenlyst 😅 Jeg håper noen andre tar opp utfordringen da! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 23. oktober 2020 #1338 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 hours ago, ^^Belle^^ said: Gruppen heter Grønne inneplanter eller noe i den duren. Jeg meldte meg inn der her en dag. Mye fint mellom teite innlegg også da. Jeg liker jo grønne inneplanter liksom, men gud forby om noen liker spraymalte planter. Kan sikkert bli gøy nå som julen kommer, og det sprayes glitter på alt. Glitter hadde jo vært en fin touch på den svartmalte monsteraen, nå når jeg feirer sort og gull (?) jul.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. oktober 2020 #1339 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, onyx skrev: Beklager, kom på at jeg ikke har en fake FB bruker og vil ikke linke sammen navn og brukernavn på KG sånn helt åpenlyst 😅 Jeg håper noen andre tar opp utfordringen da! Lag deg en falsk konto 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 23. oktober 2020 #1340 Del Skrevet 23. oktober 2020 På 21.10.2020 den 23.57, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Diskusjon på en strikkeside. Det var ei som klagde over prisen folk tok på sine strikkeoppskrifter, og i tillegg mente at det var svindel siden de brukte selburosen i designet (noe som btw ikke er ulovlig siden det er en del av norsk kulturarv og alle kan bruke det). Det var litt diskusjoner frem og tilbake om dette, og til slutt kom ts med kommentaren; ser at de fleste er uenig med meg, så da stenger jeg tråden for kommentarer 😂😂😂 Anonymkode: 5d486...fa8 Kan du si navn?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå