Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.8.2020 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Blir så utrolig flau over de penge gavevariantene.  Kontanter brettet som kaker, fugler, blomster, biler og gud vet hva. Herregud så ufattelig harry. Ett gavebord med en 10~12 sånne gaver i en konfirmasjon eller bryllup. Gudbedre for ett er usmakelig syn..Jeg hadde blitt døds fornærma. 

Anonymkode: be714...e2f

Jeg også. Det er så stygt. Kan de ikke gi penger i vanlig konvolutt? Jeg mistenker at giveren lager disse utav et behov for skryt. For konfirmanten er det bare en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De pengeneseddlene er en ting, men så irriterende det må.være å få de kjeglene med kronestykker. De er stygge å se på, og det må jo være kjedelig å telle alle, vanskelig å få brukt. En 5åring hadde nok likt dette, men en 14åring,eller brudepar? Nei!!!!!!! 

Anonymkode: c0e24...d5e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem i en av de store plantegruppene i slutten av mai og da hadde gruppa ca 17000 medlemmer. Nå nærmer medlemstallet seg 17000 med stormskritt. På tre måneder har altså medlemstallet økt med omtrent 10000. Jeg synes gruppa har endret seg til det negative, spesielt de siste ukene. 

Gruppa flommer over av gjentakende innlegg om "hvilken plante har jeg kjøpt og hvordan teller jeg den?", "hjææææælp jeg har fått skadedyr på planta mi, hva gjør jeg?", "hjæææælp, har jeg fått skadedyr på planta mi?", "jeg har null impulskontroll og har kjøpt plante nummer en million" og lignende. 

En del er lei av disse gjentakende innleggende om det samme gang på gang og legger ut innlegg der de gir uttrykk for det. Kommer gjerne med en vennlig oppfordring til folk om å søke på google/i gruppa før de stiller et spørsmål som er stilt utallige ganger tidligere. Da blir det drama i kommentarfeltet. Noen er enige, men mange synes det er unødvendig å klage. Man kan jo bare scrolle forbi fremfor å lage dårlig stemning i gruppa. Har man ikke noe hyggelig å si, ja da er det bare å holde kjeft.

Så kommer det innlegg om at folk er lei av innleggene om at folk er lei av gjentakende innlegg om ting. Klageinnlegg lager dårlig stemning og sånt vil vi ikke ha på gruppa. Her skal det være takhøyde. Liker man ikke noe er det bare å scrolle forbi, alternativt melde seg ut om gruppa ikke passer vedkommende. Cue drama i kommentarfeltet; flertallet er hjertens enig og de modige stakkarene som påpeker dobbeltmoralen får så hatten passer.

Et annet tema som skaper engasjement er penger. At folk har forskjellig økonomi og prioriterer pengene sine forskjellig faller mange tungt for brystet. Noen legger stolt ut bilde av en stor Monstera Variegata. Mange synes den er fin. Så kommer spørsmålet: Hva ga du for den? TS svarer at planta kosta 10.000 kr og da kommer det negative kommentarer; "sykt å bruke så mye på ei plante", "ville aldri brukt så mye på ei plante", "kunne jo kjøpt en bil for det" osv. 

Admins er stort sett fraværende og jeg savner at de er litt mer tydelige og tilstede. Og litt klarere regler på gruppa. Jeg mener ikke sånn "Mat fra bunnen" tilstander med regelvelde og diktatur fra admin-teamet, men å tro at man kan drive en gruppe med snart 30000 medlemmer med to admins og et regelverk som minner om kardemommeloven blir for meg litt naivt. De hadde vært tjent med et litt mer utfyllende regelverk og å rekruttere noen moderatorer til å passe på litt.

Om det fortsetter i den retningen det har gått i det siste fremover tror jeg det vil bli mer drama og at en del vil melde seg ut fordi de finner det lite interessant at "Gro", "Bjørg" og "Linda" har kjøpt planter i stedet for det de egentlig skulle i butikken for og nå lurer på hvordan nyanskaffelsene skal stelles eller at "gubben" til "Trine" truer med skilsmisse om hun kjøper flere planter, men "Trine" tar seg ikke kue og smugler inn nye grønne, skjønnheter "i heimen".

Anonymkode: caa3b...5e3

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble medlem i en av de store plantegruppene i slutten av mai og da hadde gruppa ca 17000 medlemmer. Nå nærmer medlemstallet seg 17000 med stormskritt. På tre måneder har altså medlemstallet økt med omtrent 10000. Jeg synes gruppa har endret seg til det negative, spesielt de siste ukene. 

Gruppa flommer over av gjentakende innlegg om "hvilken plante har jeg kjøpt og hvordan teller jeg den?", "hjææææælp jeg har fått skadedyr på planta mi, hva gjør jeg?", "hjæææælp, har jeg fått skadedyr på planta mi?", "jeg har null impulskontroll og har kjøpt plante nummer en million" og lignende. 

En del er lei av disse gjentakende innleggende om det samme gang på gang og legger ut innlegg der de gir uttrykk for det. Kommer gjerne med en vennlig oppfordring til folk om å søke på google/i gruppa før de stiller et spørsmål som er stilt utallige ganger tidligere. Da blir det drama i kommentarfeltet. Noen er enige, men mange synes det er unødvendig å klage. Man kan jo bare scrolle forbi fremfor å lage dårlig stemning i gruppa. Har man ikke noe hyggelig å si, ja da er det bare å holde kjeft.

Så kommer det innlegg om at folk er lei av innleggene om at folk er lei av gjentakende innlegg om ting. Klageinnlegg lager dårlig stemning og sånt vil vi ikke ha på gruppa. Her skal det være takhøyde. Liker man ikke noe er det bare å scrolle forbi, alternativt melde seg ut om gruppa ikke passer vedkommende. Cue drama i kommentarfeltet; flertallet er hjertens enig og de modige stakkarene som påpeker dobbeltmoralen får så hatten passer.

Et annet tema som skaper engasjement er penger. At folk har forskjellig økonomi og prioriterer pengene sine forskjellig faller mange tungt for brystet. Noen legger stolt ut bilde av en stor Monstera Variegata. Mange synes den er fin. Så kommer spørsmålet: Hva ga du for den? TS svarer at planta kosta 10.000 kr og da kommer det negative kommentarer; "sykt å bruke så mye på ei plante", "ville aldri brukt så mye på ei plante", "kunne jo kjøpt en bil for det" osv. 

Admins er stort sett fraværende og jeg savner at de er litt mer tydelige og tilstede. Og litt klarere regler på gruppa. Jeg mener ikke sånn "Mat fra bunnen" tilstander med regelvelde og diktatur fra admin-teamet, men å tro at man kan drive en gruppe med snart 30000 medlemmer med to admins og et regelverk som minner om kardemommeloven blir for meg litt naivt. De hadde vært tjent med et litt mer utfyllende regelverk og å rekruttere noen moderatorer til å passe på litt.

Om det fortsetter i den retningen det har gått i det siste fremover tror jeg det vil bli mer drama og at en del vil melde seg ut fordi de finner det lite interessant at "Gro", "Bjørg" og "Linda" har kjøpt planter i stedet for det de egentlig skulle i butikken for og nå lurer på hvordan nyanskaffelsene skal stelles eller at "gubben" til "Trine" truer med skilsmisse om hun kjøper flere planter, men "Trine" tar seg ikke kue og smugler inn nye grønne, skjønnheter "i heimen".

:hoho: 

det der er så klassisk for hobbygrupper! Strikkegruppene er helt likt! 

Anonymkode: 5d486...fa8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i en gruppe for nybegynner-heklere. Noen hekler sååå dårlig, det er ujevnt og ser grusomt ut. Og alle kommenterer "sååå fint"  "wow dette kan du!!" Og så videre. Det er så falskt, og dette er nok den eneste facebookgruppa som aldri får negative kommentarer 😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle lære meg mer om å sy, så jeg meldte meg inn i et par sygrupper. Jeg tror jeg kommer til å melde meg ut igjen, for nå dominerer stygge og glorete barneklær i jersey hele feeden min. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg tenkte jeg skulle lære meg mer om å sy, så jeg meldte meg inn i et par sygrupper. Jeg tror jeg kommer til å melde meg ut igjen, for nå dominerer stygge og glorete barneklær i jersey hele feeden min. 

Haha. Samme her. Anbefaler heller å følge noen inspirerende profiler på Instagram. Når jeg ser alt det fine syr til barn der, så fatter og begriper jeg ikke at folk syr det glorete jersey-greiene de på facebook holder på med.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg bruker den amerikanske gruppa Sewing til inspirasjon. De norske er greie til praktiske spørsmål, men blir sjelden inspirert av det de syr. 

Anonymkode: 9bc5e...14e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så utrolig flau over de penge gavevariantene.  Kontanter brettet som kaker, fugler, blomster, biler og gud vet hva. Herregud så ufattelig harry. Ett gavebord med en 10~12 sånne gaver i en konfirmasjon eller bryllup. Gudbedre for ett er usmakelig syn..Jeg hadde blitt døds fornærma. 

Enig, det er ut rett og slett

Anonymkode: 2fed3...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2020 den 9.28, AnonymBruker skrev:

Enig, det er ut rett og slett

Anonymkode: 2fed3...85b

Giverne lager kun dette for at de andre gjestene skal bli imponert. Hovedpersonen(e) hater slike gaver og vil helst ha pengene rett på konto eller i konvolutt.

Anonymkode: cbb41...cdc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Giverne lager kun dette for at de andre gjestene skal bli imponert. Hovedpersonen(e) hater slike gaver og vil helst ha pengene rett på konto eller i konvolutt.

Anonymkode: cbb41...cdc

Jepp! Var nettopp i konfirmasjon, og da skulle pengene telles og skrives ned med en gang. Ingen gidder å telle 1-kroninger eller brette ut sommerfugler. Spesielt ikke 14/15-åringer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lerke987 skrev:

Jepp! Var nettopp i konfirmasjon, og da skulle pengene telles og skrives ned med en gang. Ingen gidder å telle 1-kroninger eller brette ut sommerfugler. Spesielt ikke 14/15-åringer.

Det er en merkelig gruppe. Hvis du forsøker å si på en fin måte at dette ikke er særlig lurt, blir du først overhøvlet av dramaqueens før du blir kastet på hode og ræven utav gruppen. Den gjengen der tåler ingen kritiske tilbakemeldinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom med noen tips om tegneteknikker til et medlem i ei kunstgruppe, et annet medlem likte kommentaren min, og kort tid etterpå hadde vedkommende kopiert det jeg skrev (så godt som ordrett) og svart det samme til noen andre. :rolleyes:
Litt snålt, men jeg får vel kanskje ta det som en kompliment da. :ler:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Ardwinna said:

Jeg kom med noen tips om tegneteknikker til et medlem i ei kunstgruppe, et annet medlem likte kommentaren min, og kort tid etterpå hadde vedkommende kopiert det jeg skrev (så godt som ordrett) og svart det samme til noen andre. :rolleyes:
Litt snålt, men jeg får vel kanskje ta det som en kompliment da. :ler:

Da synes jeg du fint kan kommentere under: "Det var jammen bra sagt. Som om jeg skulle skrevet det selv!"

😂

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, onyx skrev:

Da synes jeg du fint kan kommentere under: "Det var jammen bra sagt. Som om jeg skulle skrevet det selv!"

😂

God ide!😄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gjenganger på strikkegruppene. 

- kan dere tipse meg om hvilken nettbutikk dere bestiller garn fra som er rimelig? 

Da kommer det mange svar som faktisk svarer på det ts spør om. 

så kommer det; handler alltid i butikk! Støtt de lokale! 

å da har man diskusjonen gående. Det var ikke det ts lurte på, det er mange grunner til at noen velger nettbutikk, noen har ikke garnbutikk der de bor etc etc. Å så har du de som er heeelt enig i at man må kjøpe lokalt og at man kan takke seg selv når butikken er nedlagt når du først trenger dem. 

At et så enkelt spørsmål kan dra igang en så lang diskusjon om nett vs. Butikk. 

Anonymkode: 5d486...fa8

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Er det virkelig noen som fortsatt gjør dette? Det var veldig før tusenårsskiftet....

Anonymkode: 3d8c1...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantegruppe:

TS: Noen som har sett *plante* i butikk i Trondheim? Ønsker ikke handle på nett, så vil ha tips om butikker her i byen.

Svar 1: Luck botanical har! 

Svar 2: De har den på Eitrah også. Har også sett den hos Linderud blomster.

TS til svar 1 og 2: Er ikke det i Oslo? Jeg ønsker tips om butikker i Trondheim.

Svar 2: Eitrah har nettbutikk da. 

TS til svar 2: Ønsker å handle i butikk, skrev også det i HI. 

Svar 3: Solheim gartneri har den. Sjekk nettbutikken!

:balltre:

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 18.45, Cordelia skrev:

Eg veit! Eg gjorde ein feil! Eg gjer faen i det! :balltre:

*Gjev, ikkje gjer

Anonymkode: 81fe7...8e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...