Gå til innhold

Guds kjærlighet


hjortesvin

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Straff 1: Krigen i himmelen. Satan og englane blei kasta ut. Dei HATER Gud og mennesker!!  2: Syndefallet. Syndens lønn er døden. Det vonde i verden. Straff 3: Døden. Straff 4: Dødsriket. Straff 5: Døden og dødsriket blir kasta i ildsjøen. FORFERDELIGE GREIER !!!!!! MEN : Jesus er svaret ! "Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst." 😊

Kan ikke du slutte med disse misjonær innleggene dine. Det er ingen som er interesserte i eventyrene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Kan ikke du slutte med disse misjonær innleggene dine. Det er ingen som er interesserte i eventyrene dine.

Ok 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Kan ikke du slutte med disse misjonær innleggene dine. Det er ingen som er interesserte i eventyrene dine.

Skal ikkje skriva meir innpå! (Skal kun skriva at eg ikkje får lov til å skriva!) Du må ha ein fin dag! 😊 Gud velsigne deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Skal ikkje skriva meir innpå! (Skal kun skriva at eg ikkje får lov til å skriva!) Du må ha ein fin dag! 😊 Gud velsigne deg! 😊

Du kan skrive så mye du vil bare slutt med misjoneringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Du kan skrive så mye du vil bare slutt med misjoneringa.

Ok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Du kan skrive så mye du vil bare slutt med misjoneringa.

Kan ikke du heller la være å lese postene hans da? Enklere enn at du skal bestemme hva andre skal skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, hjortesvin skrev:

Krenka Gud. Den syndige menneskenaturen. Tankar tenkt og ikkje tenkt. Ord sagt ikkje sagt. Gjerningar gjort ikkje gjort. Mot meg, andre , Gud. Gud krever det fullkomne. Var derfor Gud Jesus kom og gjorde alt for oss. Det står at ingenting ureint, osv. ikkje kjem inn i himmelen. Og hor karer, pengegriske, avgudsdyrkarar... ja du veit resten...skal ikkje arva Guds rike. Kjøtt og blod skal ikkje arva Guds rike. Dei som har Jesus i hjerta kjem inn. Ingen kommer til Faderen uten gjennom Jesus. Gud har lagt ned evigheten i oss. Når me dør/Han kjem igjen er det for seint.

Mener du virkelig dette? At fordi du har gjort a b og c galt så fortjener du faktisk en evighet i helvete?

Og ikke bare du, men alle som noen gang har gjort noe som helst galt, om de så bare har stjålet en pakke tyggis, fortjener faktisk evig lidelse? Hvis du faktisk mener det, hvordan kan du da si at det var urettferdig å gasse ihjel millioner av mennesker i holocaust? De fortjente det jo! De fortjente faktisk uendelig mye verre enn det de opplevde der. Hvis ungen min er ulydig og jeg slår ham i hjel, hvordan kan det være galt? Det er jo ingenting sammenlignet med hva Gud selv har tenkt å utsette ham for. Hvordan får du det til å henge sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, linsejesus skrev:

Mener du virkelig dette? At fordi du har gjort a b og c galt så fortjener du faktisk en evighet i helvete?

Og ikke bare du, men alle som noen gang har gjort noe som helst galt, om de så bare har stjålet en pakke tyggis, fortjener faktisk evig lidelse? Hvis du faktisk mener det, hvordan kan du da si at det var urettferdig å gasse ihjel millioner av mennesker i holocaust? De fortjente det jo! De fortjente faktisk uendelig mye verre enn det de opplevde der. Hvis ungen min er ulydig og jeg slår ham i hjel, hvordan kan det være galt? Det er jo ingenting sammenlignet med hva Gud selv har tenkt å utsette ham for. Hvordan får du det til å henge sammen?

Jeg mistenker trolling.

Anonymkode: fa7bb...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, linsejesus skrev:

Mener du virkelig dette? At fordi du har gjort a b og c galt så fortjener du faktisk en evighet i helvete?

Og ikke bare du, men alle som noen gang har gjort noe som helst galt, om de så bare har stjålet en pakke tyggis, fortjener faktisk evig lidelse? Hvis du faktisk mener det, hvordan kan du da si at det var urettferdig å gasse ihjel millioner av mennesker i holocaust? De fortjente det jo! De fortjente faktisk uendelig mye verre enn det de opplevde der. Hvis ungen min er ulydig og jeg slår ham i hjel, hvordan kan det være galt? Det er jo ingenting sammenlignet med hva Gud selv har tenkt å utsette ham for. Hvordan får du det til å henge sammen?

Eg må vera ærlig og sei at eg synst det er heilt forferdelig dette med ildsjøen....... Men Jesus er mitt håp! (Fekk egentlig ikkje lov å skriva dette, men!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Mener du virkelig dette? At fordi du har gjort a b og c galt så fortjener du faktisk en evighet i helvete?

Og ikke bare du, men alle som noen gang har gjort noe som helst galt, om de så bare har stjålet en pakke tyggis, fortjener faktisk evig lidelse? Hvis du faktisk mener det, hvordan kan du da si at det var urettferdig å gasse ihjel millioner av mennesker i holocaust? De fortjente det jo! De fortjente faktisk uendelig mye verre enn det de opplevde der. Hvis ungen min er ulydig og jeg slår ham i hjel, hvordan kan det være galt? Det er jo ingenting sammenlignet med hva Gud selv har tenkt å utsette ham for. Hvordan får du det til å henge sammen?

Ekstra : Tenk på kva Jesus gjorde på korset for DEG!! Der skjedde dommen og straffen din!! No skriver eg ikkje meir med hensyn til folket! Bye Bye! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, hjortesvin skrev:

Eg må vera ærlig og sei at eg synst det er heilt forferdelig dette med ildsjøen....... Men Jesus er mitt håp! (Fekk egentlig ikkje lov å skriva dette, men!)

Hvis man fortjener evig tortur fordi man har tenkt en syndig tanke eller stjålet en pakke tyggis - hvordan er det forenelig med en nådig Gud som man har lyst til å tilbe? 

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hjortesvin skrev:

Ekstra : Tenk på kva Jesus gjorde på korset for DEG!! Der skjedde dommen og straffen din!! No skriver eg ikkje meir med hensyn til folket! Bye Bye! 😊

Hvis Jesus tok straffen, og straffen er evig lidelse, må jo Jesus lide evig.

Drit forresten i hva andre mener du "har lov" til å snakke om. De velger selv å la seg plage av det.

Endret av linsejesus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Mener du virkelig dette? At fordi du har gjort a b og c galt så fortjener du faktisk en evighet i helvete?

Det stemmer ikke at "helvete" varer i evighet, det ser man dersom man lar Bibelen tolke seg selv. Påstanden om et evig helvete har ikke støtte i Bibelen. Dersom syndere skulle pines i all evighet, betyr det at også synderne har evig liv, og Bibelen er utrykkelig klar på at det kun er Jesus og de frelste som skal arve det evige livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hjortesvin skrev:

Eg må vera ærlig og sei at eg synst det er heilt forferdelig dette med ildsjøen....... Men Jesus er mitt håp! (Fekk egentlig ikkje lov å skriva dette, men!)

Men hvorfor tror du egentlig på det? Er det ikke mye mer sannsynlig, både ut fra bibelens grunntekster, jødenes historie, Guds allmakt, og mest av alt Guds nåde, at folk IKKE skal pines evig?

Det er to puslebrikker som rett og slett ikke passer sammen. Du kan ikke ha både en Gud som dømmer rettferdig, OG som dømmer folk til evig pine. Det er to gjensidig utelukkende påstander. En av dem må være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Kan ikke du slutte med disse misjonær innleggene dine. Det er ingen som er interesserte i eventyrene dine.

Om du mener religioner er eventyr så bør du nok holde deg borte fra religionsforumet Jean:fnise:

Anonymkode: be578...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...