Gå til innhold

Guds kjærlighet


hjortesvin

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, linsejesus skrev:

Ja, jeg har lest mange slike beretninger. Men de motsier altså hverandre, jeg kan ikke huske å ha lest to som beskriver helvete likt. Så hvem av dem skal vi tro på?

 

Hvorfor siterer du disse versene? Jeg har lest dem hundrevis av ganger. Alle kan sitere bibelen, men hva mener du disse versene betyr?

Og jeg synes ikke du svarer på spørmålene eller argumentene mine. F.eks alle jødene som har vært i helvete siden andre verdenskrig (og det er en mikroskopisk promille av alle som er der, om jeg forstår ditt syn på fortapelsen rett). Hvordan kan det være slik hvis Gud skal dømme rettferdig? Hvordan henger det sammen med Guds allmakt og allviten, for ikke å si Guds kjærlighet? Hvorfor ikke stille seg selv spørsmålet om du har blitt lært feil på akkurat dette punktet? Hvordan får du det til å henge sammen?

Det er kun bibelen me kan stola på! Me kan ikkje stola på alle bøker, men me kan prøva det med Guds Ord! Men trur du på bibelen som Guds Ord ? Trur du på Jesus ? Det er Den Hellige Ånd som må åpenbara kva det betyr! Det er Guds meiningar me må følga! Gud kjenner hjertene! Han seier i Sitt Ord at mange går på den breie veg! Og at 1/3 av englane blei kasta ut! Gud er ein HELLIG Gud også! Satan og englane er dømt. Og det står i bibelen at den som ikkje trur blir dømt! Bibelen gir jo svar på det du spør om! Og det skjulte hører Herren til, står det! Den Hellige Ånd skal læra oss! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, hjortesvin skrev:

Det er kun bibelen me kan stola på! Me kan ikkje stola på alle bøker, men me kan prøva det med Guds Ord! Men trur du på bibelen som Guds Ord ? Trur du på Jesus ? Det er Den Hellige Ånd som må åpenbara kva det betyr! Det er Guds meiningar me må følga! Gud kjenner hjertene! Han seier i Sitt Ord at mange går på den breie veg! Og at 1/3 av englane blei kasta ut! Gud er ein HELLIG Gud også! Satan og englane er dømt. Og det står i bibelen at den som ikkje trur blir dømt! Bibelen gir jo svar på det du spør om! Og det skjulte hører Herren til, står det! Den Hellige Ånd skal læra oss! 😊

Nice trolling.

Anonymkode: fa7bb...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hjortesvin skrev:

Det er kun bibelen me kan stola på! Me kan ikkje stola på alle bøker, men me kan prøva det med Guds Ord! Men trur du på bibelen som Guds Ord ? Trur du på Jesus ? Det er Den Hellige Ånd som må åpenbara kva det betyr! Det er Guds meiningar me må følga! Gud kjenner hjertene! Han seier i Sitt Ord at mange går på den breie veg! Og at 1/3 av englane blei kasta ut! Gud er ein HELLIG Gud også! Satan og englane er dømt. Og det står i bibelen at den som ikkje trur blir dømt! Bibelen gir jo svar på det du spør om! Og det skjulte hører Herren til, står det! Den Hellige Ånd skal læra oss! 😊

Jeg viser jo ikke til noe annet enn det bibelen sier. Vi er ikke uenige om hva som står der, men hvordan det skal forstås.

Alle kirkesamfunn påberoper seg å ha fått sannheten åpenbart av den hellige ånd, likevel er de splittet i synet på en million ting. Så det holder ikke å si at ånden har åpenbart noe for deg, det sier jo alle.

Jeg ser ikke hvordan det at Gud er hellig skal bety at han skal pine noen i uendelig lang tid. Igjen, hvordan får du det til å henge sammen at Gud skal torturere uskyldige mennesker uendelig mye verre enn selv djevelen kunne drømme om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linsejesus skrev:

Som du siterer, dødsriket skal kastes i ildsjøen. Og døden skal ikke være mer, står det.

Som nevnt før er ordet i grunnteksten aeon, som noen steder oversettes til evig, og andre steder oversettes til tid/tidsalder.

Hvis vi skal dømmes etter våre gjerninger, hvordan kan noen da dømmes til evig tortur? Er det noen som fortjener det?

Ja, helt klart. Jeg kan ikke se for meg en rettferdig Gud, langt mindre en NÅDIG Gud, pine noen i all evighet. Satan kunne kanskje finne på noe sånt.

Jo, nettopp. Det er det som er evangeliet, at straffen lå på HAM, ikke på oss. At Jesus tok ALLES skyld og forsonte verden med Gud.

Døden skal ikkje vera meir for dei som har nådd målet i himmelen. Dei fortapte er jo sammen med satan og dei falne englane i ildsjøen, står det. Det er Guds Ord. Eg fortjener helvete. Men takk og lov for at Jesus har dødd for mine synder. Han er min Herre og Frelser.  Den som trur blir ikkje dømt. Gud var "stygg" med satan pga. synd. Mennesker er under synd...Men Han sendte Jesus! Gud har all makt! "Frykt Han som har makt til å kasta i helvete." Stemmer det at Jesus har gjort alt! Men det står : "Den som ikke tror blir dømt." Bibelen er veldig klar på det! Judas var sammen med Jesus. Han gjekk fortapt. Fortapelsens sønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, linsejesus skrev:

Mener du dette gjelder meg? Hvorfor det, i så fall?

Eg veit ikkje korleis ditt forhold til Jesus er så det kan eg ikkje svara på! Men det er jo dette me har skreve om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hjortesvin skrev:

Døden skal ikkje vera meir for dei som har nådd målet i himmelen. Dei fortapte er jo sammen med satan og dei falne englane i ildsjøen, står det. Det er Guds Ord. Eg fortjener helvete. Men takk og lov for at Jesus har dødd for mine synder. Han er min Herre og Frelser.  Den som trur blir ikkje dømt. Gud var "stygg" med satan pga. synd. Mennesker er under synd...Men Han sendte Jesus! Gud har all makt! "Frykt Han som har makt til å kasta i helvete." Stemmer det at Jesus har gjort alt! Men det står : "Den som ikke tror blir dømt." Bibelen er veldig klar på det! Judas var sammen med Jesus. Han gjekk fortapt. Fortapelsens sønn. 

Herre jemini.

Anonymkode: fa7bb...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

Døden skal ikkje vera meir for dei som har nådd målet i himmelen.

Den siste delen av setningen la du til selv.

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

Dei fortapte er jo sammen med satan og dei falne englane i ildsjøen, står det.

Ja, men det står faktisk ikke at de skal leve der til evig tid. Det er en tolkning. Aeon, som sagt. (+ alle de andre grunnene til at Gud ikke har tenkt å pine de fleste av oss)

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

Eg fortjener helvete.

Fortjener du å bli torturert til evig tid? Hvorfor det? Jeg kan ikke med min villeste fantasi se for meg hvilke uhyrligheter du måtte klare å begå for å fortjene noe slikt.

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

"Frykt Han som har makt til å kasta i helvete." Stemmer det at Jesus har gjort alt! Men det står : "Den som ikke tror blir dømt." Bibelen er veldig klar på det! Judas var sammen med Jesus. Han gjekk fortapt. Fortapelsens sønn. 

Som sagt sa Jesus Gehenna, ikke helvete. Ideen om helvete var fremmed for de jødiske tilhørerne, og det er ekstremt lite sannsynlig at de trodde han mente "evig tortur" da han snakket om Gehenna.

Og ja, det står at den som ikke tror, blir dømt. Og at Gud dømmer rettferdig. Og at han er nådig. Og at han har forsont verden med seg selv. Ingenting av det stemmer hvis den klassiske helveteslæren er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@linsejesus - du skal virkelig ha for innleggene dine, du er både kunnskapsrik og saklig. Dessverre ser det ut som om det du skriver faller på døde ører. TS kan ikke annet enn å sitere bibelvers uten å kunne tolke eller argumentere selv. Det skal man jo ikke gjøre heller, i følge slike som TS, fordi man skal legge alt i "Guds hender". 

TS er vel et godt (?) eksempel på den verste form for religiøsitet. Når man er så hjernevasket at det ikke er mulig med en dialog en gang, for vedkommende kan ikke gjøre noe annet enn å spy ut mer bibelvers og religiøse floskler.

Synd, for dette kunne blitt en interessant debatt.

Anonymkode: b1595...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg viser jo ikke til noe annet enn det bibelen sier. Vi er ikke uenige om hva som står der, men hvordan det skal forstås.

Alle kirkesamfunn påberoper seg å ha fått sannheten åpenbart av den hellige ånd, likevel er de splittet i synet på en million ting. Så det holder ikke å si at ånden har åpenbart noe for deg, det sier jo alle.

Jeg ser ikke hvordan det at Gud er hellig skal bety at han skal pine noen i uendelig lang tid. Igjen, hvordan får du det til å henge sammen at Gud skal torturere uskyldige mennesker uendelig mye verre enn selv djevelen kunne drømme om?

Me treng Den Hellige Ånd sin åpenbaring for å forstå den rett! Er mange ting me ikkje forstår i Guds Ord. Forstår stykkevis og delt. Men det viktigaste er Jesu person og Jesu stedfortredergjerning. Bibelen advarer mot vranglære. Det står skrevet. Nokon elsker det som er vondt. Andre elsker det som er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjortesvin skrev:

Me treng Den Hellige Ånd sin åpenbaring for å forstå den rett! Er mange ting me ikkje forstår i Guds Ord. Forstår stykkevis og delt. Men det viktigaste er Jesu person og Jesu stedfortredergjerning. Bibelen advarer mot vranglære. Det står skrevet. Nokon elsker det som er vondt. Andre elsker det som er godt.

Men hvordan kan du vite at det er akkurat din tolkning av f.eks helvete som er den rette og som er inspirert av DHÅ? Hvorfor kan ikke linsejesus sin tolkning være rett og inspirert av DHÅ? Hva om det er du som bedriver vranglære, som Bibelen advarer mot?

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@linsejesus - du skal virkelig ha for innleggene dine, du er både kunnskapsrik og saklig. Dessverre ser det ut som om det du skriver faller på døde ører. TS kan ikke annet enn å sitere bibelvers uten å kunne tolke eller argumentere selv. Det skal man jo ikke gjøre heller, i følge slike som TS, fordi man skal legge alt i "Guds hender". 

TS er vel et godt (?) eksempel på den verste form for religiøsitet. Når man er så hjernevasket at det ikke er mulig med en dialog en gang, for vedkommende kan ikke gjøre noe annet enn å spy ut mer bibelvers og religiøse floskler.

Synd, for dette kunne blitt en interessant debatt.

Anonymkode: b1595...339

Kvifor meiner du eg er religiøs ? Er nyskjerrig! ......... Kva trur du på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Kvifor meiner du eg er religiøs ? Er nyskjerrig! ......... Kva trur du på ?

Å, er du en av den type kristne som sier at kristendommen ikke er en religion?

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite at det er akkurat din tolkning av f.eks helvete som er den rette og som er inspirert av DHÅ? Hvorfor kan ikke linsejesus sin tolkning være rett og inspirert av DHÅ? Hva om det er du som bedriver vranglære, som Bibelen advarer mot?

Anonymkode: b1595...339

Eg er åpen for sjøl kritikk... Berre skriv om det..... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å, er du en av den type kristne som sier at kristendommen ikke er en religion?

Anonymkode: b1595...339

???? Skriv om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil jeg skal skrive om? Hva om du svarer på noen av spørsmålene jeg stilte om DHÅ og hvordan du vet at linsejesus ikke kan sitte på den rette tolkningen?

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite at det er akkurat din tolkning av f.eks helvete som er den rette og som er inspirert av DHÅ? Hvorfor kan ikke linsejesus sin tolkning være rett og inspirert av DHÅ? Hva om det er du som bedriver vranglære, som Bibelen advarer mot?

Anonymkode: b1595...339

Er det du som har starta Satans kirkekupp tråden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, hjortesvin skrev:

Er det du som har starta Satans kirkekupp tråden ?

Nei, jeg er ateist. (men ikke av typen "alle-religiøse-er-idioter"-ateist). Og jeg lurer fortsatt på hvorfor du ikke svarer på noen spørsmål. 

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vil jeg skal skrive om? Hva om du svarer på noen av spørsmålene jeg stilte om DHÅ og hvordan du vet at linsejesus ikke kan sitte på den rette tolkningen?

Anonymkode: b1595...339

Trur du på Guds Ord ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hjortesvin skrev:

Trur du på Guds Ord ?

Det har jeg svart på i innlegget over. Din tur å svare på mine spørsmål.

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite at det er akkurat din tolkning av f.eks helvete som er den rette og som er inspirert av DHÅ? Hvorfor kan ikke linsejesus sin tolkning være rett og inspirert av DHÅ? Hva om det er du som bedriver vranglære, som Bibelen advarer mot?

Anonymkode: b1595...339

Fordi eg trur på bibelen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...