Gå til innhold

Guds kjærlighet


hjortesvin

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, er du en av den type kristne som sier at kristendommen ikke er en religion?

Anonymkode: b1595...339

Jesus er ein person og ikkje ein religion 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Fordi eg trur på bibelen 😊

Hva med andre som tror på Bibelen og som tolker den annerledes enn deg?

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vil jeg skal skrive om? Hva om du svarer på noen av spørsmålene jeg stilte om DHÅ og hvordan du vet at linsejesus ikke kan sitte på den rette tolkningen?

Anonymkode: b1595...339

Eg trudde du var ein annen kristen 😉 Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med andre som tror på Bibelen og som tolker den annerledes enn deg?

Anonymkode: b1595...339

Gud veit kven som lever rett med Gud i forhold til alle kristne på jorda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjortesvin skrev:

Gud veit kven som lever rett med Gud i forhold til alle kristne på jorda 😊

Likevel er det du som forteller andre som tolker Bibelen annerledes enn deg at de må passe seg for vranglære. Hva om du er den som driver med vranglære? Hva om andre kristnes tolkning av Bibelen er inspirert av DHÅ og din ikke?

Jeg sier ikke at det er slik, men tror det kan være lurt å ta et steg tilbake og faktisk lese det andre skrive og være åpen for å tenke og argumentere selv, ikke bare gjemme seg bak bibelsitater og kristne floskler. Linsejesus skriver gjennomtenkte og saklige innlegg med gode spørsmål og gode argumenter, og alt hun/han får tilbake er enda mer bibelsitater. Det synes jeg grenser til respektløst mot noen som tar seg tid til å skrive så langt og så bra som vedkommende gjør.

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, linsejesus skrev:

Den siste delen av setningen la du til selv.

Ja, men det står faktisk ikke at de skal leve der til evig tid. Det er en tolkning. Aeon, som sagt. (+ alle de andre grunnene til at Gud ikke har tenkt å pine de fleste av oss)

Fortjener du å bli torturert til evig tid? Hvorfor det? Jeg kan ikke med min villeste fantasi se for meg hvilke uhyrligheter du måtte klare å begå for å fortjene noe slikt.

Som sagt sa Jesus Gehenna, ikke helvete. Ideen om helvete var fremmed for de jødiske tilhørerne, og det er ekstremt lite sannsynlig at de trodde han mente "evig tortur" da han snakket om Gehenna.

Og ja, det står at den som ikke tror, blir dømt. Og at Gud dømmer rettferdig. Og at han er nådig. Og at han har forsont verden med seg selv. Ingenting av det stemmer hvis den klassiske helveteslæren er sann.

Eg fortjener helvete, ja! Fordi eg har ein syndig menneskenatur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Eg fortjener helvete, ja! Fordi eg har ein syndig menneskenatur!

Så fordi noen mennesker som levde for flere tusen år siden gjorde noe syndig - noe som du ikke kan noe for - så mener du at du fortjener evig tortur? En slik Gud vil i hvert fall ikke jeg ha noe med å gjøre. 

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Likevel er det du som forteller andre som tolker Bibelen annerledes enn deg at de må passe seg for vranglære. Hva om du er den som driver med vranglære? Hva om andre kristnes tolkning av Bibelen er inspirert av DHÅ og din ikke?

Jeg sier ikke at det er slik, men tror det kan være lurt å ta et steg tilbake og faktisk lese det andre skrive og være åpen for å tenke og argumentere selv, ikke bare gjemme seg bak bibelsitater og kristne floskler. Linsejesus skriver gjennomtenkte og saklige innlegg med gode spørsmål og gode argumenter, og alt hun/han får tilbake er enda mer bibelsitater. Det synes jeg grenser til respektløst mot noen som tar seg tid til å skrive så langt og så bra som vedkommende gjør.

Anonymkode: b1595...339

Bibelen advarer mot vranglære. Eg veit kven eg trur på! 😊 Er ikkje meininga å vera stygg! Er meg sjøl og skriver det eg trur på! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjortesvin skrev:

Bibelen advarer mot vranglære. Eg veit kven eg trur på! 😊 Er ikkje meininga å vera stygg! Er meg sjøl og skriver det eg trur på! 😊

I rest my case. Det er helt bortkastet å forsøke å skrive gode, saklige og lange innlegg når man bare får slikt overfladisk tull som dette tilbake. 

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi noen mennesker som levde for flere tusen år siden gjorde noe syndig - noe som du ikke kan noe for - så mener du at du fortjener evig tortur? En slik Gud vil i hvert fall ikke jeg ha noe med å gjøre. 

Anonymkode: b1595...339

Eg fortjener helvete pga. eg har synda i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I rest my case. Det er helt bortkastet å forsøke å skrive gode, saklige og lange innlegg når man bare får slikt overfladisk tull som dette tilbake. 

Anonymkode: b1595...339

Visst eg får eit spørsmål om gongen er det lettere for meg å svara på spm. 😊 Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har gjort som er så grusomt at du fortjener evig pine? Jeg kan ærlig talt ikke forestille meg hva det skulle vært, og jeg vet mer enn jeg ønsker å vite om hvor mye ondt som har skjedd i verden. Ikke engang i en konsentrasjonsleir ville jeg klart å finne en sadist som fortjener EVIG tortur for det han har gjort. 

Endret av linsejesus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, linsejesus skrev:

Hva er det du har gjort som er så grusomt at du fortjener evig pine? Jeg kan ærlig talt ikke forestille meg hva det skulle vært, og jeg vet mer enn jeg ønsker å vite om hvor mye ondt som har skjedd i verden. Ikke engang i en konsentrasjonsleir ville jeg klart å finne en sadist som fortjener EVIG tortur for det han har gjort. 

Beklager for at eg ikkje svarer deg skikkelig. Skal skjerpa meg i forhold til det. 😊 Det eg har gjort er at eg har synda. Eg har brutt dei 10 bud. Gud er hellig og synd passer ikkje inn i himmelen, fordi der er det ingenting vondt som kjem inn. Det står også i f.eks. Joh.Åp. Der kjem ingenting som er sånn og sånn inn... Står også visst sånn og sånn og sånn skal ein ikkje arva Guds rike. 1 eller få spm. om gongen er bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, hjortesvin skrev:

Beklager for at eg ikkje svarer deg skikkelig. Skal skjerpa meg i forhold til det. 😊 Det eg har gjort er at eg har synda. Eg har brutt dei 10 bud. Gud er hellig og synd passer ikkje inn i himmelen, fordi der er det ingenting vondt som kjem inn. Det står også i f.eks. Joh.Åp. Der kjem ingenting som er sånn og sånn inn... Står også visst sånn og sånn og sånn skal ein ikkje arva Guds rike. 1 eller få spm. om gongen er bra. 😊

Ja, men det besvarer egentlig ikke spørmålet mitt. FORTJENER du evig pine? 

Jeg antar at vi er enige om at svaret er nei. Så hvis du dømmes til det, er det en urettferdig dom (faktisk bokstavelig talt uendelig urettferdig). Så enkelt er det. Hvis Gud dømmer rettferdig kan du ikke dømmes til evig pine. Hvis han MÅ dømme deg til det, bestemmer han ikke over seg selv.

Jeg tror de gode nyhetene du forkynner er veldig mye bedre enn du tror de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, linsejesus skrev:

Ja, men det besvarer egentlig ikke spørmålet mitt. FORTJENER du evig pine? 

Jeg antar at vi er enige om at svaret er nei. Så hvis du dømmes til det, er det en urettferdig dom (faktisk bokstavelig talt uendelig urettferdig). Så enkelt er det. Hvis Gud dømmer rettferdig kan du ikke dømmes til evig pine. Hvis han MÅ dømme deg til det, bestemmer han ikke over seg selv.

Jeg tror de gode nyhetene du forkynner er veldig mye bedre enn du tror de er. 

Eg fortjener evig pine, ja! Satan og dei falne englane har også synda mot Gud! Kvifor Gud skapte satan og dei falne englane og at dei skal pinast i all evighet veit eg like lite som at dei fortapte skal det samme. Eg veit heller ikkje kvifor Han la evigheten ned i satan og dei falne englane og dei som går fortapt. Det skjulte hører Herren til. Eg trur på Jesus og Joh. 3.16. "For så høgt har Gud elska verden at Han ga Sin Sønn den enbårne, for at kvar den som trur på Han ikkje skal gå fortapt men ha evig liv." Gud har skapt meg med fri vilje. Han elsker meg så høgt at eg må velga sjøl om eg vil høra på Han eller satan. F.eks. eg kan ikkje tvinga ei dama til å gifta meg med ho. Ekte kjærlighet = gjensidighet. Han bestemmer ikkje over oss i den forstand at Han TVINGER oss til Han. De gode nyhetene er at Jesus er den Han er og at Han har gjort det Han har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hjortesvin skrev:

Eg fortjener evig pine, ja!

Men hvorfor? For hva? Hva må noen gjøre for at du skal tenke at evig pine er en rettferdig straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, linsejesus skrev:

Men hvorfor? For hva? Hva må noen gjøre for at du skal tenke at evig pine er en rettferdig straff?

Krenka Gud. Den syndige menneskenaturen. Tankar tenkt og ikkje tenkt. Ord sagt ikkje sagt. Gjerningar gjort ikkje gjort. Mot meg, andre , Gud. Gud krever det fullkomne. Var derfor Gud Jesus kom og gjorde alt for oss. Det står at ingenting ureint, osv. ikkje kjem inn i himmelen. Og hor karer, pengegriske, avgudsdyrkarar... ja du veit resten...skal ikkje arva Guds rike. Kjøtt og blod skal ikkje arva Guds rike. Dei som har Jesus i hjerta kjem inn. Ingen kommer til Faderen uten gjennom Jesus. Gud har lagt ned evigheten i oss. Når me dør/Han kjem igjen er det for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hjortesvin skrev:

Krenka Gud. Den syndige menneskenaturen. Tankar tenkt og ikkje tenkt. Ord sagt ikkje sagt. Gjerningar gjort ikkje gjort. Mot meg, andre , Gud. Gud krever det fullkomne. Var derfor Gud Jesus kom og gjorde alt for oss. Det står at ingenting ureint, osv. ikkje kjem inn i himmelen. Og hor karer, pengegriske, avgudsdyrkarar... ja du veit resten...skal ikkje arva Guds rike. Kjøtt og blod skal ikkje arva Guds rike. Dei som har Jesus i hjerta kjem inn. Ingen kommer til Faderen uten gjennom Jesus. Gud har lagt ned evigheten i oss. Når me dør/Han kjem igjen er det for seint.

Det høres ut som en psykopatisk og sadistisk Gud. Ikke noen Gud jeg ønsker å tilbe.

Anonymkode: b1595...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes en kristen gud et eller annet magisk sted så er det trist å høre at man må like danse rundt en slik blodgud for å ha et lykkelig liv. 

Har ikke menneskeheten utviklet seg lenger?

Anonymkode: fcf5f...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Men hvorfor? For hva? Hva må noen gjøre for at du skal tenke at evig pine er en rettferdig straff?

Straff 1: Krigen i himmelen. Satan og englane blei kasta ut. Dei HATER Gud og mennesker!!  2: Syndefallet. Syndens lønn er døden. Det vonde i verden. Straff 3: Døden. Straff 4: Dødsriket. Straff 5: Døden og dødsriket blir kasta i ildsjøen. FORFERDELIGE GREIER !!!!!! MEN : Jesus er svaret ! "Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst." 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...