Gå til innhold

Jesus er sannheten!


Anbefalte innlegg

For så høgt har Gud elska verden at Han ga Sin Sønn den enbårne for at kvar den som trur på Han ikkje skal gå fortapt men ha evig liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem trodde budskapet vi fikk?          Hvem ble Herrens arm åpenbart for?
          
   
  2 Han skjøt opp som en spire for hans ansikt,
          som et rotskudd av tørr jord.
          Han hadde ingen herlig skikkelse vi kunne se på,
          ikke et utseende vi kunne glede oss over.
          
   
  3 Han var foraktet, forlatt av mennesker,
          en mann av smerte, kjent med sykdom,
          en de skjuler ansiktet for.
          Han var foraktet, vi regnet ham ikke for noe.
          
   
  4 Sannelig, våre sykdommer tok han,
          våre smerter bar han.
          Vi tenkte: Han er rammet,
          slått av Gud og plaget.
          
   
  5 Men han ble såret for våre lovbrudd,
          knust for våre synder.
          Straffen lå på ham, vi fikk fred,
          ved hans sår ble vi helbredet.
          
   
  6 Vi gikk oss alle vill som sauer,
          hver tok sin egen vei.
          Men skylden som vi alle hadde,
          lot Herren ramme ham.
          
   
  7 Han ble mishandlet,
          han ble plaget,
          og han åpnet ikke munnen,
          lik et lam som føres bort for å slaktes,
          lik en sau som tier når den klippes,
          og han åpnet ikke munnen.
          
   
  8 Etter fengsel og dom ble han tatt bort.
          Men hvem i hans tid tenkte på
          at han ble utryddet av de levendes land
          fordi mitt folks lovbrudd rammet ham?
          
   
  9 Da han var død, fikk han sin grav
          blant urettferdige og hos en rik,
          enda han ikke hadde brukt vold
          og det ikke fantes svik i hans munn.
          
   
 10 Det var Herrens vilje å knuse ham med sykdom.
          Når hans liv er gitt som skyldoffer,
          skal han se etterkommere og leve lenge.
          Ved hans hånd skal det lykkes, det Herren vil.
          
   
 11 Etter sin nød skal han se lys,
          han skal mettes ved sin innsikt.
          Min rettferdige tjener
          skal gjøre de mange rettferdige,
          han har båret deres skyld.
          
   
 12 Derfor gir jeg ham del med de mange,
          med de mektige deler han bytte,
          fordi han tømte ut sitt liv til døden
          og ble regnet blant lovbrytere.
          Han tok på seg de manges synd
          og ble rammet i stedet for lovbrytere. (Jes. kap. 53)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. mars 2017 den 10.31, hjortesvin skrev:

Faderen krever SYNDFRIHET pga. Han må ha nokon som er likt Han sjøl. Derfor kom Jesus - Gud-menneske - Guds Sønn - MENNESKEsønnen, Gud sjøl med andre ord og gjorde ALT for at mennesker har mulighet for å bli frelst. 1/3 av englane synda. Dei er evig dømt. Dei har ikkje mulighet for å bli frelst. Mennesker synda. Forbannelsen skjedde (alt vondt, døden, den evige døden). Dei har MULIGHET for å bli frelst. Det står i bibelen om å forkynna evangeliet til alle folkeslag. Den som tror blir ikkje dømt. Når alle har hørt kjem Jesus tilbake. Gud har full kontroll. Han bruker mennesker. Han kjenner alle. Hans vilje kan ingen stå imot. Sannheten = sannheten = slik er det. Men det som er umulig for mennesker er mulig for Gud.

Han kjenner ikke alle! Det er det jeg skriver om over! I følge statistikk så er ikke halvparten av menneskene på jorda kristne en gang. De har andre religioner. Se bildet over.

Anonymkode: a051d...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, March 07, 2017 den 16.41, LuxLucet skrev:

Da Lucifer gjorde opprør i himmelen kritiserte han Gud for Hans styresett. Lucifer påstod blant annet at De Ti Bud var urimelige og umulig å holde. Derfor kom Jesus i menneskelig kjød og ble fristet på lik linje som oss (dog mye verre enn oss), for å vise at det var mulig å leve etter Hans lov uten å synde. Siden alle mennesker hadde syndet, så mente Satan at alle synderne tilhørte ham og at ingen fortjente å leve, men ved Jesu død på korset ble Satan beseiret, og de menneskene som erkjente sin synd og omvendte seg fra dem fikk igjen muligheten til å komme tilbake til det livet de opprinnelig var tiltenkt til – uten sorg, smerte og det slavelivet vi lever i dag.

 

Det er for så vidt rett at Herren «bestemte» at vi kunne synde, men kun i den forstand at vi ble gitt fri vilje til å velge å synde eller ikke- dette ser vi allerede da Adam og Eva ble bedt om å ikke ete frukten av treet, altså et valg om de ville adlyde Gud eller ikke. Grunnen til at vi ble gitt fri vilje er fordi det er kun gjennom den at vi av sann kjærlighet kan tilbe og elske Gud. Gud er ikke interessert i vesener som er programmert til å slavisk «elske» og tjene Ham, og derfor blir vi alle gitt ett valg om vi enten vil følge Herren eller følge vår egen vei.

 

Gud skapte verden perfekt i begynnelsen. «Alt var godt», men Lucifer begynte å se sin egen skjønnhet, og etter hvert klarte han å forføre 1/3 av englene.
Du ble skapt i Guds bilde fordi Han blant annet delte sin evne med mennesket til å «skape liv» gjennom ekteskapet, og således fikk mennesket erfare far- og morsforholdet og det å beskytte og passe på barnet. Mennesket ble skapt for å løse syndproblemet, og siden Satan klarte å få mennesket til å falle også, har vi erfart smerten og det helvete som foregår på jorden, og vil fra den dagen Herren kommer igjen få oppleve det å få våre synder tilgitt og nødvendigheten av å holde Guds lov for at det skal være harmoni og fred i universet. Derfor er nettopp du verdifull i Guds øyne, enten om du hater eller elsker Han.

 

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, March 13, 2017 den 22.04, hjortesvin skrev:

😊

Jeg syns lucifer høres rimelig fornuftig ut jeg. Og tøff som turte å protestere mot guds diktaturstyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på jesus jeg og fordi jeg håper virkelig han var der fordi det er de siste håp egentlig . Jeg tror ikke på mennesker da de fleste er umoralske egoistiske og kyniske .. desverre jeg er tidlier bv barn psykisk terrorisert av fosterfar hatt en tøff start på livet . Mista troen på de meste men håpet om Jesus har altid vert en ørliten del av gjennom hele vegen.. håpet holder  meg i troen. Jeg mista troen litt da pappa og beste venninna mi døde men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Jesus men klarer desverre ikke leve helt etter de som han vil vi skal . Bibelen er streng sånsett jeg er en synder og vil nokk ikke klare slutte med mye av syndene (alkohol , snus, har htt et delvis rusproblem . Men håper Jesus døde for syndene våre jeg vet jeg er en synder men klarer ikke slutte med alt er preget av en tøff oppvekst

Anonymkode: c3685...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på Jesus men klarer desverre ikke leve helt etter de som han vil vi skal . Bibelen er streng sånsett jeg er en synder og vil nokk ikke klare slutte med mye av syndene (alkohol , snus, har htt et delvis rusproblem . Men håper Jesus døde for syndene våre jeg vet jeg er en synder men klarer ikke slutte med alt er preget av en tøff oppvekst

Anonymkode: c3685...ddf

Anbefaler deg å høra tale nr. 2 - Guds Sønn har gjort meg fri - på www.forkynn.no/andersen.html 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...