Gå til innhold

Jesus er sannheten!


Anbefalte innlegg

All negative dritten folk slenger om seg her inne... Det virker nesten som KG ikke er et sted for voksne oppegående kvinner,men en tumleplass for fjortiser som ikke har fått ut all frustrasjon på skolen i dag. Og det går sport i å finne en kjempegod kommentar,gjerne mest mulig krenkende, som får " bestisene" til å le rått.Her er det ikke rom for alle som har noe på hjerte. Er ikke kristen selv,men syns alle livssyn er interessante. Har noen noe de vil meddele,som ikke er krenkende for noen, så er de velkomne i min verden. 

Anonymkode: 2decf...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Naturgutten 95 skrev:

Men han kunne vel klart å frelse mennesker på en annen måte enn å pine seg til døden på et kors? Han var jo tross alt (Gud)? 

Visst ikkje Jesus hadde dødd på korset hadde ikkje me kunne blitt frelst. Og då hadde me vore under samme dom som satan og dei falne englane. Visst ein ikkje blir frelst er det utifrå Guds Ord berre ein veg - helvete. Dommen og straffen over oss mennesker skjedde på korset. Gud behøvde ikkje å dø for oss. Men Han elsker alle og vil ikkje at nokon skal gå fortapt. Men kjærligheten inkluderer også at Han har gitt alle mennesker fri vilje...Han kjenner alles hjerter og veit alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mye i Bibelen men ikke dens oversettelser og tolkninger. Er utrolig lite enig i det folk tror er "synd". "Synd" er menneskes missforståelse av det som er i dette eneste øyeblikket. Kjærlighet er noe som man finner i hjertet og ikke fordi man sier de riktige ordene. Guds riker er på innsiden.

Anonymkode: 17be0...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All negative dritten folk slenger om seg her inne... Det virker nesten som KG ikke er et sted for voksne oppegående kvinner,men en tumleplass for fjortiser som ikke har fått ut all frustrasjon på skolen i dag. Og det går sport i å finne en kjempegod kommentar,gjerne mest mulig krenkende, som får " bestisene" til å le rått.Her er det ikke rom for alle som har noe på hjerte. Er ikke kristen selv,men syns alle livssyn er interessante. Har noen noe de vil meddele,som ikke er krenkende for noen, så er de velkomne i min verden. 

Anonymkode: 2decf...b7e

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig typisk at slike innlegg kommer på nynorsk...resten av landet må jo tro dette er normalen her i vest.

Anonymkode: 26e98...c4c

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjortesvin skrev:

:-)

Aha, Trollolollolololo..håhåhåh HÅ

Anonymkode: 26e98...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, hjortesvin skrev:

Visst ikkje Jesus hadde dødd på korset hadde ikkje me kunne blitt frelst. Og då hadde me vore under samme dom som satan og dei falne englane. Visst ein ikkje blir frelst er det utifrå Guds Ord berre ein veg - helvete. Dommen og straffen over oss mennesker skjedde på korset. Gud behøvde ikkje å dø for oss. Men Han elsker alle og vil ikkje at nokon skal gå fortapt. Men kjærligheten inkluderer også at Han har gitt alle mennesker fri vilje...Han kjenner alles hjerter og veit alt!

Gud skal jo være snill osv, hvorfor sender han da folk som ikke har gjort noe alvorlig stygt eller galt i livet bortsett fra å ikke tro på han rett ned til helvete? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Naturgutten 95 skrev:

Gud skal jo være snill osv, hvorfor sender han da folk som ikke har gjort noe alvorlig stygt eller galt i livet bortsett fra å ikke tro på han rett ned til helvete? 

Han tåler ikkje synd. Mennesker = synd. Jesus = god nok for Gud. Om ein er umoralsk eller religiøs er ein alikavel ikkje syndfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig typisk at slike innlegg kommer på nynorsk...resten av landet må jo tro dette er normalen her i vest.

Anonymkode: 26e98...c4c

Ja,tenk om dei trur det? Korleis skulle no det tatt seg ut? Tenk om alle i nord,sør og aust trur at alle i vest snakkar nynorsk? Tenkje seg til!

Skal vi starta ein kampanje som kan avkrefta dette ein gang for alle? At dette IKKJE er normalen for alle i vest? Vi må leggje vekt på at det faktisk eksisterar mennesker i vest som både snakkar bokmål og samstundes har ei kristen tru. Og at det óg er folk i vest som brukar bokmål som hovudmål og som ikkje har ei kristen tru. I same slengen då er det viktig at vi får fram at det óg er mennesker i vest som brukar nynorsk som hovudmål men som i røynda ikkje er kristne. Med vekt på IKKJE.  Høyres det ut som ein god plan? Ventar i spaning:nori:

Anonymkode: 2decf...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge mennesker her som legger mye i "ordene", da blir debatten litt dårlig nivå på. Religion er bare et menneskeskapt konsept i seg selv. Ikke glem det.

Anonymkode: 17be0...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Gud skal jo være snill osv, hvorfor sender han da folk som ikke har gjort noe alvorlig stygt eller galt i livet bortsett fra å ikke tro på han rett ned til helvete? 

Det står også "bibelen Guds ord" hvordan kan den bli kalt det? Er jo kun mennesker som har vert forfattere i den boka! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Naturgutten 95 skrev:

Det står også "bibelen Guds ord" hvordan kan den bli kalt det? Er jo kun mennesker som har vert forfattere i den boka! 

Gud har forutbestemt bibelen 😊 Brukt mennesker inspirert av Den Hellige Ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at jorden er 6000 år?

Anonymkode: 46ca3...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du seriøst at jorden er 6000 år?

Anonymkode: 46ca3...f4a

Sikkert eldgammel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjortesvin skrev:

Sikkert eldgammel 😊

Så du har ikke noe formening om det altså? Det står jo trossalt i bibelen at den er 6000 år(?). Men det er jo bevist at det er heller 4570 millioner år!

Anonymkode: 46ca3...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke noe formening om det altså? Det står jo trossalt i bibelen at den er 6000 år(?). Men det er jo bevist at det er heller 4570 millioner år!

Anonymkode: 46ca3...f4a

Nei, synst ikkje det er så viktig! Eg har ikkje rekna det ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Men han kunne vel klart å frelse mennesker på en annen måte enn å pine seg til døden på et kors? Han var jo tross alt (Gud)? 

Hans død på korset viser at det ikke var, og er, mulig å oppheve eller endre De Ti Bud. Det er derfor loven vil bli standarden alle mennesker vil bli målt opp etter. Med andre ord kan ikke en kristen påstå at man ikke trenger å holde loven. Man blir ikke frelst av å holde den, men den viser til sann omvendelse og at man er oppriktig ønsker å ikke fortsette på sin tidligere vei som strider imot loven.

Jeg vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, men kort fortalt måtte Jesus dø og oppfylle loven fordi den står fast til evig tid, og er den loven som opprettholder fred i universet. Derfor var det ingen annen måte å frelse mennesket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy flate så ufint. Det er greit at du ikke har samme tro som TS, men å skrive at han "går rett inn blant mentalpasienter" (litt usikker på hva du mener med mentalpasienter, men går ut ifra at det er ufordelaktig) er rett og slett bare nedsettende og trangsynt.

Skam deg.

Anonymkode: e2900...6b1

Når en person lider av en vrangforestilling er det psykatri, når millioner lider av en vrangforestilling er det en religion. 

Anonymkode: 0a865...f17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hjortesvin skrev:

Nei, synst ikkje det er så viktig! Eg har ikkje rekna det ut 😊

Nei.. la oss passe på å ikke rote ting vrangforestillingen våre med fakta :)

Anonymkode: 0a865...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hjortesvin skrev:

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

Haha, snakk om å være overtroisk. Det er noe av det dummeste jeg har hørt😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...