Gå til innhold

Jesus er sannheten!


Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke kristen selv,men syns alle livssyn er interessante. Har noen noe de vil meddele,som ikke er krenkende for noen, så er de velkomne i min verden. 

Anonymkode: 2decf...b7e

Du er altså en tviler som liker å sikre deg i "alle" leire.

Du liker ikke å være kritisk da du er redd for å få religiøs straff hvis du tar feil.

Hva er det egentlig du er så redd for? Døden?

Anonymkode: 403bd...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er altså en tviler som liker å sikre deg i "alle" leire.

Du liker ikke å være kritisk da du er redd for å få religiøs straff hvis du tar feil.

Hva er det egentlig du er så redd for? Døden?

Anonymkode: 403bd...4c5

Her tror jeg du misforsto hva vedkommende mente.
Det handler vel mer om å respektere at alle folk er forskjellige, og at man ikke trenger å håne andre som tror på noe annet en man selv gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, debatant skrev:

Gud sier tvert imot at en ikke skal bære falsk vitnesbyrd, lyve. Hvorfor lyver du?

Lyver? Det er det budskapet religiøse formidler og appropo falske profeter:

“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!” 
 Anton Szandor LaVey

Anonymkode: 57733...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LuxLucet skrev:

Hans død på korset viser at det ikke var, og er, mulig å oppheve eller endre De Ti Bud. Det er derfor loven vil bli standarden alle mennesker vil bli målt opp etter. Med andre ord kan ikke en kristen påstå at man ikke trenger å holde loven. Man blir ikke frelst av å holde den, men den viser til sann omvendelse og at man er oppriktig ønsker å ikke fortsette på sin tidligere vei som strider imot loven.

Jeg vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, men kort fortalt måtte Jesus dø og oppfylle loven fordi den står fast til evig tid, og er den loven som opprettholder fred i universet. Derfor var det ingen annen måte å frelse mennesket på.

Me er kalt til å følga Jesus. Og budene som handler om å elska Gud og seg sjøl og sin neste som seg sjøl funker berre med vårt gjenfødte sinn. Så det er nødvendig å forkynna loven også og ikkje berre evangeliet. Loven fører jo til at ein sjøl blir liten og evangeliet fører jo til at Jesus blir stor. Og Hans godhet driver oss til omvendelse. Så me treng å bli fylt av Den Hellige Ånd og vandra etter Ånden og ikkje etter kjødet, så me ikkje fullfører kjødets lyster. Kjødet står jo imot Ånden og Ånden imot kjødet. Me er jo ikkje under loven men under nåden. Enten er me under loven eller under nåden. Jesus seira over synden, vårt gamle menneske, verden, døden, satan, ondskapens åndehær og helvete. Så me er heldige som trur på Jesus. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lyver? Det er det budskapet religiøse formidler og appropo falske profeter:

“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!” 
 Anton Szandor LaVey

Anonymkode: 57733...fdf

Laveys ord har ca. samme tyngde som smurfene. Festlig sitat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hjortesvin skrev:

Pga. Hans kjærlighet til menneskene. Men han er oppstått. Han lever. Satan og dei falne englane synda også. Men dei falne englane kan ikkje bli frelst (ingen slekt). Derfor måtte Gud bli menneske (bli som oss mennesker) og oppfylla Guds hellige lov for oss pga. Sin syndfrihet 😊

Skjønner ikkenoe jeg. Han elsker menneskene, som han selv skapte, og så må han bli menneske selv for å oppfylle sin egen lov, som han selv har bestemt fordi han engang bestemte at vi kunne synde og så når folk syndet så var det feil også? Litt sånn"dere kan ta godteriet, for all del. Jeg gir dere lov, men om dere gjør det da! Da kommmer straffen. Eller vent litt, jeg blir et menneske jeg også og dør for dere sånn at dere kan bli tilgitt for å ta godteriet." Men han skaper jo behov og etterspørsel selv da, det er jo sikkert lurt.

Det er så blotta for logikk at jeg ikke finner ord. Hvis jeg er skapt i han bilde så tror jeg at han satt igjen med et par muttere etter at jeg var skrudd sammen, for jeg klarer ikke finne hode og hale i dette med å tro på noe sånt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Honnikorn skrev:

Skjønner ikkenoe jeg. Han elsker menneskene, som han selv skapte, og så må han bli menneske selv for å oppfylle sin egen lov, som han selv har bestemt fordi han engang bestemte at vi kunne synde og så når folk syndet så var det feil også? Litt sånn"dere kan ta godteriet, for all del. Jeg gir dere lov, men om dere gjør det da! Da kommmer straffen. Eller vent litt, jeg blir et menneske jeg også og dør for dere sånn at dere kan bli tilgitt for å ta godteriet." Men han skaper jo behov og etterspørsel selv da, det er jo sikkert lurt.

Det er så blotta for logikk at jeg ikke finner ord. Hvis jeg er skapt i han bilde så tror jeg at han satt igjen med et par muttere etter at jeg var skrudd sammen, for jeg klarer ikke finne hode og hale i dette med å tro på noe sånt. 

Gud er ikkje lett å forstå seg på. F.eks. at Han er frå evighet, har alltid vore, osv. Og uendelig. Osv. Og evigheten... Og at Han er eit vesen og samtidig 3 personar. Er jo ein grunn for at Gud er Gud. Gud = Gud = stor. Menneske = menneske = liten. Tenk på universet f.eks. kor små me er i forhold til kor stor Gud er som har skapt alt inkl. universet. Ikkje berre den synlige verden men også den usynlige verden. Det som er umulig for mennesker er mulig for Gud. Er håp i det. Men Gud har åpenbart sannheten for oss mennesker ved Guds Ord. Det står f.eks. i bibelen om at visst ein vil gjera Guds vilje skal ein kjenna/oppleva om læren er av Gud eller ikkje. Så visst ein begynner å tru Gud på Hans Ord vil ein oppleva sannheten, og sannheten vil setta ein fri. Etter syndefallet kom alt det vonde inn i verden. Men der Adam feila, der feila ikkje Jesus. Han derimot seira. :-) Han har full kontroll. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVORFOR i alle dager ikke bare skape en perfekt verden i første omgang og være ferdig med det? Hvorfor legge inn en joker og si "bestem selv" og når man bestemmer selv så blir det feil? Hvorfor alt dette unødige ekstraarbeidet bare fordi vi skal ha fri vilje? Det er jo han som har bestemt seg for dette med fri vilje, men så lar han jo oss ikke bestemme allikevel, for hvis du ikke bestemmer deg for det som er "rett" i følge Gud så kommer han jo og tar deg og kaster deg i helvete! Aaah! Ulogisk! 

"Phu" dagens utblåsning... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Honnikorn skrev:

Men HVORFOR i alle dager ikke bare skape en perfekt verden i første omgang og være ferdig med det? Hvorfor legge inn en joker og si "bestem selv" og når man bestemmer selv så blir det feil? Hvorfor alt dette unødige ekstraarbeidet bare fordi vi skal ha fri vilje? Det er jo han som har bestemt seg for dette med fri vilje, men så lar han jo oss ikke bestemme allikevel, for hvis du ikke bestemmer deg for det som er "rett" i følge Gud så kommer han jo og tar deg og kaster deg i helvete! Aaah! Ulogisk! 

"Phu" dagens utblåsning... 

Da Lucifer gjorde opprør i himmelen kritiserte han Gud for Hans styresett. Lucifer påstod blant annet at De Ti Bud var urimelige og umulig å holde. Derfor kom Jesus i menneskelig kjød og ble fristet på lik linje som oss (dog mye verre enn oss), for å vise at det var mulig å leve etter Hans lov uten å synde. Siden alle mennesker hadde syndet, så mente Satan at alle synderne tilhørte ham og at ingen fortjente å leve, men ved Jesu død på korset ble Satan beseiret, og de menneskene som erkjente sin synd og omvendte seg fra dem fikk igjen muligheten til å komme tilbake til det livet de opprinnelig var tiltenkt til – uten sorg, smerte og det slavelivet vi lever i dag.

Det er for så vidt rett at Herren «bestemte» at vi kunne synde, men kun i den forstand at vi ble gitt fri vilje til å velge å synde eller ikke- dette ser vi allerede da Adam og Eva ble bedt om å ikke ete frukten av treet, altså et valg om de ville adlyde Gud eller ikke. Grunnen til at vi ble gitt fri vilje er fordi det er kun gjennom den at vi av sann kjærlighet kan tilbe og elske Gud. Gud er ikke interessert i vesener som er programmert til å slavisk «elske» og tjene Ham, og derfor blir vi alle gitt ett valg om vi enten vil følge Herren eller følge vår egen vei.

Gud skapte verden perfekt i begynnelsen. «Alt var godt», men Lucifer begynte å se sin egen skjønnhet, og etter hvert klarte han å forføre 1/3 av englene.
Du ble skapt i Guds bilde fordi Han blant annet delte sin evne med mennesket til å «skape liv» gjennom ekteskapet, og således fikk mennesket erfare far- og morsforholdet og det å beskytte og passe på barnet. Mennesket ble skapt for å løse syndproblemet, og siden Satan klarte å få mennesket til å falle også, har vi erfart smerten og det helvete som foregår på jorden, og vil fra den dagen Herren kommer igjen få oppleve det å få våre synder tilgitt og nødvendigheten av å holde Guds lov for at det skal være harmoni og fred i universet. Derfor er nettopp du verdifull i Guds øyne, enten om du hater eller elsker Han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Honnikorn skrev:

Men HVORFOR i alle dager ikke bare skape en perfekt verden i første omgang og være ferdig med det? Hvorfor legge inn en joker og si "bestem selv" og når man bestemmer selv så blir det feil? Hvorfor alt dette unødige ekstraarbeidet bare fordi vi skal ha fri vilje? Det er jo han som har bestemt seg for dette med fri vilje, men så lar han jo oss ikke bestemme allikevel, for hvis du ikke bestemmer deg for det som er "rett" i følge Gud så kommer han jo og tar deg og kaster deg i helvete! Aaah! Ulogisk! 

"Phu" dagens utblåsning... 

Gud veit det me ikkje veit. Han veit f.eks. kor mange stjerner det er i universet og Han ser alt som me ikkje ser. Me er ingenting sammenligna med Gud. Men Gud er god. Og satan er ond. Ein må ikkje blanda det som er av djevelen med det som er av Gud. Står f.eks. at denne verdens gud er satan. Gud har skapt mennesker med fri vilje. Det har med kjærlighet å gjera. F.eks. ingen kan tvinga ein til å gifta seg med ei som han elsker, men han kan ikkje la vera fordi han elsker. Han vil det fordi han liker personen så godt liksom. Og dei elsker kvarandre. Gud elsker alle. Eit personlig kjærlighetsforhold må vera gjensidig. Jesus er tillitvekkande. Han er god. Han elsker. Osv. Då er det ikkje så vanskelig å elska tilbake. Når ein er sammen med Jesus opplever ein at Han er tillitvekkende. Visst Faderen hadde vist seg for deg hadde du ikkje takla det. Han sendte Jesus (Gud-menneske). Og Den Hellige Ånd. Guds Ord - bibelen er sannhet. Faderen ser på Jesus inkl. dei troande som har Jesus. Han kjenner alles hjerter og veit alt! Han visste f.eks. frå begynnelsen av at Judas kom til å forråda Han. Judas har det nok ikkje så godt no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjortesvin skrev:

Gud veit det me ikkje veit. Han veit f.eks. kor mange stjerner det er i universet og Han ser alt som me ikkje ser. Me er ingenting sammenligna med Gud. Men Gud er god. Og satan er ond. Ein må ikkje blanda det som er av djevelen med det som er av Gud. Står f.eks. at denne verdens gud er satan. Gud har skapt mennesker med fri vilje. Det har med kjærlighet å gjera. F.eks. ingen kan tvinga ein til å gifta seg med ei som han elsker, men han kan ikkje la vera fordi han elsker. Han vil det fordi han liker personen så godt liksom. Og dei elsker kvarandre. Gud elsker alle. Eit personlig kjærlighetsforhold må vera gjensidig. Jesus er tillitvekkande. Han er god. Han elsker. Osv. Då er det ikkje så vanskelig å elska tilbake. Når ein er sammen med Jesus opplever ein at Han er tillitvekkende. Visst Faderen hadde vist seg for deg hadde du ikkje takla det. Han sendte Jesus (Gud-menneske). Og Den Hellige Ånd. Guds Ord - bibelen er sannhet. Faderen ser på Jesus inkl. dei troande som har Jesus. Han kjenner alles hjerter og veit alt! Han visste f.eks. frå begynnelsen av at Judas kom til å forråda Han. Judas har det nok ikkje så godt no.

Hvis gud vet alt, hvorfor står det så mye vås i bibelen da?

Anonymkode: 0a865...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gud vet alt, hvorfor står det så mye vås i bibelen da?

Anonymkode: 0a865...f17

Bibelen er inspirert av Gud så det er ei troverdig bok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hjortesvin skrev:

Gud er ikkje lett å forstå seg på. F.eks. at Han er frå evighet, har alltid vore, osv. Og uendelig. Osv. Og evigheten... Og at Han er eit vesen og samtidig 3 personar. Er jo ein grunn for at Gud er Gud. Gud = Gud = stor. Menneske = menneske = liten. Tenk på universet f.eks. kor små me er i forhold til kor stor Gud er som har skapt alt inkl. universet. Ikkje berre den synlige verden men også den usynlige verden. Det som er umulig for mennesker er mulig for Gud. Er håp i det. Men Gud har åpenbart sannheten for oss mennesker ved Guds Ord. Det står f.eks. i bibelen om at visst ein vil gjera Guds vilje skal ein kjenna/oppleva om læren er av Gud eller ikkje. Så visst ein begynner å tru Gud på Hans Ord vil ein oppleva sannheten, og sannheten vil setta ein fri. Etter syndefallet kom alt det vonde inn i verden. Men der Adam feila, der feila ikkje Jesus. Han derimot seira. :-) Han har full kontroll. :-)

Hvorfor skal Gud kontrollere? Hvorfor må mennesket følge regler for å være gode nok for han? Om Gud er stor så elsker han alle selv om de ikke ser han, spesielt om de er gode mennesker. Vi er alle så mye verdt, men at en stor gud fra evigheten skal være så krass og hevngjerrig at han sender gode mennesker til evig pine fordi de ikke så at han var virkelig greier jeg ikke å tro på.  

Anonymkode: a051d...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aragorn II Elessar

Det er litt søtt hvordan religiøse totalt ignorerer at den eneste grunnen vel i de aller fleste tilfeller noen unntak finnes det selvsagt. Er at du har den tro du har bare på grunn av stedet du er født eller hva foreldrene dine tror. Hadde de vært født et annet sted i en annen kultur ville de hat en annen religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er litt søtt hvordan religiøse totalt ignorerer at den eneste grunnen vel i de aller fleste tilfeller noen unntak finnes det selvsagt. Er at du har den tro du har bare på grunn av stedet du er født eller hva foreldrene dine tror. Hadde de vært født et annet sted i en annen kultur ville de hat en annen religion.

Så sant. Kanskje Zevs er "gud", eller kanskje jødene, muslimene, hinduene etc har skjønt det. Faktisk er det jo ikke vanskelig å forstå at de som trodde på Zevs, Tor og andre forhistoriske guder gjorde det, verden var så uforklarlig dengang. Nå, derimot, har vi forklaring på det meste, og det vi ikke har forklaring på, finner vi definitivt ikke svaret på i bibelen. Men jeg har gitt opp å diskutere med folk som TS, la de klamre seg til vrangforestillingene sine. Og det er jo også søtt hvordan bibelen brukes som "bevis" - det nye testamentet er stor sett skrevet hundrevis av år etter at jesusen levde, og det gamle testamentet tar selv de fleste kristelige avstand fra, unntatt f.eks. moselovene, Adam og Eva, og Noa (hvor så å si alle "skapt i guds bilde" måtte dø en grusom død.) Mesteparten av resten av GT er tydeligvis ikke guds ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal Gud kontrollere? Hvorfor må mennesket følge regler for å være gode nok for han? Om Gud er stor så elsker han alle selv om de ikke ser han, spesielt om de er gode mennesker. Vi er alle så mye verdt, men at en stor gud fra evigheten skal være så krass og hevngjerrig at han sender gode mennesker til evig pine fordi de ikke så at han var virkelig greier jeg ikke å tro på.  

Anonymkode: a051d...6f1

Kva har me som me ikkje har fått! Livet er ein gave frå Gud! Gud har skapt alt! Han har gitt oss fri vilje i forhold til kven me vil ha som herre over vårt liv. Har ein seg sjøl som herre ender det til slutt med den evige død. F.eks. å bli eldre er ein prosess. Det blir verre og verre og verre... Døden er menneskers straff over synden. Alle mennesker er under dommen og straffen pga. syndene sine. MEN: Dei gode nyhetene er at Gud sendte Jesus til verden... Gud blei menneske... Oppfylte Guds hellige lov for oss... Tok VÅR dom på Seg på korset... Eit fullkomment offer for Gud... Jesus døde for våre synder... Han er oppstått frå de døde pga. Hans rettferdighet for Gud - for oss. Det me har fortjent tok Han på Seg. Han gjorde mitt og ditt. Jesus er i himmelen som ein talsmann for oss for Faderen ansikt. Den Hellige Ånd er på jorda. (Faderen, Sønnen og DHÅ er ett!) Satan mista sin makt over menneskene ved Jesu stedfortredergjerning. Men dei som ikkje vil tru på Jesus gjelder ikkje denne redningsaksjonen for. Alt er av nåde. Det står at den som tror har evig liv og kommer ikkje for dommen osv. Gud har alltid hatt full kontroll. Han kjenner alles hjerter. Han visste frå begynnelsen alt. Han veit alt om alle. Ang. regler har Han tatt alt på Seg. Han ber oss om å tru Han på Hans Ord. Og følga Han. Trua kjem av forkynnelsen og forkynnelsen kjem av Guds Ord. Om mennesker er umoralske eller religiøse er dei alikavel ikkje uten synd. Faderen krever SYNDFRIHET. Det var derfor Gud-menneske Jesus kom og gjorde alt for oss. Han vil ikkje at nokon skal gå fortapt men at mennesker skal komma til sannhetserkjennelse. Helvete er straffen pga. våre synder. Er ingen som blir tvungen til himmelen. Det må ein velga sjøl. Ang. dei som ikkje har hørt evangeliet veit Gud om dei. Han har full kontroll. Han er mektig til å gjera kva som helst for at Hans vilje skal skje. Ofte må mennesker bli plaga med f.eks. sjukdom for at dei skal forstå at dei trenger legen (Jesus). Me er så verdifulle for Gud at Jesus døde FOR oss. I bibelen er det åndelige lover som det er naturlover. Visst sånn = sånn. Ein kjem ikkje vekk frå sannheten. Slik er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, hjortesvin skrev:

Bibelen er inspirert av Gud så det er ei troverdig bok 😊

Ja okey. Så da er jorden bare 6000 år gammel. I og med at det er en troverdig bok?

Anonymkode: 46ca3...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja okey. Så da er jorden bare 6000 år gammel. I og med at det er en troverdig bok?

Anonymkode: 46ca3...f4a

Det er ingen utenom Gud som veit kor gammal jorda er. Det er heller ingen mennesker som veit kor stort universet er. Det er heller ingen mennesker som har evne til å forstå -uendelig-. Gud har svar på alt me skrøpelige mennesker ikkje har svar på. Gud er også mektig til å åpenbara for oss ting me ikkje veit, så sant Han ser det er nødvendig for oss! Ingenting er umulig for Gud! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2017 den 17.24, hjortesvin skrev:

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

Inshallah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne han ikke klare å la Eva være å spise det jævla eple, da hadde det vert paradis enda! Han kan jo alt eller?? Hvordan klarte menneskene å formere seg på den tiden?? De fikk jo kun 2 sønner, to menn får ikke barn!! Uansett når det startet med en familie blir det inavl!! Han burde skapt 2 av hvert kjønn om det skulle være noe greie på det

Endret av Naturgutten 95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...