Gå til innhold

Jesus er sannheten!


Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Silfen skrev:

Jesus er indeed sannheten, det er sant at du går rett inn blant mentalpasienter med det opplegget der. 

Fy flate så ufint. Det er greit at du ikke har samme tro som TS, men å skrive at han "går rett inn blant mentalpasienter" (litt usikker på hva du mener med mentalpasienter, men går ut ifra at det er ufordelaktig) er rett og slett bare nedsettende og trangsynt.

Skam deg.

Anonymkode: e2900...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, WubWub skrev:

De fleste forstår at det er teknologi , medisiner og leger som redder liv når noen blir alvorlige syke og ikke en fantasifigur som "gud". 

Om man har en så ståltro på at gud er den som helbreder en, hvorfor oppsøker religiøse sykehus når de blir syke? Kan de ikke bare be en bønn så ordner gud opp ?

Lukas i bibelen var lege f.eks. Leger må ein ha. Men det står i bibelen at det som er umulig for mennesker er mulig for Gud. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at det var kjempeflott hvis det gjør deg glad. Vil ikke si det er særlig negativt :P 

Anonymkode: 50171...3eb

Nei nei nei 😊 Positivt det! Meinte berre at det andre er bra det også (ikkje negativt)! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å fryse rumpa av meg hver vinter, så har alt bestilt meg plass i helvete:ler:
Satser på  sentralvarme og en god peis!!

Anonymkode: 35dde...72c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av å fryse rumpa av meg hver vinter, så har alt bestilt meg plass i helvete:ler:
Satser på  sentralvarme og en god peis!!

Anonymkode: 35dde...72c

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jesus er løgnen

 

Det er Shamash som er sannheten.

 

Jeg mener om man skal velge mellom fiktive karakterer så hvorfor ikke velge Shamash. ?

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri forstått det 1. Bud. "Du skal ikke ha andre guder enn meg" Forutsetter ikke det at det er andre guder? Ellers så er det vel ikke verd å nevne...? 

Utover det så får jeg litt "grøsser'n" når folk begynner med sånt høyttravende jesusprat. Alle snakker jo likt! Er det sånn man blir om man blir kristen! "Herren er lyset, Han bærer meg fram på Sine hender" Ingen snakker vel sånn? Merkelig fenomen. 

Jeg tror ikke på gud, hverken den kristne gud eller noen annen. Men skulle jeg valgt så tror jeg at jeg ville trodd på de gamle norrøne. De var det tak i! 

Endret av Honnikorn
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Honnikorn skrev:

Har aldri forstått det 1. Bud. "Du skal ikke ha andre guder enn meg" Forutsetter ikke det at det er andre guder? Ellers så er det vel ikke verd å nevne...? 

Utover det så får jeg litt "grøsser'" når folk begynner med sånt høyttravende jesusprat. Alle snakker jo likt! Er det sånn man blir om man blir kristen! "Herren er lyset, Han bærer meg fram på Sine hender" Ingen snakker vel sånn? Merkelig fenomen. 

Jeg tror ikke på gud, hverken den kristne gud eller noen annen. Men skulle jeg valgt så tror jeg at jeg ville trodd på de gamle norrøne. De var det tak i! 

Eg trur på bibelen som Guds Ord. Guds Ord seier at satan og hans englar er i full virksomhet på jorda. Derfor så mykje vondt. Så det er mykje humbug for å sei det sånn. Men eg trur på bibelens Gud: Faderen, Sønnen (Jesus) og Den Hellige Ånd. Og avgudsdyrkelse kan vera noko som er viktigare enn Gud, noko som hjerta er retta på utenom Gud. Når det gjelder kristne er det ei suppa av troande og ikkje troande. Det står f.eks. i bibelen at ikkje alle som seier Herre Herre skal komma inn i himmelriket men dei som gjer Guds vilje. Og Guds vilje er først og fremst å tru på Jesus. Og den trua kjem ikkje uten gjennom forkynnelsen av evangeliet (åpenbaringen av Guds frelsande kjærlighet). Kristne som lever rett med Gud er ett med andre kristne som lever rett med Gud. Derfor mykje likt hos nokon kristne. Eg f.eks. er meg sjøl, og alle er forskjellige. Prøver ikkje å forandra på meg sjøl. Men visst ein er sammen med Jesus blir ein selvfølgelig påvirka. Alle blir jo påvirka av omgivelsene. ("Fortell meg kven du er med og eg kan sei deg kven du er.") 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av dette ts?

 

Anonymkode: a051d...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Jesus er løgnen

Så så Jean, ingen som tvinger deg til å tru på det, så hvorfor hisse seg sånn opp over andres tro?

Anonymkode: 03b3e...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av en Gud som sier tro på meg eller brenn til evig tid. 

Anonymkode: 57733...fdf

Gud sier tvert imot at en ikke skal bære falsk vitnesbyrd, lyve. Hvorfor lyver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av dette ts?

 

Anonymkode: a051d...6f1

Jesus seira over satan på korset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er hjertesløst av gud å avvise kristne. Er det berre dei som følger buda slavisk som får komme til himmelen da? Hvem er perfekte mennesker?

Anonymkode: a051d...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen er syndfrie. Faderen tåler ikkje synd. Det var derfor Jesus kom. Loven (dei 10 bud...) er åpenbaringen av Guds hellighet. Evangeliet er åpenbaringen av Guds frelsande kjærlighet. Når ein mister trua på seg sjøl i forhold til å kunne møta Gud slik som ein er (fortapt i sine synder) blir Jesus svaret! For så høgt har Gud elsket verden at Han ga Sin Sønn den enbårne for at kvar den som trur på Han ikkje skal gå fortapt men ha evig liv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er hjertesløst av gud å avvise kristne. Er det berre dei som følger buda slavisk som får komme til himmelen da? Hvem er perfekte mennesker?

Anonymkode: a051d...6f1

(Sendte feil plass i stad trur eg.) Ingen er syndfrie. Faderen tåler ikkje synd. Det var derfor Jesus kom. Loven (dei 10 bud...) er åpenbaringen av Guds hellighet. Evangeliet er åpenbaringen av Guds frelsande kjærlighet. Når ein mister trua på seg sjøl i forhold til å kunne møta Gud slik som ein er (fortapt i sine synder) blir Jesus svaret! For så høgt har Gud elsket verden at Han ga Sin Sønn den enbårne for at kvar den som trur på Han ikkje skal gå fortapt men ha evig liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om Jesus virkelig var Gud, hvorfor i all verden måtte han da dø for å frelse folk??? Trodde gud kunne alt jeg 😂😂 men såklart, folk får tro på akkurat hva de vil sålenge ikke jeg blir plaget med det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Om Jesus virkelig var Gud, hvorfor i all verden måtte han da dø for å frelse folk??? Trodde gud kunne alt jeg 😂😂 men såklart, folk får tro på akkurat hva de vil sålenge ikke jeg blir plaget med det

Pga. Hans kjærlighet til menneskene. Men han er oppstått. Han lever. Satan og dei falne englane synda også. Men dei falne englane kan ikkje bli frelst (ingen slekt). Derfor måtte Gud bli menneske (bli som oss mennesker) og oppfylla Guds hellige lov for oss pga. Sin syndfrihet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hjortesvin skrev:

Pga. Hans kjærlighet til menneskene. Men han er oppstått. Han lever. Satan og dei falne englane synda også. Men dei falne englane kan ikkje bli frelst (ingen slekt). Derfor måtte Gud bli menneske (bli som oss mennesker) og oppfylla Guds hellige lov for oss pga. Sin syndfrihet 😊

Men han kunne vel klart å frelse mennesker på en annen måte enn å pine seg til døden på et kors? Han var jo tross alt (Gud)? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig typisk at slike innlegg kommer på nynorsk...resten av landet må jo tro dette er normalen her i vest.

Anonymkode: 26e98...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...