Populært innlegg Aricia Skrevet 27. oktober 2018 Populært innlegg #15301 Del Skrevet 27. oktober 2018 Sånn er det blitt nåtildags - blir man tatt med buksene nede er det bare å brøle "fake news" og fortsette som om ingenting har skjedd. Mariann Johansen skrev innlegget på BOTB, Anne Brith. Hun er ikke anonym, og hun serverte ikke løgner, men dokumenterte derimot dine løgner, og din forfølgelse av anonyme kritiske lesere. Dette kommer ikke til å forsvinne. 91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 27. oktober 2018 #15302 Del Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, Aricia skrev: Sånn er det blitt nåtildags - blir man tatt med buksene nede er det bare å brøle "fake news" og fortsette som om ingenting har skjedd. Mariann Johansen skrev innlegget på BOTB, Anne Brith. Hun er ikke anonym, og hun serverte ikke løgner, men dokumenterte derimot dine løgner, og din forfølgelse av anonyme kritiske lesere. Dette kommer ikke til å forsvinne. Ja, nettopp. Etter den siste usaklige ranten på instagram idag har jeg mistet all respekt for henne. Makan til ansvarsfrakrivelse. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 27. oktober 2018 #15303 Del Skrevet 27. oktober 2018 À propos, annen kontekst, men overførbar problemstilling: https://www.dagbladet.no/kultur/kritikk-er-ikke-mobbing-mrtha-er-faktisk-den-som-har-skjont-det-best/70372452 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 27. oktober 2018 #15304 Del Skrevet 27. oktober 2018 23 minutter siden, Skogspike skrev: Hun er direkte skummel. Det verste er at jeg begynner å lure på om hun tror på det selv? At i hennes hode er virkeligheten sånn som hun fremstiller den, selv om det finnes mange bevis på at det er den ikke. Eventuelt er hun ekstremt manipulerende. https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Dokumentasjon på eventuelt manipulerende. ”– Du treffer en nerve. Du treffer folks følelser. Gjør at de får tårer i øynene. Innlegg om barn, innlegg med dype følelser, treffer helt klart best, erkjenner hun.” og ”– Jeg har alltid rundt 30–40 innlegg liggende klare, og de er kategorisert som A, B og C-innlegg. A-innleggene drar flest lesere. Brystkreftteksten er et slikt og bør helst ut før klokka halv sju. Hun er konsentrert. Arbeidsdagen er i gang.“ 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 27. oktober 2018 #15305 Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg synes det er litt rart at kommentaren til Ann Elin Eilefsen (jobber vel i blogg.no om jeg ikke husker feil) får stå ubesvart i Hanne Samuelsen sin tråd på Stort og smått om sosiale medier. Jeg er ikke medlem der så får ikke kommentert. Men jeg har mer tiltro til Blogg om toppbloggere sin kanal enn Anne Brith sine kanaler i alle fall. 😂 Det sier jo litt om hvordan disse reklamebloggerne holder på å grave sin egen grav Påstandene i Blogg om toppbloggere er jo dokumentert, og med en navngitt person som kommer med innlegget så....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 27. oktober 2018 #15306 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) 3 timer siden, Kollontaj skrev: Ja, veldig spesielt at både LKE (fruegemal) og «anonyme» i Skråblikktråden plutselig har samme argumentasjon som AB. 3 timer siden, pøbelsara skrev: Strategien med å ugyldiggjøre kritikken fordi den har pågått for lenge, er jo ny. Ikke veldig imponerende, men tydeligvis noe flere av de mer kritiserte hiver seg på og anfører som en gyldig grunn til å forsette sin tvilsomme virksomhet. Man skal ha gode evner til å overse fakta hvis man mener at fru Johansens gjesteinnlegg om AB på Blogg om toppbloggere, er hets. Veldig gode evner til å overse. Det viser seg nå, at "gjentakende kritikk" er veien å gå i forhold til visse bloggere med en merkelig virkelighets oppfatning. Dokumentasjon på løgn blir mottatt som hets. Det ligger tydeligvis mye mer penger i den bransjen enn folk flest vet, siden mange velger å ha en jobb som er så til de grader kynisk.. Integriteten kastes gledelig over bord , så lenge man får sponset kropp og klær. Trist at man drar barn inn i denne bransjen. Endret 27. oktober 2018 av Emmy_H Endret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 27. oktober 2018 #15307 Del Skrevet 27. oktober 2018 11 timer siden, bue skrev: Jeg håper at Anne Brith tar lærdom av dette og staker ut en ny kurs. Men dessverre har jeg ikke trua. I kommentarfeltet til 100-dagers gruppa skriver hun at hun må trekke seg fordi det er kommet trusler mot henne og familien. I sitt eget kommentarfelt advarer hun mot å stå henne for nærme, for vennene hennes får også dritt. I kjent stil tar hun på seg offerrollen, i stedet for å anerkjenne ofrene for hennes handlinger. For er det noen som er truet, er det kritikerene hennes. Fra det som har kommet frem de siste dagene så skal hun være glad hun ikke er anmeldt. Å slette 70% av innleggene hjelper ikke når det ikke samtidig kommer en skikkelig unnskyldning. Jeg forventer ikke at hun skal ringe rundt til alle hun har truet, for jeg forstår at det dreier seg om en del Men et blogginnlegg der hun i det minste anerkjenner å ha oppført seg forferdelig og dementert løgnene hun har servert, burde være et minimum. Slik det er nå, fremstår handlingene hennes som brannslukking for meg, ikke anerkjennelse av skyld. Selvfølgelig er det ubehagelig å stå i den stormen hun er i nå, men der har hun faktisk plassert seg selv. Trodde hun virkelig at hun skulle komme unna med dette igjen og igjen, år etter år? Har hun ikke hatt noen strategi for hva hun skulle gjøre den dagen hun ble avslørt? Ut over å fjerne bevis og tviholde på narrativet at verden er imot henne selv om hun er bare snill og god? I likhet med flere andre her håper jeg hun skaffer en god pr-rådgiver, for det trenger hun. Ja, det er alt for lett å være martyr spør du meg. Enig i det du skriver. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. oktober 2018 #15308 Del Skrevet 27. oktober 2018 Den manipulerende appellen til følelser i går som ble avløst av hånlatter i dagens IG-innlegg skaper en dynamikk som er som tatt ut av forskningslitteratur om nettroll-psykologi. Ironisk nok. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 27. oktober 2018 #15309 Del Skrevet 27. oktober 2018 1 hour ago, Asti said: Da har vi fått svaret fra AB i dag - https://www.instagram.com/p/Bpba0BOBh9U/?hl=nb&taken-by=annebrith.no . "... Det rare er jo at folk lurer på hvorfor jeg ikke svarer og diskuterer i tråder på Facebook men jeg har da vitterlig andre ting å bruke tiden min på og når halvparten av de som diskuterer er blokkert fra før ser jeg jo ikke sammenhengen i diskusjonene heller mer😂 da nytter det bare ikke. Noen av de som hetser har holdt på i nesten 7 år nå.... fatter ikke at de orker. 7 fuckings år med hat mot en person.... jeg vil aldri kunne forstå det😅💦". Det virker som LKE og AB har lagt seg på en linje der de ugyldiggjør konstruktiv kritikk, hvis den har foregått over tid. Videre synes det som både LKE og AB begge tenker at kritikken handler om hat. Dokumentasjon vedr. LKE: https://imgur.com/a/qqczNQ2 . Jeg skrev om det inne i CBE-tråden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=556&tab=comments#comment-22387196 LKE har noen flere kommentarer i den diskusjonen der som viser ytterligere hvordan han mener det kun er hets. God dag mann, økseskaft. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 27. oktober 2018 #15310 Del Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, Puffin skrev: LKE har noen flere kommentarer i den diskusjonen der som viser ytterligere hvordan han mener det kun er hets. God dag mann, økseskaft. Jeg har gitt opp de bloggerene for lenge siden. Det er tydelig at de ser på seg selv som ufeilbarlige forbilder, de står høyere enn oss andre, at de er bedre enn oss andre, og absolutt totalt perfekte. Blogging er absolutt narsissistens time to shine, ingen tvil om det. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 27. oktober 2018 #15311 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) 6 minutter siden, Puffin skrev: LKE har noen flere kommentarer i den diskusjonen der som viser ytterligere hvordan han mener det kun er hets. God dag mann, økseskaft. Jeg klarte helt ærlig ikke lese gjennom de kommentarene for jeg kastet på et tidspunkt hodet bak i et oppgitt "ååå" så da sto valget mellom hjernerystelse etter at hodet møtte veggen eller å ikke lese ferdig. 😪 Endret 27. oktober 2018 av Annihilator Glemte en ikke der. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. oktober 2018 #15312 Del Skrevet 27. oktober 2018 8 minutter siden, Puffin skrev: LKE har noen flere kommentarer i den diskusjonen der som viser ytterligere hvordan han mener det kun er hets. God dag mann, økseskaft. Takk, jeg skal få lagt det inn i imguren, når jeg får tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. oktober 2018 Populært innlegg #15313 Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg syntes synd på AB - helt til jeg leste hva hun har skrevet på IG i dag. Makan. Newsflash til både AB og andre selvrettferdige bloggere som kjører på uten respekt for hverken lovverk eller egne barns rettigheter - folk er ikke helt idioter. Innlegget til BOTB - med DOKUMENTERTE fakta fra en IKKE-anonym fru Johansen blir lest av mange. Innlegget til Morten Hegseth i VG i dag kom som bestilt. Så hyl i vei om hets og troll og kjør på med røyk og speil og stråmann-oppsett. Toget har gått videre til neste stasjon. Det lar seg nok ikke stanse nå, det er nok rett og slett færre og færre som ikke gjennomskuer usannheter og juks. 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 27. oktober 2018 #15314 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Nå har jeg skrevet flere "krasse" innlegg, iallefall i forhold til meg selv som person. Men jeg må bare si at det er såklart synd i henne som flere sier, i en selvskapt situasjon. Jeg forstår at det føles sårt å ha en egen tråd i et forum der man ser på hennes handlinger gjennom blogg med lupe. Slik føles det sikkert, men kjære blogger, man trenger ikke lupe for å se dine feilsteg. Jeg klarer å ha en viss sympati for henne men å empatisere føler jeg personlig jeg ikke klarer. For jeg klarer ikke forstå nettopp på grunn av eksponeringen som skjer hele tiden. Når jeg som privatperson, i slutten av 20 årene, veldig kjedelig og anonym, klarer å skjønne å begrense eksponering av barn jeg er i familie med eller nære venninners barn. Da mener jeg at det er så såre enkelt. Men det handler vel om at det da ikke er nok å skrive om. Eller eksponeres det for å irritere, skape trafikk. "Sinte kg leseres klikk" som jeg leste i en annen tråd? For så å være martyr, ooooog så er det påan igjen! Enda en runde. Så nei, jeg har ikke empati for henne for vi er virkelig, virkelig fra to forskjellige planeter. Endret 27. oktober 2018 av Annihilator Skriveleifer hele tiden tydeligvis. Oops. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 27. oktober 2018 #15315 Del Skrevet 27. oktober 2018 Det å håpe på at AB går i seg selv og kommer med en unnskyldning er nok forgjeves. I klassisk AB-stil inntar hun offerrollen og fornekter alt som kan ødelegge for hennes mor godhjerta-image. Dette har vi sett før. Nå måtte hun liksom avslutte 100-dagers prosjektet grunnen trusler mot henne og sin familie, når det faktisk er hun som har ringt rundt med trusler til kritikere og deres familier. Ikke minst er alt som sies om henne er bare løgner, så hvorfor skal hun gidde å kommentere dem? Når sannheten er at det som kommer frem om henne faktisk er dokumentert, i det minste mye bedre dokumentert enn noe dokumentasjon hun har til sine påstander. Og kom ikke her å fortell meg at AB ikke ville brukt eventuell dokumentasjon for alt det er verdt. Hun har jo vist at hun ikke har noen hemninger rundt det tidligere, blant annet med det skatteliste-stuetet hennes. Hun venter vel at dette også bare skal gå over av seg selv, som de fleste av stuntene hennes, uten noen særlige konsekvenser. Men jeg tror at nå har hun gjort så mye rart, og oppførselen hennes er så uberegnelig, at hun har gjort stor skade på sin egen merkevare, særlig med tanke på at bloggen lever av å kunne reklamere for produkter. Det kan umulig være særlig mange bedrifter igjen som tørr å bruke bloggen hennes til reklame. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 27. oktober 2018 #15316 Del Skrevet 27. oktober 2018 3 minutter siden, Kinder skrev: Hun venter vel at dette også bare skal gå over av seg selv, som de fleste av stuntene hennes, uten noen særlige konsekvenser. Ja, tror også det. Men jeg tenker at nå har man skjønt at det man tidligere har opplevd fra henne bare var "the tip of the iceberg", altså at nå ser man hele greia for hva det er. Nå må jo noen andre enn de som henger her inne forstå litt hva som foregår. Hiver med definisjonen av dette fra cambridge ordbok. Sorry at det er på engelsk men jeg syns det klinger bedre og tenker ofte på engelsk.😅 "Tip of the iceberg: A small, noticeable part of a problem, the total size of which is really much greater." 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrosen Skrevet 27. oktober 2018 #15317 Del Skrevet 27. oktober 2018 Nå er jeg bare tom for ord... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 27. oktober 2018 #15318 Del Skrevet 27. oktober 2018 Hva slags bok er det hun har skrevet, har hun nevnt noe om det? Fra https://www.instagram.com/p/Bpba0BOBh9U/?hl=nb&taken-by=annebrith.no annebrith.no @pappadrommer oh yes! Skrev ferdig boken min i går og la ny markedsplan for et av firmaene som skal opp fra 1. januar! Jeg gir meg aldri😂😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 27. oktober 2018 #15319 Del Skrevet 27. oktober 2018 Bok epidemi fra disse hersens bloggerne. Kan de ikke gjøre det de gjør best? Blogge! Må de gi ut drit dårlige bøker?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 27. oktober 2018 #15320 Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg spiser ordene mine fra mitt forrige innlegg i denne tråden.... etter å ha lest på Instagram.... 😔🙄😤 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg