Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

42 minutter siden, Asti skrev:
 

Jeg føler med AB og de rundt henne,  for at hun har klart å sette seg i en slik forferdelig situasjon.  Jeg føler også med de som har blitt utsatt for AB. 

Det eeneste som nytter er at AB ordner  opp etter seg.  Om hun later som ingenting og fortsetter som før vil det nok mest sannsynlig skade mer på sikt.

Jeg heier på at AB nå gjør det som er rett, og at det som har skjedd kan være en lærepenge. 

Jeg er så enig, og håper for dem alle at dette kan skape en endring som vil være positiv for dem alle. For som den «hjerteløse hateren» jeg er så er dét alt jeg ønsker - at AB og familien skal ha det bra med seg selv, tjene til livets opphold og ikke selge hverdagen og drama for å få det til. Og ikke minst at det ikke skal gå utover tredjeparter som kommer med saklig kritikk.

Jeg heier på endringer og jeg heier på familien.

Endret av Carrosen
La til en setning om tredjepersoner
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Anne Brith tar lærdom av dette og staker ut en ny kurs. Men dessverre har jeg ikke trua. I kommentarfeltet til 100-dagers gruppa skriver hun at hun må trekke seg fordi det er kommet trusler mot henne og familien. I sitt eget kommentarfelt advarer hun mot å stå henne for nærme, for vennene hennes får også dritt. I kjent stil tar hun på seg offerrollen, i stedet for å anerkjenne ofrene for hennes handlinger. For er det noen som er truet, er det kritikerene hennes. Fra det som har kommet frem de siste dagene så skal hun være glad hun ikke er anmeldt. 

Å slette 70% av innleggene hjelper ikke når det ikke samtidig kommer en skikkelig unnskyldning. Jeg forventer ikke at hun skal ringe rundt til alle hun har truet, for jeg forstår at det dreier seg om en del Men et blogginnlegg der hun i det minste anerkjenner å ha oppført seg forferdelig og dementert løgnene hun har servert, burde være et minimum. Slik det er nå, fremstår handlingene hennes som brannslukking for meg, ikke anerkjennelse av skyld.

Selvfølgelig er det ubehagelig å stå i den stormen hun er i nå, men der har hun faktisk plassert seg selv. Trodde hun virkelig at hun skulle komme unna med dette igjen og igjen, år etter år? Har hun ikke hatt noen strategi for hva hun skulle gjøre den dagen hun ble avslørt? Ut over å fjerne bevis og tviholde på narrativet at verden er imot henne selv om hun er bare snill og god? I likhet med flere andre her håper jeg hun skaffer en god pr-rådgiver, for det trenger hun.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bue selv om AB har satt seg i denne situasjonen selv,  og oppført seg svært dårlig mot flere som aldri har drevet med hets, og hun selv tilsynelatende ikke tar innover seg det fæle hun har gjort,  så er det etter mitt syn synd i henne.  Hun er ingen vinner i dag.  Jeg blir trist av å se på det som skjer med henne akkurat nå. 

Jeg velger derfor å håpe på at AB velger å gjøre det rette.  Hvis ikke tenker jeg at hun får ta det som eventuelt kommer,  men inntil da gir jeg henne en sjanse.  Dvs avventer og ser hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Asti skrev:
 

@bue selv om AB har satt seg i denne situasjonen selv,  og oppført seg svært dårlig mot flere som aldri har drevet med hets, og hun selv tilsynelatende ikke tar innover seg det fæle hun har gjort,  så er det etter mitt syn synd i henne.  Hun er ingen vinner i dag.  Jeg blir trist av å se på det som skjer med henne akkurat nå. 

Jeg velger derfor å håpe på at AB velger å gjøre det rette.  Hvis ikke tenker jeg at hun får ta det som eventuelt kommer,  men inntil da gir jeg henne en sjanse.  Dvs avventer og ser hva som skjer. 

Nøyaktig hva jeg også mener om dette. Dette er en dum og trist sak. :( 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB har oppført seg klanderverdig i lang tid. Sånn sett har hun lagt opp til denne situasjonen hun befinner seg i selv. At hun drar andre med seg, er bare trist. Jeg håper fortsatt at hun har vett til å snu. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jodaneida skrev:
 

Virker ikke som hun har tanker om det, alt er fint og flott på snap idaf hvertfall

Tilsynelatende er alt fint og flott,  men jeg tror ikke det.  Det er iallefall ikke normalt,  når man blir "avkledd"  slik AB nå har blitt....

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart AB og familien det er synd på. Men jeg tror desverre ikke det kommer noe beklagelse fra henne. Det vil nok alltid være leserens sin feil.

Men det er lov og gi henne en tjangs og håpe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carrosen skrev:
 

Jeg er så enig, og håper for dem alle at dette kan skape en endring som vil være positiv for dem alle. For som den «hjerteløse hateren» jeg er så er dét alt jeg ønsker - at AB og familien skal ha det bra med seg selv, tjene til livets opphold og ikke selge hverdagen og drama for å få det til. Og ikke minst at det ikke skal gå utover tredjeparter som kommer med saklig kritikk.

Jeg heier på endringer og jeg heier på familien.

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho som er så opptatt av sjølvutvikling kunne kanskje brukt nokre minutt på å lesa om endringskompetanse.

Endret av decker
Skrivefeil
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått svaret fra AB i dag - https://www.instagram.com/p/Bpba0BOBh9U/?hl=nb&taken-by=annebrith.no . 

"... Det rare er jo at folk lurer på hvorfor jeg ikke svarer og diskuterer i tråder på Facebook men jeg har da vitterlig andre ting å bruke tiden min på og når halvparten av de som diskuterer er blokkert fra før ser jeg jo ikke sammenhengen i diskusjonene heller mer😂 da nytter det bare ikke. Noen av de som hetser har holdt på i nesten 7 år nå.... fatter ikke at de orker. 7 fuckings år med hat mot en person.... jeg vil aldri kunne forstå det😅💦". 

Det virker som LKE og AB har lagt seg på en linje der de ugyldiggjør konstruktiv kritikk, hvis den har foregått over tid. Videre synes det som både LKE og AB begge tenker at kritikken handler om hat. Dokumentasjon vedr. LKE: https://imgur.com/a/qqczNQ2 . Jeg skrev om det inne i CBE-tråden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=556&tab=comments#comment-22387196

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og dokumenterte påstander - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/24/anonyme-kritikere-og-andre-nettroll/ -  er sladder og løgner. Sitat https://www.instagram.com/p/Bpba0BOBh9U/?utm_source=ig_embed&utm_medium=loading

".......  takk du💛 det har vært noen tøffe dager og jeg har valgt å holde meg for god til å diskutere løgner og usannheter, særlig med anonyme. Det gir meg lite.... jeg har ingen plikt til å kommentere sladder og løgner 💛 det holder jeg meg unna".

AB selv kommer bare med udokumenterterte påstander om hets osv.  Og selv når hun ble spurt om å dokumentasjon, lot hun være...

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:
 

Strategien med å ugyldiggjøre kritikken fordi den har pågått for lenge, er jo ny. :sprettoy: 

Ikke veldig imponerende, men tydeligvis noe flere av de mer kritiserte hiver seg på og anfører som en gyldig grunn til å forsette sin tvilsomme virksomhet. 

Man skal ha gode evner til å overse fakta hvis man mener at fru Johansens gjesteinnlegg om AB på Blogg om toppbloggere, er hets. Veldig gode evner til å overse.

 

Ja, veldig spesielt at både LKE (fruegemal) og «anonyme» i Skråblikktråden plutselig har samme argumentasjon som AB. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...