Gjest formula Skrevet 20. mai 2018 #10721 Skrevet 20. mai 2018 19 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Hvor stort er Sørumsand? Er det sånn at alle kjenner alle? Jeg prøver bare å tenke på hvordan jeg hadde møtt et slikt menneske. Jeg anser meg selv som raus og inkluderende og respekterer at man kommer med forskjellig bagasje, men å være hyggelig mot en som fremstår så usympatisk og dum tror jeg at jeg hadde slitt med. Hva i all verden skulle jeg småpratet med henne om egentlig? Jeg tror nok at Sørumsand ikke er større enn at alle om ikke kjenner alle, så vet alle hvem alle er. En ting er at AB driter i å stille på dugnad, men det er jo mye verre denne uthengingen av andre foreldre. En mor som har sagt til sønnen at AB er sleip, og nå denne faren som har truet henne og ingen gidder å hjelpe henne med adventskalenderen. Dessuten har damene/mødrene sluttet å hilse. En ting er at mye av dette temmelig sikkert er løgn, en annen ting er at foreldre kan gå og skule på hverandre og lure på hvem...men egentlig tror jeg bare foreldrene kommer til å tenke at denne dama er ikke god og det er vel nærmest uunngåelig at hun blir samtaleemne på bygda. Hun skaper et ubehag. Håper bare dette ikke går utover barna.
Rosalie Skrevet 20. mai 2018 #10722 Skrevet 20. mai 2018 Bæring av bord og stoler er nå uansett ikke tyngre enn at normalt friske voksne klarer det helt fint. Det er en selvforherligelse og ansvarsfraskrivelse som utvises på denne bloggen i en slik grad at jeg rett og slett blir skikkelig kvalm. 31
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10723 Skrevet 20. mai 2018 15 minutter siden, formula skrev: Jeg tror nok at Sørumsand ikke er større enn at alle om ikke kjenner alle, så vet alle hvem alle er. En ting er at AB driter i å stille på dugnad, men det er jo mye verre denne uthengingen av andre foreldre. En mor som har sagt til sønnen at AB er sleip, og nå denne faren som har truet henne og ingen gidder å hjelpe henne med adventskalenderen. Dessuten har damene/mødrene sluttet å hilse. En ting er at mye av dette temmelig sikkert er løgn, en annen ting er at foreldre kan gå og skule på hverandre og lure på hvem...men egentlig tror jeg bare foreldrene kommer til å tenke at denne dama er ikke god og det er vel nærmest uunngåelig at hun blir samtaleemne på bygda. Hun skaper et ubehag. Håper bare dette ikke går utover barna. Hun og mange av hennes leser snakker jo så mye om alle som er nett troll og som mobber på nett/bloggen hennes. Men hva gjør hun selv da? De fleste lesere synes det er ok at hun henger ut de som sjekker skattelistene hennes.henger ut stalkere,henger ut foreldre til de i klassen til makronene og henger ut en som jobbet i lokalbanken.. Uff... skjønner ingenting jeg 18
Gjest formula Skrevet 20. mai 2018 #10724 Skrevet 20. mai 2018 Tenkte egentlig ikke å gi klikk, men måtte :/ Her var det veldig mye rart å lese! "Jeg setter meg og mine først." - gjør hun egentlig det? At hun setter seg selv først når hun nedprioriterer dugnad er det vel ingen tvil om, men hun setter samtidig barna i en ubehagelig situasjon. "Mange presset seg gjennom 17. mai og lå på sengen etterpå. Noen klarer kanskje ikke gå på jobb om noen dager fordi de ikke turte å si nei til dugnad" - vel, jeg tror faktisk ikke det er vanlig å måtte bruke egenmelding eller sykmelding i dagesvis etter dugnad på 17 mai. "For at jeg skal kunne fungere i hverdagen så må jeg sette meg selv først. Er jeg en surmegga egoist da?" - JA Anne Brith, sånn som du framstiller det, så ER du faktisk en surmegga egoist.
Helado Skrevet 20. mai 2018 #10725 Skrevet 20. mai 2018 (endret) Nå ønsker vel ikke AB å fremstå som hverken syklig eller svak av seg, så skjønner ikke hvorfor det skal dras opp som noe argument for henne. Hun er ikke kronisk syk, la de kronisk syke snakke for seg selv. Hun ønsker ikke å bidra på dugnad, greit nok, da får man stå for det uten å bruke andre som skalkeskjul. At hun liksom snakker på vegne av de som ikke orker når hun selv sier at hun IKKE VIL. Blir for dumt. Endret 20. mai 2018 av Helado 31
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 20. mai 2018 #10726 Skrevet 20. mai 2018 5 minutter siden, formula skrev: Tenkte egentlig ikke å gi klikk, men måtte :/ Her var det veldig mye rart å lese! "Jeg setter meg og mine først." - gjør hun egentlig det? At hun setter seg selv først når hun nedprioriterer dugnad er det vel ingen tvil om, men hun setter samtidig barna i en ubehagelig situasjon. "Mange presset seg gjennom 17. mai og lå på sengen etterpå. Noen klarer kanskje ikke gå på jobb om noen dager fordi de ikke turte å si nei til dugnad" - vel, jeg tror faktisk ikke det er vanlig å måtte bruke egenmelding eller sykmelding i dagesvis etter dugnad på 17 mai. "For at jeg skal kunne fungere i hverdagen så må jeg sette meg selv først. Er jeg en surmegga egoist da?" - JA Anne Brith, sånn som du framstiller det, så ER du faktisk en surmegga egoist. Dette ser jeg faktisk for meg at gjelder flere - nettopp fordi andre ikke dukker opp på dugnad og man må gjøre minst dobbelt så mye arbeid som først planlagt. Hadde bare alle dukket opp til dugnadsarbeid slik at arbeidet blir godt fordelt hadde nok dette vært et langt mindre problem. Ellers, er man faktisk så syk at alt arbeid gjør at man må ta ut egenmelding er det også en ærlig sak. Men igjen, helt vanlig dugnadssrbeid med skikkelig dugnadsånd vil ikke skape slike problemer for mennesker flest. Så her går hun faktisk i mot seg selv.
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10727 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, Helado skrev: Nå ønsker vel ikke AB å fremstå som hverken syklig eller svak av seg, så skjønner ikke hvorfor det skal dras opp som noe argument for henne. Hun er ikke kronisk syk, la de kronisk syke snakke for seg selv. Hun ønsker ikke å bidra på dugnad, greit nok, da får man stå for det uten å bruke andre som skalkeskjul. At hun liksom snakker på vegne av de som ikke orker når hun selv sier at hun IKKE VIL. Blir for dumt. Enig... Hun kan ikke sammenligne seg selv med de som faktisk er veldig syke eller lider av sosial angst. 16
Gjest formula Skrevet 20. mai 2018 #10729 Skrevet 20. mai 2018 6 minutter siden, terteskjell skrev: Enig... Hun kan ikke sammenligne seg selv med de som faktisk er veldig syke eller lider av sosial angst. Men nå er det jo bla. disse hun får massiv støtte fra i kommentarfeltet. Problemet her er jo at Anne Brith veksler mellom: 1.Hun har "oversett" eposten om denne dugnaden. 2. At hun ikke rakk dugnaden. 3. At hun prioriterer å lytte til kroppen og egen helse. Det blir jo tre forskjellige versjoner, slik kan leserne velge hva som passer, og kommentere ut fra egen situasjon.
Gjest Newroz Skrevet 20. mai 2018 #10730 Skrevet 20. mai 2018 29 minutter siden, formula skrev: Tenkte egentlig ikke å gi klikk, men måtte :/ Her var det veldig mye rart å lese! "Jeg setter meg og mine først." - gjør hun egentlig det? At hun setter seg selv først når hun nedprioriterer dugnad er det vel ingen tvil om, men hun setter samtidig barna i en ubehagelig situasjon. "Mange presset seg gjennom 17. mai og lå på sengen etterpå. Noen klarer kanskje ikke gå på jobb om noen dager fordi de ikke turte å si nei til dugnad" - vel, jeg tror faktisk ikke det er vanlig å måtte bruke egenmelding eller sykmelding i dagesvis etter dugnad på 17 mai. "For at jeg skal kunne fungere i hverdagen så må jeg sette meg selv først. Er jeg en surmegga egoist da?" - JA Anne Brith, sånn som du framstiller det, så ER du faktisk en surmegga egoist. Hvis du må bruke egenmelding den 18 fordi du har vært med på dugnad den 17. står det dårlig til altså. Da kan man umulig være frisk i utgangspunktet.
Helado Skrevet 20. mai 2018 #10731 Skrevet 20. mai 2018 Hun skal i alle fall ha at den bloggingen hennes gjør jo at man klarer ikke å glemme henne. Akkurat i det det stilner rundt henne blusser det opp provokasjoner i x-antall. 6
Gjest formula Skrevet 20. mai 2018 #10732 Skrevet 20. mai 2018 Kjenner jeg blir bittelitt provosert over kommentarfeltet, der vi som faktisk stiller opp på dugnad 16 og 17 mai uten å tenke over det, blir "de perfekte, som står med pekefingeren." Med barn følger dugnader, både til 17 mai, og i idrett og korps. Det er en selvfølge, og handler ikke om "den perfekte dugnadsgjengen". At noen ikke kan stille opp av helsemessige årsaker er jo en helt annen sak. På samme måte som man kan bli forhindret av andre grunner. Samtidig vet man gjerne om disse datoene i god tid, så de fleste legger opp timeplanen etter det.
loffen Skrevet 20. mai 2018 #10733 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er kronisk syk, og har måttet si nei til dugnadsarbeid som innebærer å stå over lengre tid og servere f.eks. Men jeg kan godt koste litt eller bære noen stoler. Alle greier som regel noe. At hun, som tilsynelatene ikke har problemer med helsa, skal skylde på dette for å drite i dugnaden, er helt forkastelig! 36
Gjest margrit Skrevet 20. mai 2018 #10734 Skrevet 20. mai 2018 Det er ikke dugnadsplikt i Norge men du setter et sosialt stigma på deg selv når du heller prioriterer å tigge spons på Metro kjøpesenter.
Rosalie Skrevet 20. mai 2018 #10735 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er kronisk syk med en sykdom som gir fatigue dersom jeg presser meg for hardt, men selv på en forholdsvis dårlig dag vil jeg klare 2-3 timer dugnadsarbeid uten at det er sannsynlig at jeg må ta ut egenmelding dagen etter. Da jeg spilte i korps og var noe friskere enn jeg er nå, pleide jeg å ta utvavspasering eller feriedag 18. mai, da jeg bokstavelig talt hadde vært på beina fra 07.00 til 16.00 uten noen mulighet til å hente meg inn igjen i løpet av dagen. Med planlegging fungerer det meste. 16
Infinity Skrevet 20. mai 2018 #10736 Skrevet 20. mai 2018 Hos oss er det 5. Trinn som står for 17. Mai feiringen, og FAU som må stå for planleggingen. Jeg var ikke med i FAU, men vi fikk tilsendt lister med hva som måtte gjøres den dagen, og det var allt i fra baking, stå i kiosk, rydding etterpå, ansvar for leker osv, og så kunne vi skrive «ønskeliste» med hva vi helst ville bidra med. Akkurat 17 mai feiringen syns jeg at man må prøve ekstra hardt å bidra, for alle har jo lyst til å få litt tid med sine egne, og ikke bruke dobbelt så lang tid på dugnaden som forutsatt, for det var noen som ikke møtte opp. De som av forskjellige grunner ikke kunne bidra ble heller ikke regnet med på dugnaden, men dette ble jo avtalt i forkant av 17 mai.. Nå har jo AB fått mange syke og uføre til å rope opp for henne. Er AB syk ? Kunne hun bakt en kake ? Kunne hun bidradd med rydding etter festen ? Kunne hun vært litt ydmyk etter å så til de grader ha offentlig skulket sin del av at hennes barn skal ha en 17 mai feiring å gå til ? Og så har hun enda en gang fabrikert en person, som denne gangen har truet henne?? Slik at hun skal få sympati. Er det rart at ingen vil snakke med henne ? 35
Gjest formula Skrevet 20. mai 2018 #10737 Skrevet 20. mai 2018 Synes det er spesielt at AB går fra i det opprinnelige dugnadsinnlegget å fortelle at dugnaden var noe hun "Ooops helt glemt. Eller rettere sagt, ikke fått med meg", til å bli "Dugnad? Nei takk!" - altså noe hun takker nei til/velger å avstå fra. Hva skal man tro på? Synes det virker litt mer sympatisk om hun faktisk har glemt det, enn i dette siste innlegget i følge overskriften rett og slett sier -nei jeg vil ikke.
LilleSnupp Skrevet 20. mai 2018 #10738 Skrevet 20. mai 2018 Hadde jeg vært rektor ved den skolen, tror jeg dama hadde blitt innkalt til et møte. Pr brev selvsagt. Dama er jo gift for foreldresamarbeidet i den klassen/skolen. 25
BeverTramp Skrevet 20. mai 2018 #10739 Skrevet 20. mai 2018 Fordelen med å komme på kant med "alt og alle" i nærmiljøet, er jo at terskelen for å flytte til Bærum blir noe lavere... 24
Kollontaj Skrevet 20. mai 2018 #10740 Skrevet 20. mai 2018 Kleint. Flaut. Umodent. (Og hun velger bort barnas ve og vel når hun legger opp til krig med foreldrene i lokalsamfunnet.) 28
Fremhevede innlegg