Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus

Jeg tenker at eksponering av barn på reklameblogg er litt verre enn å dele bilder på FB, selv om mye av det som legges ut der heller ikke burde funnet veien ut på nettet.

ABs følgere, som iherdig forsvarer bloggerens eksponering av egne barn, klarer visst ikke å skille mellom det å bevisst (dette har Anne Brith selv sagt i intervjuet som er lagt ut lenke til) bruke barn som et aktivum i salg av annonser, og det de selv legger ut av bilder fra bursdager og ferieturer. 

Det at reklamebloggerne kynisk eksponerer egne barn for å tjene penger, er etisk forkastelig, bryter med Barnekonvensjonen og burde vært en av hjertesakene til http://barneombudet.no/

 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
1 time siden, orfeus skrev:

Interessant tilbakeblikk fra den tiden AB ikke hadde noe sosialt liv, Espen Hilton var bestevenn, og det første som kom opp ved googling var bryn og føflekk.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oktnxbye skrev:

" – De fem første årene hvor jeg drev bakebloggen Villa Perlesukker, hadde jeg null reklame og jeg tjente ikke ei krone på bloggen. Det vil si at jeg har bygd opp troverdighet. Jeg sa nei, og sier fortsatt nei, til mange sponsorer. Jeg ser an produktene veldig. Jeg kunne for eksempel aldri ha reklamert for et kredittkort som var rettet mot yngre målgrupper. Da får jeg heller tjene litt mindre penger den måneden. Jeg selger ikke sjela mi!"

Sitat hentet her: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Forandring fryder ikke alltid.

Hu har vel reklamert for "pyramidespill" (eller hva det heter) eller noe lignende?!? Er ganske sikker, men vet ikke hvordan jeg finner link til innlegget.. sorry, hvis keg tar feil!😝

Endret av Monky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monky skrev:

Hu har vel reklamert for "pyramidespill" (eller hva det heter)?!?

Ja, mener hun har reklamert for sånne "spørreundersøkelser" hvor man kan tjene penger og sånn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Ja, mener hun har reklamert for sånne "spørreundersøkelser" hvor man kan tjene penger og sånn?

Ja, noe sånt!🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Helado skrev:

De bryr seg ikke så mye om virkemiddlene som blir brukt, det er en kynisk bransje innenfor reklame, money talks!

Sånn sett er det vel win win for begge parter her. så lenge pengene tikker inn, er det samme hvem det går på bekostning av.

Ja det er sant. Enkelte i  reklamebransjen er rå og kynisk.  Så da regner jeg med at firma som bruker disse lugubre og kyniske reklamefolkene, har lugubre og ubrukelige produkter som egner seg bra på rå og kyniske blogger ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

 

Har ikke AB hørt om barns lojalitet til foreldre? Selv barn som blir utsatt for grov omsorgssvikt er lojale mot mor og far. (Og nei, jeg skriver ikke at AB bedriver grov omsorgssvikt) At hun tror at barn vil si i fra dersom de ikke liker å være blogginnhold vitner om manglende forståelse. Hun har dessuten skrevet om hvordan barna er inneforstått med at de sparer til hus og hvordan de involveres i alt det økonomiske. De har blitt bevisstgjort sin egen rolle i spareprosjektet, og så tror hun at de vil si sin ærlige mening? Høhø

Og hva er det for tull at vedkommende må vente til vedkommende er 15 år for å få skrive blogginnlegg, det ble da vitterlig gjort av en mye yngre for lang tid tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pinlig å tigge etter gratis middag for familien i anledning en av barnas bursdag. Synes også dette blir lagt fram som det dreier seg om en avlastning. Har ikke tid til å stelle i stand noe bursdag, kan noen ordne noe? Veldig personlig og koselig gjort. Blir nesten som å kjøpe en simpel blomsterbukett på en bensinstasjon i gave til noen. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, CecilieX skrev:

Bra innlegg fra BOTB. 

Særlig spørsmålet om hvorvidt hun kan fortsette i Bloggerne som jo produseres av Egmonteide TV2 var betimelig. Hvis hun virkelig vil protestere så burde hun jo boikotte alle Egmont sine kanaler. 

Kanskje hun ikke har blitt tilbudt å være med i Bloggerne i neste sesong? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor får hun 5 min of fame, på God kveld Norge,hvor tema er at bloggere fråtser i penger. Dette er altså Egmont Eide tv2, arbeidsgiveren som skaper dårlig arbeidsmiljø ifølge AB sin blogg, så

hun ikke "orket" mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...uka har tikket seg til fredag. Denne uka skulle visst hun og loverboy til flere banker for å ordne finansieringsbevis etter denne utfreakingen hennes da huset de bor I ble solgt.

I går kommenterte hun I kommentarfeltet følgende etter en kommentar om at hun var vågal når hun skulle ta opp huslån uten fast inntekt : Ja, det kan jo hende jeg ikke får lån akkurat pga det. Men alt har en mening tror jeg. Også dette. Så får vi se. Jeg vet jo om en blogger som betalte huset sitt cash. Da får det heller bare ta litt ekstra tid tenker jeg. 

Tolker det som om at hun enda ikke har snakket med noen banker jeg? Tror vi får se mye fisking etter spons fremover hvis hun skal spare til hus og betale cash :fart2: 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn uavhengig av bloggen hennes, så håper jeg faktisk at det forholdet mellom henne og han typen holder lenge, og at ting ordner seg. Det vil være det beste for alle xxxxxxx, med tanke på at de har jo hatt en del "onkler" i livene sine alt, som de har møtt, og bodd sammen med.

Så for barnas stabilitet, og det er vel det vi ønsker her, så er det vel bra om det fungerer mellom AB og E, og at det ikke blir så mange omskiftninger hele tiden i livet. Om de ikke ikke ordner hus nå, men må leie, så får man heller leie i en lang periode. Ingen skam å leie heller, så lenge xxxxx har noe stabilt å forholde seg til, istedenfor å måtte ha det hengende over seg at det bare er en "mellomfase" når de flytter neste gang.

Endret av Helado
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Helado skrev:

Sånn uavhengig av bloggen hennes, så håper jeg faktisk at det forholdet mellom henne og han typen holder lenge, og at ting ordner seg. Det vil være det beste for alle xxxxxxx, med tanke på at de har jo hatt en del "onkler" i livene sine alt, som de har møtt, og bodd sammen med.

Så for barnas stabilitet, og det er vel det vi ønsker her, så er det vel bra om det fungerer mellom AB og E, og at det ikke blir så mange omskiftninger hele tiden i livet. Om de ikke ikke ordner hus nå, men må leie, så får man heller leie i en lang periode. Ingen skam å leie heller, så lenge xxxxx har noe stabilt å forholde seg til, istedenfor å måtte ha det hengende over seg at det bare er en "mellomfase" når de flytter neste gang.

Var virkelig ikke min intensjon med innlegget over at det skal være en skam å leie bolig!

Jeg føler meg heller ført bak lyset, det er fra himmel til helvete I hver føljetong på bloggen. Drømmehuset med svømmebasseng til 13 mill, så drømmehuset litt mer moderert, så er huset solgt og mor freaker ut. Finansieringen må være I orden og det skulle gjøres denne uka....men I dag skal de hente hagestoler?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trollmora skrev:

Var virkelig ikke min intensjon med innlegget over at det skal være en skam å leie bolig!

Jeg føler meg heller ført bak lyset, det er fra himmel til helvete I hver føljetong på bloggen. Drømmehuset med svømmebasseng til 13 mill, så drømmehuset litt mer moderert, så er huset solgt og mor freaker ut. Finansieringen må være I orden og det skulle gjøres denne uka....men I dag skal de hente hagestoler?

Jeg siktet ikke til ditt innlegg, jeg skrev sånn generelt ut i fra alle innlegg inni her :)

Selv om jeg syns at bloggen er som en butikkroman uten sidestykke, så håper jeg at xxxx får stabilitet, uavhengig av hvordan og hva jeg syns om bloggen. Var bare det jeg mente:)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helado skrev:

Jeg siktet ikke til ditt innlegg, jeg skrev sånn generelt ut i fra alle innlegg inni her :)

Selv om jeg syns at bloggen er som en butikkroman uten sidestykke, så håper jeg at xxxx får stabilitet, uavhengig av hvordan og hva jeg syns om bloggen. Var bare det jeg mente:)

Ok :)

Og jeg deler din tanke om stabilitet til xxxx, både gjennom mors kjærlighet og bosted hvor enn de måtte ende opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Trollmora skrev:

Ok :)

Og jeg deler din tanke om stabilitet til xxxx, både gjennom mors kjærlighet og bosted hvor enn de måtte ende opp.

Dette håper jeg også.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, terteskjell said:

Å da har jeg avlagt min siste tur på Cubus... 

Er hun også sponset av Cubus? Pokker.. noen som vet om bloggere som er sponset av Kappahl? #sisteskanse..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, terteskjell skrev:

Å da har jeg avlagt min siste tur på Cubus... 

Cubus er en dårlig butikk uansett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...