Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at Julianne setter andre foran seg selv. Det er en av egenskapene en god mamma bør ha

(Julianne = Pilotfrue for de som ikke vet)

Hvem er det som går først I AB's blogg, jo enten er det jobben eller så er det hennes selv. Aldri opplevd at AB setter andre foran seg selv - så det sier kanskje noe om henne som mor også da ;)

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula

Da jeg så Anne Brith første gang i bloggerne syntes jeg hun var ganske sjarmerende faktisk. Hun hadde noe friskt og litt upolert over seg, som de andre manglet. Syntes også hun hadde en fin tone med barna, og hun var en voksen dame. Som blogger var hun ukjent for meg, men begynte så smått å følge henne både på blogg og instagram, der hun virkelig inspirerte meg med lekker bakst.

Synes det er litt trist at hun i stedet for å holde på dette jordnære, er blitt tilnærmet en blåkopi av sine yngre bloggende medsøstre, med lange svarte vippefranser, hair extensions og negler som lakkerte klør. Og med livsstilen som hører med, party, eventer og kjærlighetsdrama. Alt som var sjarmerende og ekte er borte. Synes hun nå framstår beregnende og kalkulert, og veldig tydelig bevisst på hvordan hun opptrer.

Og litt trist å se at hun gang på gang begrunner frekke kommentarer og banning med at hun er nordlending.(myten om nordlendingen er vi ferdig med for mange år siden eller hva?)

Overgangen fra bakeblogg til livsstilsblogg er gjennomført til fingerspissene, bare synd hun ikke beholdt seg selv oppi dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, formula said:

Da jeg så Anne Brith første gang i bloggerne syntes jeg hun var ganske sjarmerende faktisk. Hun hadde noe friskt og litt upolert over seg, som de andre manglet. Syntes også hun hadde en fin tone med barna, og hun var en voksen dame. Som blogger var hun ukjent for meg, men begynte så smått å følge henne både på blogg og instagram, der hun virkelig inspirerte meg med lekker bakst.

Synes det er litt trist at hun i stedet for å holde på dette jordnære, er blitt tilnærmet en blåkopi av sine yngre bloggende medsøstre, med lange svarte vippefranser, hair extensions og negler som lakkerte klør. Og med livsstilen som hører med, party, eventer og kjærlighetsdrama. Alt som var sjarmerende og ekte er borte. Synes hun nå framstår beregnende og kalkulert, og veldig tydelig bevisst på hvordan hun opptrer.

Og litt trist å se at hun gang på gang begrunner frekke kommentarer og banning med at hun er nordlending.(myten om nordlendingen er vi ferdig med for mange år siden eller hva?)

Overgangen fra bakeblogg til livsstilsblogg er gjennomført til fingerspissene, bare synd hun ikke beholdt seg selv oppi dette. 

Som finnmarking blir jeg til de grader provosert, den holder bare ikke....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
29 minutter siden, filifjonka skrev:

Som finnmarking blir jeg til de grader provosert, den holder bare ikke....

Synes det er merkelig at hun selv nører opp under denne myten. Den er jo rimelig stigmatiserende og nærmest en parodi, der nordlendingen skal være som "Oluf". Vulgær, flåkjeftet og nærmest ute av stand til å kontrollere ordene som kommer ut - derfor blir det bare mye banning og frekkheter. Eller humor og selvironi som Anne Brith foretrekker å kalle det.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
12 timer siden, formula skrev:

Det er jo så typisk AB å dramatisere en ganske vanlig situasjon. Hvilken 13 åring har ikke snakket om å reise til utlandet? Men her blir det jo presentert som nærmest en tragedie der mor mister datteren, som kanskje gifter seg der borte, og aldri kommer tilbake. (nesten som en Amerikareise for 100 år siden)

 

Nå har ikke jeg lest innlegget, men er ikke xxxx 13 år?

Hvordan gikk det med føljetongen om livet hennes? Det siste innlegget jeg leste sluttet ganske dramatisk. En skikkelig cliffhanger. Har vi fått noe svar på hva det var som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Sorbus skrev:

Nå har ikke jeg lest innlegget, men er ikke xxxx 13 år?

Hvordan gikk det med føljetongen om livet hennes? Det siste innlegget jeg leste sluttet ganske dramatisk. En skikkelig cliffhanger. Har vi fått noe svar på hva det var som skjedde?

Jo - ref snap så var det kake på sengen. Har dog ikke sett like mye oppstyr som da loverboy hadde bursdag ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
10 minutter siden, Trollmora skrev:

Jo - ref snap så var det kake på sengen. Har dog ikke sett like mye oppstyr som da loverboy hadde bursdag ;)

Snakker vi om samme ting? Jeg tenker på den "dramatiske" oppveksten på Sørumsand og hva som skulle komme senere i livet. Historien om livet hennes, eller noe sånt. Skulle komme hver søndag, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sorbus skrev:

Snakker vi om samme ting? Jeg tenker på den "dramatiske" oppveksten på Sørumsand og hva som skulle komme senere i livet. Historien om livet hennes, eller noe sånt. Skulle komme hver søndag, hvis jeg ikke husker feil.

Nei, jeg multitasket - sorry. Trodde vi snakket om xxxxx sin bursdag I dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterlyser og positive innlegg fra dere som forsvarer AB. Kanskje det er positive sider vi andre ikke har sett? Fortell fortell!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel forskjell på å kritisere utseendet til folk, og å kritisere falske negler, hår og vipper? 

Jeg er enig med flere over her. Kom med svar/argumentree på at alt hun gjør er riktig. Hun som alle de andre har jo heller aldri tid til "jobben" sin. Møte da og da, har ikke tid, har ikke tid til huskjøp og konfirmasjon, alt er så hektisk fordi jeg må kjøre ungene på forskjellige treninger, og sånn går det i det uendelige. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
4 timer siden, Cel skrev:

Jeg etterlyser og positive innlegg fra dere som forsvarer AB. Kanskje det er positive sider vi andre ikke har sett? Fortell fortell!! 

Nå er jeg en av dem som er kritisk til AB, men siden forsvarerne hennes har problemer med å nevne positive sider ved bloggen, kan jo jeg hjelpe:):

Synes hun har fine oppskrifter, jeg liker bakeinnleggene og hun har inspirert meg mange ganger.

Lekre bilder i forbindelse med oppskriftene, alt ser nydelig ut!

Hun oppdaterer bloggen ofte

Flink til å svare i kommentarfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, formula skrev:

Nå er jeg en av dem som er kritisk til AB, men siden forsvarerne hennes har problemer med å nevne positive sider ved bloggen, kan jo jeg hjelpe:):

Synes hun har fine oppskrifter, jeg liker bakeinnleggene og hun har inspirert meg mange ganger.

Lekre bilder i forbindelse med oppskriftene, alt ser nydelig ut!

Hun oppdaterer bloggen ofte

Flink til å svare i kommentarfeltet.

Vel å merke om det ikke kommer kritikk. :nigo:

Ellers er jeg veldig enig med deg! :tommel:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å da fikk AB sponset middagen til xxxx sin bursdag-

Tjener man 1 million i året så synes jeg man kan spare seg for å må reklamere når xxxxx har bursdag..

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dealen hennes med blomsterkjeden Floriss? Hun nevner den butikken HELE tiden, senest når hun og Xxxx var ute i Oslo i dag og kjøpte fine blomster på Paleet (butikken der er Floriss).

Fisker hun etter spons? Eller er det umerkett reklame?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...