Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg syns nesten innlegget til søtsaken må med. @Vitting

16.04.2018 kl.18:18

Kjære AB. Du bør jo takke «kvinnene» på dette forumet som har gitt deg så mye reklame 😂 Har underholdt meg selv men å terge dem litt mens jeg har lagt på sykehus . Til å slenge så mye dritt selv, er de så nærtagende at de har rapportert meg og gått helt i stå,- ja til tider har de nesten glemt deg, for å ta meg 👍😊👏Jeg har høytlesning på rommet her, og vi har hylt av latter over hvor det de skriver. De misunner deg nok både kjærlighetsliv, forholder til barna dine, busniss teften din, og så er du en levende positiv og skjønn dame. ❤️ Vi på rom 312 heier på deg, og gleder oss til å følge deg videre. Til de feige anonyme baksnakkerne på forumet som stalker deg, og helt sikkert leser dette også, - gå i dere selv !!

Hmmmm, aldri påstått å være synsk, men tror nok denne «Karamelle» bor på Sørumsand og er blogger 🧐 Hvem ellers vil skryte på seg litt alvorlig sykdom for å kneble en debatt? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Vitting skrev:

Har denne surströmmingen oppgitt noe romnummer eller er dette noen AB gir tegn på å kjenne?

Hun skrev romnr i kommentaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så karamellen måtte ty til hennes kommentarfelt, da  sukkerbomben mest sannsynlig har  fått "ferie" fra KG? Underlig at den ikke har vært i kommentarfeltet hennes før :ac:

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

”jeg vil dermed ikke tjene ett øre på klikk» stemmer jo ikke... jo flere daglige klikk , jo mer vil hun kunne be om å få betalt av samarbeidspartnere. Reklame hos en blogger med 3000 klikk gir ikke samme inntekt som en med 30 000 klikk... dét sier seg selv. MAO : nå, mer enn ever, trenger AB klikk og reklamepenger, og håper kanskje at ved å si «klikk dere inn på bloggen min, ingen fare - det gir meg ingen inntekt lenger» så klikker flere seg inn BLA herifra.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, nyher skrev:

«Hvis det er noen restauranter i Lillestrøm/ Lørenskogområdet som har lyst på besøk av oss i morgen kveld så send meg en epost: [email protected]»

😳

Årets uttalelse. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unødvendig av folk å rakke ned på andre tredjeparter her. Ta det heller med vedkommende. Dette managementet er ikke en offentlig person. 

Endret av Vido
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Fatter ikke at dere bare kan overse bruker som kommenteres og diskuteres med her. Her snakker man om å mate "troll" Brukeren kan heller opprette sin egen tråd i en eller annen underkategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
4 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Fatter ikke at dere bare kan overse bruker som kommenteres og diskuteres med her. Her snakker man om å mate "troll" Brukeren kan heller opprette sin egen tråd i en eller annen underkategori.

Beklager den, men ABs svar ble litt merkelig uten vedkommende brukers innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vido skrev:

Handla jo ikke om at et ikke er et vanlig uttrykk, nettop setningen det blir sagt i. Vedkommende skriver at den har et syns på slike mennesker som røvere. 

Nei, det er ikke det brukeren skriver. Lær deg språket det diskuteres på før du begynner å kverulere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mykje av «Erik sier ditt og datt», som begrunnelse for valg, litt overraskande at ein let seg påvirka så mykje av ein relativt ny partnar.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
2 timer siden, Vido skrev:

Det må føles godt og alltid kunne forsvare nedlatende holdninger til "alle" som får til ting på en annen måte enn det skolegang, med at det er lovlig. Det er lovlig å si at flere her inne har null hjerneceller også, men det betyr verken at det er riktig eller god folkeskikk. 

Og der kalte du mennesker som ikke har en fullført utdannelse men som likevel skaffer seg et leverbrød for røvere. Snakk om dra alle over en kam. 

Logikk kan være så mangt for forskjellige mennesker. 

Dette forumet er altså dømt til negative holdninger, ikke bare om AB men også om en bedrift og mennesker dere ellers ikke aner noe om. Det er utrolig. 

Men for all del. Nyt tiden med å dra andre ned, det er helt ok for meg :) Takk for diskusjonen.

Jeg vet ikke om du misforstår med vilje eller bare misforstår. Selvsagt er det bra at folk med bare vgs skaffer seg jobb, skulle bare mangle, men i dette tilfellet dreier det seg om en komplisert bransje med mange fallgruber, og hvor det å ha relevant utdannelse burde sees på som et must. 

Hvorfor er det nedrakking å påpeke fakta? Eller advare mot overmot? 

Det er forresten merkelig at man sammenligner «halvstuderte røvere» med «null hjerneceller». 

Edit (ble avbrutt):

Jeg har aldri sett noen seriøse brukere på Rampelyset sjikanere andre ved å si at de har «null hjerneceller». Har du? 

 

Endret av orfeus
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Sophia_08 skrev:

Hva er oddsen for at du blir lagt inn på sykehus og at du tilfeldigvis havner på samme rom en håndfull andre AB-fans?!

Jeg hadde skjønt om det var Listhaug, Johaug eller Nora Mørk som var samtaleemnet, men AB!?

Mulig de alle var nyopererte og lå i morfin/oxycontin-rus. Noen annen forklaring finnes ikke 😂

(Jeg hadde snakket om at jeg skulle kjøpe meg Harley sist jeg ble operert 😂 Har aldri turt å sitte på en motorsykkel engang) 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på åndsverkloven (sitat hentet fra artikkel bak betalingsmur) og svar til dette, samt brukerdebatt.

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg vet ikke om du misforstår med vilje eller bare misforstår. Selvsagt er det bra at folk med bare vgs skaffer seg jobb, skulle bare mangle, men i dette tilfellet dreier det seg om en komplisert bransje med mange fallgruber, og hvor det å ha relevant utdannelse burde sees på som et must. 

Hvorfor er det nedrakking å påpeke fakta? Eller advare mot overmot? 

Det er forresten merkelig at man sammenligner «halvstuderte røvere» med «null hjerneceller». 

Edit (ble avbrutt):

Jeg har aldri sett noen seriøse brukere på Rampelyset sjikanere andre ved å si at de har «null hjerneceller». Har du? 

 

Det er ikke sjikane når jeg skriver det ikke er en riktig "statement". Jeg skrev at jeg kunne ha skrevet det....på samme linje som du kan komme med de påstandene du vil. Sa ikke at det var null hjerneceller ute å går, så nei det er ikke sjikane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes denne tråden mister mye saklighet og troverdighet når det går med så mange innlegg til å hakke på AB fans, og spekulere i om det er AB selv som holder på. Hva med å holde oss saklige og konstruktive når noen kommer inn og mener noe annet enn flertallet, og dersom det ikke funker er det tusen ganger bedre å ignorere enn å synke ned på et lavere nivå.

Denne tråden har så utrolig mange bra innlegg som er konstruktive, saklige og kritiske, og som også gir ros når det er på sin plass. Fortsett heller med det! (Den dagen det foreligger bevis om at mor selv er inne her og heller bensin på bålet, da kan vi heller ta tak i det og skrive konstruktive, kritiske innlegg om den saken). 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg synes denne tråden mister mye saklighet og troverdighet når det går med så mange innlegg til å hakke på AB fans, og spekulere i om det er AB selv som holder på. Hva med å holde oss saklige og konstruktive når noen kommer inn og mener noe annet enn flertallet, og dersom det ikke funker er det tusen ganger bedre å ignorere enn å synke ned på et lavere nivå.

Denne tråden har så utrolig mange bra innlegg som er konstruktive, saklige og kritiske, og som også gir ros når det er på sin plass. Fortsett heller med det! (Den dagen det foreligger bevis om at mor selv er inne her og heller bensin på bålet, da kan vi heller ta tak i det og skrive konstruktive, kritiske innlegg om den saken). 

Jeg tar selvkritikk på dette og legger meg flat :blush: Men jeg er uenig i at man hakker på AB fans, hvor konstruktiv kan man svare noen som responderer med kun negative og hetsende utsagn mot andre brukere. Opplever ikke at noen har sunket  ned på nivået til fansen. 

Endret av Varma
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Varma skrev:

Jeg tar selvkritikk på dette og legger meg flat :blush:

Jeg tar ikke selvkritikk eller legger meg flat. Det må være rom for humoristiske sleivspark her inne. Har fulgt tråden noen dager, og når noen er så kjepphøy med en så gjenkjennbar skrivemåte må folk få lov til å reagere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
2 timer siden, Vido skrev:

Det er ikke sjikane når jeg skriver det ikke er en riktig "statement". Jeg skrev at jeg kunne ha skrevet det....på samme linje som du kan komme med de påstandene du vil. Sa ikke at det var null hjerneceller ute å går, så nei det er ikke sjikane :)

Du skrev: 

Det må føles godt og alltid kunne forsvare nedlatende holdninger til "alle" som får til ting på en annen måte enn det skolegang, med at det er lovlig. Innlegget mitt er borte, men det jeg skrev var at det finnes mange «halvstuderte røvere» innen markedsføring. Er det feil / nedlatende å påpeke dette? Det er jo et faktum!? At noen skaffer seg jobb med kun bakgrunn fra vgs, er bare bra, det har jeg ikke sagt noe om.

Det er lovlig å si at flere her inne har null hjerneceller også, men det betyr verken at det er riktig eller god folkeskikk. Her sidestiller du sjikane med begrepet "halvstuderte røvere".

Og der kalte du mennesker som ikke har en fullført utdannelse men som likevel skaffer seg et leverbrød for røvere. Snakk om dra alle over en kam. «Halvstuderte røvere», ikke «røvere»: «En halvstudert røver er en person som er virksom i et fag, men som har dårlig faglig bakgrunn, en dilettant.» https://no.wikipedia.org/wiki/Halvstudert_røver

 

Mitt poeng er at reklamebransjen er full av mennesker uten relevant fagbakgrunn, særlig på «konsulentsiden». I denne sammenhengen la jeg ut lenke til en som driver et firma som formidler annonser, fordi dette firmaet kan knyttes til flere relativt kjente bloggere. Kjente for dem som bryr seg om å følge med på content marketing, i alle fall. Dette var en konsulent som ikke hadde relevant faglig bakgrunn, og som jobber i en komplisert bransje. Mitt ankepunkt her var at det måtte være risikabelt for bloggeren å gå fra et etablert management og over til dette andre. 

Når jeg trekker frem at det finnes «halvstuderte røvere» som opererer som veiledere og forretningsførere for andre, er det kun for å belyse en type business som lever et liv i gråsonene og hvor mange bevisst lurer både publikum og hverandre. NB Her snakker jeg generelt og ikke om en konkret sak. 

 

PS I det første innlegget mitt (det som nå er fjernet) la jeg inn et sitat fra en artikkel som lå bak en betalingsmur, det beklager jeg. Jeg har tilgang på mange nettaviser og la ikke merke til det lille plusstegnet i farta. Jeg gikk i baret, altså, og brøt Åndsverkloven - fordi andre ikke har tilgang til samme artikkel. Dette skriver jeg fordi noe av diskusjonen mellom meg og deg, @Vido, kan virke uforståelig når det første innlegget er borte. Jeg gjorde en feil og det ble rettet opp av @HanneMari Egmont :) 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...