Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest ricecrispies

I følge artikkelen i VG kjøper hun aldri ferske bær,det er for dyrt. I dag lager hun frokost på snap med ferske jordbær og kiwi👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, ricecrispies skrev:

I følge artikkelen i VG kjøper hun aldri ferske bær,det er for dyrt. I dag lager hun frokost på snap med ferske jordbær og kiwi👍

Men det er på bloggbudsjettet, og det er et annet budsjett. :fnise:

Det er ikke så vanskelig å holde budsjettet når man har et ekstra budsjett som dekker alt av kaker, baking, snop, smoothies, frokost, friske bær etc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sol79 skrev:

Men det er på bloggbudsjettet, og det er et annet budsjett. :fnise:

Det er ikke så vanskelig å holde budsjettet når man har et ekstra budsjett som dekker alt av kaker, baking, snop, smoothies, frokost, friske bær etc

Det virker som VG glemte dette på listen av gode tips for å holde matbudsjettet lavt. Det var jo litt dumt, jeg kan hjelpe dem:

• Ha et matbudsjett for det nødvendigste og et annet budsjett for alt som er morsomt

Endret av ¤flicka¤
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
31 minutter siden, Sol79 skrev:

Men det er på bloggbudsjettet, og det er et annet budsjett. :fnise:

Det er ikke så vanskelig å holde budsjettet når man har et ekstra budsjett som dekker alt av kaker, baking, snop, smoothies, frokost, friske bær etc

Haha,nei da så. 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men altså :fnise: . Hun er god til å skaffe seg publisitet og selge et produkt som altså er henne selv som den nøysomme firebarnsmammaen som mobiliserer seg selv og ungene til å overvinne alle hindringer det tøffe livet byr påda, det skal hun ha for. Vi er så fattige,men står sammen og overvinner alt, liksom. Og så "glemmer " hun helt å nevne at livsstilen er helsponset, alt av bake-og kjøkkenutstyr er sponset. Alle klærne til både AB  og barna også. Veldig zpezielt å fremstille seg som den sparsommelige, nøysomme samtidig som hun kjører på med negler, hud og hår og outfits i god rosabloggerstil. Ikke snakk om å leve som man lærer der i gården, nei. Og på snap det siste døgnet har hun svidd av et par ukers matbudsjett på bobler, shots og cocktails på tjuvholmen. (og friske bør til frokost.) Hvis ikke det også er sponset, da. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen problemer med å se at AB heller vil ha det sponsede livet hun har nå, med gratis klær og negler og vipper i huet og ræva, i tillegg til så mye spons til det hun liker aller best; baking. Men å skulle holde på imaget som sparsommelig firebarnsmor, i tillegg til å flashe alle denne lyxen, det blir en rollekonflikt større enn få. Og én ting er at hun selv kanskje ikke bryr seg større om snakket f.eks. i denne tråden, men hun er garantert et samtaleemne i noen av de 1500 hjem i Sørumsand, og med tanke på barna tror jeg det er lite heldig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og på forsiden av VG, da med dette 4000-våset. Mulig de _har_levd slik i en periode, men de gjør det absolutt ikke nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble til og med omtalt i Nyhetsmorgen i P2 i dag pågrunn av dette her. :sprettoy: 

Skulle virkelig ønske nyhetsjournalister kunne gjøre et minimum av sjekk av holdet i sakene de formidler selv om det er agurktid. Det er jo bare pinlig hele greia.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalister viser seg igjen å være nyttige mikrofonstativer for folk med litt flere uetiske markedsføringsgener. Eneste de oppnår er at folk med dårlig råd føler seg enda mer mislykket. 4000 kr for 5 mennesker? 200 kr uka pr person. Jada. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Francis skrev:

Journalister viser seg igjen å være nyttige mikrofonstativer for folk med litt flere uetiske markedsføringsgener. Eneste de oppnår er at folk med dårlig råd føler seg enda mer mislykket. 4000 kr for 5 mennesker? 200 kr uka pr person. Jada. 

Jaa. Man får kjempemasse, super sunn mat for 26 kroner dagen per person. :) Vet om innmari mange gode næringsrike måltider til 6 kroner altså.

Hun lyver så hun tror det selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt det før - sier det igjen: Dama er patetisk!  Det er mange som snakker om andre bloggere i tenårene / begynnelsen av 20 -årene og at de burde ha noen i familien/ nære venner som sensurerer dem. det burde absolutt AB også ha. Er passert 40 og oppfører seg som "verdens kuleste" 19-åring. Enormt pinlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå går det nok ganske kort tid før vi ser et snurt innlegg på bloggen om alle som er så slemme mot henne og kritiserer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og nå går det nok ganske kort tid før vi ser et snurt innlegg på bloggen om alle som er så slemme mot henne og kritiserer. 

Veldig sant!

Det kommer til å stå om hvor hardt hun har kjempet, hvor ufine folk er og hvordan hun bare er seg selv og ærlig til beinet... jadda. Kall en spade for en spade! Vært flust av sånne innlegg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer til en leser at det sponsede er utenom og ikke inngår i de tusen i uken - hva mener hun egentlig? Jeg går ut fra at TexMex-varene hennes faktisk blir spist av dem og ikke kastet - og det samme med alle bakevarene og det hun lager av mat og tar bilder av? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså - fint hvis noen klarer seg med 1000/uke til en familie på 5. Men å stå frem som hyperøkonomisk og med budskapet "du kan hvis du vil" når hun får masse matvarer sponset på grunn av jobben sin, fremstår som ørlite grann bedrevitende og ikke så lite usympatisk, synes jeg. Det er nok ikke sikkert alle kan hvis de vil - det hjelper nok å være sponset. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Hun svarer til en leser at det sponsede er utenom og ikke inngår i de tusen i uken - hva mener hun egentlig? Jeg går ut fra at TexMex-varene hennes faktisk blir spist av dem og ikke kastet - og det samme med alle bakevarene og det hun lager av mat og tar bilder av? 

Jeg skjønner heller ikke hva hun mener, og iallefall ikke hvordan hennes matbudsjett da er veldig relevant for folk flest. 

En annen ting som VG glemte på lista over gode råd:

• Man kan lett få et lavere matbudsjett bare man selger sjela si til høystbydende.

 

Lurer på om jeg også skal prøve dette. Undres på hvordan de i barnehagen reagerer når jeg merket matboksen til guttungen med "sponset".

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement

VG Familieliv, dvs Rema 1000-annonsene som forfattes av VG Partnerstudio, har hatt en nesten identisk sak (uten AB som frontfigur). Jeg har ikke lest VG+ saken, men saken som mammanett utgir for å være et selvstendig journalistisk arbeid (?), har mange fellestrekk med innholdet i reklameteksten i VG Familieliv.

F.eks råder forbrukerøkonom Silje Sandmæl i VGs reklame for Rema 1000 " alle foreldre til å involvere barna i planlegging og handling, for å skape bevissthet rundt sparing og penger: – Bruk matbutikken som en læringsarena, se på prislappene og vis barna hvordan man får mest for pengene. (...) På denne måten ser barna verdien av penger, og innser at det er viktigere å kjøpe mat enn en leke eller et blad de har lyst på."

http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/405-spar-tusenlapper-slik-kjoper-du-sunn-mat-til-familien-pa-budsjett

Mammanett og Anne Brith har tatt poenget:

"Anne Brith involverer barna bevisst i budsjetteringen, innkjøpene og forbruket. Én gang i måneden tar de ut 4000 kroner i kontanter og legger i en konvolutt. Dette er det eneste som brukes til mat: - Ved å se pengene tror jeg at det blir enklere for barna å forstå hvor mye 1000 kroner faktisk er." 

http://www.mammanett.no/gravid/aktuelt/slik-klarer-du-deg-pa-1000-kroner-i-mat-i-uka

Om mammanett og bloggeren i likhet med VG jobber for Rema 1000, vites ikke. Hele innholdet i mammanettsaken og VGs familielivreklame er i alle fall veldig likt (ikke bare eksemplene ovenfor). Men klart det er et aktuelt tema der stoff kan være hentet fra familielivannonsen uten baktanker og uten at de to nevnte kommersielle aktørene på noe vis er engasjert av Rema 1000.

Endret av MinnaMilanda
Fjernet noen ord for mye samt føyd til to setn til slutt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...