Gå til innhold

Tråden for privatister - Vår/Sommer 2017!!


EivGrims

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å gråte, pga en karakter? lol

Anonymkode: b5814...3a5

For en merkelig kommentar? Klart man kan gråte av en dårlig eksamenskarakter. Karakterene er jo faktisk hva som er avgjørende når man søker høyere utdanning.

Mange MÅ ha 4/5/6 i noen fag for å ha en sjans til å komme inn på drømmestudier. Plutselig får man en 2 og drømmene går rett i dass, og man vet at nå må man vente minst 1 år ekstra før man har sjans til å komme inn. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er LOL å gråte av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Virilja skrev:

Ja, for mange år siden, men ikke som privatist. Var ikke klar over at det gikk an engang :laugh:

Kan du fortelle litt om den tverrfaglige? Sliter som en idiot med å finne eksamensoppgaver, så famler bare i blinde på nett nå :( 

Anonymkode: d25a6...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mjauritz skrev:

For en merkelig kommentar? Klart man kan gråte av en dårlig eksamenskarakter. Karakterene er jo faktisk hva som er avgjørende når man søker høyere utdanning.

Mange MÅ ha 4/5/6 i noen fag for å ha en sjans til å komme inn på drømmestudier. Plutselig får man en 2 og drømmene går rett i dass, og man vet at nå må man vente minst 1 år ekstra før man har sjans til å komme inn. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er LOL å gråte av?

Denne AB svarte nok til meg som gråt pga en 6'er, så det blir jo litt motsatt :) Men med den ''historien'' jeg har når det kommer til skole, så fikk jeg regelrett sjokk når de sa karakteren. Jeg fikk meg ikke til å si noe med en gang, stakkars sensorene må jo ha vært helt forvirret. Jeg setter umåtelig pris på den karakteren, og det kan være den som faktisk redder meg til høsten, dersom jeg får 2 på alle de andre eksamenene. 

Anonymkode: a8659...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne AB svarte nok til meg som gråt pga en 6'er, så det blir jo litt motsatt :) Men med den ''historien'' jeg har når det kommer til skole, så fikk jeg regelrett sjokk når de sa karakteren. Jeg fikk meg ikke til å si noe med en gang, stakkars sensorene må jo ha vært helt forvirret. Jeg setter umåtelig pris på den karakteren, og det kan være den som faktisk redder meg til høsten, dersom jeg får 2 på alle de andre eksamenene. 

Anonymkode: a8659...218

oi, jammen da misforsto jeg :fnise:

Jeg begynte også å gråte når jeg fikk mine 6ere. Jeg gråt og klemte sensor og det ble full fest. Sto å hikstet og når jeg kom ut i gangen fikk jeg trøsteklemmer. Ble kleint med de klemmene når jeg gråt av 6 og noen av de var lei seg for lavere karakter :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle litt om den tverrfaglige? Sliter som en idiot med å finne eksamensoppgaver, så famler bare i blinde på nett nå :( 

Anonymkode: d25a6...53a

Nei, beklager, jeg husker ingenting :sukk: Dette var nok i 2006 eller 2007, så de har nok endra litt på ting siden det..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har fått muntlig-eksamens karakter på privatistweb siden deres? Jeg har ihvertfall ikke fått den der selvom karakteren ble satt på eksamensdagen. Eller får vi karakter(er) på siden vår sammen med skriftlige karakterene etter fellessensur møte? takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Heia! skrev:

Er det noen av dere som har fått muntlig-eksamens karakter på privatistweb siden deres? Jeg har ihvertfall ikke fått den der selvom karakteren ble satt på eksamensdagen. Eller får vi karakter(er) på siden vår sammen med skriftlige karakterene etter fellessensur møte? takk på forhånd:)

Jeg har fått alle mine og jeg hadde muntlig-eksamen sist fredag. Karakterene blir lite sannsynlig publisert på privatistweb samme dag som muntlig-eksamen. Kan ta noen dager eller en uke ca.

Anonymkode: f1d68...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått alle mine og jeg hadde muntlig-eksamen sist fredag. Karakterene blir lite sannsynlig publisert på privatistweb samme dag som muntlig-eksamen. Kan ta noen dager eller en uke ca.

Anonymkode: f1d68...030

Hadde eksamen min den 29.04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Er det noen av dere som har fått muntlig-eksamens karakter på privatistweb siden deres? Jeg har ihvertfall ikke fått den der selvom karakteren ble satt på eksamensdagen.

Jeg hadde eksamen torsdag 4.Mai, da fikk jeg karakteren på privatistweb dagen etter. Hadde også eksamen fredag 5. Mai og den var på privatistweb mandag 8. Fikk beskjed om at det lønte seg å vente for å få tilbakemeldinger, men at resultatet ble lagt ut ca 12 dagen etter for de som ikke kunne være igjen. Dette var vanlige muntlig eksamener (Sosiologi & sosialantropologi + psykologi 1), mulig det er annerledes om du f.eks hadde muntlig-praktisk?

Anonymkode: 6fc96...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde eksamen torsdag 4.Mai, da fikk jeg karakteren på privatistweb dagen etter. Hadde også eksamen fredag 5. Mai og den var på privatistweb mandag 8. Fikk beskjed om at det lønte seg å vente for å få tilbakemeldinger, men at resultatet ble lagt ut ca 12 dagen etter for de som ikke kunne være igjen. Dette var vanlige muntlig eksamener (Sosiologi & sosialantropologi + psykologi 1), mulig det er annerledes om du f.eks hadde muntlig-praktisk?

Anonymkode: 6fc96...183

hadde muntlig eksamen i morsmålet/fremmedspråk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

hadde muntlig eksamen i morsmålet/fremmedspråk

Jeg ville ha ringt til privatistkontoret for å høre, kan være de gjør det annerledes der du bor, eller kanskje de har gjort en feil og ikke fått registrert resultatet? Jeg meldte meg opp til en eksamen i 2014 som jeg ikke kunne møte opp til, og den står blank på privatistweb den dag i dag ;p

Anonymkode: 6fc96...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha ringt til privatistkontoret for å høre, kan være de gjør det annerledes der du bor, eller kanskje de har gjort en feil og ikke fått registrert resultatet? Jeg meldte meg opp til en eksamen i 2014 som jeg ikke kunne møte opp til, og den står blank på privatistweb den dag i dag ;p

Anonymkode: 6fc96...183

takk for tipset, skal gjøre det:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heia! skrev:

Er det noen av dere som har fått muntlig-eksamens karakter på privatistweb siden deres? Jeg har ihvertfall ikke fått den der selvom karakteren ble satt på eksamensdagen. Eller får vi karakter(er) på siden vår sammen med skriftlige karakterene etter fellessensur møte? takk på forhånd:)

Jeg har ikke fått mine, og hadde eksamen 4 og 8. Sånn var det i høst også, så kom de muntlige et par dager før skriftlige kom :) Tror ikke de har glemt det! Aust Agder forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff har eksamen i kroppsøving på mandag. 

På en måte er det deilig med et fag jeg ikke satser på 5-6 i, men samtidig føler jeg meg litt dårlig fordi jeg vet at jeg burde være super fornøyd med 4 hvis jeg får det. 

Har lest på det teoretiske, men har ikke utstyret/området til å øve på ballidrettene. Jeg har ikke innebandy/volleyball/fotball/basket utstyr eller hall, så veldig begrenset hva jeg kan gjøre der uten om å se på youtube. Er litt surt fordi jeg har vanvittig dårlig ballkontroll med beina, men hadde jeg kommet opp i en av idrettene jeg har drevet med (som ridning eller håndball) ville det gått helt fint.
Også den individuelle idretten da - dans eller turn, som blir trukket så man kan ikke velge. Prøver å lage en dans, men er ikke akkurat det enkleste når jeg mangler rytme :fnise:  Turningen blir også et helvete, for jeg har migrene og kan ikke stå på hodet som er et krav (det utløser et anfall), men fikk ikke diagnosen før etter fristen for å sende inn legeerklæring var gått ut. Jeg kan stupe kråke og slå hjul liksom, men er ingen turner. 
Er egentlig litt synd at kroppsøving går på talent i forskjellige idretter istedenfor noe som kan enkelt kan jobbe seg opp. Merker at faget burde ha blitt brukt til informasjon om treningsmåter, livsstil og kosthold - sånn for å opplyse oss og hjelpe med å enklere klare å "lage" et sunnere liv, men istedenfor blir det brukt på dette. Jaja, litt sutring fra meg nå, men er litt dumt å ha en eksamen hvor jeg på ingen måte har sjansen til å "jobbe" meg opp i karakter. 

Samtidig er det litt deilig å ikke stresse meg til gråt hver dag når jeg uansett ikke får gjort så mye med det. Forsøkte å spørre litt folk jeg kjente her om de hadde utstyr, men det nærmeste jeg kom var en fotball. 
Jaja, huff huff. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mjauritz skrev:

Huff har eksamen i kroppsøving på mandag. 

På en måte er det deilig med et fag jeg ikke satser på 5-6 i, men samtidig føler jeg meg litt dårlig fordi jeg vet at jeg burde være super fornøyd med 4 hvis jeg får det. 

Har lest på det teoretiske, men har ikke utstyret/området til å øve på ballidrettene. Jeg har ikke innebandy/volleyball/fotball/basket utstyr eller hall, så veldig begrenset hva jeg kan gjøre der uten om å se på youtube. Er litt surt fordi jeg har vanvittig dårlig ballkontroll med beina, men hadde jeg kommet opp i en av idrettene jeg har drevet med (som ridning eller håndball) ville det gått helt fint.
Også den individuelle idretten da - dans eller turn, som blir trukket så man kan ikke velge. Prøver å lage en dans, men er ikke akkurat det enkleste når jeg mangler rytme :fnise:  Turningen blir også et helvete, for jeg har migrene og kan ikke stå på hodet som er et krav (det utløser et anfall), men fikk ikke diagnosen før etter fristen for å sende inn legeerklæring var gått ut. Jeg kan stupe kråke og slå hjul liksom, men er ingen turner. 
Er egentlig litt synd at kroppsøving går på talent i forskjellige idretter istedenfor noe som kan enkelt kan jobbe seg opp. Merker at faget burde ha blitt brukt til informasjon om treningsmåter, livsstil og kosthold - sånn for å opplyse oss og hjelpe med å enklere klare å "lage" et sunnere liv, men istedenfor blir det brukt på dette. Jaja, litt sutring fra meg nå, men er litt dumt å ha en eksamen hvor jeg på ingen måte har sjansen til å "jobbe" meg opp i karakter. 

Samtidig er det litt deilig å ikke stresse meg til gråt hver dag når jeg uansett ikke får gjort så mye med det. Forsøkte å spørre litt folk jeg kjente her om de hadde utstyr, men det nærmeste jeg kom var en fotball. 
Jaja, huff huff. 

 

huff da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Huff har eksamen i kroppsøving på mandag. 

På en måte er det deilig med et fag jeg ikke satser på 5-6 i, men samtidig føler jeg meg litt dårlig fordi jeg vet at jeg burde være super fornøyd med 4 hvis jeg får det. 

Har lest på det teoretiske, men har ikke utstyret/området til å øve på ballidrettene. Jeg har ikke innebandy/volleyball/fotball/basket utstyr eller hall, så veldig begrenset hva jeg kan gjøre der uten om å se på youtube. Er litt surt fordi jeg har vanvittig dårlig ballkontroll med beina, men hadde jeg kommet opp i en av idrettene jeg har drevet med (som ridning eller håndball) ville det gått helt fint.
Også den individuelle idretten da - dans eller turn, som blir trukket så man kan ikke velge. Prøver å lage en dans, men er ikke akkurat det enkleste når jeg mangler rytme :fnise:  Turningen blir også et helvete, for jeg har migrene og kan ikke stå på hodet som er et krav (det utløser et anfall), men fikk ikke diagnosen før etter fristen for å sende inn legeerklæring var gått ut. Jeg kan stupe kråke og slå hjul liksom, men er ingen turner. 
Er egentlig litt synd at kroppsøving går på talent i forskjellige idretter istedenfor noe som kan enkelt kan jobbe seg opp. Merker at faget burde ha blitt brukt til informasjon om treningsmåter, livsstil og kosthold - sånn for å opplyse oss og hjelpe med å enklere klare å "lage" et sunnere liv, men istedenfor blir det brukt på dette. Jaja, litt sutring fra meg nå, men er litt dumt å ha en eksamen hvor jeg på ingen måte har sjansen til å "jobbe" meg opp i karakter. 

Samtidig er det litt deilig å ikke stresse meg til gråt hver dag når jeg uansett ikke får gjort så mye med det. Forsøkte å spørre litt folk jeg kjente her om de hadde utstyr, men det nærmeste jeg kom var en fotball. 
Jaja, huff huff. 

 

Oj, visste ikke at det var så spesifikke krav til den eksamenen. Skal ha den selv i juni. Har blitt fortalt at jeg må ha en mal på en periodeplan og en øktplan med, fordi man visstnok får en oppgave om det. Spiller volleyball på fritiden, og har spilt det ''profesjonelt'' før, så det føler jeg at jeg har dreisen på. Du bør se på hvordan man tar fingerslag og beggerslag, og hvordan man server. Det aller viktigste i volleyball er å få ballen opp! Jo høyere den går, jo større sjanse er det for dine lagkamerater å få fatt i den. Så lenge den ikke går i taket da, selvsagt. 

Kommer jeg opp i turn så har jeg null sjans, jeg er en svær bolle på to bein og haaater å turne. Kan ikke stå på hodet, kan ikke slå hjul. Kan til nøds stupe kråke. Håper jeg da heller kommer opp i dans, ikke at jeg er noe spesielt god på det heller, men det fins så mange bra youtube-videoer på det! Kan få inspirasjon til mange, kule koreografier av profesjonelle dansere der (må bare tone det noe sinnsykt ned selvsagt). Pleier faktisk å bruke dans som oppvarming ved hjemmeøkter. Morsomt at det er nyttig i forhold til eksamen. 

Er forøvrig helt enig med dine tanker om faget, sist jeg hadde gym så ble jeg så demotivert at jeg ikke orket trene på fritiden. Er også hestejente, utrolig synd at vi ikke får ha eksamen i det :fnise:

Anonymkode: a8659...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Virilja skrev:

5 i norsk muntlig i dag!!! :alice:

Grattis! Hadde du forberedt deg godt? Gjerne fortell litt om hva slags oppgaver du fikk! 

Anonymkode: ed749...1be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart ha norsk skriftlig. Lite tro på at jeg står skal jeg innrømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Virilja skrev:

5 i norsk muntlig i dag!!! :alice:

!! Kjempe bra!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...