Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Gjest Nematocera
8 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det kommer fortsatt "vann" ut av vagina. Og smertene i magen er der akkurat som de to/tre forrige kveldene. I natt våknet jeg jo av magevondt, som forrige gang jeg var gravid og det fortsatt var friskt. 

Så på terminkalkulator som sier jeg er 4+2, den siser også at for tre dager siden kunne jeg testet positivt men testet positivt lenge før det. Og hvis dette er noe så skal hjertet begynne å slå om en uke. Så foreløpig er jeg innstilt på at dette foreløpig er en normal graviditet. 

 

 

Det tror jeg og..Masse lykke til med hcg-måling i morgen. Håper stigningen også viser seg å være bra og at legen må spise hatten sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Nematocera skrev:

Det tror jeg og..Masse lykke til med hcg-måling i morgen. Håper stigningen også viser seg å være bra og at legen må spise hatten sin:)

Håper jeg og😊 Sitter i kø for å ta blodprøve akkurat nå

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk sånn mensensmerter med murringer og det føles som underlivet er tungt. Ble kvalm, og det er angst. Kjenner meg selv såpass godt nå😬 Det prikker i leppene og de er hvite.

Gruer meg til jobb. Tenk om jeg starter å blø og er langt hjemmefra, og begynner å grine! Det er Ok hvis dette ikke blir noe av, det er såpass tidlig. Det blir som en ukes forsinket mens. Da kan vi fortsette å prøve ganske snart igjen også. Tenk om kroppen min faktisk klarer å selv se at dette ikke er friskt. Blir veldig trist hvis dette ikke blir til noe men også litt stolt av kroppen min. Da blir det første gangen den har klart seg helt selv. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
6 timer siden, snehvit88 skrev:

Æsj, fikk sånn mensensmerter med murringer og det føles som underlivet er tungt. Ble kvalm, og det er angst. Kjenner meg selv såpass godt nå😬 Det prikker i leppene og de er hvite.

Gruer meg til jobb. Tenk om jeg starter å blø og er langt hjemmefra, og begynner å grine! Det er Ok hvis dette ikke blir noe av, det er såpass tidlig. Det blir som en ukes forsinket mens. Da kan vi fortsette å prøve ganske snart igjen også. Tenk om kroppen min faktisk klarer å selv se at dette ikke er friskt. Blir veldig trist hvis dette ikke blir til noe men også litt stolt av kroppen min. Da blir det første gangen den har klart seg helt selv. 

Krysser fingrene for at dette går bra altså, det er virkelig din tur!! ❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar av Gyn i dag! Her er utsnitt fra Mail:

"Prøven har økt til 360 hvilket er en dobling, men antagelig for lite likevel.
Ved så lave verdier er ikke ultralyd til hjelp."

 

det er en dobling som har skjedd over tre dager og ikke to

Da er det i det minste ikke kjemisk, men litt å være bekymret over. Er det noen som har fått påvist  så sen stigning men det har gått bra? 

 

Mensensmertene har avtatt. Ingen blod bare smerte bak skambenet:) 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
1 minutt siden, snehvit88 skrev:

Fikk svar av Gyn i dag! Her er utsnitt fra Mail:

"Prøven har økt til 360 hvilket er en dobling, men antagelig for lite likevel.
Ved så lave verdier er ikke ultralyd til hjelp."

Da er det i det minste ikke kjemisk, men litt å være bekymret over. Er det noen som har fått påvist  så sen stigning men det har gått bra? 

 

Mensensmertene har avtatt. Ingen blod bare smerte bak skambenet:) 

Jeg synest jo absolutt ikke at dette hørest håpløst ut? Hun virker jo så negativ, mulig hun vil forbedre deg på det værste? Regner med du skal fortsette å ta regelmessige blodprøver til du vet mere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Dragoste skrev:

Jeg synest jo absolutt ikke at dette hørest håpløst ut? Hun virker jo så negativ, mulig hun vil forbedre deg på det værste? Regner med du skal fortsette å ta regelmessige blodprøver til du vet mere? 

Ja det blir veldig negativt... men mulig han vil unngå å oppmuntre. 

Skal ta ny prøve på mandag og får sikkert svar på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
3 timer siden, snehvit88 skrev:

Ja det blir veldig negativt... men mulig han vil unngå å oppmuntre. 

Skal ta ny prøve på mandag og får sikkert svar på tirsdag. 

Det er sikkert pga historikken din. Dobblingen er litt svak for å være så tidlig, men det er når dobblingene tar 4 døgn og over at man vet sikkert at fosteret ikke er levedyktig.

Jeg hadde ca 5 dagers dobblingstid i uke 5 da jeg endte med medisinsk abort i uke 8 pga MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på linken nedenfor at så lenge det er minst 60% økning i hcg iløpet av to dager så er det normalt, men hvis jeg forsto det riktig er det noen få flere prosent gravide som mister da. Det sees på som normalt hvis doblingen skjer iløpet av 48-72 timer. Min ble tatt med 66 timer mellomrom, og økte da med 202. Så mer enn doblet. 158+158= 316, så mer enn doblet på under 72 timer. 

Her er link: http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

 

Måtte skifte truse fordi den blir gjennomtrukket av tynn blank væske som ligner mer på vann. Det kommer plutselig i mengder så må sjekke om det er blod😂 Og det renner nedover låra når jeg tar av trusa. Har hørt med søster som sier det er tegn på celledeling, så aktivitet og utvikling skjer inni der. Og det skal bli verre! Til det stadie at det trekker gjennom buksa😝

Jeg slet også i natt med å sovne pga magesmerter, som sagt tidligere ved forrige svangerskap var det slik da foster fortsatt levde. Så jeg tar det som et godt tegn. Det hjelper å sove på magen. Kjenner presset eller smertene i magen stort sett hele tiden nå. Den tar små pauser også. 

Ikke kvalm eller uvanlig liten eller stor matlyst, ingen andre symptomer altså. Usikker på om trettheten og at jeg er sliten er et symptom. For det kan jeg være i perioder uansett når jeg ikke er gravid.

Har økt stoffskiftemedisin med 30% siden 9 dpo. Prøvde 50% ved forrige svangerskap men da fikk jeg hjertebank så det tydet på at det ble for høyt. Jeg er heldig som har den typen lavt stoffskifte som er stabil. 

Har også i går startet på vitaminer som understøtter binyrene, disse vitaminene viste det seg at jeg har lite av. 

Det gule legemet produserer progesteron og i mitt tilfelle kanskje ikke produseres nok eller i for kort tid. Crinone erstatter dette for det gule legemet. Men hcg produseres i morkake, så håper produksjonen tar seg opp, for der blir det ikke hjelp å få fra Crinone fra uke 12+0 da man slutter på Crinone. Så derfra må morkake klare seg helt selv. Jeg leste et sted at hcg er med på å lage eller omvandle ettellerannet til progesteron eller noe slikt. Etterhvert fra uke 6-7 og utover begynner doblingen av hcg å flate litt ut, mot å ha en mye lenger fordoblingstid ved 9-10 uker eller rundtomkring der. Det er da foster starter sin egen hormonproduksjon. Håper det er nok nå til at det går bra. Hvis jeg mister nå vil jeg tro det er kromosomfeil eller feil på morkake. 

Av de 4 svangerskapene har kun 2 sett friske ut. Håper dette blir et tredje friskt. 

Av disse 2 tilsynelatende friske banket hjertet ved 6+2, men der stoppet de å vokse. Dette var i syklusuke uke 7+0, de var 5 mm. Det forrige embryo var ved uke 6+0 målt til 3 mm. Siden de hang en uke etter i vekst så kan jo det komme av for lite progesteron. Det er skummelt at jeg nå har noe å sammenligne med neste gang vi ser et levende foster på UL, som kanskje ikke blir denne gang, men det kommer til å skje en eller annen gang. 

Holder meg rolig og har det fint, men har mest lyst til å selge leilighet, si opp jobben og flytte til Jamaica🙂 Bort med alle hverdagslige plikter og krav om å prestere. Er veldig anspent, spesielt kjenner jeg på det i mageregionen, håper dette ikke går utover det som ligger i livmoren. 

Dette ble forferdelig rotete! Har mange tanker på en gang. Hele tiden leter jeg etter tegn og teorier på at det kan gå bra. 

 

IMG_1524.PNG

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt imponert av alt du kan, og av hvor sterk du er (selv om det kanskje ikke føles sånn?). Du er rå! Jeg blir gjerne med til Jamaica altså. Får lyst til å bare stikke selv noen ganger! Skulle på en måte ønske alle plikter bare kunne blitt satt på vent under prøvingen. 

Krysser fingre og tær for spiren din ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur i dag. Forsoner meg mer og mer med at det ikke går denne gangen. I går klarte jeg fint å overbevise meg selv om det motsatte😉 Skal ta ny hcg prøve i morgen med en gang det åpner på sykehuset kl 8, så regner med resultatet kommer samme dag. Er veldig nervøs i dag.

Er sliten både fysisk og psykisk. Ligger på sofaen og stirrer i taket. Har så få å betro meg til. Her inne hjelper mye😊 Men så kommer behovet for å kunne prate med noen ansikt til ansikt. Det går fint å øse alt over kjæresten, han tåler det, men han er ikke hjemme nå. Det er litt sårende å tenke på at mamma sa hun ikke ville vite om det neste gang jeg ble gravid. Hun Synes det er tungt, og jeg forstår det. To kollegaer vet om det. Hun ene ga ikke spesielt respons denne gangen, hun trodde ikke på meg da jeg fortalte om den første positive testen. Jeg var veldig glad akkurat da, men fikk et rart blikk og ferieplaner i respons:huh: Han andre viser mer interesse og støtter meg, og han er flink til å oppmuntre da😊 Tenker det blir ganske jævlig å være på jobb i morgen å vente på svar. Det er dritt å ha jobb der man skal ta seg av andre mennesker og være blid og støtte dem når man sliter nok selv :murvegg:

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser melder seg :goodbye: (om jeg ikke har meldt meg tidligere? :P )

Er enig med tweet, du virker så sterk! Jeg har troa på denne gangen inntil det motsatte er bevist jeg altså :jepp:

Så teit av hun kollegaen din å respondere på den måten! Kjenner jeg blir irritert :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 15.42, tweet skrev:

Blir helt imponert av alt du kan, og av hvor sterk du er (selv om det kanskje ikke føles sånn?). Du er rå! Jeg blir gjerne med til Jamaica altså. Får lyst til å bare stikke selv noen ganger! Skulle på en måte ønske alle plikter bare kunne blitt satt på vent under prøvingen. 

Krysser fingre og tær for spiren din ❤

 

8 timer siden, Pjusk skrev:

Snikleser melder seg :goodbye: (om jeg ikke har meldt meg tidligere? :P )

Er enig med tweet, du virker så sterk! Jeg har troa på denne gangen inntil det motsatte er bevist jeg altså :jepp:

Så teit av hun kollegaen din å respondere på den måten! Kjenner jeg blir irritert :kjefte:

 

Denne støtten hjelper, Tweet og Pjusk😊 Takk😊

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Jill og Dragoste❤️

Stigningen har iløpet av 72 timer blitt til 632. Så den er ikke doblet engang. Hvis den skulle vært doblet hadde den vært på minst 720. Det er svakere stigning enn forrige. Men Gyn sier det er håp så lenge jeg ikke blør. 

Jeg er bekymret for om den har festet seg i eggleder pga stikkende smerte på venstre side som stråler ut mot hoften. 

Har fått time til UL 3 mai kl 8. Skal til lege dagen før det. Begge de dagene drar jeg ikke på jobb ass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dritt å høre Snehvit! :troest: Håper det går bra likevel! Skal du fortsette med hcg-prøver frem til UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Uff, det var dritt å høre Snehvit! :troest: Håper det går bra likevel! Skal du fortsette med hcg-prøver frem til UL?

Det er ikke planlagt flere hcg prøver. Vil hvertfall ikke ta flere denne uken! For fy så nervene er i høyspenn! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...