tweet Skrevet 17. april 2019 #1281 Del Skrevet 17. april 2019 Elsker å lese her inne for tiden 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 17. april 2019 #1282 Del Skrevet 17. april 2019 Dette var veldig hyggelig lesning, blir helt tårevåt på dine vegne 💕 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 21. april 2019 Forfatter #1283 Del Skrevet 21. april 2019 17+5. Nå kommer noiaen! Hele neste uke er det ingen vindu i arbeidskalender til å stikke innom lege for å få bekreftet at hjertet slår. Jeg skal klare meg en hel uke uten! Helt fra jeg var på første tul ved 6 uker så har jeg vært ukentlig å fått sett enten ved ul eller doppler😬 Magen har poppet. Nå er den en tydelig spiss og buler ut selv når jeg ikke har spist. Går med store klær for å skjule den foreløpig. Den er helt hard under navelen, og legen fant kanten ca 2-3 fingerbredder under navelen for noen dager siden. Og nå tror jeg kanskje jeg kan kjenne bevegelse også! Begynte for 3-4 dager siden. Om kvelden og morgenen når jeg ligger helt i ro hender det. Men jeg er langt fra sikker på om det er baby, fordøyelsen eller leamus🤔 Tenk om det ikke er baby, tenk om baby ikke lever🤦♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. april 2019 #1284 Del Skrevet 21. april 2019 Sannsynligheten er stor for at det er baby ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 21. april 2019 #1285 Del Skrevet 21. april 2019 På 17.4.2019 den 9.42, snehvit88 skrev: Nå har jeg vært på ny svangerskapskontroll. Livmoren er bare noen få cm under navelen! Så høyt oppe! Spissen på magen er kanskje en liten gravidmage likevel. Jeg tenker at det kan være mye annet rart som lager den lille forhøyningen. Med doppleren fant legen hjertet med en gang, og nå slo det 158 slag pr min, 17+1. Så da fikk jeg litt hetta for det og😂 På ul mandag forrige uke slo det 142 og jeg synes liksom det skal ligge der hele tiden da😂 Tenkte eg berre skulle kommentere hjertelyden igjen, sia det bekymrar deg litt. Ein av tinga jordmor ynskjer når ho sjekkar hjertelyden er at den varierar, ein vil at barnet skal reagere på stimuli 😊 Gler meg til å høre oppdateringa etter OUL, vonar alt går bra der også🙏❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 22. april 2019 Forfatter #1286 Del Skrevet 22. april 2019 22 timer siden, lillemeg90 skrev: Sannsynligheten er stor for at det er baby ❤️ Håper det er baby😍 Det er så vanskelig å vite 19 timer siden, DMS skrev: Tenkte eg berre skulle kommentere hjertelyden igjen, sia det bekymrar deg litt. Ein av tinga jordmor ynskjer når ho sjekkar hjertelyden er at den varierar, ein vil at barnet skal reagere på stimuli 😊 Gler meg til å høre oppdateringa etter OUL, vonar alt går bra der også🙏❤️ Ja så det er bare et sunnhetstegn at hjerteslag varierer altså. Det må jeg huske å tenke på. Akkurat en uke igjen til OUL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 22. april 2019 Forfatter #1287 Del Skrevet 22. april 2019 Hvorfor MÅ jeg være så bekymret plutselig??🤯 Håper det er ubegrunnet og at ikke det er magefølelse eller intuisjon som har rett i at noe er galt.. Har i går kveld og i dag tidlig kjent noe som sparker nede mot høyre. Men jeg er jo ikke sikker. Nå har jeg ligget å sovet og slappet av de siste 4 timene og har ikke kjent noe som helst.. herre min hale😑 Tenk hvis ⚰️ Angst😭 I dag har jeg spist mer enn på lenge! Spiser noe hele tiden! Tenk om det er et tegn på at hormonene synker feks🤕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. april 2019 #1288 Del Skrevet 22. april 2019 Tror du ikke Snøfnugget sover når du sover da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 22. april 2019 Forfatter #1289 Del Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Tror du ikke Snøfnugget sover når du sover da? Det vet jeg ikke. Av det jeg har lest så sover de 40 minutter av ganga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 22. april 2019 #1290 Del Skrevet 22. april 2019 Det er så tidlig ennå, og hun har så god plass, at om hun sparker «innover» mot ryggen din så kjenner du det ikke. Det er først fra uke 24 at man skal kjenne liv daglig. Senk skuldrene og prøv å slapp av. Denne babyen er en fighter, og har hun hengt med så langt som dette så henger hun med løpet ut. ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 22. april 2019 #1291 Del Skrevet 22. april 2019 Jeg kjente ikke engang liv i 18 jeg... kjente noe første gang i uke 21 og da kunne det gå dagesvis imellom hver bevegelse.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 22. april 2019 #1292 Del Skrevet 22. april 2019 Det er flere uker til du kan forvente daglig liv, så 4 timer uten er ingenting. Babyen kan snu seg lett som bare det, og sparke mot ryggen og da kjenner du lite til ingenting. Heeeelt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 22. april 2019 #1293 Del Skrevet 22. april 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/var-gravid-13-ganger---na-blir-hun-mamma/70991809 Var sikker på at det var deg jeg leste om i denne artikkelen, Snehvit, men så ser jeg etterhvert at det er en del ting som ikke stemmer. Men det kan kanskje være fordi du har endret på det for å være mer anonym? Uansett, så er det en dame i ganske lik situasjon som deg, som det til slutt gikk bra for.🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 22. april 2019 Forfatter #1294 Del Skrevet 22. april 2019 1 time siden, Lorieen skrev: Det er så tidlig ennå, og hun har så god plass, at om hun sparker «innover» mot ryggen din så kjenner du det ikke. Det er først fra uke 24 at man skal kjenne liv daglig. Senk skuldrene og prøv å slapp av. Denne babyen er en fighter, og har hun hengt med så langt som dette så henger hun med løpet ut. ❤️ Hun har hengt med, det har du rett i!🤔 Jeg lurer på om den kilefølelsen kan være henne. Det kilte i for en times tid siden bare i noen sekunder. Kanskje hun snudde seg? Sterke jenta vår!❤️ Håper hun holder ut! 41 minutter siden, Rucula skrev: Jeg kjente ikke engang liv i 18 jeg... kjente noe første gang i uke 21 og da kunne det gå dagesvis imellom hver bevegelse.. Ble du bekymret da? 30 minutter siden, Albbas skrev: Det er flere uker til du kan forvente daglig liv, så 4 timer uten er ingenting. Babyen kan snu seg lett som bare det, og sparke mot ryggen og da kjenner du lite til ingenting. Heeeelt normalt. Håper det😊 Kanskje hun ligger med ryggen ut nå. 20 minutter siden, Arabella3 skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/var-gravid-13-ganger---na-blir-hun-mamma/70991809 Var sikker på at det var deg jeg leste om i denne artikkelen, Snehvit, men så ser jeg etterhvert at det er en del ting som ikke stemmer. Men det kan kanskje være fordi du har endret på det for å være mer anonym? Uansett, så er det en dame i ganske lik situasjon som deg, som det til slutt gikk bra for.🙂 Det kan jeg helt ærlig si at ikke er meg😊 Leste også om henne. Tenker litt på å sende inn prøve til Hellas senere. For å for sikkerhetsskyld ha så gode sjanser som mulig om vi blir gravide igjen senere også. 11 MA😱 Og jeg har hatt 4! Det er ingenting i forhold! Stakkar dame! 5 år med graviditeter. Vi levde til sammen litt over 1,5 år i karantene av de 4 årene vi har holdt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. april 2019 #1295 Del Skrevet 22. april 2019 Det er ikke uvanlig å kjenne liv og så går det flere dager uten at man kjenner noe så tidlig 😊😊 ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 23. april 2019 Forfatter #1296 Del Skrevet 23. april 2019 22 timer siden, lillemeg90 skrev: Det er ikke uvanlig å kjenne liv og så går det flere dager uten at man kjenner noe så tidlig 😊😊 ❤️ Det er jeg egentlig klar over🙈🙈 Men😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. april 2019 #1297 Del Skrevet 23. april 2019 På 22.4.2019 den 17.47, snehvit88 skrev: Ja så det er bare et sunnhetstegn at hjerteslag varierer altså. Det må jeg huske å tenke på. Akkurat en uke igjen til OUL. Det er klart det varierer hos babyer også! Om den sover, er våken og er på egen rockekonsert der inne, drømmer livlig eller nettopp har fått i seg litt sukker-kick via deg, alt dette spiller inn på hvor mange hjerteslag den har i minuttet. Helt naturlig for fødte barn og voksne folk også. Det vet du vel? Ser du er litt bekymret for manglende "bevis" på bevegelser å kjenne. Det kan jeg berolige deg med at er helt vanlig i den fasen du er nå. Det er litt tidlig å kjenne bevegelser, og spesielt daglig. Noe "virring av sommerfuglvinger" kan man kjenne. Rundt uke 19-20 sprellet det plutselig masse hos meg, og jeg var så glad og fornøyd, kjente masse liv hver dag. Så plutselig ble det stille i et døgn et eller annet sted mellom uke 20 og 21. Jeg satt på jobb, telte timer siden sist jeg kjente spark, og var fra meg av skrekk. Begynte å grine overfor sjefen på jobb (første gang noensinne), men hun var kvinne og mor selv, og ba meg komme meg avgårde til legesjekk. Dro til en lege som hadde ultralyd på kontoret sitt, og jeg ble forbløffet da jeg lå der på benken. Halvveis i svangerskapet altså, og jeg kjente ingenting til bevegelser, men på skjermen var det fullt synlig: baby med sprell og sprett! Babyen rørte på seg som bare det, men han lå slik til at jeg ikke kjente noe som helst. Det kan jo skremme vannet av en stakkars dame, men det er altså normalt. Men man skal ikke ta lett på sånt, så det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, bare det ikke tar helt overhånd. Et triks jeg ble fortalt når jeg ikke kjente liv i magen og ville sjekke, var å drikke et stort glass med noe med MYE sukker i på styrten. Blodsukker fyker da i været, og den lille i magen setter da ofte i gang og sprelle ekstra mye. Og er man heldig, kjenner man det da plutselig. Det er ikke alltid det funker, mind you, men det kan være verdt å prøve om man er usikker en dag det brått er stille. Jeg blir nesten litt tårevåt i øyekroken når jeg leser her inne, jeg. Det er så hyggelig lesning å se at det endelig lykkes! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. april 2019 #1298 Del Skrevet 23. april 2019 50 minutter siden, snehvit88 skrev: Det er jeg egentlig klar over🙈🙈 Men😅 Jeg vet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 23. april 2019 #1299 Del Skrevet 23. april 2019 På 22.4.2019 den 17.47, snehvit88 skrev: Håper det er baby😍 Det er så vanskelig å vite Ja så det er bare et sunnhetstegn at hjerteslag varierer altså. Det må jeg huske å tenke på. Akkurat en uke igjen til OUL. Du må prøve å ikke uroe deg for ting i svangerskapet om forløper helt normalt. Som sagt over her, man vil jo absolutt at hjerteslagene skal variere hos fosteret! Det er det som gir oss en pekepinn på at det autonome nervesystemet fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 24. april 2019 Forfatter #1300 Del Skrevet 24. april 2019 12 timer siden, Million skrev: Det er klart det varierer hos babyer også! Om den sover, er våken og er på egen rockekonsert der inne, drømmer livlig eller nettopp har fått i seg litt sukker-kick via deg, alt dette spiller inn på hvor mange hjerteslag den har i minuttet. Helt naturlig for fødte barn og voksne folk også. Det vet du vel? Ser du er litt bekymret for manglende "bevis" på bevegelser å kjenne. Det kan jeg berolige deg med at er helt vanlig i den fasen du er nå. Det er litt tidlig å kjenne bevegelser, og spesielt daglig. Noe "virring av sommerfuglvinger" kan man kjenne. Rundt uke 19-20 sprellet det plutselig masse hos meg, og jeg var så glad og fornøyd, kjente masse liv hver dag. Så plutselig ble det stille i et døgn et eller annet sted mellom uke 20 og 21. Jeg satt på jobb, telte timer siden sist jeg kjente spark, og var fra meg av skrekk. Begynte å grine overfor sjefen på jobb (første gang noensinne), men hun var kvinne og mor selv, og ba meg komme meg avgårde til legesjekk. Dro til en lege som hadde ultralyd på kontoret sitt, og jeg ble forbløffet da jeg lå der på benken. Halvveis i svangerskapet altså, og jeg kjente ingenting til bevegelser, men på skjermen var det fullt synlig: baby med sprell og sprett! Babyen rørte på seg som bare det, men han lå slik til at jeg ikke kjente noe som helst. Det kan jo skremme vannet av en stakkars dame, men det er altså normalt. Men man skal ikke ta lett på sånt, så det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, bare det ikke tar helt overhånd. Et triks jeg ble fortalt når jeg ikke kjente liv i magen og ville sjekke, var å drikke et stort glass med noe med MYE sukker i på styrten. Blodsukker fyker da i været, og den lille i magen setter da ofte i gang og sprelle ekstra mye. Og er man heldig, kjenner man det da plutselig. Det er ikke alltid det funker, mind you, men det kan være verdt å prøve om man er usikker en dag det brått er stille. Jeg blir nesten litt tårevåt i øyekroken når jeg leser her inne, jeg. Det er så hyggelig lesning å se at det endelig lykkes! Kanskje hun vrikker litt på rockefoten😂 Det du sier om at du kjente liv daglig og plutselig ble stille det fortalte søster også at hun opplevde med begge sine. Så at alt er mulig/normalt er det ingen tvil om. Lå å dro meg en times tid til morgenen og rett før jeg sto opp kjente jeg spark!! Det er likt som i påsken men sterkere. Jeg er likevel ikke helt sikker (vil ikke helt tro det) og må ha bekreftelse av legen😅 Det er mye rart i magen som kan lage dunk. Takk😘 På mandag etter OUL kanskje vi kjøper et plagg. Så ser vi om det fremdeles blir rosafarge 12 timer siden, lillemeg90 skrev: Jeg vet 😅 😂😅 12 timer siden, Cati skrev: Du må prøve å ikke uroe deg for ting i svangerskapet om forløper helt normalt. Som sagt over her, man vil jo absolutt at hjerteslagene skal variere hos fosteret! Det er det som gir oss en pekepinn på at det autonome nervesystemet fungerer. Autonome nervesystemet, det er faktisk fint å tenke på😍 18+1 Var hos lege nå, jeg var så stressa! Han tok meg inn med en gang og fant hjertet til babyen med 152 slag pr min😍 Han er så søt! Virker så oppriktig glad og gjentar at jeg kan komme akkurat når jeg vil😍 Har jo sittet hos han så mange ganger gjennom de siste åra å delt nyheten om at det har gått galt igjen. Han ba oss å ikke gi opp men det virket likevel på han som han ikke hadde helt troa likevel. Men så har han nok vært vitne til mye rart og sett mange mirakler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå