Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Det høres ut som du har drømmelegen, Snehvit :) Ikke gi slipp på han! Er han gammel forresten? Fare for at han går av med pensjon før du får neste barn? (jada, det blir fler! 😍 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å lese at det fortsatt går bra!! Nå er det ikke lenge til oul :) 

Vi fikk vite jente på 14 ukers oul med nr tre, og det stemte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Den legen altså :hjerte:

Det er klart at leger også er mennesker og både håper og gleder seg med pasientene sine. Det kan jo også være at han fryktet veldig at dette ikke gikk an, og er ekstra glad sammen med deg. Det er utrolig fint med en sånn lege. Jeg har hatt en sånn, dessverre nå gått av med pensjon. Men ja, man var ikke bare et 30-minutters kasus en gang i året - man fikk en forbindelse og legen kjente meg godt og visste hvordan ting var. Håper at jeg kan få det til igjen med ny lege. Har hittil ikke greid det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 9.41, Million skrev:

Det høres ut som du har drømmelegen, Snehvit :) Ikke gi slipp på han! Er han gammel forresten? Fare for at han går av med pensjon før du får neste barn? (jada, det blir fler! 😍 )

Han er virkelig drømmelegen😍 Han er gammel, og veldig tålmodig. Håper det blir fler!❤️

På 28.4.2019 den 1.38, Bimle skrev:

Så godt å lese at det fortsatt går bra!! Nå er det ikke lenge til oul :) 

Vi fikk vite jente på 14 ukers oul med nr tre, og det stemte :) 

Det er utrolig at de kan finne det ut så tidlig!

19 timer siden, Blondie65 skrev:

Den legen altså :hjerte:

Det er klart at leger også er mennesker og både håper og gleder seg med pasientene sine. Det kan jo også være at han fryktet veldig at dette ikke gikk an, og er ekstra glad sammen med deg. Det er utrolig fint med en sånn lege. Jeg har hatt en sånn, dessverre nå gått av med pensjon. Men ja, man var ikke bare et 30-minutters kasus en gang i året - man fikk en forbindelse og legen kjente meg godt og visste hvordan ting var. Håper at jeg kan få det til igjen med ny lege. Har hittil ikke greid det. :(

Det er nok vanskelig å finne en sånn lege med den arbeidsdagen de har. Så mange mennesker ut og inn på en dag. Min lege jobber 3 eller 4 dager i uken. Kanskje man trenger en sånn lege? En som er uthvilt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun romsterer så mye! Kjenner henne veldig ofte, gjerne når jeg sitter i ro eller ligger i sengen. Barnefar holdt på magen i går og kjente to spark! Han trodde han kjente tre, men den ene var en boble😆 Jeg lå med hånden på magen i dag og hele magen hoppet da hun sparket. Det er så deilig å kjenne! Sitter i sofaen nå og kjenner det så tydelig😍 

Formen er ikke helt god da. Har en følelse av at det kan være kroppen kjemper mot en liten infeksjon da jeg kjenner igjen symptomene fra sist CRP var på 16. Men det er typiske gravidsymptomer også. Jeg er likevel ganske sikker på at det ikke bare er det. Vanskelig å spise, orker ikke mer enn en kopp kakao til frokost. Kastet opp på lørdag etter å ha deltatt på dugnad, var helt kjørt, fikk blodtrykksfall og lå med en følelse av stram livmor en times tid etterpå. Hadde hatt vansker med å spise siden fredag og følte meg ganske elendig. Fikk ikke gjort mye på denne dugnaden. Et menneske hadde lagt en pose med katteavføring på trappen, døde nesten av lukten😂 Det er helt utrolig hvordan kroppen plukker ut enkelte lukter, og at det på død og liv må være vonde lukter. Nesen bare velger en lukt og gjør den ekstra intens. Mens gode lukter som andre kommenterer kjenner jeg ikke. I går pratet barnefar og jeg med en bekjent. Jeg sto vel to meter unna han og kjente kroppslukten hans. Det var forferdelig. Barnefar sto helt inntil han og hadde ikke kjent noen ting. Spiste et eple i natt og la skrotten på nattbordet. Våknet av lukten til råtnende eple litt senere🙈🤮

I ettermiddag skal vi på OUL😍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Husk å snakke med legen om matlyst - og få gode råd om hva du kan spise.

Selv er jeg stor tilhenger av såkalt lettspydd mat når jeg er kvalm. Bolle og vann. Når kvalmen gir seg litt: Cola. Salte kjeks er lett å få ned også.

For en milepæl: OUL. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Husk å snakke med legen om matlyst - og få gode råd om hva du kan spise.

Selv er jeg stor tilhenger av såkalt lettspydd mat når jeg er kvalm. Bolle og vann. Når kvalmen gir seg litt: Cola. Salte kjeks er lett å få ned også.

For en milepæl: OUL. :) 

Lettspydd mat😂 kan prøve noen riskjeks

9 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Spennende med OUL i dag 😍

Ja😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Lettspydd mat😂 kan prøve noen riskjeks

Ja😍

Ja, du må jo innrømme at tomatsaus og annet som inneholder syre er vondt å spy opp? :

Lykke til på OUL i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på OUL :) Gleder meg til rapport! Også hyggelig lesning at du nå kjenner bevegelser og spark tydelig innimellom, og at det er mulig å kjenne også for samboeren din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke roet meg etter OUL. Organer var normale, fin navestreng, veldig aktiv. Vi fikk ikke 3D av ansiktet hennes fordi hun presset seg inn på et trangt sted til høyre i livmoren. Det gjorde ingenting, jeg vil bare vite om hun er frisk.

Bekymringen dukket opp med hodemål.

Iflg el er jeg 18+6.

iflg lårben den hun 18+6.

iflg hode er hun 18+4.

Hun skulle vært 2mm bredere på hodet! Dette vil jeg vite om er normalt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt! Min var også litt mindre mtp hodemål, og det har fortsatt etter fødselen også 😅 Han bare har et lite hode. Dessuten er 2mm veldig lett å måle feil, så jeg hadde absolutt ikke stresset med det. Skal du ha flere ultralyder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud! Tenk at alt var fint, og at oul er overstått da?? 😍😍 Den så du ikke komme for 18 uker siden 😅❤️🤰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite som skal til for å måle feil. To MILLIMETER liksom, det er jo ingenting! Men jeg skjønner du er urolig. 

Husk at de tar samme mål flere ganger, gjerne minst tre. På samme undersøkelse. Hvis jeg husker rett tar man det største man får på lårben, mens på mage var det vel så tar de snittet. Herlig med overstått OUL! :nordvesta:

 

Ps. Vær glad om hodet er litt mindre enn snittet, det kommer til å føles enormt når det er på vei ut. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, LoveTrain skrev:

Helt normalt! Min var også litt mindre mtp hodemål, og det har fortsatt etter fødselen også 😅 Han bare har et lite hode. Dessuten er 2mm veldig lett å måle feil, så jeg hadde absolutt ikke stresset med det. Skal du ha flere ultralyder? 

 

11 minutter siden, LoveTrain skrev:

Men herregud! Tenk at alt var fint, og at oul er overstått da?? 😍😍 Den så du ikke komme for 18 uker siden 😅❤️🤰

Den så jeg ikke komme for 18 uker siden!😂🤰

For 18 uker siden trodde jeg ikke jeg ble gravid med annet enn Evt en kjemisk. For 17 uker siden var jeg sikker på at dette var en kjemisk! Da vi var 7 uker trodde jeg veksten hadde avtatt og at hun kom til å være død ved 8 uker. Og 9+3 kom blødningen så vi trodde det var en spontanabort på gang😅

Det kommer innkalling i posten til ny ul ved svangerskapsuke 28. Får ekstra oppfølging pga ustabilt stoffskifte.

Det er godt å vite om slike karakteristiske trekk som lite hode er synlig så tidlig! Jeg skjønner ikke hvordan jm kan si at alle babyer har helt like mål nå😅 Håper vår jente bare har normalt lite hode eller bare et smalt hode

7 minutter siden, Tonio skrev:

Det er så lite som skal til for å måle feil. To MILLIMETER liksom, det er jo ingenting! Men jeg skjønner du er urolig. 

Husk at de tar samme mål flere ganger, gjerne minst tre. På samme undersøkelse. Hvis jeg husker rett tar man det største man får på lårben, mens på mage var det vel så tar de snittet. Herlig med overstått OUL! :nordvesta:

 

Ps. Vær glad om hodet er litt mindre enn snittet, det kommer til å føles enormt når det er på vei ut. :laugh:

Jm var så bastant på at i denne tiden av svangeskapet så hadde de en fast mal som de fulgte og alt skulle være likt på alle babyer. Gjør ikke noe med liten baby når man skal føde nei😅 Heller lang og tynn enn kort og brei. Jeg foreslo at kanskje det er litt vanskelig å måle helt nøyaktig, hun sa bare at nei dette er helt nøyaktig🙈 Hun målte to ganger, syns det er rart at ikke hele omkretsen måles. Magen ble ikke målt. Hun forklarte og forklarte for å roe meg at det gjør ingenting at hodet er litt mindre. Det kan være pga ditt og datt. Men jeg er helt opphengt i de 2mm😅

Nå sparker hun så j**** hardt😂 Og jeg har kjent hun har sparket på blæren, det kunne jm bekrefte at hun gjorde under OUL😍 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde hele tiden litt mindre hode enn normalen og litt større mage enn normalen. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er ofte flere cm forskjell i hodeomkrets på babyer som fødes. Og at mine ikke var like i målene (jenta mi sin mage var estimert én uke bak resten, hun er tynn i dag) så det er nok noe individuelle forskjeller. Og noen babyer fødes til termin med 33 cm rundt hodet og noen med 36. Og noen store med 38.

Uten at det betyr noe for utvikling ellers :)

Godt å høre det går bra med dere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodemål er jo forskjellig på alle! Både nyfødte babyer, unger generelt og på voksne! Det er derfor merkelig om absolutt alle fostere skulle være prikk like på millimeteren. Det er umulig. Det er et gjennomsnitt de jobber ut i fra, men noen vil jo alltid være litt større eller litt mindre enn gjennomsnittet på hodemål.

Ingenting å gruble på, sånn er vi mennesker bare. Det finnes så mye forskjellige folk at det skulle bare mangle om det ikke fantes forskjellige babyer og fostere også :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...