Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Du har flyttet dagboka! 🥳

❤️❤️❤️

Hvordan blir den videre oppfølgingen din?

Tok sjansen på å flytte dagboken til graviditetsdagbøkene. Nå er tiden for å begynne med positive tanker og godta at jeg ikke har kontroll. Går det ikke så er det bare å flytte dagboken tilbake. 

Foreløpig har jordmor og jeg planlagt alle de vanlige kontrollene i uke 20, 24 og helt frem til fødsel. Fastlegen er interessert i å følge meg opp ekstra. Han ville ha legetime med meg allerede neste uke. Og han har åpnet dørene for at jeg kan komme å høre hjertet når jeg vil. Vurderer å gjøre det igjen denne eller neste uke. Men jeg vil på en annen side tillate meg å ikke ha kontroll. Jeg må da klare meg mer enn en uke uten å se etter liv! Ellers blir ekstra ultralyder privat om jeg får en ide om at jeg trenger det😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, snehvit88 skrev:

Tok sjansen på å flytte dagboken til graviditetsdagbøkene. Nå er tiden for å begynne med positive tanker og godta at jeg ikke har kontroll. Går det ikke så er det bare å flytte dagboken tilbake. 

Foreløpig har jordmor og jeg planlagt alle de vanlige kontrollene i uke 20, 24 og helt frem til fødsel. Fastlegen er interessert i å følge meg opp ekstra. Han ville ha legetime med meg allerede neste uke. Og han har åpnet dørene for at jeg kan komme å høre hjertet når jeg vil. Vurderer å gjøre det igjen denne eller neste uke. Men jeg vil på en annen side tillate meg å ikke ha kontroll. Jeg må da klare meg mer enn en uke uten å se etter liv! Ellers blir ekstra ultralyder privat om jeg får en ide om at jeg trenger det😅

Høres veldig fornuftig ut! Virker som du har hodet og hjertet på riktig plass, selv med den vanskelig inngangen til svangerskapet. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 20.23, prøverpåny skrev:

Høres veldig fornuftig ut! Virker som du har hodet og hjertet på riktig plass, selv med den vanskelig inngangen til svangerskapet. ❤️ 

Takk😘❤️ 

 

På 19.3.2019 den 20.58, Blondie65 skrev:

<Peker på signaturen> Når er termin ...? :) 

27 mars!

 

I dag igjen tok legen meg inn. Og igjen understreket han at han tok meg gjerne imot når som helst😍 Hvis ikke jeg var der så var det noen andre der å plaget han, han fikk ikke fred uansett sa han😂 Allerede neste uke igjen skal jeg tilbake. 

Hjertet slo 148 og lyden var kraftigere enn forrige uke, han fant den nesten med en gang. Denne gangen kunne jeg også høre at det var babyen sin og ikke min. 

Han målte blodtrykket mitt og det er lavt. Har hatt to blodtrykksfall, men da visste jeg ikke at det var blodtrykksfall. Det flimret for øynene og jeg trodde jeg skulle krepere men jeg lever enda! Blir fort svimmel for tida, også når jeg sitter. Disse plagene er fine, det som er verre er alle følelsene. Jobben min sluker meg🙈 Alt føles som en såpeopera, bare at alle intrigene lever inne i meg. Er så sliten at i dag gikk jeg hjem etter halv dag. Får helt mentalt sammenbrudd av det folk vil kalle ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, snehvit88 skrev:

Takk😘❤️ 

 

27 mars!

 

I dag igjen tok legen meg inn. Og igjen understreket han at han tok meg gjerne imot når som helst😍 Hvis ikke jeg var der så var det noen andre der å plaget han, han fikk ikke fred uansett sa han😂 Allerede neste uke igjen skal jeg tilbake. 

Hjertet slo 148 og lyden var kraftigere enn forrige uke, han fant den nesten med en gang. Denne gangen kunne jeg også høre at det var babyen sin og ikke min. 

Han målte blodtrykket mitt og det er lavt. Har hatt to blodtrykksfall, men da visste jeg ikke at det var blodtrykksfall. Det flimret for øynene og jeg trodde jeg skulle krepere men jeg lever enda! Blir fort svimmel for tida, også når jeg sitter. Disse plagene er fine, det som er verre er alle følelsene. Jobben min sluker meg🙈 Alt føles som en såpeopera, bare at alle intrigene lever inne i meg. Er så sliten at i dag gikk jeg hjem etter halv dag. Får helt mentalt sammenbrudd av det folk vil kalle ingenting. 

Du skal ikke be legen vurdere en sykemelding da? Det er jo veldig mye hormoner i sving. Og du har jo en forhistorie som tilsier at det er naturlig å være ekstra bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, snehvit88 skrev:

27 mars!

Du har termindato på onsdag eller er det da du finner ut av det? :sjenert:

 

Blodtrykksfall er skikkelig ekkelt å oppleve, og bør taes seriøst! Håper du føler deg i bedre form snart.:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, prøverpåny skrev:

Du skal ikke be legen vurdere en sykemelding da? Det er jo veldig mye hormoner i sving. Og du har jo en forhistorie som tilsier at det er naturlig å være ekstra bekymret..

Jeg vil prøve å vente så lenge som mulig med sykmelding. Men på en annen side så skal jeg være forsiktig med presse meg. I går kveld kjente jeg igjen følelsen av depresjon. Det var skremmende, den følelsen gjør meg stresset. I dag er det mye bedre. Har fått sovet ut og bare koser meg med mat og TV. Så vi får se. Jeg skal snakke med legen om dette til uken. 

16 timer siden, Tonio skrev:

Du har termindato på onsdag eller er det da du finner ut av det? :sjenert:

 

Blodtrykksfall er skikkelig ekkelt å oppleve, og bør taes seriøst! Håper du føler deg i bedre form snart.:yvonne:

Det hører med til graviditeten å være fjern😂 september er termin. 

I dag er matlysten på topp og det er fantastisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk smått panikk når jeg ikke fant dagboka di der jeg forventet å finne den - men ble letta når jeg så at den var her inne! Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aires skrev:

Fikk smått panikk når jeg ikke fant dagboka di der jeg forventet å finne den - men ble letta når jeg så at den var her inne! Hurra! :)

Hei Aires! Nå skjer det ting!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg innse at BHene begynner å bli små. Etter jobb i dag er planen å kjøpe nye sko😅 Hvis det gir noen mening

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 i dag. Var hos legen og fikk svar på alle blodprøvene. Alle sammen var bra. Alle vaksiner som er tatt ila livet er fortsatt aktive. Og blodtrykket mitt var tilbake til normalen. 

Med doppler ble hjertet målt til 142 slag i minuttet. Er ikke det litt lite?🙈 Når det begynner å bevege seg ned mot nedre del av normalområdet blir jeg bekymret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

14+2 i dag. Var hos legen og fikk svar på alle blodprøvene. Alle sammen var bra. Alle vaksiner som er tatt ila livet er fortsatt aktive. Og blodtrykket mitt var tilbake til normalen. 

Med doppler ble hjertet målt til 142 slag i minuttet. Er ikke det litt lite?🙈 Når det begynner å bevege seg ned mot nedre del av normalområdet blir jeg bekymret. 

Hva sa legen? Siden han passer så godt på deg, regner jeg med han vil ta det seriøst om det skulle være noe 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, snehvit88 skrev:

14+2 i dag. Var hos legen og fikk svar på alle blodprøvene. Alle sammen var bra. Alle vaksiner som er tatt ila livet er fortsatt aktive. Og blodtrykket mitt var tilbake til normalen. 

Med doppler ble hjertet målt til 142 slag i minuttet. Er ikke det litt lite?🙈 Når det begynner å bevege seg ned mot nedre del av normalområdet blir jeg bekymret. 

Både denne babyen og storebror har ligget på 140 hele tiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper legen ville gitt deg en pekepinn dersom det var negativt tror du ikke? Gutter har vel ofte lavere hjertelyd enn jenter, så kan jo være et tidlig tegn.. 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bokdamen skrev:

Hva sa legen? Siden han passer så godt på deg, regner jeg med han vil ta det seriøst om det skulle være noe 💕

Legen sa det var veldig bra. Men jeg stoler ikke på det😅 Hjertelyden har jevnt og trutt gått ned fra 170 fra uke 6 og ned til 142 ved 14 uker. Jeg vet at tiden der frekvensen skal være høyest var for noen uker siden men jeg vil gjerne se at den faktisk kan gå opp igjen. Tenk om hjertet bare går saktere og saktere og til slutt stopper😅

4 timer siden, lillemeg90 skrev:

Både denne babyen og storebror har ligget på 140 hele tiden 😊

Når målte du hjertet første gang?

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Tipper legen ville gitt deg en pekepinn dersom det var negativt tror du ikke? Gutter har vel ofte lavere hjertelyd enn jenter, så kan jo være et tidlig tegn.. 😘

Det tror jeg stemmer ved fødsel, eller etter fødsel, men akkurat nå så skal ikke det ha noe å si😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, snehvit88 skrev:

Legen sa det var veldig bra. Men jeg stoler ikke på det😅 Hjertelyden har jevnt og trutt gått ned fra 170 fra uke 6 og ned til 142 ved 14 uker. Jeg vet at tiden der frekvensen skal være høyest var for noen uker siden men jeg vil gjerne se at den faktisk kan gå opp igjen. Tenk om hjertet bare går saktere og saktere og til slutt stopper😅

Når målte du hjertet første gang?

Det tror jeg stemmer ved fødsel, eller etter fødsel, men akkurat nå så skal ikke det ha noe å si😅

 

Uke 13 første gang og uke 12 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Uke 13 første gang og uke 12 nå :)

Klarer ikke slå meg til ro. Ringer legen igjen i morgen🥵🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, snehvit88 skrev:

Klarer ikke slå meg til ro. Ringer legen igjen i morgen🥵🙈

Bedre å ringe enn å bekymre seg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min låg jamt på rundt 140, kom ut frisk og fin, om enn litt liten (men normal). 

Men eg skjønar deg kjempegodt. Eg som berre les dagboka di held pusten før eg opnar dagboka di, redd for at det har skjedd noko etter alt du har vore gjennom. Dette må gå vegen for dykk! Så glad fastlegen din tek godt vare på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...